Speed om sociale remmingen tegen te gaan?

Bananenbennie

Experimenterende gebruiker
Ik kan me sociaal heel geremd voelen en begin me daar steeds meer aan te irriteren. In sociale situaties ga ik dan meestal maar aan de alcohol, al mijn remmingen zijn dan wel weg, maar dan kan ik weer geen maat houden.. oftwel ontzettend leuke avond gehad en de volgende dag weet je er niets meer van, best jammer :D Heb daarnaast niet zo'n zin om altijd maar stomdronken op feestjes enzo te zijn, wil me ook gewoon kunnen vermaken en tegelijkertijd nog een fatsoenlijk gesprek kunnen voeren :lol:

ik dacht ipv alcohol misschien eens wat speed proberen voor dit "probleem"?

Bananenbennie zei:
Ik kan me sociaal heel geremd voelen en begin me daar steeds meer aan te irriteren. In sociale situaties ga ik dan meestal maar aan de alcohol, al mijn remmingen zijn dan wel weg, maar dan kan ik weer geen maat houden.. oftwel ontzettend leuke avond gehad en de volgende dag weet je er niets meer van, best jammer :D

Dat lijkt me echt geen goed idee! Lijkt me een reden om verslaafd te worden...

KoxBox zei:
Bananenbennie zei:
Ik kan me sociaal heel geremd voelen en begin me daar steeds meer aan te irriteren. In sociale situaties ga ik dan meestal maar aan de alcohol, al mijn remmingen zijn dan wel weg, maar dan kan ik weer geen maat houden.. oftwel ontzettend leuke avond gehad en de volgende dag weet je er niets meer van, best jammer :D

daar ben ik me van bewust en daar zal ik op moeten letten, maar buiten dat is het niet zo'n slecht idee toch?

Bananenbennie zei:
KoxBox zei:
Bananenbennie zei:

daar ben ik me van bewust en daar zal ik op moeten letten, maar buiten dat is het niet zo'n slecht idee toch?
Het blijft een slecht idee vind ik... Je mag nooit een drug gebruiken voor zoiets.
Dat is misbruik, en zoals ik al zei: "De verslaving ligt dan al rapper op de loer."

Hoe oud ben je, als ik dat mag vragen?

ik ben 33, met jullie redernatie zou ik nu ook verslaafd aan alcohol moeten zijn... en dat is niet het geval, ik kan zo weken niet drinken :)

Bananenbennie zei:
ik ben 33, met jullie redernatie zou ik nu ook verslaafd aan alcohol moeten zijn... en dat is niet het geval, ik kan zo weken niet drinken :)

Ik zeg alleen dat het iets riskanter wordt. Als jij goed in je schoenen denkt te staan, hou ik je niet tegen hoor :). Het zou hypocriet van mij zijn om het af te keuren :P

Bananenbennie zei:
Een verslaving is niet leeftijdsgebonden hoor... Ik vind het gewoon een (sorry voor de woordkeuze) achterlijke beslissing om een drug te proberen.

No offence verder ofzo, maar ik vind het niet verstandig.

KoxBox zei:
Bananenbennie zei:
Een verslaving is niet leeftijdsgebonden hoor... Ik vind het gewoon een (sorry voor de woordkeuze) achterlijke beslissing om een drug te proberen.

No offence verder ofzo, maar ik vind het niet verstandig.

wat is er dan zo achterlijk aan? ten eerste is het gewoon iets uitproberen, heb in mijn leven al zo vaak iets uitgeprobeerd, zoals LSD, XTC, Paddo's, dat bleef bij experimenteren, had daarna ook helemaal geen behoefte dat meteen weer te nemen. ten tweede is jezelf elk weekend helemaal lam zuipen ook niet zo gezond, en wie weet heb ik daar met een beetje speed helemaal geen behoefte meer aan :wink:

Ik vind het achterlijk omdat je het wil proberen om sociale remmingen tegen te gaan.
Moest het nu gewoon om eens te proberen zijn was het een heel ander verhaal.

Maar waarom vind je dat zo enorm achterlijk dan? Dat er misschien wat meer risco aanzit; ok...
Maar voor de rest valt het wel mee.

Omdat ik vind dat drugs daarvoor niet moeten gebruikt worden. Dat is zoals je een leraar zou zijn en alleen voor de klas zou kunnen staan als je coke/pep zou ophebben.

jij ziet het wel heel zwart/wit, ik las net het "speed en asperger" topic, niet dat ik dat heb maar het blijkt dus voor sommige mensen een barriere weg te halen, dat is toch alleen maar mooi :)

KoxBox zei:
Omdat ik vind dat drugs daarvoor niet moeten gebruikt worden. Dat is zoals je een leraar zou zijn en alleen voor de klas zou kunnen staan als je coke/pep zou ophebben.

Maar nu ga je er gelijk al vanuit dat iemand niet zonder kan, dat is dus niet het geval.
Als je dit zo sterk vindt, neem ik aan dat je hier argumenten voor hebt?

Het is ook altijd hetzelfde geouwehoer. Wanneer iemand een andere reden voor drugsgebruik dan "omdat het leuk is" heeft, ligt er al gelijk verslaving en allerlei ander engs op de loer.

Ik zeg; Doen! En bevalt het niet? Niet meer doen.

Ik vind het gewoon verkeerd om deeps te gebruiken voor zo een "probleem".
En ja, misschien zie ik het te zwart-wit maar toch dan ligt de verslaving veel harder op de loer.

Ga eens trippen dan, dan kan je jezelf met jouw probleem confronteren. Met pep onderdruk je alleen dat probleem en dan maak je al rap de conclusie dat dat de enige oplossing is.

KoxBox zei:
Ga eens trippen dan, dan kan je jezelf met jouw probleem confronteren. Met pep onderdruk je alleen dat probleem en dan maak je al rap de conclusie dat dat de enige oplossing is.

Bullshit; dit is voor iedereen anders. Tripmiddelen helpen mij nog niet 1% van wat ik met pep heb opgelost.

KoxBox zei:
Je kunt iets niet "gewoon" verkeerd vinden. Dat moet je toch ergens op baseren?

KoxBox zei:
En ja, misschien zie ik het te zwart-wit maar toch dan ligt de verslaving veel harder op de loer.
Waarom dan?

KoxBox zei:
Want wanneer je zo zonder behoefte aan een goed gesprek op je eigen eilandje ronddobbert maakt dat je sociaal veel sterker?

KoxBox zei:
Ga eens trippen dan, dan kan je jezelf met jouw probleem confronteren.

Het spijt me zeer maar na zo'n uitspraak kan ik je echt niet meer serieus nemen. Mensen die niet helemaal goed in hun vel zitten moet je nooit een trip adviseren, dat is toch algemeen bekend..?

Exceptional Insight zei:
KoxBox zei:
Je kunt iets niet "gewoon" verkeerd vinden. Dat moet je toch ergens op baseren?

Omdat ik vind dat je voor zoiets geen drugs moet nemen, zeker geen verslavende.
KoxBox zei:
Waarom dan?

Omdat je het volgens mij al rap gaat zien als een uitweg om sociale situaties te omzeilen.
KoxBox zei:
Want wanneer je zo zonder behoefte aan een goed gesprek op je eigen eilandje ronddobbert maakt dat je sociaal veel sterker?
Dat zeg ik niet, maar moet je daarom drugs gaan gebruike? Dat is net als telkens je je slecht voelt alcohol te gaan consumeren...

Bananenbennie zei:
Het spijt me zeer maar na zo'n uitspraak kan ik je echt niet meer serieus nemen. Mensen die niet helemaal goed in hun vel zitten moet je nooit een trip adviseren, dat is toch algemeen bekend..?
Dat lijkt algemeen geaccepteerd, maar ben ik het vooralsnog niet mee eens.

Drugs kunnen perspectief bieden, maar mensen nemen dergelijke stellingen maar wat graag klakkeloos voor waarheid aan en denken dat het altijd en op iedereen toe te passen is.

KoxBox zei:
Omdat ik vind dat je voor zoiets geen drugs moet nemen, zeker geen verslavende.
"Dat is zo, omdat ik dat vind"? Oke. Duidelijk.

KoxBox zei:
Omdat je het volgens mij al rap gaat zien als een uitweg om sociale situaties te omzeilen.
Als het werkt, gaat hij toch juist niet sociale situaties omzeilen?

KoxBox zei:
Dat zeg ik niet, maar moet je daarom drugs gaan gebruike? Dat is net als telkens je je slecht voelt alcohol te gaan consumeren...
Jij adviseert hem te trippen! Of is dat dan geen drugsgebruik? En jij bent de enige die het gelijk absoluut ziet. Dat hij voortaan elke keer wanneer hij mensen dreigt tegen te komen, speed gaat gebruiken. Mag ik vragen waarom?

Och jongeuh, neem je drugs dan. Wat maakt mij het uit. Maar je moet dan niet komen zeiken dat je er verslaafd aan bent.

Exceptional Insight zei:

Drugs kunnen perspectief bieden, maar mensen nemen dergelijke stellingen maar wat graag klakkeloos voor waarheid aan en denken dat het altijd en op iedereen toe te passen is.

Een bad trip ligt wel op de loer en dat is geen pretje he. Ik denk als de omgeving helemaal juist is dat het dan wel een positief effect kan hebben en je zeker tot nieuwe inzichten kunt komen.

KoxBox zei:
Och jongeuh, neem je drugs dan. Wat maakt mij het uit. Maar je moet dan niet komen zeiken dat je er verslaafd aan bent.

Nu moet je niet boos worden omdat jij geen fatsoenlijke argumenten kunt geven. Zo gek is het niet dat wij blijven doorvragen als je geen goede onderbouwing kan geven. Als jij iets achterlijk vindt, mogen we wel verlangen dat je zoiets kan onderbouwen natuurlijk.

Bananenbennie zei:
Exceptional Insight zei:

Een bad trip ligt wel op de loer en dat is geen pretje he. Ik denk als de omgeving helemaal juist is dat het dan wel een positief effect kan hebben en je zeker tot nieuwe inzichten kunt komen.
Daar doelde ik op. Drugs zoals coke/pep moet je echt niet gaan nemen om je beter te voelen in sociale situaties.

Dat is toch de logica zelve... En EI voelt zich natuurlijk weer helemaal de man.

Ik vind dat koxbox hierin wel gelijk heeft. Alleen verwoordt hij het op een idiote manier.

Wees gewoon blij met wie je bent. Probeer jezelf niet op zo'n manier te veranderen. Als je echt problemen hebt met je persoonlijkheid ga je maar naar een psycholoog en die helpt je verder.

Alsof het niet duidelijk is waarom zoiets achterlijk is, het is langs de andere kant dan wel weer opmerkelijk wie hier tegenin gaat... Inderdaad ja pep verslaafden zoals jij Pontius.

Ik hoef zelf niet eens een uitleg te geven waarom dit echt uit den boze is.

KoxBox zei:
Daar doelde ik op. Drugs zoals coke/pep moet je echt niet gaan nemen om je beter te voelen in sociale situaties.
Waarom dan wél?

KoxBox zei:
En EI voelt zich natuurlijk weer helemaal de man.
Dat zijn jouw woorden. Maar ik moet zeggen dat ik goed in m'n vel zit deze dagen, ja. Bijzonder goed zelfs. Ik zal alleen maar niet vragen waar je die wijsheid op baseert, ik weet dat je dat soort vragen moeilijk vindt.

KoxBox zei:
Alsof het niet duidelijk is waarom zoiets achterlijk is, het is langs de andere kant dan wel weer opmerkelijk wie hier tegenin gaat... Inderdaad ja pep verslaafden zoals jij Pontius.

Ga jij maar niet discussiëren.
Als ik moderator was zou ik een verbod instellen voor dit soort redenaties.

paddo_verboten.gif.20081118013742.gif

Ja jongentje, het wordt redelijk afgezaagd.

En jajaja EI of Pontius ik weet al wat je/jullie gaan zegen: "Ik vind van niet hoor" of iets dergelijks.

-tomz0r zei:
Ik vind dat koxbox hierin wel gelijk heeft. Alleen verwoordt hij het op een idiote manier.

Wees gewoon blij met wie je bent. Probeer jezelf niet op zo'n manier te veranderen. Als je echt problemen hebt met je persoonlijkheid ga je maar naar een psycholoog en die helpt je verder.

Maar stel je hebt het inderdaad in de hand én je leert hierdoor beter met mensen om te gaan, wat is dan het probleem?

KoxBox zei:

Inhoudelijk ergens op ingaan wilt niet echt lukken he?
:' )

-tomz0r zei:
Ga jij maar niet discussiëren.
Als ik moderator was zou ik een verbod instellen voor dit soort redenaties.
Ik vind het wel leuk om mensen die discussies aangaan zonder argumenten, maar wel met een hoop razernij, zichzelf op deze manier belachelijk te zien maken. Persoonlijk voel ik niet zoveel voor zo'n verbod.

KoxBox zei:

ja maar een trip nemen om tot nieuwe inzichten te komen heb ik helemaal niet nodig, ik weet van mezelf dat ik op sociaal vlak soms wat onbeholpen ben, just as simple as that, is geen trip voor nodig om dat nog eens te onderstrepen

KoxBox zei:
Ja jongentje, het wordt redelijk afgezaagd.

En jajaja EI of Pontius ik weet al wat je/jullie gaan zegen: "Ik vind van niet hoor" of iets dergelijks.

bullshit2.jpg

Kom eens met een normale redenatie beste knul.

Dus jij vind het goed dat iemand pep gebruikt om zijn sociale remmingen tegen te gaan??
Goed bezig jongen, echt bravo. Zegt genoeg over jouw gebruik dan.

Bananenbennie zei:
KoxBox zei:

ja maar een trip nemen om tot nieuwe inzichten te komen heb ik helemaal niet nodig, ik weet van mezelf dat ik op sociaal vlak soms wat onbeholpen ben, just as simple as that, is geen trip voor nodig om dat nog eens te onderstrepen
Nee, dat begrijp ik. Ik bedoel ook niet dat een trip dat nog meer gaat onderstrepen. Maar bij sommige mensen is helpt trippen om een oplossing te vinden.

Maar om hier nu deeps voor te gebruiken... Ik ben er bijna zeker van als je zal merken dat je sociaal veer vaardiger zal zijn onder invloed, je dat al snel zal gebruiken als uitvlucht.

Chris Pontius zei:
-tomz0r zei:

Maar stel je hebt het inderdaad in de hand én je leert hierdoor beter met mensen om te gaan, wat is dan het probleem?

Dat is je goed recht. Maar ik kan het me niet voorstellen. Dan wil je eigenlijk gewaardeerd worden om iets wat je helemaal niet bent.

En inderdaad, ik kan ook wel om die onzin lachen van Koxbox. Dat plaatje was eigenlijk meer om reacties uit te lokken. :oops:

Terug
Bovenaan