Hallo, iedereen. Ik weet dat er al zo veel topics zijn over Ritalin-gebruik tijdens de examens, maar deze topics hebben mij toch nog geen duidelijk antwoord kunnen geven.
Binnekort heb ik examens. Ik heb nogal problemen om mij te concentreren terwijl ik mijn leerstof zou moeten leren, na een half uur ofzo heb ik al totaal geen zin meer, raak ik afgeleid en geef ik het gewoon op, met slechte schoolresultaten tot gevolg. (er is nog geen ADHD/ADD bij mij vastgesteld, eigenlijk heb ik mijzelf daar nog nooit op laten testen)
Ik zou dan ook Ritalin willen gebruiken tijdens de komende examenperiode. Maar ik heb nog enkele vraagjes:
Ik hoop dat iemand mij een duidelijk antwoord kan geven op deze vragen.
Binnekort heb ik examens. Ik heb nogal problemen om mij te concentreren terwijl ik mijn leerstof zou moeten leren, na een half uur ofzo heb ik al totaal geen zin meer, raak ik afgeleid en geef ik het gewoon op, met slechte schoolresultaten tot gevolg. (er is nog geen ADHD/ADD bij mij vastgesteld, eigenlijk heb ik mijzelf daar nog nooit op laten testen)
Ik zou dan ook Ritalin willen gebruiken tijdens de komende examenperiode. Maar ik heb nog enkele vraagjes:
- Wanneer zou ik de Ritalin moeten nemen? Voor ik begin te studeren en/of voor ik het examen afleg?
- Hoe zou ik het best innemen? Slikken of snuiven of wat dan ook.
- Welke dosis moet ik nemen?
Ik hoop dat iemand mij een duidelijk antwoord kan geven op deze vragen.