Serotonine voorraad aanvullen

Colourz

Newbie
Ik heb de laatste tijd behoorlijk wat XTC gebruikt in relatief korte tijd. Nu heb ik het gevoel dat mijn serotonine voorraad een beetje op aan het geraken is. Hoe kan ik nu zo snel mogelijk weer een (over)volle emmer serotonine in m'n hersenen krijgen? :grin:

Colourz

Newbie
ik heb soms al moeite om 1 maand te wachten.. Is er niet een manier om het serotonine proces een beetje te versnellen?

Elohtibbar

Badass junkie
Ja natuurlijk wel, maar de vraag is of dat verstandig is.

Als je maar één keer per 2 of 3 maanden xtc gebruikt hebben je hersens en de rest van je lichaam tijd genoeg om te herstellen en je voorraden op een natuurlijke manier weer aan te vullen.

Als jij nog geen maand wacht zal niet alleen je serotonine (sneller) opraken, maar zal je ook hersenschade oplopen. Je weerstand krijgt ook iedere keer een trap als je xtc gebruikt.

Om je serotonine sneller aan te vullen kun je L-tryptofaan of 5-HTP capsules kopen, die kun je bij de smartshop kopen of online bij Azarius bestellen (5-HTP kun je ook bij De Tuinen kopen). 5-HTP is de effectievere van deze twee, omdat het in je lichaam direct wordt omgezet naar serotonine. L-tryptofaan moet eerst worden omgezet naar 5-HTP alvorens het kan worden omgezet naar serotonine.
Verder zit er 5-HTP in eiwitrijk voedsel; melk, noten, bonen, bananen en ga zo maar door. Toch zit hier zo weinig in dat je er waarschijnlijk niet heel veel aan hebt.

Om verdere schade zoveel mogelijk te verminderen doe je er goed aan multivitaminen te kopen, vooral vitamine C is erg belangrijk.

En toch kun je zoveel mogelijk 5-HTP slikken als je wil, feit blijft dat je tolerantie houdt en dat je je lichaam naar de klote helpt als je zo vaak xtc gebruikt als jij doet. Wil je het leuk houden, wacht dan gewoon. Als je het zo vaak blijft doen is er over een tijdje helemaal niks meer aan, en kan je lichaam zich steeds minder goed herstellen.

Gebruik verstandig.

sjaak herremans

Bewuste gebruiker
Dank dat minder vaak snackies gebruiken idd de beste remedie is. Voor en na het gebruik een vitaminekuurtje vind ik ook wel fijn, stuk minder (of geen) naeffecten :)

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Wat rabbithole ook al schrijft, l-tryptofaan en/of 5-htp zijn goede supplementen om je serotonine voorraad weer aan te vullen. Het allerbeste blijft uiteraard wel gewoon om minder te gebruiken en telkens een pauze van minimaal 6 weken in te lassen... :wink:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Wat je natuurlijk ook kunt doen is lekker frequent blijven gebruiken, elke keer harder naar de klote gaan en dit volhouden totdat alle lol er af is. Drie maanden wachten is beter.

Elohtibbar

Badass junkie
Exceptional Insight zei:
Wat je natuurlijk ook kunt doen is lekker frequent blijven gebruiken, elke keer harder naar de klote gaan en dit volhouden totdat alle lol er af is. Drie maanden wachten is beter.

Als hij helemaal naar de klote gaat en de lol eraf is, is het wel makkelijker om weer 3 maanden te wachten. :grin:

Colourz

Newbie
Thnx voor de info. Ik ga even kijken wat 5-htp voor me doet. :)
Ik ga ook maar eens wat extra sporten, heb gelezen dat dit ook stimulerend werkt als je serotonine op wil bouwen..

Elohtibbar

Badass junkie
Colourz zei:
Thnx voor de info. Ik ga even kijken wat 5-htp voor me doet. :)
Ik ga ook maar eens wat extra sporten, heb gelezen dat dit ook stimulerend werkt als je serotonine op wil bouwen..

En langer wachten tussen je keren xtc door!

Bovenaan