Psychose en druggebruik?

Razar

Belezen gebruiker
Wat gebeurt er met iemand die een psychose heeft en nog steeds
speed/cocaine of alcohol gebruikt.?
Wordt deze persoon dan 'even' terug rustiger of worden de psychosekenmerken tijdens het gebruik alleen maar erger?
Iemand een ervaring met psychoses ?

Vreemde vraag mss, maar mijn psychiater is er van overtuigd dat ik een psychose heb en ik dus argumenten zoek om dat te weerleggen.
Van speed/coke en alcohol word ik net zeer rustig in men hoofd,
iets wat denk ik eerder op ADD/ADHD lijkt dan op een psychose toch?

greetz

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Je kunt door drugs rustiger worden inderdaad, dan lijkt het inderdaad meer erop dat je ADD of ADHD hebt. Gebruik eens ritalin zou ik zeggen, als je dan kalm word is de kans groot dat je ADD ADHD hebt.

Het kan ook zo zijn dat drugs je psychose min of meer 'buitensluiten', drugs zorgen namelijk voor een andere perceptie en gedachtengang dan normaal.

Toch kan een psychose aangewakkert worden door drugs, let wel het is een fabeltje dat psychose door drugs veroorzaakt worden.

Aangezien ik geen afgestudeerde psychiater ben kan ik het je niet met 100% zekerheid zeggen.

J0rrit

Badass junkie
maar als hij ervan overtuigd is dat jij een psychose hebt? moet je dat dan niet merken? moet je dan niet een hele andere kijk op de werkelijkheid hebben en gewoon raar zijn ofzo?

caatje

Badass junkie
vormen van psychose

Een psychose kan in het kader van verschillende aandoeningen voorkomen. Hier worden de psychosen bij helder bewustzijn besproken die vooral voorkomen in het kader van schizofrenie. Ernstige stemmingsstoornissen kunnen ook met psychose gepaard gaan. Deze worden bij de stemmingsstoornissen besproken. Een andere, veel voorkomende oorzaak van psychose is drugsgebruik. Vaak gaat het om mensen die al een zekere kwetsbaarheid voor psychose hebben maar van sommige drugs (hallucinogenen) wordt iedereen (tijdelijk) psychotisch. Lees daarover in het gedeelte over middelenmisbruik en verslaving.
Deze bron aanklikken is zeker de moeite waard! Hier staan ook allerhande soorten drugs aan gegeven en wat er mee KAN samenhangen.
bron

Een psychose komt het meest voor bij mensen tussen de 16 en 30 jaar en kan samenhangen met verschillende psychiatrische ziektebeelden. Zo zijn er psychosen door drugsgebruik, psychosen bij een manisch-depressieve aandoening, psychosen bij schizofrenie en psychosen in het kader van kortdurende psychotische stoornissen.
bron

zommes

Badass junkie
Wat is Caatje toch een aardig en behulpzaam mens. :grin: Ik wou al gaan roepen dat google en zoekfunctie wel zouden helpen.

Maar kan je dat 'onrustig in je hoofd' wat duidelijker omschrijven topicstarter?

Razar

Belezen gebruiker
dank voor jullie reacties, maar ik bedoel eigelijk iets anders.

Al die info weet ik wel al allemaal,
maar ik vroeg mij af of iemand hier op het forum wist hoe het
IN PRAKTIJK is om met een psychose nog drugs te nemen.
Wat er dan gebeurt.
Dus niet hoe een psychose ontstaat en zo, maar gewoon wat er gebeurt met iemand die AL een psychose heeft en dan drugs gebruikt ( voel je je dan even ( = tijdens het onder invloed zijn )minder psychotisch of juist nog meer ?)

Lana

Wijs gebruiker
Ik denk dat het voor iedereen met een psychose verschilt wat drugs met de sypmtomen van een psychose doen. Indammen of verder aanwakkeren.

Ik denk dat je er hoe dan ook, niet bij gebaat bent om drugs te gebruiken tijdens een psychose. Want, ookal damt de drugs de psychose in, het moet er toch uit. Dan krijg je het later toch nog wel op je bordje. En daar zit je ook niet op te wachten denk.

spacekonijn

Badass junkie
hmm het zal er niet minder van worden.
wel een interessante gedachte eigenlijk!

wordt een psychoot tijdens gebruik psychotischer of niet.

dat hij van zijn gebruik psychotischer word weet iedereen, maar tijdens zijn gebruik weet ik dit eigenlijk niet.

maargoed aan de andere kant : op straat inzichzelf pratende onder invloed psychotische dakloze junkys zie je ook vaak genoeg. Dus het is sowieso niet zo dat ze dan ineens weer normaal kunnen denken ofzo.

Maar of het erger/minder wordt tijdens gebruik weet ik ook niet

JewCookie

Wijs gebruiker
eXeCuze zei:
mja ik heb cker geen adhd ofzo maar ik word ook lam van xtc :confused:

Kan je gemakkelijker slapen als je een kleine dosis speed gebruikt of kan je bij kleine dosises minder goed slapen als normaal?

Razar

Belezen gebruiker
1. Tis een vrouw ( maar daar bedoel ik niets mee )
2. Kheb 'ontdekt' dat ze nog in opleiding is.
3. In mijn vakgebied ( criminologie aan het unief ) leren we ook uitgebreid de werking van anti-depressiva en drugs en de werking van de hersenen.
4. Iemand die de bijwerkingen van bepaalde 'geneesmiddelen' plots als zelfstandinge symptomen van een psychose gaat benoemen, is geen vakman ( of vrouw ).

5. Dit heb ik ook op een forum over ADD geschreven ;

Welja, toen ik uitleg gaf over "chaos in men hoofd" en de nevenwerkingen van de anti-psychoticum ( wazig zien, geen enkele fut meer hebben) heeft zij dat gewoon totaal verkeerd geïnterpreteerd ( als een psychose )

Iemand met een psychose is eigelijk een "normaal mens" ( zonder ADD/ADHD) die plots ook op alles begint te letten ( zoals mensen met ADD) , maar alleen verwerkt iemand met een psychose dat even snel als "normaal" en ziet of hoort daarbovenop nog eens dingen die er niet zijn ( als een soort 'overstimulatie' van de dopaminereceptoren ).
Dan is het in deze persoons hoofd ook wel chaotisch, maar op een heel andere manier. Doordat hij zo supersnel alles ( bestaan en niet bestaande dingen ) kan waarnemen en tegelijk verwerken, begint een psychoot waanideeen te ontwikkelen ( denken dat je in contact staat met hogere machten, denken dat mensen complotten smeden tegen je, enz).
Bij zo'n personen moet inderdaad de gedachtengang verminderd worden door antipsychotica ( die de dopaminereceptoren blokkeren ).

In mijn geval let ook wel op veel, maar ik kan helemaal niet alles verwerken zoals een normaal persoon ( =ADD= onderstimulans of onbalans in de stimulatie van de dopamine en/ of noradrenalinereceptoren); hierdoor heb je ook wel een chaos in je hoofd, maar op een totaal andere manier.
Dus als ik die anti-psychotica krijg , kon ik NOG MINDER alles verwerken, nog minder zin in iets. ( blokkering dopaminereceptoren)

Nowja, hier kan ik het goed uitleggen op dit forum, maar eenmaal ik bij mijn psychiater ben, ontbreek met de moed en de zelfzekerheid en de concentratie om dat allemaal uit te leggen ( dank u ADD).

De psychiater filtert dus gewoon mijn verhaal naar een psychose zonder echt te luisteren.

Ik denk toch wel dat ik een punt heb...
Trouwens, ik gebruikte af en toe amphetamines en relatin ( stimuleren van dopamine en noradrenalineaanmaak en heropname remmers ) om tot rust te komen mentaal, iets wat -denk ik - bij een psychotisch persoon niet het geval kan zijn => daarom ook mijn vraag op dit forum. => wat gebeurt er met mensen die AL een psychose hebben en dan NOG drugs nemen?
(om een tegenargument te hebben )

dus graag reactie van mensen die al psychoses hebben gehad en geen link naam informatieve sites ( ik heb het internet wel al binnenstebuitengedraaid over psychoses enADD/ADHD en dergelijke het voorbije jaar )

groeten

Jeller

Badass junkie
Ik denk eigenlijk niet dat je een psychose hebt, want je lijkt mij wel normaal en dan zou je wel angst/hallucinaties hebben enzo

TAWL

Experimenterende gebruiker
Even voor de duidelijkheid,, Je kunt een amfetamine psychose krijgen krijgen. Ok als je er eerder niet gevoelig voor was.. Dus let op je gebruik.. Wel zal de ene persoon het veel eerder merken dan de andere.
Groetjes Tawl

fungus

Experimenterende gebruiker
Hm ik heb twee psychoses gehad. Mijn diagnose is een psychotische persoonlijkheidsstoornis, m a w: ik ben er gevoelig aan. Twee keer door weed te gebruiken, in combinatie met de aanleg ervoor natuurlijk.
De laatste psychose was twee jaar geleden. Tegenwoordig smoor ik zo goed als nooit meer, ik word er echt gek van: compleet paranoia en angstaanvallen en meer van dat leuks. Ik reageer veeeel heftiger op cannabis dan op speed, md of coke. De laatste keer had ik echt een bad trip van een half jointje (was in september), een hele nacht geflipt.
Op alle drugs reageer ik heftiger dan de gemiddelde mens, maar het is zo dat ik me van speed en coke 'normaler' voel, zolang ik niet teveel gebruik. Er is dan minder chaos in mijn hoofd. Maar er zijn toch - psychisch gezien - een aantal gemeenschappelijke kenmerken tussen ad(h)d en psychoses. Ik heb ook met schizofrenen gepraat, en die gebruiken vaak drugs net omdat ze zich dan normaler voelen.
Ik weet het niet, ik vraag me ook veel dingen af. Ik denk dat ik me als ik c of speed of mdma of zelfs alcohol gebruik, ik me normaler voel omdat ik dan meer zelfvertrouwen heb. Ik heb nogal de neiging om vaak te twijfelen of de dingen die ik hoor, zie, denk, wel echt zijn. Stel me nu niet voor als een complete weirdo, valt al bij al nog mee geloof ik, maar toch, het overvalt me soms. Alsof mijn hersens teveel prikkels moeten verwerken en niet kunnen kiezen, waardoor er zoveel gedachten flitsen dat je niet kan filteren wat belangrijkst is. Als ik wat meer zelfvertrouwen heb door t effect van drugs, dan voel ik me inderdaad normaler. Nogal risicovol maar gelukkig besef ik nog steeds dat dat enkel een oplossing op korte termijn is.

In ieder geval, volgens mij ben je niet psychotisch. Er zijn tests voor enzo, laat één psychiater je niet vertellen dat je een psychose hebt. Verder, maar dat is dan jouw keuze, raad ik het absoluut af om antipsychotica te nemen. Je wordt er een zombie van, een lusteloze robot. En waarom? Hier worden psychoses bekeken als iets slechts, iets dat zo snel mogelijk moet voorbij zijn, iets die niet past in onze maatschappij. Medicatie onderdrukt de symptomen, maar niet de oorzaak. (ik heb het hier nu niet over drugspsychoses an sich, als iemand een week wakker is op de speed is en daardoor psychotisch is, is medicatie dan wel weer nuttig) Mijn psychoses waren vaak heel beangstigend, een trip die je niet verwacht, maar ze zijn ook zo ongelooflijk boeiend geweest. Psychoten zitten dan wel in een andere wereld, maar voor hen is die wereld wel écht, het graven naar de angsten, in plaats van het onderdrukken van de angsten is de echte en enige oplossing, medicatie een noodoplossing door te weinig tijd, geld en inzicht. Just my two cents :)

Als je nog vragen hebt, geen probleem.

Ik heb ook een psychose gehad.
aanleg ervoor, de omstandigheden en zwaar weedgebruik waren de oorzaken. Ik ben blij te lezen dat ik niet alleen ben, ook ik reageer soms abnormaal op weedgebruik.

Het probleem is dat ik echt graag rook en dat dat eigenlijk een deel van mijn leven geworden is.
Ik wil niet stoppen met weed roken, maar toch zegt mijn gevoel en mijn ervaringen dat ik dat beter zou doen.
Een volkomen nuchter leven zegt me eigenlijk niet veel.

Wat vinden jullie?

needlefreak

Bewuste gebruiker
Ik ben jaren opgenomen geweest in de psychiatrie. Heel lang heb ik op een psychoseafeling gezeten. Bijna alle jongeren die daar binnen kwamen hadden een psychose door wiet te roken. En de meeste hadden nog nooit harddrugs (alcohol wel) gebruikt. Het komt meer voor dan je zou denken.

Razar

Belezen gebruiker
Ja ik ben dus een week opgenomen in een psychiatrische afdeling van een ziekenhuis, omdat mijn psychiater dus er van overtuigd was dat ik een psychose had. Hier is mijn samenvatting van mijn verblijf :

Ik kreeg vanaf de eerste dag een anti-psychotica, terwijl er me gezegd werd dat de medicatie in samenspraak zou zijn met wat ik wou, ..niet dus.
Ik had dus helemaal geen psychose, en dus werd ik een echte plant. Ik durfde/wou mijn kamer niet meer uit, had zin in NIETS, maar dan echt niets. Zelf geen zin om na te denken, enz..... na 4 dagen dan kwam de "hoofdpsychiater", de baas van mijn psychiater zeg maar,
en na 15 minuten met mij babbelen zei hij " jij hebt helemaal geen psychose"... jah EINDELIJK moet ik daar eerst 3 maand voor naar een psychiater gaan die daar wel van overtuigd was godverdomme.

Maar ondertussen had ik dus 4 dagen lang anti-psychotica gekregen en geen klop gedaan. Ik kwam dus in een neerwaardse depressieve spiraal als het ware.
Ik eiste noradrenaline of dopamineheropnameremmers; maar daar wilden ze niet op ingaan de teringlijers. ( ik weet wat ik tekort heb want ik heb me meer dan een jaar verdiept in de werking van allergaande antidepressiva en drugs en de werking van hersenen enz..ik had de indruk dat ik meer wist dan sommige mensen die die troep voorschreven )
Ik zei dus dat ik ADD had en daarop wou getest worden, dus kreeg ik een vragenlijst ( een algemene met vragen om te zien of je geen smetvrees of sexuele stoornissen hebt). Geen echte ADD-vragenlijst dus.
En dan het mooie :
" U hebt wellicht geen ADD want u vulde de vragenlijst sneller in dan normaal........"
WHAT THE FUCK
Daar lag ik dus mooi, nog altijd aan het "afkicken" van die anti-psychotica, heel de dag in mijn bed ( dopamineverminderende spiraal)
Ik smeekte om relatine, concerta of strattera maar neen, daarvoor moet je ADD hebben ... wat een hel.
Vandaag mocht ik dan een dag naar huis.
Maar ik was helemaal niet blij, ik kwam thuis en had zin in niets, alles leek zo anders, ik was er nog erger aan toe dan toen ik naar het ziekenhuis ging.
Dus ik heb hier ettelijke grammen Tyrosine door men keel gesmeten,
samen met 0.5 gram benzodiazepine, en nu voel ik me EINDELIJK iets meer een mens.
Morgen moet ik terug maar ik zweer het als ze niet algauw een dopa of noradrenaline stimulerend middel geven, ben ik daar weg.

Ze geven je middelen waardoor je een plant bent, en zijn dan verwonderd dat je niet uit je kamer komt en geen therapie wil volgen....
IDIOTEN

EN dit moest even van men hart :
NEEM NOOIT ANTIPSYCHOTICA ALS JE GEEN PSYCHOSE HEBT
Je denkt dat je beter wordt, maar eigelijk wil je niets meer, je wordt een echte plant. En een plant heeft enkel zuurstof en water nodig....
Ik hoorde ook dat ze antipsychotica geven aan kinderen met ADHD en ADD.
Wat een regelrechte schande, die kinderen weten van niet beter en voor de buitenwereld lijkt het dan alsof ze "verbeteren".
Het is nog altijd de bedoeling dat je Yin en je Yang ( respectievelijk dopamine en serotonine) op een gezond hoog niveau wordt gebracht,
zoals oa MDMA dat doet. Dan ben je pas een mens.
Met hun troep houden ze die neurotransmitters laag, wat er voor zorgt dat je niet in de juiste geestestemming komt, maar in die van de domme plant.
Als ik nooit in mijn leven MDMA zou genomen hebben, zou ik nog kunnen gedacht hebben : "he die plantachtige toestand, dat is moet vast het nirvana zijn".
Ik denk dat veel psychiatrische patienten zich in deze situatie bevinden.
Als je nooit van de echte te bereiken geestestoestand hebt mogen proeven ( = het echte nirvana = het gevoel van een lichte veilige dosis MDMA ), dan ben je echt een vogel voor de kat in de psychiatrie,.

Dit is mijn filosofische mening omtrend psychiatrie en ik ben een grote voorstander voor het gebruik van MDMA in de psychiaterie.

groeten

Jeller

Badass junkie
reden dat ze anti-psychotica aan adhd-mensen geven is omdat dat een remmende werking heeft op dopamine denk ik en die hebben te veel aan dopamine

vlaemink

Belezen gebruiker
Psycho_Chrono zei:
Je kunt door drugs rustiger worden inderdaad, dan lijkt het inderdaad meer erop dat je ADD of ADHD hebt. Gebruik eens ritalin zou ik zeggen, als je dan kalm word is de kans groot dat je ADD ADHD hebt.

Onzin, niet omdat hij rustig word vn drugs of omdat hij kalm word vn rilatine dat hij ad(h)d heeft hij. Dan zou pakweg 50% vn de wereld dat hebben.

Enige kans om dat te weten is naar pshycoloog gaan en je te laten testen.

Razar

Belezen gebruiker
Jeller zei:
reden dat ze anti-psychotica aan adhd-mensen geven is omdat dat een remmende werking heeft op dopamine denk ik en die hebben te veel aan dopamine

mensen met ad(h)d hebben een onbalans/tekort aan dopamine meen ik.
Waarom geef je ze anders dopamineheropnameremmers....
Antipsychotica daarintegen blokkeert gewoon heel die dopamineboel, waardoor je minder symptomen van ADHD hebt , maar IEDEREEN die antipsychotica krijgt wordt minder energiek, tenzij je een psychose hebt ( maakt van mensen met ADHD eerder een plant dan een mens)...

Dopamineheropnameremmers zoals relatin en zo zorgen voor een tijdelijke VERHOGING van dopamine in de synaptische spleten.( maakt van mensen met ad(h)d "normale mensen" ( omdat dopamine, die ze te kort hebben, niet terug worden heropgenomen nadat hun werking in de synaptiche spleet is voltooid, dus ze blijven daar langer zitten = langere werking) het verminderd aantal dopamine wordt dus langer 'gebruikt'

Antipsychotica bij ad(h)d = > maakt ook wel rustig, maar door plantmechanisme.
Dopamineheropnameremmers bij Ad(h)d = > maakt meer zoals "normale" mensen

Corrigeer me maar als ik verkeerd ben

groeten

slunse

Bewuste gebruiker
ik heb enkele maanden geleden kortstondig (een maand ofzo) last gehad van een lichte psychose door een bad trip. vooral auditieve hallucinaties, paranoide wanen, verminderde concentratie, verwarring, onwerkelijk gevoel, angst om gek te worden en gedachten moeilijk kunnen controleren.
heb er toen over gesproken met mijn vriendin en besloten om geen hulp te zoeken, maar gewoon te negeren dat het er was en dit lukte prima. :P door de slechte gedachten uit de trip en angst achteraf cognitief te herinterpreteren op een gezonde en rationele manier, door de oorzaken vd bad trip te analyseren en te begrijpen wat er fout zat in m'n voorgeschiedenis en door enkele dingen te veranderen in mijn leven verdween die shit als sneeuw voor de zon. :wave:
heb toen ook wat gesnoeid in mijn gebruik en wijselijk eventjes geen psychedelica gebruikt. storende symptomen (angst, paranoia) verminderden met alcohol en ghb. met weed ook, maar alleen als ik niet alleen was en afleiding had. rilatine hielp mn concentratie wel maar zorgde toch voor lichte nerveusiteit.
al de rest heb ik toen niet gebruikt dus kan ik niets over vertellen

en zoals hierboven al gezegd, iemand medicatie geven en daaruit diagnose stellen is absoluut verkeerd! :angry:
testen is de enigste manier om het te weten. maar ook dit is niet sluitend, zeker niet als je op voorhand suggereert wat je denkt te hebben.

diagnoses zoals add, adhd zijn modeverschijnselen vandaag de dag. mensen komen met een klacht, en willen hun verschijnsel benoemd zien. want als ze het weten, kan het ook behandeld worden redeneren ze.
dit kan ook het geval zijn met jouw psychiater. zeker jonge mensen die nog niet veel ervaring hebben, zullen snel naar hun DSM-IV grijpen en aan de hand van onvolledige informatie snel een diagnose stellen. hun beperkte ervaring laat nog niet toe om genoeg te nuanceren, het specifieke van ieder geval in kaart te brengen en te zien dat een mens meestal niet in één vakje past of met een simpele behandeling te genezen is. ze hebben een etiketje kunnen plakken en zijn tevreden.
de meeste diagnoses worden ook gesteld binnen de drie minuten na kennismaking. deze eerste informatie is zeer bepalend voor de diagnose en maakt een mens blind voor verdere, mogelijks belangrijker informatie (bewezen)
hopelijk wordt je verder geholpen, veel geluk ermee!

De jongen

Bewuste gebruiker
Een heerlijk topic vind ik zelf...Ik herken heel veel in wat jullie hier vertellen.
Ik gebruikte voorheen ook heel wat wiet. Zo'n 3 à 4 jaar vrij intensief.
Bij mij werd al eerder de diagnose ADD gesteld. Maar ikwas er zelf niet zeker van. En eigenlijk wist de dokter niet of het nu ADD of ADHD was. En begon hij met een of andere ter plekke verzonnen theorietje dat ik wss de 'H' uit de ADHD vroeger heb gehad omdak vroeger hyper kinetisch was. En dat ik nu dus nog alleen de ADD over had... Vrij vaag vind ik.
Ik ervaar mezelf vaak als anders werkend, maar dat kwam pas na een periode van wiet roken. Ik dacht ontzettend veel. Maar het was nog allemaal ok. Om school maakte ik me geen zorgen. Ik raakte toch door zonder veel moeite. Ik mis deze periode nog soms. Het enige waar ik in de dag naar uit keek en me zorgen om hoefde te maken was wiet roken....
Maar na een hele tijd moest ik er echt mee stoppen. Heb een aantal keer ervaren dat er stemmen in men hoofd tegen elkaar aant discusieren was en dak er helemaal niet tussen kon komen. Dat was al echt heel raar en vond dat ook verontrusstend. Ze discusieerde over de stomste dingen.

Maar de laatste keer dacht ik echt van ' nu heb je het gedaan ruben, nu ben je te ver gegaan' Ik was toen al veel minder aant roken als vroeger en rookte 3 dagen in de maand ofzo. En dit was de derde dag op rij. Een joint voor mij alleen. Ik lag in bed en dacht echt dak gek werd...seniel. De controle over men lichaam leek me te ontsnappen en men geest draaide werkelijk door.

Ook had ik regelmatig korte auditieve hallucinaties. Ik hoorde vaak stemmen men naam zeggen. Maar echt buiten me. Een keer was in de klas toen ik met twee andere klas genoten aant praten was. Opeens hoorde ik heel duidelijk en hard en heel dicht bij men oor men naam. Ik draaide meteen men hoofd maar er was niemand in die hoek die het gezegd kon hebben.

Ben er vrij zeker van dak aanleg heb voor psychosen of schizofrenie.

En ik ben echt sterk tegen die geneesmiddelen. Ik las ook ergens dat dingetjes zoals relatin enzo je synapsen of receptoren nogal beschadigen en vervormen...
Van relatin word ik allesbehalve rustig tenzij ik dat wil. Het kan me soms een heel zacht mdma gevoel geven , maar krijg er altijd klamme handen van en ook een sterk zenuwachtig gevoel in men buik. Daarom moek er ook niemeer van wete. En de geneesheren van hier en nu enzo vertrouw ik niet echt.
Vind ze vrij bekrompen...

Razar

Belezen gebruiker
Ik ga woensdag naar een andere psychiater.

wellicht is het het ' syndroom van Asperger'. Een soort autisme aan de slimmere kant.
Ik hoop dat hun troep ( Risperdal) werkt, anders zit er niets anders op dan weer zelf men hoofd rustig te krijgen met een maandelijkse MDMA-therapie. :rolleyes:

xtaz

Wijs gebruiker
Razar zei:
dank voor jullie reacties, maar ik bedoel eigelijk iets anders.

Al die info weet ik wel al allemaal,
maar ik vroeg mij af of iemand hier op het forum wist hoe het
IN PRAKTIJK is om met een psychose nog drugs te nemen.
Wat er dan gebeurt.
Dus niet hoe een psychose ontstaat en zo, maar gewoon wat er gebeurt met iemand die AL een psychose heeft en dan drugs gebruikt ( voel je je dan even ( = tijdens het onder invloed zijn )minder psychotisch of juist nog meer ?)
Cannabis op straat: Meer angsten.
Cannabis thuis: Chill.
Alcohol: Problems are gone..
XTC: Don't fuck with me. :smoke:

tom

Newbie
Psycho_Chrono zei:
Gebruik eens ritalin zou ik zeggen, als je dan kalm word is de kans groot dat je ADD ADHD hebt.

Je kunt niet zomaar Ritalin gaan aanraden, ligt er puur aan wat TS precies heeft, dat moet hij laten onderzoeken, om zoiets te adviseren op een topicpost vind ik niet echt gegrond.

Razar

Belezen gebruiker
tom zei:
Psycho_Chrono zei:
Gebruik eens ritalin zou ik zeggen, als je dan kalm word is de kans groot dat je ADD ADHD hebt.

Je kunt niet zomaar Ritalin gaan aanraden, ligt er puur aan wat TS precies heeft, dat moet hij laten onderzoeken, om zoiets te adviseren op een topicpost vind ik niet echt gegrond.

Ik vond het nogal overbodig om te zeggen dat ik concerta en relatin al had genomen, aangezien ik van coke en speed al rustig word,
is dit uiteraard ook van relatin het geval...
Maar naart schijnt geven ze dat ook aan mensen met ' syndroom van asperger', dusja... tot daar klopt het nog.

Fat Freddy's cat

Belezen gebruiker
Razar zei:
Dit is mijn filosofische mening omtrend psychiatrie en ik ben een grote voorstander voor het gebruik van MDMA in de psychiaterie.

Ik begrijp perfect wat je bedoelt, maar dat kan men volgens mij niet maken. De down erna is even stevig als de up was (bij mij toch).
Het blijft veel slechter voor je lichaam dan gewone medicatie.

Northawke

Wijs gebruiker
Tja, een vriend van me heeft een geschiedenis van psychoses krijgen. Toen ik hem leerde kennen, zat hij in het begin van z'n speed-periode en vlak na een 2e psychose. Hij werd er rustiger van en beter handelbaar. Maar op den duur raakte hij ook echt verslaafd. Hij is er nu mee gestopt, maar hangt tegen een 3e psychose aan.

Ik denk dat mensen eerst het idee kunnen krijgen dat de drugs ze helpen met hun psychose, maar dat uiteindelijk het toch alles weer verergerd.

Bovenaan