Exceptional Insight zei:
Kijk nou, een verdwaalde onbeantwoorde post, dat kan natuurlijk niet:
langeman zei:
Al je het toch niet zal begrijpen, waarom stel je dan toch de vraag?
Omdat ik graag wil weten hoe andere mensen over dingen denken.
Dat ik het nooit zal begrijpen gaat niet over de vraag die ik daar stel.?
Je vraag komt toch voort uit hetgeen je niet begrijpt? Een antwoord op je vraag leidt tot meer begrip van het onderwerp. Daardoor hoeft swingen niet je ding te worden, maar m.i. stel je vragen om dingen beter te begrijpen. Willen weten hoe andere mensen over dingen denken ligt in dat verlengde lijkt me, of wil je zeggen dat jij feitelijk opslaat hoe iedere DF-er over dingen denkt?
Exceptional Insight zei:
langeman zei:
Exceptional Insight zei:
Of zeg ik hele gekke dingen nu?
Op zich valt het mee. Alleen hiermee heb je het wel echt mis:
Exceptional Insight zei:
Wel de hoogste vorm van intimiteit delen met wildvreemden?
Wie zegt dat
swingen/sex de hoogste vorm van intimiteit is? Dat is een grote misvatting.
Ik. Maar dat was wederom het punt niet. Ik vraag me af hoe je dat met wildvreemden kunt/wilt delen. ?
In dit geval maakte ik een punt en mijn punt was dat swingen/sex niet per definitie de hoogste vorm van initimiteit is.
Exceptional Insight zei:
Maar dan ben ik benieuwd naar jouw mening. Als seks niet de hoogste vorm van intimiteit is, wat dan wel?
Intimiteit kun je opdelen in emotionele en fysieke intimiteit. Sex is behoorlijk fysiek intiem, maar hoeft dat emotioneel niet te zijn. Swingen is daar het voorbeeld van.
Het is ook mogelijk om zonder sex fysiek heel intiem te zijn. Denk bijvoorbeeld aan het voelen van de baby in de buik van je vrouw en dan niet slechts het voelen van de bobbel in de buik van het schoppen, maar het echt contact maken met de baby en je vrouw. Dat is minder fysiek dan sex, maar véél intiemer als je het mij vraagt.
Ik kan geen uitspraak doen over wat de hoogste vorm van intimiteit is; uiteindelijk is dat ook maar arbitrair. Veel hangt ook af van de vaardigheden die de betrokkenen hebben. Voor velen zal sex wel de de hoogst haalbare intimiteit zijn, maar in het algemeen stellen dat sex de hoogste vorm van intimiteit is vind ik een misvatting.