'Recreatief' heroine gebruik

$tranger

Newbie
Laat me voorop stellen dat iedereen op dit forum en uberhaupt iedreen weet en moet weten dat heroine een levensgevaarlijk tyfusmiddel is. Waarschuwingen genoeg, media, verhalen de junks om je heen.

Toch ben ik er een keer toevallig tegenaan gelopen. Na veel wikken en wegen, info opzoeken toch maar eens die shit gerookt, met het idee dat ik er gelukkig nooit zomaar meer aan zou komen, dat is zo, dat blijft zo.

Anyway, die shit gerookt, het effect is kicken, beetje hetzelfde als die GHB waar ik momenteel van shit te smullen. Inweze doet het geen moer met ja, op die serotonine shit na. Lekker relaxt, alles best en daar meteen het gevaar.

Meer mensen hier met ervaring?

J0rrit

Badass junkie
$tranger zei:
Laat me voorop stellen dat iedereen op dit forum en uberhaupt iedreen weet en moet weten dat heroine een levensgevaarlijk tyfusmiddel is. Waarschuwingen genoeg, media, verhalen de junks om je heen.

Toch ben ik er een keer toevallig tegenaan gelopen. Na veel wikken en wegen, info opzoeken toch maar eens die shit gerookt, met het idee dat ik er gelukkig nooit zomaar meer aan zou komen, dat is zo, dat blijft zo.

Anyway, die shit gerookt, het effect is kicken, beetje hetzelfde als die GHB waar ik momenteel van shit te smullen. Inweze doet het geen moer met ja, op die serotonine shit na. Lekker relaxt, alles best en daar meteen het gevaar.

Meer mensen hier met ervaring?

jip ook 3 keer gedaan, gerookt en gesnoven, al een tijd terug en nooit meer aangeraakt. Wel relaxt, op het begin beetje stoned-achtig gevoel, ook heel bijzonder dat je meteen na inademen het al voelt, echt heel snel. Verder lekker dromerig en heerlijk gevoel. Ook heel leuk dat je echt geen pijn voelt, heel raar om dat eens te ervaren. Maar werd er heel sloom en passief van, meer zon drugs voor als je niks gaat doen, daarom doe ik het ook nooit meer, het is te verslavend en toch helemaal niet leuk als je uitgaat, dan heb ik er ook niks aan.

$tranger

Newbie
Ik zal het waarschijnlijk nooit meer gebruiken, ik ben wel sterk, ik hou van lol, maar hou hoe dan ook m'n koppie er bij...

Maar wat ik er zo raar aan vind, ik vond het effect leuk, maar waarom raken mensen d'r zo idioot hard verslaafd aan. Is dat een bepaalde levensfase waar mensen het in gaan gebruiken, komt het door het spuiten? Snelle lichamelijke verslaving misschien?

^_^

Bewuste gebruiker
Ik durf dat niet eens te gebruiken...beschouw mezelf niet stabiel en sterk genoeg om eraf te blijven als het echt het lekkerste gevoel ooit is.
Dat geld ook voor crack voor mij. Daar trek ik gewoon mijn lijn.

Ik denk wel dat het overdreven wordt die verslaving van 1x. Ligt aan je persoonlijkheid en hoe jij mentaal voelt en in het leven staat.

Leeftijd en levenservaring ook zo belangrijk denk ik. Zelf ben ik 20, misschien als ik 40 zou zijn en heel stabiel leven zou hebben dat ik het een keer wil meemaken in me leven. Maar zelfs dan vraag ik me af of dat het risico waard is.

Maar dat zal iedereen voor zichzelf moeten afwegen denk ik.

J0rrit

Badass junkie
^_^ zei:
Ik durf dat niet eens te gebruiken...beschouw mezelf niet stabiel en sterk genoeg om eraf te blijven als het echt het lekkerste gevoel ooit is.
Dat geld ook voor crack voor mij. Daar trek ik gewoon mijn lijn.

Ik denk wel dat het overdreven wordt die verslaving van 1x. Ligt aan je persoonlijkheid en hoe jij mentaal voelt en in het leven staat.

Leeftijd en levenservaring ook zo belangrijk denk ik. Zelf ben ik 20, misschien als ik 40 zou zijn en heel stabiel leven zou hebben dat ik het een keer wil meemaken in me leven. Maar zelfs dan vraag ik me af of dat het risico waard is.

Maar dat zal iedereen voor zichzelf moeten afwegen denk ik.

is idd heel erg overdreven dat je na 1 x verslaafd bent, misschien als je het spuit maar ik weet niet, en dat het het lekkerste gevoel ooit verschilt natuurlijk per persoon, ik vind dat namelijk niet. Het is wel het meest zorgeloze gevoel ooit, totale rust van binnen, maar ik vind het meer iets voor mensen met veel en serieuze problemen, om recreatief te gebruiken vind ik het niet zo bijzonder, je wordt er sloom van en dat resulteert dus gewoon in zitten en wegdromen, daar vind ik niks aan. Geef mij maar mdma--> heerlijk gevoel en lekker veel energie om naar een feest te gaan ipv dat hangerige gedoe.

neti

Badass junkie
ik werk o.a. met verslaafden en heb wel es een flinke teug meegerookt, natuurlijk niet dr aan getrokken, maar de rook in de kamer kwam wel in mn neus... voelde me heel prikkelig in mn lichaam, en heb me een aantal uren heel prettig en los gevoeld... t leven kon niet meer stuk

Qocaïne

Badass junkie
$tranger zei:
Maar wat ik er zo raar aan vind, ik vond het effect leuk, maar waarom raken mensen d'r zo idioot hard verslaafd aan. Is dat een bepaalde levensfase waar mensen het in gaan gebruiken, komt het door het spuiten? Snelle lichamelijke verslaving misschien?

Natuurlijk komt dat door het spuiten! Bij het roken gaat er veel van de heroïne 'in rook' op.

Bij het spuiten komt de heroïne meteen puur je bloedbaan in.
Het is vele male heftiger, overweldigender en lekkerder dan wanneer je het rookt.

Ik ben van mening dat wanneer je het spuit... je zéker direct verkocht zal kunnen zijn! En dus na één keer al verslaafd kan worden.

BillyBilo

Badass junkie
Qocaïne zei:
$tranger zei:

Natuurlijk komt dat door het spuiten! Bij het roken gaat er veel van de heroïne 'in rook' op.

Het is vele male heftiger, overweldigender en lekkerder dan wanneer je het rookt.

Ik ben van mening dat wanneer je het spuit... je zéker direct verkocht zal kunnen zijn! En dus na één keer al verslaafd kan worden.

Een goed geoefende chinezer kan heel acurraat chinezen, spuiten is wel veel aangenamer maar toch, of je het nou spuit of rookt, verslavend is het gigantisch, en je hebt het niet eens in de gaten dat je verslaafd bent, het is echt patsboem verslaving, Letterlijk na één keer verslaafd zijn is volgens mij niet vaak het geval, iig niet bij mensen die er nog nooit verslaafd aan zijn geweest, je hebt misschien wel een drang naar meer, maar dat is iets anders dan een verslaving imo.

jaja

Bewuste gebruiker
Na één keer verslaafd is je reinste bullshit.

Verslaving treedt pas op wanneer je met enige regelmaat gebruikt.

jaja

Bewuste gebruiker
Kim zei:
Je raakt verslaaft aan het gevoel en doet het nog eens en nog eens

Wanneer je echter ook je hersens gebruikt, en je je niet meteen blindelings overgeeft aan ieder opkomend verlangen, is er evt echt wel mee om te gaan.
Het vergt de nodige discipline, en is derhalve niet zo maar voor iedereen weggelegd; enige zelfkennis is noodzakelijk.

Dit is overigens geen oproep te gaan gebruiken!
(behalve je verstand.)

Qocaïne

Badass junkie
BillyBilo zei:
Qocaïne zei:
$tranger zei:

Een goed geoefende chinezer kan heel acurraat chinezen, spuiten is wel veel aangenamer maar toch, of je het nou spuit of rookt, verslavend is het gigantisch, en je hebt het niet eens in de gaten dat je verslaafd bent, het is echt patsboem verslaving, Letterlijk na één keer verslaafd zijn is volgens mij niet vaak het geval, iig niet bij mensen die er nog nooit verslaafd aan zijn geweest, je hebt misschien wel een drang naar meer, maar dat is iets anders dan een verslaving imo.

Ik dacht dat hij het echt over 'roken' gad, zoals het roken van een sigaret.
Maar inderdaad.. chinezen is behoorlijk!

De drang naar meer... is al een kleine vorm van geestelijke verslaving.
Wanneer je daar na één of twee keer aan toegeefd.. tja.

toch? :)_

J0rrit

Badass junkie
ik heb het gerookt door een joint,met shag erbij. denk dat er zo wel het meeste verloren gaat maar dan nog voel je het meteen. spuiten komt natuurlijk alles in 1 keer

Kim

Wijs gebruiker
jaja zei:
Kim zei:
Je raakt verslaaft aan het gevoel en doet het nog eens en nog eens

Wanneer je echter ook je hersens gebruikt, en je je niet meteen blindelings overgeeft aan ieder opkomend verlangen, is er evt echt wel mee om te gaan.
Het vergt de nodige discipline, en is derhalve niet zo maar voor iedereen weggelegd; enige zelfkennis is noodzakelijk.

Dit is overigens geen oproep te gaan gebruiken!
(behalve je verstand.)

Ik wou zeggen hero is te lekker net als basen

flashkop

Bewuste gebruiker
Ik vraag me af of je verslaafd kan worden aan hero als je niet zou weten dat de verslaving iets met hero te maken heeft...

J0rrit

Badass junkie
flashkop zei:
Ik vraag me af of je verslaafd kan worden aan hero als je niet zou weten dat de verslaving iets met hero te maken heeft...

zoals ik al eens gepost heb ligt het verslavende effect bij hero volgens mij aan hetzelfde principe als die bij nicotine, niet omdat het gevoel zo ongelooflijk super is dat je daarna nooit meer zonder kan leven, nee want dat is bij nicotine ook niet. Het ligt aan bepaalde receptoren die vrijkomen bij het gebruik van nicotine en heroine, die zorgen voor dat verslavende gevoel. Ik zelf vind mdma namelijk een stuk lekkerder maar vond de drang naar bruin toch wel een stuk groter ja.

raging_bull

Bewuste gebruiker
Ik denk dat als je echt tegen jezelf zweert het maar 1 keer te doen per jaar ofzo. En gewoon echt niet wat dan ook meer te doen. Dat je idd kan spreken van recreatief heroine gebruik.

En dit kan je als je je niet zo laat beinvloeden door om je heen en onderbewustzijn. Dat klinkt raar, maar het is een feit dat drugs je waarneming veranderen. en je gevoel gewoon anders is. Tijdens zo'n trip kan je heel goed een andere kijk krijgen op het leven. op het moment dat je weer nuchter bent kun je wel eens heel anders over het leven denken. dat kan dus ook zorgen voor een verslaving.

cadou

Belezen gebruiker
Voor mij zou heroine na 1 keer absoluut verslavend zijn. Ik heb in mijn leventje zo ongeveer alles gebruikt wat los en vast zit, op lsd en hero na. Nergens problemen mee, maar heb wel een zwak voor een wietje, wat ik uit de meeste ervaringen begrijp is dat heroine vergelijkbaar is met wiet, misschien kromme gedachte, maar het hele stoned zijn is toch iets waar ik een zwak voor heb. Als het ook maar iets weg heeft van dat soort stoned gevoel en dan heftiger, weet ik nu al dat ik na 1 keer hooked zou zijn. Dus volgens mij kan je na 1 keer heroine roken echt wel verslaafd zijn. Ik heb het dan natuurlijk niet over lichamelijke verslaving, maar geestelijk zou me dat echt wel de das omdoen. Gelukkig heb ik zo veel zelfkennis dat ik er niet aan begin voor ik in de aow zit en niet zoveel meer in me'n leven kan verklooien, want oh, wat ben ik nieuwsgierig.

BillyBilo

Badass junkie
Intoxicated zei:
Je kan aan alles verslaafd worden.

Dat is rond uit psychotherapeutisch gebullshit.

Ik wéét dat een heroine verslaving echt wel wat anders is dan andere verslavingen, en de vergelijking met wiet snap ik ook niet zo goed, wat ik in cadou's post las maar what ever. Als je heroine verslaafde bent dan ben je het gewoon nodig, op een gegeven moment niet meer voor de kicks maar om uit bed te komen, om je tanden te poetsen, om je haar te kammen, om je aan te kunnen kleden, ik ben 1 keer cold turkey gegaan en ik was totaal immobiel. Ik weet wel dat on ervaren gebruikers, die nog nooit verslaafd aan heroine zijn geweest veel langere tijd nodig hebben om zodanig verslaafd te raken als een ex gebruiker die zijn habit weer oppakt een heel vreemd, en in mijn ogen een vrij verontrustend iets.

J0rrit

Badass junkie
Weet je wat ik nooit snap, WAAROM mensen heroine verslaafd raken. Als je het dan een keer probeert dan weet je toch dat je het daarbij moet laten want er zijn zoveel slechte verhalen over. Ik heb het 3 keer gedaan en toen gewoon tegen mezelf gezegd dat ik het niet meer moest doen. Weliswaar niet gespoten maar toch, je weet dat je het moet laten, de drang is misschien wel groot maar je ziet toch wel voor je hoe je een jaar laten je leven hebt verneukt.

cadou

Belezen gebruiker
BillyBilo zei:
Intoxicated zei:
Ik wéét dat een heroine verslaving echt wel wat anders is dan andere verslavingen, en de vergelijking met wiet snap ik ook niet zo goed, wat ik in cadou's post las maar what ever.

Wat ik bedoel is dat ik een enorme zwak heb voor alles wat een manana-gevoel geeft. Ik heb ook veel speed, xtc etc. gebruikt, maar altijd met zorg. Alleen in het weekend of tijdens vakantie, altijd zeker weten dat het kon. Een wietje rook ik altijd vanaf me'n 14de, eigenlijk dagelijks. De laatste pak en beet 6 jaar ook rustig onder werk, lag wel aan de baan, maar ik speel er veel meer mee, zeg rustig afspraken af of kom gewoon niet opdagen bij visites als ik er geen zin in heb, ik merk dat ik veel dingen laat, die ik nuchter graag zou doen. Kortom een grote zwak dus. Ik denk dat ik daarom heroine, waar je nog meer een "schijt" gevoel van krijgt, totaal niet onder controle zou kunnen houden vanaf de 1ste keer. Trouwens , ik noem alle intraverte middelen (downers) stoned, en alle extraverte middelen (uppers) high, vandaar.

Bovenaan