stoneder door peuk na de joint?

appelflap

Experimenterende gebruiker
ik hoor laatst hier int regio steeds meer dat als je heb geblowt, en daarna rook je nog een peuk of een shagie dat je dan nog extra stoned word omdat er dan nog thc in je longen zitte en door het roke word et goed opgenome? heb dit altijd raar verhaal gevonde maarja, weet iemand of dit klopt of niet?

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Nee dat is een broodje aap verhaal...

Volgens mij is het zelfs zo dat je er zelfs minder stoned van wordt :wink:. Tabak en wiet werken elkaar ook tegen voor een gedeelte dacht ik.

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Wij gingen vaak na het blowen ergens een frietje eten, en ik merkte toch echt wel dat wanneer ik na het eten een sigaretje rookte dat ik weer 'iets' waziger werd.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
je hebt bij thc vaak een tweede "golf" de eerste is na 5 of 10 minuten, die voel je direct.

na een half uur of drie kwartier, als je aan het relaxen bent, voel je ineens weer wat opkomen. vaak als je dan ff zit, of hebt gegeten.

of dit bij veel andere mensen ook zo is weet ik niet.

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Ik heb het idee dat het wel meehelpt. Toen ik weer met shag ging blowen nadat ik dat eerder met shagvervanger deed werd ik ook echt 10x zo gaar.

Bartyo

Bewuste gebruiker
Volgens mij klopt dit verhaaltje wel..
Ik had laatst namelijk ergens gelezen dat Amerikanen, omdat wiet daar minder toegankelijk is, na een joint vaak behoorlijk wat sigaretten gaan roken om de high te verlengen.
Ik heb zelf ook wel het gevoel dat het kan, maar dan alleen de high verlengen zoals gezegd. :smoke:

Napster

Belezen gebruiker
Zo verhaal had ik ook gehoord inderdaad..Doordat je rookt worden je longen weer "heet" ( Klinkt nog begrijpelijk ) daardoor zouden restjes thc verbranden waardoor je weer extra stoned word.

Moker

Bewuste gebruiker
maar als je een joint draait met shag word je daar ook meer stoned van dan als je hem puur rookt ,dus zo raar is het allemaal niet toch?

TrippyShit

Badass junkie
Lol? Puur geeft een ander effect dan met tabak of shag. Van puur roken krijg je een sterke high meestal. En van tabak door je wiet meer het stonede gevoel. Toch vind ik puur roken toch altijd wel een heftiger effect geven dan wanneer je er shag of tabak bij gooit.

Het klopt trouwens wel dat je na een sigaret waziger wordt. Ik wil het niet stoneder noemen.
Kan dit niet gewoon door nicotine komen? Het idee dat je longen weer heet worden en de thc verbrand enzo vind ik maar een appart verhaal. Voor zover ik weet is zo goed als alle thc binnen zo'n 3a5 seconde opgenomen. Je zal misschien nog wel wat uitblazen, dieren worden daar nog wel is stoned van als ze in de buurt zijn :P Maar volgensmij blijft thc niet in je longen hangen?
En thc wordt actief bij iets van 200graden en volgensmij is de rook van sigaretten geen 200graden :tongueout:

Je wordt NOG stoneder als je naakt, alleen op sokken, met een onderboek over je hoofd heen door de straten heenrent en roept dat je spijkerpoepkampioen 2008 bent.

dfssdfde

Badass junkie
TrippyShit zei:
Je wordt NOG stoneder als je naakt, alleen op sokken, met een onderboek over je hoofd heen door de straten heenrent en roept dat je spijkerpoepkampioen 2008 bent.
Heb ik ook altijd!

Riel

Bewuste gebruiker
Napster zei:
Zo verhaal had ik ook gehoord inderdaad..Doordat je rookt worden je longen weer "heet" ( Klinkt nog begrijpelijk ) daardoor zouden restjes thc verbranden waardoor je weer extra stoned word.

dit klinkt nogal als onzin.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
de rook die in je longen gaat kan nooit warmer zijn dan 50 graden, anders zou je je mond al verbranden of in elk geval al een vreselijk hoestreflex krijgen, voordat het je longen in is.

nee, alleen met meer thc word je meer high, tot een bepaald punt. dan wordt je high niet hoger , alleen langer.

maar als je high bent van de wiet, en rookt daarna een sigaret word je meer stoned dan high

Swantikz

Newbie
Volgens een informateur in een smartshop in denhaag zat het zo dat Wiet opent de bloedvaten en tabak/shag sluit de bloedvaten

hij gaf als advies om zoiezo nooit met tabak te roken , dus ik had zoiets van puur roken is toch ook niet alles.
toen heeft hij mijn een bepaalde herbal tea laten zien(ik weet de naam niet uit mn hoofd en het zakje is op :flushed: ) maar het bevatte onder andere ook MAO-Remmers, wat hoogstwaarschijnlijk de duur van de trip iets verlengt

(let op: je word er niet stoned van , je word er high van.)

Fulairyn

Belezen gebruiker
Ik merk wel dat wanneer ik goed stoned ben en dan een hijs van een peuk neem dat er dan opeens zo'n 'flash' op me afkomt, maar ik weet niet of dit door de handeling roken of door de nicotine komt.

Albino

Bewuste gebruiker
Ik voel me juist meer nuchter als ik een peukje rook na een joint..
Vreemd dat de meeste mensen dat anders ervaren :confused:

Meta4

Experimenterende gebruiker
Areyouexperienced? zei:
stoneder word je er niet van, het is gwn je lichaam dat tevreden is dat het z'n nicotine krijgt, daarom dat het ook maar ff duurt

Volgens mij omdat je door een peuk ook een snellere hartslag krijgt...
Kan aan mij liggen...?

stevenkeuh

Bewuste gebruiker
vreemd maar ik heb ook het gevoel dat ik stoneder word na een peuk ! wss zit het tussen men oren , maar eyy fijn toch ?

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
Met je hoofd achter een optrekkende bus na een joint maakt ook stoneder. :rock:

Een aantal dingen loopt hier door elkaar
Als je zwaar nicotine verslaafd bent , en je rookt een pure joint , heb je na uiterlijk 20 minuten na je laatste suck pure wiet trek in een sigaret.
dat is verslaving. :smilingimp:

Een klein beetje tabak in een joint , zorgt voor wat genoemd wordt een " synergetisch effect" . :stoned: -sommige overtuigde rastas roken-organische-tabak in hun spliffs om die reden ( zie Howard Marks docus op youtube- ook wel Mr. Nice)
De tabak en de wiet /hash komen tegelijk in je bloedbaan , en dat maakt de high een bepaalde "richting" in gaan : een kalme high , zonder teveel impulsen, en een vaak in jezelf gekeerd effect.( in tegenstelling tot puur , waarbij je meer " open" staat voor impuls.("Couchlock" genoemd - klem op je bankstel effect ).
Een echte puur roker zal zeggen dat de tabak de wezenlijke high vertroebelt, en de essentie van de high , dan ook niet werkelijk tot ontplooiing komt.
Simpel gezegd : dat wat wiet voor je kan doen , bij pure inname , aan positieve effecten - dat wordt deels onderdrukt door tabak.

Tot slot - stel je voor - als standaard tabak+wiet joint roker, dat je net een joint gerookt hebt , met voor mijn part een halve marlboro-peuk( :rolleyes: ) , en 0.6 gram amnesia-haze, Stel je dan voor dat je een kwartier na die joint een peukje rookt.
je doet dan enkele dingen :
-er komt koolmonoxide in je bloed, dat de plek verdringt van zuurstof.
dat maakt ietsje duizelig.
- er komt nicotine in je bloedbaan : bloedvaten trekken samen , wat voor tabaksliefhebbers een fijn effect is.
-je dopaminesysteem wordt getrakteert op een fijne shot nicotine +alle andere stoffen die bij roken door je lichaam aangemaakt worden.deze cocktail maakt inderdaad wel wazig (er zijn mensen die deze effecten prettig vinden)

Sommigen houden van pure vodka, anderen willen daar een schep suiker , smaakstof , en andere drank voor of na.
Dat is de same shit als peukie wel/ niet na joint.
:mrgreen:

greenpower

Bewuste gebruiker
Afghaan-Gek zei:
Met je hoofd achter een optrekkende bus na een joint maakt ook stoneder. :rock:

Een aantal dingen loopt hier door elkaar
Als je zwaar nicotine verslaafd bent , en je rookt een pure joint , heb je na uiterlijk 20 minuten na je laatste suck pure wiet trek in een sigaret.
dat is verslaving. :smilingimp:

Een klein beetje tabak in een joint , zorgt voor wat genoemd wordt een " synergetisch effect" . :stoned: -sommige overtuigde rastas roken-organische-tabak in hun spliffs om die reden ( zie Howard Marks docus op youtube- ook wel Mr. Nice)
De tabak en de wiet /hash komen tegelijk in je bloedbaan , en dat maakt de high een bepaalde "richting" in gaan : een kalme high , zonder teveel impulsen, en een vaak in jezelf gekeerd effect.( in tegenstelling tot puur , waarbij je meer " open" staat voor impuls.("Couchlock" genoemd - klem op je bankstel effect ).
Een echte puur roker zal zeggen dat de tabak de wezenlijke high vertroebelt, en de essentie van de high , dan ook niet werkelijk tot ontplooiing komt.
Simpel gezegd : dat wat wiet voor je kan doen , bij pure inname , aan positieve effecten - dat wordt deels onderdrukt door tabak.

Tot slot - stel je voor - als standaard tabak+wiet joint roker, dat je net een joint gerookt hebt , met voor mijn part een halve marlboro-peuk( :rolleyes: ) , en 0.6 gram amnesia-haze, Stel je dan voor dat je een kwartier na die joint een peukje rookt.
je doet dan enkele dingen :
-er komt koolmonoxide in je bloed, dat de plek verdringt van zuurstof.
dat maakt ietsje duizelig.
- er komt nicotine in je bloedbaan : bloedvaten trekken samen , wat voor tabaksliefhebbers een fijn effect is.
-je dopaminesysteem wordt getrakteert op een fijne shot nicotine +alle andere stoffen die bij roken door je lichaam aangemaakt worden.deze cocktail maakt inderdaad wel wazig (er zijn mensen die deze effecten prettig vinden)

Sommigen houden van pure vodka, anderen willen daar een schep suiker , smaakstof , en andere drank voor of na.
Dat is de same shit als peukie wel/ niet na joint.
:mrgreen:

Logisch verhaal, en ik ben het er helemaal mee eens :rockband:
:wave:

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
Ik raad iedereen die rookt aan om het boek van Allen Carr eens te lezen.
Wereldberoemd boek dat alom geprezen wordt. Het is geen waarschuwing/preventie of andere bullshit. Het legt simpelweg het mechanisme bloot waarom een roker rookt. Dat is veel interessanter als proberen afbouwen en stoppen. Je zin in sigaretten gaat over terwijl je het boek leest omdat je simpelweg de sigaret doorhebt. Carr was een zware roker, hij is gestopt net zoals mij na het lezen van zijn boek. Ik had er nog wat moeite mee in sociale situaties, maar het ging eigenlijk extreem makkelijk.

Bovenaan