Regelmatig gebruiken van speed, effect op je gebit.

esmee

Belezen gebruiker
Ik weet dat regelmatig gebruiken van speed erg slecht voor je tanden is.
Door de speed zelf natuurlijk, lekker agressief goedje wat je glazuur aantast maar ook omdat speed de speekselproductie remt. Speeksel heeft een beschermende/verzorgende ( :confused: ) functie voor je tanden.
Nu vraag ik me af of het gebruiken van kauwgom (suikervrij natuurlijk) daar bij zou kunnen helpen, aangezien dat juist de speekselproductie weer in gang zet. Zou dat enigzins de schade aan je gebit kunnen beperken?

:wave:

Solidius

Badass junkie
Ik weet niet wat je met je speed doet, maar als je het snuift is er geen direct contact met je gebit. Wat speekselproductie betreft is het niet slechter dan bijvoorbeeld blowen.

xpressurself

Bewuste gebruiker
vreselijk is dat gevoel altijd, als je 's ochtends zoon vieze laag over je tanden voelt een een uberranzige smaak erbij, dan voel je echt gewoon je glazuur wegrotte.. BAH!

esmee

Belezen gebruiker
Heb net ook gelezen dat xylitol goed is voor je tanden.
Dat zit in de meeste kauwgom. Het schijnt dat xylitol
tandplak en bacterien verminderd (dus zuuraanvallen) en
dat het zelfs kleine beginnende gaatjes kan helen (bij regelmatig gebruik).
Beter dus.

Supervlieg

Wijs gebruiker
Nee, maar je doet t niet slecht. Alhoewel ik zelf niet eens speed met xylitol had kunnen verzinnen, maar ben er nog niet uit of dat een goed of een slecht ding is :mrgreen:

Pepjunkies :sunglasses: :mrgreen:

chrzz

Belezen gebruiker
Mijn gebit is helemaal verrot, vroeger interesseerde het me geen bal :P Maar nu heb ik wel spijt.. 2 kiezen zijn al getrokken, 4 moeten er nog volgen, en nog een stuk of 20 gaatjes laten vullen. Ik kan amper een cola drinken of het doet pijn.

Wat ik wel merk en dus ook doe de laatste tijd is dit: Telkens als je die vieze reppige smaak in je mond krijgt, effe mond spoelen met Hextril ofzo, en daarna tanden GOED poetsen. Dan vind ik het gelijk ook een stuk makkelijker om te eten, want ik heb meestal door te knarsen het gevoel alsof ik iemand anders zn tanden in mn mond heb zitten.

Supervlieg

Wijs gebruiker
Dat inmens plakkerige zooitje achter in je kel is ook een killer hoor. Blijft altijd wel wat amfetamine achter zitten en de doorgang naar je mond is snel gemaakt. Dus doe gewoon lekker op zn tijd van onder uit je tenen die zooi helemaal losroggelen, scheelt ook meteen schade aan je huig en eten gaat bij al zonder enige problemen. :)

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Parodontax tandpasta is ook een aanrader! Voor de meesten niet favoriet vanwege de zoutige - en sterke pepermuntsmaak, maar daar wen je snel aan. Speed is ook een aanslag op je tandvlees namelijk, het ontsteekt sneller. In Parodontax zitten kruiden die helpen om je tandvlees gezonder te houden en ik persoonlijk heb er goede ervaringen mee! Ongezond tandvlees zorgt ervoor dat je tanden losser gaan zitten en in het ergste geval - in een verder stadium - kunnen ze zelfs uitvallen!

chrzz

Belezen gebruiker
Supervlieg zei:
Dat inmens plakkerige zooitje achter in je kel is ook een killer hoor. Blijft altijd wel wat amfetamine achter zitten en de doorgang naar je mond is snel gemaakt. Dus doe gewoon lekker op zn tijd van onder uit je tenen die zooi helemaal losroggelen, scheelt ook meteen schade aan je huig en eten gaat bij al zonder enige problemen. :)

Ja dat vind ik echt het rotste aan snuiven, slijmen wat precies van in je neus helemaal tot in je maag doorlopen wat je maar niet krijgt afgeslikt. Ik krijg er altijd kotsneigingen van. Rochelen helpt niet echt bij mij, ik had neusspray die wel redelijk hielp en zelfs een beetje naar pep proefde maar die ligt nog in Tienen :<

Supervlieg

Wijs gebruiker
chrzz zei:
Supervlieg zei:

Ja dat vind ik echt het rotste aan snuiven, slijmen wat precies van in je neus helemaal tot in je maag doorlopen wat je maar niet krijgt afgeslikt. Ik krijg er altijd kotsneigingen van. Rochelen helpt niet echt bij mij, ik had neusspray die wel redelijk hielp en zelfs een beetje naar pep proefde maar die ligt nog in Tienen :<

Jah kotsneigingen te goor.. soms trek ik ze met vinger los en dan trek je de hele boel mee :sunglasses:

xpressurself

Bewuste gebruiker
Supervlieg zei:
chrzz zei:
Supervlieg zei:

Jah kotsneigingen te goor.. soms trek ik ze met vinger los en dan trek je de hele boel mee :sunglasses:

Bah.. dat klinkt wel heel erg smerig, ik heb daar nooit zo'n last van, en zeker niet zo erg dat ik met m'n vinger slijm los kan trekken achter uit me keel.. :kots:

Phreakingout

Bewuste gebruiker
Gebruik nu al 1.5 Jaar regelmatig Speed, en ook andere dingen..

Nog nooit iets gehad, gewoon elke dag je tanden goed poetsen en ook gewoon eten tijdens je "Speed-sessies". Aangezien je mond dan weer speeksel aanmaakt.

Ziet er hier iig nog prima uit!

Endymion

Experimenterende gebruiker
Het is ook een kwestie van aanleg natuurlijk. De meeste verhalen hierover zijn wel een beetje overdreven denk ik.

Ben zelf inmiddels 33 en heb nog nooit een gaatje in mn tanden gehad.
En toch wel aardig wat gebruikt :wink:

Speed en extra goeie tandhygiene gaan bij mij hand in hand.. 3x per dag poetsen, flossen en stoken..

Als ik pep-para ben ga ik me altijd zorgen maken over mn gebit en denk ik dat mn tanden losser zitten (is niet zo, ze zijn alleen gevoeliger)

Taat

Bewuste gebruiker
Juist, ik begin de dag altijd door mijn tanden eens flink te poetsen met lekkere natte pep

mja,@Lake: idd dat heb ik ook, schrobben als een gek en veel vaker dan normaal

Bovenaan