St. Jans + 5-HTP -> Ritalin slecht?

Goya

Experimenterende gebruiker
Hoi ik slik al een tijdje Emotio Balance, een capsule met Griffonia Simplicifolia (5-htp) en Rhodiola Rosea (Neutrontransmitter stimulant (?)) en ben van plan binnekort hier ook St. Janskruid aan toe te voegen omdat deze combinatie heel goed schijnt aan te slaan,

Ook slik ik 1 of 2 ritalin pilletjes per week om mijn studie een handje te helpen, nou is mijn vraag of ik hiermee mijn serotonine zit te fucken of niet, is de combinatie ritalin en 5-htp/st. janskruid gevaarlijk? Loop ik kans op het serotonine syndroom?

(Niet zeker of dit het goede subforum is btw)
 

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Ik denk dat dit eerder een vraag is die je huisarts beter kan beantwoorden...

soms kan H. perforatum (Sint janskruid) de werking versterken van ritalin, het is mogelijk dat de dosis dan aangepast moet worden. 5-htp en ritalin verhogen allebei de serotonine, sint Janskruid, verhoogt deze ook.
 
Bovenaan