Wat
@_shikantaza zegt. Ik dacht aan een tryptamine zoals 5-meo-mipt. In lage dosering een mild xtc-achtig effect en redelijk stimulerend. Maar ik heb 't opgezocht en dit en andere psychedelica zijn 5ht2a agonist (is een serotonine gerelateerde receptor), terwijl een ssri op hetzelfde "systeem" inwerkt. De kans is heel klein maar toch kan er (daardoor) serotonine syndroom optreden. Kans wordt versterkt doordat veel ssri's de werking van enzym CYP2D6 verminderen, welke ook de 5- meo-mipt moet metaboliseren (simpel gezegd: afbreken), waardoor concentratie in je bloed hoger blijft dan normaal. Tenslotte werken psychedelica meestal gewoon (veel) minder goed als je ook een ssri neemt. Je kan nog een pure stimulant overwegen (die werken niet op je serotonine maar hebben effect op dopamine en noradrenaline) zoals de 2-fa die gesuggereerd werd, of 2-fma. Niet 3- of 4 fa/fma daar komt al wat serotonine door vrij nml. Maar het blijft wellicht risky en de lovey-dovey high van xtc of 6-apb krijg je er niet van. Ketamine schijnt wel safe te zijn i.c.m. ssri maar ik zou er even induiken of dat wel het effect geeft dat je zoekt.In elk geval de 6-apb helaas niet doen dus....