Steekpartij in crèche eist 3levens(gestoord!!)

joni43

Belezen gebruiker
vr 23/01/09 17:44 (UPDATE) - Bij een steekpartij in het kinderdagverblijf Fabeltjesland in Sint-Gillis, een deelgemeente van Dendermonde, zijn drie mensen gestorven, twee kinderen en een volwassen vrouw. Er zijn ook een tiental gewonden gevallen. De dader is opgepakt.

Volgens getuigen is de man, die zijn gezicht geschminkt had om zich te vermommen, met de fiets bij het kinderdagverblijf aangekomen.
(AP)

Hij zou zich hebben aangeboden onder het mom dat hij iets wou vragen.

Hij zou daarop zijn binnengelaten en hij zou rechtstreeks naar de baby-afdeling gegaan zijn. Daar zou hij met een mes in het wilde weg zijn beginnen te steken. Daarop volgde paniek en chaos.

Twee kindjes en een vrouwelijk personeelslid van de crèche werden bij de aanval gedood.
Ga naar de toegankelijk versie van de content die nu volgt.
Pop-up

Op deze plaats staat een flash die video aanbiedt. Hieronder vindt u de informatie van deze video en links naar de beschikbare formaten.
"Nog 10 gewonde kinderen in het ziekenhuis"

Eén kind overleed ter plaatse, het andere bezweek later in het ziekenhuis aan zijn verwondingen.

Er zijn ook een tiental gewonden. Alle gewonde kinderen worden overgebracht naar het Universitair Ziekenhuis van Gent. Zij kregen een groot aantal messteken en hun verwondingen zijn bijzonder ernstig, maar ze verkeren niet in levensgevaar.

De dader is na de feiten per fiets op de vlucht geslagen. Er werd een nationaal politiealarm afgekondigd en de politiehelikopter werd ook ingezet. De dader kon uiteindelijk worden ogepakt in Lebbeke, een naburige gemeente.
Pop-up

Op deze plaats staat een flash die video aanbiedt. Hieronder vindt u de informatie van deze video en links naar de beschikbare formaten.
"De buurt is geschokt"

Bij zijn arrestatie zou de dader gewond zijn geraakt. Hij is overgebracht naar het ziekenhuis in Aalst. Het zou gaan om een man van eind de twintig uit Grembergen, een andere deelgemeente uit Dendermonde.

De man werd al verhoord in het ziekenhuis. Later vandaag moet hij voor de onderzoeksrechter verschijnen.
"Verschrikkelijkste halfuur uit mijn leven"

De vader van een van de kindjes uit de crèche is zwaar geschokt. "Het was verschrikkelijk, het waren de verschrikkelijkste dertig minuten uit mijn leven", vertelt de vader. "Ze kwamen zeggen: er is iets, er is iets, de politie is daar, je moet dadelijk komen."

"Ik ben bij aankomst meteen naar de ruimte gesneld waar de kinderen waren en daar heb ik mijn dochtertje gezien."

De kinderen die niet gewond zijn en de ouders worden nu begeleid in een opvangcentrum. "Het rampenplan is van kracht, de mensen worden opgevangen en er is ook een noodnummer. De hulpverlening doet zijn werk", zegt Rita De Vis van Slachtofferhulp. "Er is nu voldoende informatie en er is voldoende logistieke ondersteuning, waardoor het nu iets rustiger is."

Er zijn al heel wat ministers langs geweest in het opvangcentrum. Ook prins Filip en prinses Mathilde zouden nog een bezoek aan de ouders en familie brengen.

bron: http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/oostvlaanderen/090123_steekpartij_dendermonde

joni43

Belezen gebruiker
vr 23/01/09 16:46 - Over de dader van de steekpartij heerst nog de grootste verwarring. Het zou gaan om een man van eind de twintig uit Grembergen, een deelgemeente van Dendermonde. De man wil echter zijn identiteit niet prijsgeven aan de politie.

De dader werd kort na de steekpartij opgepakt in Lebbeke, een naburige gemeente. Bij zijn arrestatie zou de dader gewond zijn geraakt. Hij werd overgebracht naar het ziekenhuis in Aalst.
(Belga)

Daar werd hij al een eerste keer verhoord. Het zou gaan om een man uit Grembergen, net als Sint-Gillis een deelgemeente van Dendermonde. Hij zou tussen de 25 en 30 jaar oud zijn.

De man wil naar verluidt zijn identiteit niet prijsgeven aan de politie. Bij zijn arrestatie had hij geen identiteitspapieren bij zich. Hij gaf de politie al verschillende valse namen en adressen.

Uit de eerste vaststellingen zou ook blijken dat de man onder invloed van drugs of medicijnen zou zijn geweest, maar dat is nog niet officieel bevestigd.
"Doelgericht kinderen uitgekozen"

Wat de man bezield heeft, is absoluut nog niet duidelijk. Volgens strafpleiter Jef Vermassen gaat het om een "typische massamoordenaar".

Op deze plaats staat een flash die audio aanbiedt. Hieronder vindt u de informatie van deze audio en een link naar het fragment.
"Typische massamoordenaar"

De man was duidelijk diep gefrustreerd en wist met zijn frustratie geen blijf meer, zegt Vermassen. Hij heeft het wellicht een tijdlang opgekropt en is nu ontploft.

Volgens Vermassen is het niet zomaar een lukrake wraakactie, maar daarentegen zeer doelgericht.

Wat hier namelijk speciaal aan is, merkt Vermassen op, is dat hij doelgericht kinderen heeft uitgekozen. "Dat betekent dat de man met een probleem zit waar kinderen mee gemoeid zijn. Het is zeker niet toevallig dat hij deze doelgroep heeft gekozen."

bron: http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/oostvlaanderen/090123_wie_is_de_dader

Mayan

Bewuste gebruiker
Met nen haak aan zijn kloten ophangen se, openbaar zoda we der nog is goe kunnen op roggelen en stenigen. DAt vind ik ervan!
't moet jouw kind maar es zijn he!

J0rrit

Badass junkie
Hij heeft vast paddos gegeten!!!

OW nee, die zijn al verboden in Belgie, nja DAN misschien heeft die een psychiatrische aandoening.

buzzrider

Wijs gebruiker
Het is hier overal op het nieuws. Wat een gek ook, ik begrijp gewoon niet hoe je zoiets kan doen.
BTW toen de flikken hem oppakten had hij nog een briefje op zak met het adres van deze crèche en nog een van een andere crèche die hij nog van plan was te 'bezoeken' :(

Mayan

Bewuste gebruiker
Mensen ik kan er echt niet om lachen, echt niet!
Wij hebben hier een kind, en dat zo iemand geschminkt bij de kinderafdeling geraakt?
HOE FUCKED UP IS DA OCWM BELEID DAN WEL NIET???? hoop dat ze het lezen!

ZElfs de mensen (verantwoordelijken) dat het ter plekke zagen sloten hun lokalen ipv te gaan helpen!
Ik EEN PADDOGEBRUIKER had ter plaatse mijn leven gegeven voor die kids te redden en dat mes diep in zijn stroot geduwd, al was het het laatste dat ik deed!

Ik kan er heus niet om lachen, wij denken hier wel twee maal na voor we onze kleine pruts naar dagverblijven sturen.
Als ouder, raakt dit je diep!razend van!

buzzrider

Wijs gebruiker
Mayan zei:
Mensen ik kan er echt niet om lachen, echt niet!
Wij hebben hier een kind, en dat zo iemand geschminkt bij de kinderafdeling geraakt?
HOE FUCKED UP IS DA OCWM BELEID DAN WEL NIET???? hoop dat ze het lezen!

ZElfs det mensen dat het ter plekke zagne, dat er problemen waren sloten hun lokalen ipv te gaan helpen!

Ik kan er heus niet om lachen, wij denken hier wel twee maal na voor we onze kleine pruts naar dagverblijven sturen.
Ja, maar je moet zelf ook ergens beseffen dat dit slechts een uitzondering was. De meeste crèches zullen ook wel veilig genoeg zijn. Zo'n psychopaat kom je nu ook niet elke dag tegen.

WieIsHet

Experimenterende gebruiker
wat een geflipte gestoorde gast :openmouth: hoe the fuck kun je zo ver gaan? Ik denk dat ze bij het Pieterbaan centrum en de Van Mesdag kliniek hier ook echt geen raad mee weten...

Mayan

Bewuste gebruiker
Komaan de meeste creches dit en dat.
Bull fucking shit noemt dat!!!! Jaarlijks sterven er hier kids in creches wegens half werk!
Vorig jaar at er zomaar eventjes één rattevergif op dat gestrooid was in de voortuin waar de kids speelde.
Wie strooit er nou rattevergif rond kids? vertel me dat eens?
Wie laat er nou een geschminkte man met rugzak binnen op een kinderafdeling, vertel me dat eens????

Ons kind gaat zeker NOOIT naar een kinderafdeling, ze is verdorie veiliger hier. En hier liggen paddo's en wiet. Wel afgesloten, omdat wij dat verstand hebben. Hoog en afgesloten van kinderen en huisdieren.
En diezelfde mensen beoordelen ons, ons omdat we jointje roken en al eens wat verder gaan dan dat om spirtuele verlichting te verkrijgen. En de wetnalevers, (ocmw is een overheidsdienst), dat doet dan half zijn gat werk wat kinderlevens kost.
Terwijl wij er alles aan doen om ons prutske de beste opvoeding mee te geven. Op geen euro besparen voor haar speelgoed en kleedjes.

Zo'n psychopaat kom je niet dagelijks tegen, maar wel al in het verleden, zelfs na dit incident (en al die erna) gaat men het nog niet leren. DOEN ZIJ WEL PSCYCHOTECHNISCHE TESTEN op die mensen dat ze rond de kids plaatsen als begeleider???? Ik hoop dat de persoon in kwestie zich van kant maakt uit schuldgevoel, zijn we er gelijk vanaf.
Blijkbaar niet! Ik hoop dat de ogen eindelijk opengaan. Maar zelfs na Dutroux zijn de ogen nog niet open, men duidt nog steeds pedofielen aan in functies waar kids mee te maken hebben, jaren later.
dus met wat zijn ze eigenlijk bezig??? Met de zielen van ons kinderen!
Beter dat ze daar eens de ogen op werpen, ipv paddoverboden, wietverboden ed.
Men zou beter eens de harde criminaliteit aanpakken, maar daar ontbreken ze ballen voor, tzen vedoemd allemaal zelf pedo's die politiekers, daarom dat dat dutroux gedoe hier zo snel afgehandel was. Zie Connerotte (de spaghettiaffaire, who can remember? Kzen trots dak betoogd en gestaakt heb toen), die kwam wel heel verdomd dicht, en hopsakee die werd afgezet om een groentje de zaak te laten overnemen.

Als het om mijn kind zou gaan? Ik nam het recht in eigen handen, want ons gerecht BLIJFT OPNIEUW EN OPNIEUW FALEN EN LEERT NIET UIT DE FOUTEN!!! JULLIE (de wet BE) ZIJN VERDORIE MET ONZE KIDS BEZIG EN WIJ MOETEN KEER OP KEER ZOIETS OPNIEUW MEEMAKEN.
LEREN DOEN JULLIE NIET!
Ik ben niet anti politie, maar ik ben anti gerecht, jullie denken enkel aan statestieken en doen jota om echte problemen aan te pakken. Want dat kan je niet, en omdat je niet kan, probeer je niet, en omdat je niet probeert, doe je er niets aan.

Laat het geweten zijn, wie aan mijn dochter komt? Die hang ik mijn kelder omhoog aan zijn kloten, en die vil ik levend. MAar zal hem laten sterven aan een natuurlijke dood, de natuurlijke dood zal lang wegblijven. Maar niet zo lang als de lijdensweg.
Laat het geweten zijn dat er papa's zoals mij zijn, HANDS OFF OUR CHILDREN!
Tot zen natuurlijke dood zal er een kaarske branden waar het niet zou mogen branden, tot de natuurlijke dood zal jij stront en pis vreten. Je weet niet wat pijn is tot je aan mijn leven komt!

Fucking psycho's maken mij ne psycho

buzzrider

Wijs gebruiker
Das duidelijk. Ik begrijp je standpunt goed genoeg, perfect zelfs, moesten ze aan mijn kind komen ik zou hun ogen eruit lepelen maar je moet toch ook beseffen dat niet alles kan gecontroleerd worden ? Er is hier een enorme fout gebeurd door een gestoorde persoon die zijn daden ook nog eens grappig vind. En hoewel ik ook niet de meest vaderandslievende mens ben beschermt het gerecht je ook als je het nodig hebt. Generaliseren is toch een eigenschap die elke mens zou moeten proberen te laten.

Gemini

Badass junkie
Gisteren was ik bij een concert van Milow en die zei er ook wat over en die zong er ook liedje over.. kippenvel.

Mayan

Bewuste gebruiker
Als ze gewoon es meer tijd steken in de veiligheid van onze kids, en stoppen met aan media/statestiekenpolitiek te doen.
Ik schuif de schuld door op de regering, zo'n sick fucks moesten al eeuwen geleden uit onze maatschappij verwijderd worden.
Een genetische holocaust zou zo slecht nog niet zijn, psycho afwijkingen? spuitje en de grond onder

Soma

Bewuste gebruiker
Mayan zei:
Als ze gewoon es meer tijd steken in de veiligheid van onze kids, en stoppen met aan media/statestiekenpolitiek te doen.
Ik schuif de schuld door op de regering, zo'n sick fucks moesten al eeuwen geleden uit onze maatschappij verwijderd worden.
Een genetische holocaust zou zo slecht nog niet zijn, psycho afwijkingen? spuitje en de grond onder

Dude.. :confused:

Zo'n mensen hebben evenveel recht om te leven als wij hoor

buzzrider

Wijs gebruiker
Soma zei:
Mayan zei:

Dude.. :confused:

Zo'n mensen hebben evenveel recht om te leven als wij hoor
Ja, maar zou je er nog even nuchter over praten als het je eigen kind was ? Of je kleine zusje ofzo ?

Soma

Bewuste gebruiker
Dat weet ik niet, ik heb nog nooit in zo'n situatie gezeten. Natuurlijk vind ik het verschrikkelijk wat er gebeurd is. ik zou me ook kwaad en gefrustreerd voelen, maar uiteindelijk los je met haat niets op. Je gaat vuur toch ook niet doven met vuur?

Mayan

Bewuste gebruiker
Zie ik vind dat gewoon niet meer al logisch.

Vermoord je iemand? Verdien je de doodstraf want dan ken je de waarde niet van het leven
Traumatiseer je kinderen? Verdien je gewoon de pijnljkste langste dood dat er is.
De natuurlijke dood met daartussen veel heel veel pijn

Soma

Bewuste gebruiker
Ok, ik kan wel begrijpen dat je zulke mensen dood wilt, maar moet dat nu echt op zo'n sadistische manier? :confused:

Mayan

Bewuste gebruiker
Neen, we zullen een kussentje onder hun gat leggen en tien maagden met palmboombladeren laten waaien

shokora

Wijs gebruiker
Ok, laten we wel even rationeel blijven (wat moet ik dat hier vaak zeggen :(). Het is natuurlijk, verschrikkelijk wat hier is gebeurt. Dit zijn dingen die misschien 'verzint' als iets totaal absurds, wat nooit zou kunnen gebeuren... maar dan toch iemand die het daadwerkelijk doet.

Btw 'wit geschminkt gezicht met zwart rond de ogen'... ben ik de enige die aan The Joker moet denken?

Why so serious?

Amaranth

Bewuste gebruiker
Er stond ook in een nieuwsbericht dat 'hij leek op The Joker uit de jongste Batman film'.

Het is onduidelijk of de man paddo's had gebruikt. Wel is duidelijk dat Minister Klink (Nederlandse Minister van Volksgezondheid) gaat overleggen met zijn Belgische collega over het verbod op de nieuwste Batman film).

dfssdfde

Badass junkie
Ben ik de enige die de massahysterie die ontstaat telkens er meer dan 1 persoon tegelijk doodgaat beu is?
Ok het is erg, maar dat maakt het rechtssyteem of de "beveiliging van creches" (waarom ook?...) niet opeens stukken slechter.

phy

Bewuste gebruiker
@Mayan: relax, beste vrind. Zelfs de regering kan niets aan dit soort sicko's doen. Toegegeven, het kan allemaal een hoop beter geregeld worden, maar niemand verwacht dat een rasidioot met een mes zwaaiend een kindercreche inrent. En als dat wél zo zou zijn, dan zou ik niet in zo'n gemeenschap willen leven.

Het is bijzonder tragisch wat hier gebeurd is, maar deze vogel zal heus niet na 3 jaar weer op straat lopen. Als dat wel het geval is, dan help ik jou met genoegen om deze meneer te castreren. Met een bot scheermesje. Liggend in een bad van zijn eigen kots.

shokora

Wijs gebruiker
Ivoos zei:
Ben ik de enige die de massahysterie die ontstaat telkens er meer dan 1 persoon tegelijk doodgaat beu is?
Ok het is erg, maar dat maakt het rechtssyteem of de "beveiliging van creches" (waarom ook?...) niet opeens stukken slechter.

Hoewel ik dit wel een exceptioneel ziek verhaal vind ben ik het met je eens. Iedere keer als er iemand dood gaat wordt het groot nieuws en is iedereen overstuur. Er zit geen enkele echte nieuwswaarde aan, het is gebeurt, we kunnen er niks meer aan doen, psychos blijven bestaan en daar kunnen we ook niets aan veranderen. In plaats van iedere keer maar enorm geschokt zijn wanneer 1 of andere gek wat mensen vermoord, zouden mensen zich eens moeten richten op de systematische onderdrukking, oorlogen en genocides in de wereld. Daar kun je tenminste nog wat aan doen met zijn allen, een stuk vruchtbaarder dan wat geïsoleerde gevallen lijkt mij.

Opa

Bewuste gebruiker
Ivoos zei:

9 van de 10 keer ben ik het helemaal met die stelling eens, ik wil bijvoorbeeld echt niet weten hoeveel babies er per dag omkomen door ziekte, honger en armoede in Zimbabwe! :(
Maar dit is wel erg bizar.., onbegrijpelijk.., maar bovenal zeer triest voor de nabestaanden...

Mindgamer

Badass junkie
Oorlogmisdadigers, kindermoordenaars, verkrachters, racisten, imperialisten, ALLEMAAL TUIG!
heel triest dat dit soort dingen gebeuren in de wereld. Wat ik nog triester vind, is dat zulke gebeurtenissen heel moeilijk kan worden voorkomen.
Deze 'Joker' moet levenslang worden opgesloten in een cel waar 24 uur lang licht schijnt. Vind het vreselijk dat iemands hersens zo slecht werken dat de beveiliging tegen handelingen na het verzinnen van zieke scenario's, als vogels weg vliegen bij een obsessie voor zijn ideeën.
Zo'n persoon is niet beter te maken, maar ik geloof wel dat de psychiatrie en de Farmaceutische sector hun voordeel eruit kunnen vissen.

Soma

Bewuste gebruiker
En wat bereik je met hem levenslang op te sluiten? Kan je hem evengoed een spuitje geven..
Die jongen heeft trouwens niet gekozen voor zo'n stel hersens he.

phy

Bewuste gebruiker
Soma zei:
En wat bereik je met hem levenslang op te sluiten? Kan je hem evengoed een spuitje geven..
Die jongen heeft trouwens niet gekozen voor zo'n stel hersens he.

Bestuderen en een remedie vinden voor anderen die met hetzelfde probleem rondlopen. Proberen te achterhalen wat de oorzaak is van deze afwijking en er wat aan doen.

Dat is de enige manier om dit later te voorkomen.

Ophelia

Bewuste gebruiker
Insight

Waar slaat DAT nou weer op????

Zeker te zwaar uit je dak en aandacht te kort? of ben je van nature zo? zielig hoor.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Eesje zei:
Insight
Waar slaat DAT nou weer op????
Zeker te zwaar uit je dak en aandacht te kort? of ben je van nature zo? zielig hoor.
shokora zei:
ExceptionalInsight zei:
Ik vind het veel erger dat ik, als ik net schone sokken aan heb, in de badkamer in iets nats ga staan.
Theo Maassen :')
Ik was bang dat ik alleen reacties zou krijgen van het bovenste soort, maar het valt mee (: Wat ik wilde zeggen is dat elk nieuwsbericht, hoe gruwelijk ook, door de overvloed aan media aandacht zn waarde verliest.
Natuurlijk blijft het verschrikkelijk dat er zoiets gebeurt, maar je leest dagelijks over oorlog hier, massaslachting daar.. Totdat er zoiets in je directe omgeving plaatsvindt raakt het je toch niet. Niet echt.

dfssdfde

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
Natuurlijk blijft het verschrikkelijk dat er zoiets gebeurt, maar je leest dagelijks over oorlog hier, massaslachting daar.. Totdat er zoiets in je directe omgeving plaatsvindt raakt het je toch niet. Niet echt.
Toch iemand die het snapt...
Ik zie niet in waarom dit ineens zo heel erg zou zijn.
Natuurlijk is dit ook erg, maar waarom is ineens het hele land in rouw voor 3 mensen terwijl er dagelijks zo veel meer sterven?

Mayan

Bewuste gebruiker
buzzrider zei:
Mayan zei:
Neen, we zullen een kussentje onder hun gat leggen en tien maagden met palmboombladeren laten waaien
Met alle respect maar volgens mij moet jij jezelf een beetje leren beheersen :)

was dronken
dronken kan ik niets beheersebn

en heeey hang al terug on de flesl
leve alcohol, want tis hier in elke hoek te krijgen...
zijt mor zeker man, dat ik een controleprobleem heb,n en als der dan zoiets bij komt te kijken.....

Bovenaan