Slechts een maand verschil (twee vraagjes)

Skirre

Bewuste gebruiker
Beste forumleden,

Allereerst zal ik mijzelf even introduceren aangezien ik nieuw ben op dit forum :) .
Ik ben 18 jaren oud en heb één keer xtc gehad op een housefeest, dit is mij goed bevallen en ik ben van plan het (met dezelfde groep) vaker te doen. Deze vorige keer was eind oktober vorig jaar. Ik heb toen op aanraden van mijn iets meer ervaren vrienden 3 maal een kwartje rode superman gepakt, dit omdat ik 60 kilo weeg en niet echt bekend sta om mijn grote weerstand tegen eigenlijk alles :rolleyes:.
Ik had de dagen erna niet heel veel last van mijn lichaam maar ga ook zeker niet meer dan 3 kwartjes op een avond pakken.
Verder had ik me wel goed ingelezen op verschillende forums (inclusief deze) en wist dus in principe wel wat me zou overkomen.

De volgende twee feestjes die gepland staan zijn op 12 april en 16 mei waarbij er ook een aantal vrienden meegaan die niks gaan gebruiken. Na deze feesten (of na één van de twee mocht ik afwijken van de planning) houd ik minimaal 3 maanden rust.

Mijn vragen aan jullie zijn :
Zijn er grote risico's aangezien ik van plan ben om twee keer te gebruiken met slechts een maand ertussen?
Zullen degene die niks gebruiken zich dood ergeren aan degene die dat wel doen?

Bvd voor de reacties!

Skirre :grin:

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Hoi Skirre,

Het is geen ramp om een keer 1 maand na elkaar te gebruiken. Dat heb ik ook wel eens gedaan. Het beste is 3 maanden wachten maar ik denk dat bijna iedereen die regel wel eens overslaat. Verder ben ik ook wel eens naar een feestje gegaan met mensen erbij die niet gebruikten, als het goede vrienden van je zijn en ze weten wat ze kunnen verwachten denk ik niet dat ze dit erg zullen vinden. Ik liep bijvoorbeeld op een gegeven moment naar een vriend van me toe en gaf hem spontaan een knuffel en hij knuffelde gewoon terug terwijl hij nuchter was. Daarbij, als ze zelf weleens gebruikt hebben zullen ze waarschijnlijk alleen maar ervan genieten om andere mensen te zien gebruiken (is bij mij tenminste het geval). Licht degenen die niks gebruiken wel in! Anders kunnen ze zich nog wel eens dood schrikken als jij opeens met een scheve bek en half dichte ogen staat te chillen :wink:

Hoop dat ik je hier een beetje mee geholpen heb

:wave:

Skirre

Bewuste gebruiker
Bedankt voor de reactie! :wave:

De andere zijn volgens mij al ingelicht maar hebben zelf nog nooit gehad. Ook zijn ze een klein beetje anti-drugs.

Ik had nog een vraag over de wet over X in België. Aangezien beide feesten in België zijn wil ik wel weten of de wet van harddrugs daar anders is als in Nederland.

Gr.
Skirre

MusicIsLife

Wijs gebruiker
De wet weet ik niet precies hoe het daar zit, ben zelf nog nooit naar een feest in België geweest. Maar heb van vrienden gehoord dat het daar allemaal veel makkelijker is en er minder streng wordt gecontroleerd.

Wat betreft je vrienden, je zult zelf ook merken dat je eigenlijk vanzelf meer naar je medegebruikers toe trekt op het moment dat je gebruikt hebt. Daar voel je een soort van 'band' mee. Maar goed, ik ken je vrienden niet maar ik vind dat mensen alleen maar gezelliger en leuker worden van xtc. Als je merkt dat ze zich ergeren aan je op dat moment kun je ze natuurlijk ook gewoon met rust laten en met de anderen gaan praten, knuffelen en wat je nog meer wil :wink:

:wave:

Skirre

Bewuste gebruiker
Het zal vrij onvermijdelijk zijn dat ik naar degene toe trek die er idd voor open staan ja. Maar degen die niet gebruiken zullen zich zeker vermaken hoor. :P

Bedankt Mart!

Bovenaan