Pure coke is nog te koop?

caninus

Bewuste gebruiker
Vragen om handel is inderdaad een permanente ban, maar prijzen noemen is ook niet toegestaan en valt onder dezelfde forumregel (#1). Let daar dus op.

Worden de regels dan wel juist geïnterpreteerd? Want is de prijs niet 1 van de belangrijkste aandachtspunten als het om informatie over drugs gaat? Als ik naar een informatiesite over drugs ga worden toch ook de gangbare prijzen genoemd. Bedoelen ze niet gewoon met de forumregels dat je geen producten mag aanbieden met de bijbehorende prijzen? Op het internationale drugsforum mag toch ook een prijs genoemd worden. Eventuele prijsschommelingen hebben toch juist een zeer groot effect op de populariteit en de bijbehorende gevolgen van het middel en het middelengebruik?

caninus

Bewuste gebruiker
De politie gebruikt deze prijzen toch ook als maatstaf voor hoe effectief hun beleid is?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Worden de regels dan wel juist geïnterpreteerd? Want is de prijs niet 1 van de belangrijkste aandachtspunten als het om informatie over drugs gaat? Als ik naar een informatiesite over drugs ga worden toch ook de gangbare prijzen genoemd. Bedoelen ze niet gewoon met de forumregels dat je geen producten mag aanbieden met de bijbehorende prijzen? Op het internationale drugsforum mag toch ook een prijs genoemd worden. Eventuele prijsschommelingen hebben toch juist een zeer groot effect op de populariteit en de bijbehorende gevolgen van het middel en het middelengebruik?

Er heeft vanuit de oorspronkelijke creators van de forumregels natuurlijk bijna zeker dé gedachte achter dit specifieke verbod gezeten, dat prijzen noemen een indirecte manier kan zijn om (eigen of andermans) producten onder de aandacht te brengen. Indirect dealen of naar verkooppunten vragen/verwijzen dus, wat we hier echt niet kunnen hebben. Het hangt daarmee direct samen met de overige #1-forumregel-verboden.

Die intentie zal lang niet altijd achter een post waarin een prijs genoemd wordt zitten. Meestal niet zelfs, vaak wordt het gewoon casual tussen regels door benoemd. Maar om het bestaan van dit forum te waarborgen, is het belangrijk dat alles vallend onder forumregel #1 niet gemakzuchtig maar juist streng nageleefd wordt. Dit garandeert dat wij - als mods maar eigenlijk als gehele community met een gedeelde verantwoordelijkheid - handhaven op basis van de in ons land geldende wetten. Zo blijft de content van dit forum legaal.

Niet zelden zijn regels uiteraard in bepaalde mate voor interpretatie vatbaar, niet geheel zwart-wit. Er zijn vele grijstinten, zo is het nu eenmaal. Daarom heb je ook een menselijk modteam en niet een of andere geavanceerde bot die automatisch permanente bans uitdeelt voor overtredingen op basis van forumregel #1. 😉 (Ey, zou trouwens bést handig zijn wat betreft obvious dealers of spammers, bedenk ik me nu.)

Met andere woorden, ongeacht welke keuze andere drugsfora maken, kiezen wij er hier als modteam voor om wat betreft forumregel #1 strikt op te treden, a) omdat het gewoon voor ons allemaal veiliger is om aan de strenge kant te zitten, b) omdat moderatie/handhaving van dit forum voor ons vrijwilligerswerk is en we de tijd niet hebben om dagelijks in de precieze intenties van waarom mensen in specifieke posts prijzen noemen te duiken, of andere ‘grijs-scenario’s’ te beoordelen en te analyseren.

(En geloof me - dit gezamenlijk afwegen van en uiteindelijk beslissen over ‘grijs-scenario’s’ doen wij als team al zeer regelmatig, niet perse m.b.t. de prijs-noem-kwestie want die is nog erg straighforward, maar op andere gebieden.) Het strikt toepassen van de primaire forumregels, waaronder ook die enkele van buitenaf soms wat minder logisch of te letterlijk geïnterpreteerd lijkende regels, heeft er dus ook een stukje mee te maken dat de workload voor ons wat binnen de perken blijft.

De regel blijft dus eenvoudig (ongeacht de kanttekeningen die er misschien terecht bij gemaakt kunnen worden): geen prijzen posten.

Oh, last but not least: prijzen noemen, ook indien in principe onschuldig, is i.m.o. sowieso bijna nooit relevant voor waar we met de content van dit forum heen willen. De hoofdmissie, ik copy-paste even:

Het forum heeft de volgende doelen:
  1. Streven naar juiste voorlichting over verantwoord drugsgebruik en harm reduction
  2. Destigmatisatie van drugsgebruik richting de samenleving
  3. Een veilige, oordeelvrije, plek creëren voor iedereen die geïnteresseerd is in drugs
Zijn prijzen los van handelsdoeleinden een boeiend gespreksonderwerp? Ik zie dat niet echt. We missen er volgens mij niks aan door ze nooit te noemen. Iets soortgelijks geldt voor reclame maken voor websites/commercieel gewin (ook als dit niet-drugsgerelateerd is), dit is dan geen #1-regel maar het is zeker ongewenst, want het past niet bij de missie en doelen.

Je ziet overigens aan de discussie die we nu voeren al dat ik de regel veel minder strikt heb toegepast dan het reglement hem voorschrijft, vanwege de context. Ik heb je niet bepaald een directe permanente ban gegeven (welke volgens “de lettertjes” wel op een forumregel #1-overtreding staat), zelfs geen formele waarschuwing. Alleen een * knip * in je post en een woordelijke vermelding/inofficiële waarschuwing dat het gewoon niet mag. Dat komt omdat ik ook wel zie, dat jouw bericht niet bedoeld was als datgeen waar de forumregel vooral tegen probeert te beschermen. 🙂 Dus ook binnen de striktheid waarmee op forumregel #1 gehandhaafd wordt zijn weer nuances, en misschien verschillen die ook weer net wat per mod.

Hopelijk begrijp je met deze veel te langdradige reactie - excuses! - beter de intentie. Ik wil vaak misschien teveel toelichten en uitleggen, maar ik vind het persoonlijk wel goed om eens in de zoveel tijd even echt helder inzicht (proberen te) te geven in waarom wij doen wat we doen. Het komt misschien niet altijd even logisch of terecht over vanaf de zijlijn, en we zullen ook best wel eens een keer een beetje de mist ingaan (ik wel in ieder geval), maar het blijft af en toe schipperen en er is vrijwel altijd goed over nagedacht.

Als @Mevrouw Pløp, @Mezelf of @Eik nog toevoegingen hebben die ik vergeet, wees vrij om te reageren of corrigeren!

caninus

Bewuste gebruiker
@Roze Olifant , duidelijk verhaal. Alhoewel dit natuurlijk ten koste gaat van de informatie, maar ik begrijp je standpunt. Ik zal mijn best doen om toch de boodschap over te brengen, zonder de regels te overtreden. Dus het zal toch een grijs gebied blijven, ben ik bang (maar dat komt vooral doordat ik heel mijn leven altijd al in een grijs gebied leef qua wet en regelgeving. Ik denk dat nederlanders zich van nature gewoon niet graag regels op laten leggen🤣). Maar voor alle andere berichten waarin prijzen worden genoemd ben ik het volledig met de forumregels eens.

Wie heeft dit forum oorspronkelijk eigenlijk op gezet? Was die gebruiker, die de naam "Alfa" of zoiets gebruikte? Gewoon uit interesse vraag ik dit

Lemmy

Badass junkie
Ik weet het al een tijdje niet meer. Mijn contact van vijf jaar lijkt volledig van de aardbol verdwenen te zijn.

Laatst bewerkt:

None

Experimenterende gebruiker
Hoi, ik was paar jaren altijd bij een goede friend/leverancier coke kopen. Kwaliteit was altijd perfect, columbians, bolivians etc. Sinds paar manden is mijn collega niet meer beschikbaar en sinds die tijd ben ik bij tientallen jongens geweest. En tot nu toe heb ik nergens goede kwaliteit schone coke gekregen. Ik koop meestal 10-20 per keer. Iedereen zegt dat is puur, de beste "broer" maar zit altijd rotzooi in. Iedere keer ga ik naar andere, dat is al fucking irritant. Is nog goede echte, echte te krijgen in Brabant? Wat is jullie ervaring? Ik was in Eindhoven, Tilburg, den Bosch, Helmond, België geweest overal maken ze zelfde schiet.
Helloww Ik ken een verkoper en hij heeft me ook vertelld dat bijna alle leveranciers rotzooi geven en dat was vrij snell duidelijk.

Bij zijn thuis belde een Bron Waar hij altijd van haalde en hij zij tege hem, ik heb nieuwe sos 70% Niemand merkt dat er zitten stofjes in die het effect nog versterken dus veel winst en mensen gaan snell opnieuw kopen.

Puure coke is eigenlijk niet Meer te krijgen of toch all niet in belgië hoe ver ik weet in Nederland ook vrijwel niet.
Hoeveel % ze er aff kunnen Halen maakt een Groot verschill voor hun winst ze maken vaak all een 15 euro extra per gram door je eigenlijk inpv 1 gram coke te geven geven ze je mss 0.7 coke en 0.3 troep .

caninus

Bewuste gebruiker
Helloww Ik ken een verkoper en hij heeft me ook vertelld dat bijna alle leveranciers rotzooi geven en dat was vrij snell duidelijk.

Bij zijn thuis belde een Bron Waar hij altijd van haalde en hij zij tege hem, ik heb nieuwe sos 70% Niemand merkt dat er zitten stofjes in die het effect nog versterken dus veel winst en mensen gaan snell opnieuw kopen.

Puure coke is eigenlijk niet Meer te krijgen of toch all niet in belgië hoe ver ik weet in Nederland ook vrijwel niet.
Hoeveel % ze er aff kunnen Halen maakt een Groot verschill voor hun winst ze maken vaak all een 15 euro extra per gram door je eigenlijk inpv 1 gram coke te geven geven ze je mss 0.7 coke en 0.3 troep .
dus het komt erop neer dat jij genaaid wordt, puur doordat jouw leverancier genaaid wordt? ik acht zelfs de kans heel groot, dat de persoon waar de leverancier van jouw dealer ook gewoon genaaid wordt. En nou kan niemand er iets aan doen dat jullie allemaal met rommel zitten te kijken? Waarschijnlijk is er 1 iemand die zich uiteindelijk de lul uit zijn broek lacht met klanten zoals jullie 🤣

None

dus het komt erop neer dat jij genaaid wordt, puur doordat jouw leverancier genaaid wordt? ik acht zelfs de kans heel groot, dat de persoon waar de leverancier van jouw dealer ook gewoon genaaid wordt. En nou kan niemand er iets aan doen dat jullie allemaal met rommel zitten te kijken? Waarschijnlijk is er 1 iemand die zich uiteindelijk de lul uit zijn broek lacht met klanten zoals jullie 🤣
Nee ik gebruikt zelf geen coke ik weet gewoon hoe het op dit moment gaat in die Industrie Als je Echt denkt puure coke te krijgen Zou ik het mss eens laten testen.
er is nooit iemand genaaid geweest hij werd gebeld door hem heb nooit gezegd dat hij het ook gekocht heeft mss eerst Beter lezen voor je met comentaat komt.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Nee ik gebruikt zelf geen coke ik weet gewoon hoe het op dit moment gaat in die Industrie Als je Echt denkt puure coke te krijgen Zou ik het mss eens laten testen.
er is nooit iemand genaaid geweest hij werd gebeld door hem heb nooit gezegd dat hij het ook gekocht heeft mss eerst Beter lezen voor je met comentaat komt.
Je lult uit je nek

OtherShore

Badass junkie
Volgens mij is dit verouderde informatie. Dit dacht ik vroeger ook, maar de realiteit is inmiddels anders. De testresultaten van het DIMS (in Nederland) zijn al jaren goed. In 2022 was 64,0% procent van de cocaïne ingeleverd bij het DIMS 100% zuiver en dat zou je weten als je dit hele topic gelezen had, want dat heb ik hierboven ook al gezegd 😉

Laatst bewerkt:

Vincent A

Bewuste gebruiker
De coke in Nederland word al jaren steeds beter, bij diverse tests gedaan door mensen in mijn omgeving was de coke soms tot 87% zuiver
tests gedaan door erkende instanties niet door uit te koken of zo thuis

OtherShore

Badass junkie
bij diverse tests gedaan door mensen in mijn omgeving was de coke soms tot 87% zuiver
Het DIMS geeft de resultaten weer in base, maar snuifcocaïne is een zout (base cocaïne verbonden met HCL). Het hoogst haalbare percentage cocaïne is daarom 89%. Dan heb je eigenlijk 100% zuivere cocaïne-HCL. 87% is dus zeker niet slecht. Bijna helemaal zuiver 🙂

• Like
Waarderingen: ljuv

Vincent A

Bewuste gebruiker
Het DIMS geeft de resultaten weer in base, maar snuifcocaïne is een zout (base cocaïne verbonden met HCL). Het hoogst haalbare percentage cocaïne is daarom 89%. Dan heb je eigenlijk 100% zuivere cocaïne-HCL. 87% is dus zeker niet slecht. Bijna helemaal zuiver 🙂
Klopt, wij hebben diverse soorten coke getest (collo, boli, en Peru )
bij collo waren de resultaten vaker lager dan de andere twee

Sniffle88

Bewuste gebruiker
Heb wel hele slechte gehad maar ook hele goede dus is zeker nog wel verkrijgbaar. Maar merk wel dat als je nog niet vaak wat gekocht heb ze snel proberen je de mindere te verkopen.
Waar ik nu koop die heeft ook echt 2 sets bij zich 1 super goede en 1 die een procent of 10 minder is.

Snap het alleen vaak niet zo want als ik ergens voor 1e keer haal en hij is slecht haal ik er nooit meer dus tja keuzes maar goed ze zullen het vast wel weten en er nog steeds goed op verdienen.

Bij sommige krijg je in het begin juist weer wat extra om je te paaien ofwel goed verslaafd te krijgen zodat je er blijft bestellen.

Zo doen ze het allemaal weer een beetje anders.

Mn slechtste was echt maar net in de 40% behoorlijk zonde van het geld.

Lemmy

Badass junkie

0,3 troep lijkt me weinig, eerder 0,5.

• Like
Waarderingen: None

Cokekoning

*modknip* op Snapchat beste coke ben ik niet ik promoot me zelf niet maar gewoon iemand die kwaliteit shit geeft

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Haha
Waarderingen: ljuv

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Klopt mijn contact zegt het zelf ook dat het lijkt hoe puurder hij het verkoopt hoe meer klachten er komen dus versnijd het nu zoals de meeste het willen
Klopt, omdat mensen met puurdere shit, gewoon dezelfde hoeveelheden pakken als dat ze met versneden rotzooi zouden doen.
Slecht plan.

Je merkt het vooral aan je neus, geen rotzooi dag erna, geen pijn, ook niet voordat je gaat slapen. Qua inslaap vallen hetzelfde gewoon, niet te veel doen dus.. wat soms dus het probleem is, met die hoeveelheden wat ik zei. Menig versnijdingsmiddel is geen stimulant, dus houd je niet minder of meer extra wakker.

Als je pure coke heb, een lijntje van 40-60mg, per 2 uur is meer dan genoeg!
Rustig aan de lijntjes opbouwen, ik maak ook vaak de fout, gewoon 5 gram op nachtje op te doen.. gewoon overbodig.
een lijn van 40-60mg, of eentje van 150-250mg, geeft dezelfde high, alleen lichamelijk meer neven effecten.
Gewoon weinig pakken dus

Manu76

Badass junkie
Je lijkt sprekend op een account dat geband wordt, alleen lijk je een colbert aangetrokken te hebben.
Maar voor hetzelfde geld ben je natuurlijk een andere coke-fanaat met de juiste contacten en heb jij geen intenties anderen te helpen bij het vinden van het betere spul :sunglasses:.

Je lijkt sprekend op een account dat geband wordt, alleen lijk je een colbert aangetrokken te hebben.
Maar voor hetzelfde geld ben je natuurlijk een andere coke-fanaat met de juiste contacten en heb jij geen intenties anderen te helpen bij het vinden van het betere spul :sunglasses:.
Is goed held ik snap je punt niet.

Bovenaan