relatie met ex drugsgebruiker

katje_28

Newbie
Hoi allemaal,

Heb een vraagje weet niet of dit op de juiste plek staat.
Heb sinds een paar maanden een relatie met een jongen die heroine en cocaine heeft gebruikt, heeft in het ziekenhuis gelegen toen gestart met Methadon. Is hier 2 maanden geleden mee gestopt. Is sinds die tijd clean, zegt hij en ik geloof hem. Maar .......... toch altijd wel een spoortje van twijfel. Weet dat het moeilijk is te stoppen met iets waaraan je verslaafd ben. Dus wat mijn vraag is, zijn er mensen met ervaringen in dit soort situaties. Zijn er dingen waar ik op kan letten?

Bedankt, Katje

Van cocaïne verslaafde weet ik dat ze meer naar de wc (of eff weg gaan) als dat een normaal mens doet, ze vaak met hun neus snotteren of een bloedneus krijgen. Ze soms een erg kort lontje hebben en arrogant over komen...

voor de rest zijn het een beetje de kleine dingen waar je op moet letten, onderzoek anders een keer ze kamer ofzo :wink: portomonee... etc
(alhoewel hij daar niet zo blij mee zal zijn als hij het ontdekt en idd gestopt is ik denk dat je z'n vertrouwen dan wel erg schaat) :wink:

ik zou zeggen: hem gewoon vertrouwen als als je vind dat hij hem vreemd begint te gedragen DAN PAS achterdochtig worden!
als je hem nu al gaat controleren en hij komt het te weten....

Ik ben hem zeker niet aan het controleren, vraag er af en toe wel naar of hij wat gebruikt heeft, antwoord is dan nee. Hij heeft belooft het te vertellen als hij iets heeft gebruikt. Moet er bij zeggen dat we al een 'relatie' hadden toen hij nog aan de methadon zat. Hij heeft toen een paar maal gezegd dat je een relatie met iemand die gebruikt niet goed is. ik vertrouw hem ook wel, maar de angst blijft dat hij toch een terug val krijgt. Voor mij houdt het dan op en dat zou eeuwig zonde zijn.

katje_28 zei:
ik vertrouw hem ook wel, maar de angst blijft dat hij toch een terug val krijgt. Voor mij houdt het dan op en dat zou eeuwig zonde zijn.

Dit soort uitlatingen gaan mij echt te boven. Liefde is toch iemand accpeteren zoals hij / zij is? Met de lusten en de lasten. Voel jij je soms beter dan iemand die wat gebruikt om op basis daarvan te kunnen oordelen of een relatie wat wordt?

mja maar als hij niet meer eerlijk over zijn gebruik is dan niet he

maar dit is nu wss nog niet het geval

Solidius zei:
katje_28 zei:
ik vertrouw hem ook wel, maar de angst blijft dat hij toch een terug val krijgt. Voor mij houdt het dan op en dat zou eeuwig zonde zijn.

Dit soort uitlatingen gaan mij echt te boven. Liefde is toch iemand accpeteren zoals hij / zij is? Met de lusten en de lasten. Voel jij je soms beter dan iemand die wat gebruikt om op basis daarvan te kunnen oordelen of een relatie wat wordt?

true dat...

Hoi,

Voel me zeker niet beter dan hem. Integendeel kan ee hoop van hem leren denk ik. En liefde is inderdaad iemand accepteren zoals hij is met de lusten En de lasten maar.............de lasten die iemand met een verslaving meebrengt zijn voor mij teveel, ik spreek uit ervaring. Dus daarom is het voor mij over als hij weer gaat gebruiken.

Katje

katje_28 zei:
Hoi,

Voel me zeker niet beter dan hem. Integendeel kan ee hoop van hem leren denk ik. En liefde is inderdaad iemand accepteren zoals hij is met de lusten En de lasten maar.............de lasten die iemand met een verslaving meebrengt zijn voor mij teveel, ik spreek uit ervaring. Dus daarom is het voor mij over als hij weer gaat gebruiken.

Katje

heb jij het hier wel is over met hem??
lijkt mij namelijk erg verstandig dat wel te doen

als je echt daar heilig van overtuigd bent dat je weg gaat zou hij terugvallen en dat ook tegen hem zegt, dan vergroot je naar mijn idee de kans dat hij het voor je gaat geheimhouden. kijk ik weet niet natuurlijk hoe sterk zijn verslaving is geweest en de kans op een terugval etc. en hoe jou ervaringen zijn. maar ik zou liever willen dat mijn partner mij alles kon/durfde vertellen, ook dingen die ik misschien niet zo fijn vind, en dan samen er iets aan doen als er zich een probleem voordoet. wie weet valt hij een of twee keer terug en dan gaat het wel goed? je kunt dan altijd nog kijken of je er mee kan leven? en ik ben ook niet zo'n voorstander om tegen anderen te zeggen; als je dat doet, ga ik bij je weg...
succes in elkgeval. het helpt denk ik voor je partner heel erg dat je dan zelf niet gebruikt.

Hoi,

Lot: we hebben het er regelmatig over en hij snapt het wel.

Icequeens: ben er nu idd heilig van overtuigd dat ik weg zou gaan maar hoe dat op het moment is weet ik eerlijk gezegd niet, heb geleerd om nooit meer nooit te zeggen. Hij is vorig jaar zomer begonnen en sinds oktober niet meer gebruikt, is dus een paar maanden verslaafd geweest, weet niet of het dan makkelijker is om clean te blijven. Hij weet dat hij alles kan zeggen tegen me. Ben bang dat als er 1 of 2 keer een terugval is het dan vaker voor gaat komen. Ken eigenlijk geen verhalen van mensen die blijven clean zijn na heroine gebruik.

Iemand had het over verandering in gedrag, in welk opzicht? Wil graag weten wat de tekenen zijn.

Katje

katje_28, je wordt wel erg aandringerig... Tekenen zijn persoonlijk, da loopt ver uitéén. Vb: Ik zal nooit een babbelkick krijgen terwijl vrienden die hetzelfde gebruiken overvloedig beginnen praten. Mijn ogen reageren anders dan anderen etc.
Je zegt er voldoende over te praten en je kent hem al lang, dan zou je zelf toch ook kunne ontdekken wat zijn vreemde kuren zijn.
Een trugval kan altijd voorvallen maar daar gaat hij alleen doorkomen met u steun, vrees ik. Hem dan laten vallen zou een grote misstap zijn, vooral als je echt om hem geeft..

Veel moed!

Terug
Bovenaan