Stoppen met drugs voor 2008

Hillbilly bastard

Bewuste gebruiker
Ik heb vorige zaterdagavond op een goa nogal veel coke en speed genomen en toen ik rond 9.00u thuiskwam 30 mg zolpidem om te slapen. Zelfs met die 30 mg heb ik niet geslapen. Ik heb dan zondag last gehad van hallucinaties en een enorme kater. Ik had nog nooit echt visuele hallucinaties gehad (buiten op mdma). Ik heb me tot op deze moment echt brak gevoeld door het weekend. Ik vond dan ook dat het er een beetje over ging. Ook begonnen meerdere mensen in mijn omgeving te zeggen dat ik moest minderen en dat ik slecht bezig was. Ik ben door dit weekend zelfs maandag niet gaan werken...
Ik heb dan ook zojuist een extreem pact gesloten met een goede vriend. Wij gaan allebei geen drugs meer gebruiken tot 30 december 2008 (alcohol, rilatine, nicotine en wiet uitgezonderd). Wie het pact doorbreekt moet de ander 20 euro. Wanneer we alletwee tesamen het pact doorbreken moeten we elk 40 euro aan een goed doel naar keuze.
Het beloofd dus een hard jaar te worden voor ons, maar ik heb er zin in! Ik ga er met volle moed invliegen! Het gaat echt enorm cool zijn wanneer we een volledig jaar geen drugs hebben aangeraakt! Hopelijk hou ik het vol! Wens me succes!

Ik zou afkopen :P .. Ik zou zeggen als je zo serieus bent, zet er een nul achter.. Dan doe je het ook niet. of een symbolische boete.. het aan diegene zn mama vertellen :evil: :P

Ja, 20 euro is idd niet zo veel. Maar we zijn allebei nog studenten die maar half tijds werken. We hebben dus niet veel geld :) . 20 euro Is niet veel, maar toch al een serieuze grijp uit de portefeuille voor ons. En het gaat ook gewoon om het feit dat je die 20 euro aan de ander moet betalen, en dat gun ik hem niet :D .

inferno33 zei:
Denk dat het in het bijzonder om coke en speed ging..

kan ook wel lezen :)
maar kdenk dat alcohol en weed enz ook wel drugs zijn :)
correct me if i'm wrong..
dat hij de volgende keer een titel maakt zoals : stoppen met coke en speed voor 2008

Stoppen met drugs voor 2008?
behalve dan met alcohol, rilatine, nicotine en wiet

Ja, rilatine blijft omdat ik dat moet nemen van men psychiater. Alcohol blijft omdat ik anders geen enkele vorm van roes meer heb. Nicotine en wiet blijven omdat mijn maat waarmee ik het pact sloot rookt en smoort en die twee dingen niet wil laten vallen. Nicotine en wiet zouden van mij gerust ook onder het pact mogen vallen, maar ja, af en toe moet je compromissen sluiten. Een jaar volledig straight edge zagen we allebei ook weer niet zitten...

We namen overigens idd vooral coke en speed, maar zeker niet exclusief. Ik nam soms ook ghb, mdma,...Al deze drugs mogen we ook niet meer aanraken. Het gaat dus wel degelijk over alle drugs buiten alcohol, rilatine en wiet, dat zijn er toch nog wel wat. Daarom is de titel niet 'stoppen met speed en coke voor 2008'.

Hoe meer je bezig bent met stoppen met drugs, hoe lastiger het gaat worden. Hoe meer je bezig bent met gezond leven, en goed voor jezelf zorgen, des te makkelijker het gaat worden..

Tenminste zo werkt het voor mij, misschien voor jullie ook een tip?

Ik weet niet waarom maar ik krijg bij dit topic toch een beetje het gevoel dat het geen succes gaat worden. :X

Nog altijd clean?

Maar als je in het weekend jezelf gaat klem zuipen kun imo beter een buisje ghb nemen... maar goed. Het gaat om het principe om van alle illegale drugs af te blijven, veel succes nog

tja, je moet dan niet teveel naar feesten gaan, anders komt het er vroeg of laat toch wel van

en tja, was weer een weekend in vlaams goaland, feestjes van 34 uur, afterparty's, dat zet natuurlijk ook aan tot het gebruik van oppepende middelen

ik ben blij dat ik dit weekend wederom van de mdma en speed kon blijven, het moet niet elk feest prijs zijn

Hetgeen zoveel mensen op het forum voorspelden is gebeurd. Het pact is niet meer!
Ik had meningsverschillen met men pactgenoot omdat ik het oneerlijk vond dat hij nog wel rustig wiet kon gebruiken en ik helemaal nix meer kon doen (ik kan niet tegen wiet). Daarop is een ruzie ontstaan en is het pact tenonder gegaan.
Nu ben ik zeker niet van plan om al direct terug in de drugs te vliegen. Ik ben voorlopig dus nog altijd clean. Ik ga proberen om het pact nog wat in ere te houden, maar niet meer in oorspronkelijke vorm. Ik ga proberen om van de voor mij persoonlijk meest schadelijk drugs af te blijven, zijnde vooral: coke, xtc en speed. De katers, de risico's en de down van deze drugs zijn het me voorlopig niet waard om ze terug te gebruiken. Echte tripmiddelen nam ik niet (ik ben niet zo'n tripper) en wiet vind ik heel onaangenaam. Uiteraard nam ik ook geen opiaten, crack, meth,...

Al de bovenstaande drugs ga ik dus niet gebruiken (hopelijk lukt het me om van de speed en de coke te blijven, want dat waren toch de grootste boosdoeners).
Verder ga ik voor mezelf met een iets realistischer pact beginnen en niet alle drugs uitsluiten. Voorlopig ga ik het houden bij occasioneel (om de twee weken) gebruik van ghb en voor de rest alcohol (ook niet teveel). Uiteraard ga ik de twee niet mengen.
Ghb lijkt me een goeie keuze: leuk, niet slecht voor je psyche, geen kater, weinig risico's bij verantwoord gebruik,...Hopelijk blijft dit nieuwe pact met mezelf wel nog een tijdje in stand! :wave:

Had je het pact in het begin anders moeten stellen...

Maargoed, succes met je nieuwe voornemens, ik hoop dat je het blijft volhouden.

Opzich maakt het geen kont uit dat het pact niet meer bestaat, het is veel belangrijker dat je nu een pact met jezelf hebt, en dat je je er nog steeds aan houdt! Klinkt als een goed plan, met die ghb enzo! :love:

Hillbilly bastard zei:
Ghb lijkt me een goeie keuze: leuk, niet slecht voor je psyche, geen kater, weinig risico's bij verantwoord gebruik

Miscchien dat je niet goed kan lezen maar in de GHB topics staan meer dan genoeg zeer droevige GHB junkie verhalen.

Dus je praat poep ....

Neem LSD als je iets schoons wil proberen.

20euro maar?...dat zij mij weinig uitmaken eerlijk gezegt...doe dan 500e ofzo...dan mis je het geld wel

Ja, want met lsd gaat nooit iets mis. :rolleyes:

Als ik jou posts zo lees ben jij net iets te positief over lsd. Behalve als je zaken als psychoses, HPPD, permanente veranderingen in je persoonlijkheid,...niet belangrijk vind. Ik ga persoonlijk al slecht van wiet, dus ik moet me voorlopig echt niet wagen aan lsd. Lsd lijkt me ergens wel leuk en ik zeg niet dat ik het nooit ga doen, maar voorlopig lijkt het me geen goeie beslissing. Lsd is ook zeker niet zonder risico's.
En trouwens: trippen is voor hippies!!! :wink: (grapje he, anders denk ik dat ik zowat het hele forum tegen me in het lijf jaag :) )

Hillbilly bastard zei:

Als ik jou posts zo lees ben jij net iets te positief over lsd. Behalve als je zaken als psychoses, HPPD, permanente veranderingen in je persoonlijkheid,...niet belangrijk vind. Ik ga persoonlijk al slecht van wiet, dus ik moet me voorlopig echt niet wagen aan lsd. Lsd lijkt me ergens wel leuk en ik zeg niet dat ik het nooit ga doen, maar voorlopig lijkt het me geen goeie beslissing. Lsd is ook zeker niet zonder risico's.
En trouwens: trippen is voor hippies!!! :wink: (grapje he, anders denk ik dat ik zowat het hele forum tegen me in het lijf jaag :) )

Psychoses komen sowieso niet vaker voor bij LSD gebruikers dan niet-LSD gebruikers, ook niet in verhouding tot elkaar, en permanente veranderingen in de persoonlijkheid zijn als ze er al zijn vaak subtiel en positief. De enige échte risico's van LSD die voor de meesten gelden zijn flashbacks, en als je echt veel gebruikt HPPD. Dan is er natuurlijk nog het risico op bad trips voor sommigen, en als je van wiet al onprettige ervaringen krijgt.. dan zou ik als ik jou was inderdaad geen LSD gebruiken.
Maar ik wil wel even duidelijk stellen dat het geen psychoses opwekt in mensen zonder aanleg; de getallen stonden op erowid en ik heb nu om kwart over 8 in de ochtend geen zin het artikel te zoeken, maar er zijn in verhouding minder mensen met psychoses van LSD dan dat er uberhaubt mensen psychoses krijgen die het niet gedaan hebben.
Verder raad ik het natuurlijk niet aan en als je het niet wilt; zelf weten. Maar de risico's van dus echt wel mee.

Hillbilly bastard zei:

Ik ben inderdaad erg postief over de LSD, maar ik weet dondersgoed dat een aantal mensen het nooit moeten nemen. Zelf ben ik nu 2x zo hard gegaan dat ik tussen de hemel en hel werd heengeslingert.
Maar badtrippen is iets wat zo uniek is .... zoiets meot je omarmen en zegenen, niet afstoten. Een permanente persoonlijke persoonverandering is een HOAX.

Je hebt een goed begin gemaakt door te stoppen met de drugs, sommige mensen krijgen helende en positieve inzichten van LSD.

Je moet het gewoon is heel rustig opbouwen, 1/4, 1/2 3/4 en dan een hele van niet meer dan 100 mics. Goede nuchtere sitter erbij, ik had laatst iemand op MSN: Ik trip zo hard, en de sitter is jaloers dus die heb ik ook 100 mics gegeven en toen sloeg de bom in. Hij ging 'goed diep" zij kon hem niet meer aanspreken. Hillbilly, hety is jou leven, veriijk het op je eigen wijze. Mij is het om het even namelijk, ik wou dat ik vanaf mijn 18de een goede voorraad LSD had gehad.

Groetjes

Stonie

20 euro per keer als je het pact verbreekt of... 1x.

Denk dat de verleiding erg groot is als het "maar om 20 euro" gaat.
Denk dat je er beter 2000 van had kunnen maken. Oftewel een maandloon.

TechNora zei:
Hoe meer je bezig bent met stoppen met drugs, hoe lastiger het gaat worden. Hoe meer je bezig bent met gezond leven, en goed voor jezelf zorgen, des te makkelijker het gaat worden..

QFT

Als je gezonder wilt worden, 'beloon' jezelf dan met gezonde dingen, in plaats van leuke maar schadelijke dingen uit je leven te proberen bannen. Pak het positief aan ipv negatief.

Bv : ik 'beloon' mezelf met fitness en gezond eten. De endorfines en het gezond eten doen me goed voelen. Een leuk en gezond bijverschijnsel is dat ik 's dan avonds 2-3 joints minder rook, en dat ik meer moet eten om m'n energie terug aan te vullen.

Ik ben dus niet bezig met mezelf iets leuks (wiet, junkfood) te ontzeggen, integendeel, ik verrijk mijn leven met gezonde dingen (fitness, goed eten), waardoor ik vanzelf minder schadelijke dingen doe.

Ik ben al lang niet meer op deze site geweest, maar ik dacht ik kom nog eens een kijkje nemen. Ik ben ondertussen vanaf mei gestopt met alle drugs (ook rilatine etc). Alleen drink ik nog alcohol maar enkel in het weekend. Begin mei had ik de zoveelste kater na een weekendje hard doorgaan en toen dacht ik dat het echt maar is genoeg geweest is. Ik heb het gehad met drugs en moet zelfs geen moeite doen om eraf te blijven. Ik heb er geen spijt van, het was lachen, maar het is genoeg geweest. Het boeit me niet meer. Ik post dit even in dit topic omdat ik dit in januari gepost had met een plan waar ik me niet aan gehouden heb en wat ik nu dus echt aan het volbrengen ben (al is volbrengen veel gezegd want het kost me geen moeite), maar dan definitief. Ik kijk zeker niet neer op drugsgebruikers, maar voor mij was het genoeg. Ik gebruikte 'hard' drugs vanaf men 16 jaar en ondertussen ben ik er 22. In het begin was het nog met mate, maar dat verviel na een tijdje naar toch elk weekend en doordeweeks soms ook (voor mij persoonlijk véééél te véééél). Ik heb er ook psychische problemen door gehad, met name door mdma. Ik voel me overigens veel beter nu, presteer veel beter op de training, heb altijd veel meer geld waar ik andere dingen mee kan kopen, heb meer succes bij meisjes, heb nooit meer van die gruwelijke rotkaters en ben nooit meer zo emotioneel labiel! :) Ik ben heel tevreden met mijn beslissing en kan het iedereen aanraden! Ik wens iedereen het beste toe!

amen :wink:

Maar als je 't zat bent, tja... en betere motivatie is er natuurlijk niet :D
Maar alsnog; goed gedaan hoor! :D

:wave:

Re:

Hillbilly bastard zei:
behalve dan met alcohol, rilatine, nicotine en wiet

Ja, rilatine blijft omdat ik dat moet nemen van men psychiater. Alcohol blijft omdat ik anders geen enkele vorm van roes meer heb. Nicotine en wiet blijven omdat mijn maat waarmee ik het pact sloot rookt en smoort en die twee dingen niet wil laten vallen. Nicotine en wiet zouden van mij gerust ook onder het pact mogen vallen, maar ja, af en toe moet je compromissen sluiten. Een jaar volledig straight edge zagen we allebei ook weer niet zitten...

We namen overigens idd vooral coke en speed, maar zeker niet exclusief. Ik nam soms ook ghb, mdma,...Al deze drugs mogen we ook niet meer aanraken. Het gaat dus wel degelijk over alle drugs buiten alcohol, rilatine en wiet, dat zijn er toch nog wel wat. Daarom is de titel niet 'stoppen met speed en coke voor 2008'.

funny :lol: :lol: :lol: ,fc brugge rules!!! :wave:

Re:

Willemijn zei:
behalve dan met alcohol, rilatine, nicotine en wiet :rolleyes:
schit zal moeten stoppen hier op df nl ,ben stooned :stoned: ,hihi wiellemijn best grappig hie :lol: :lol: :lol: ,fcb brugge !!! :rock:

Ik kom even men nederlaag hier posten. Na 7 maanden nuchter te zijn (buiten alchohol) ben ik er terug voor gevallen.

Vanaf dat de eerste euforie van 'het stoppen' weg is ben je vergeten waarvoor je nu eigenlijk met drugs gestopt bent. Aanvankelijk heb je het gevoel dat je je veel beter voelt en dat je leven veel beter is, maar op een bepaald moment merk je dat je je eigenlijk niet veel anders voelt. Als je dan je vrienden op feesjes uit hun dak ziet gaan, begin je je zelfs te ergeren aan het feit dat je zelf zo nuchter rondloopt. Je vrienden voelen zich toch even goed als jou als ze nuchter zijn en voor hun is het geen probleem om in het weekend te gebruiken denk je dan, waarom zou het voor mij dan wel een probleem zijn? Na een tijdje denk je 'wat maakt het uit voor in het weekend te gebruiken' en val je er terug voor. Je ziet het punt niet meer in nooit gebruiken in het weekend.

Ik heb dit weekend terug coke gedaan op twee feesjes en het erge is dat ik er helemaal geen spijt van heb.

Ik kan wel stoppen met drugs voor 7 maanden, maar na een tijdje val ik er toch terug voor. Het is ook zo verdomd leuk! Ik ga mezelf geen dingen meer voorliegen en denken dat ik voor altijd stop, want zolang ik in de 'scene' zit en geconfronteerd wordt met vrienden die er helemaal niet aan onderdoorgaan, maar zich gewoon amuseren lukt het me toch niet om permanent te stoppen met drugs. En nu heb ik ook zoiets van: 'Waarom zou ik ook?'

Veel van mijn vrienden hebben dit zelfde 'pad' al afgelegd en ik dacht dat ik anders zou zijn, maar nu weet ik wel beter.

Moest nuchter zijn écht zoveel beter zijn en opwegen tegen de nadelen van weekendgebruik zou ik het wel blijven doen zijn. Niet dus.

Misschien is het wel een generatieprobleem...

groeten

weekendgebruiker

Ik wil niet stoppen met drugs. Ik gebruik dan ook geen coke/speed/hero, maar trippen is een onderdeel van m'n leven waar ik (voorlopig) geen afscheid van wil nemen. Maar ik hoop dat het je lukt!

Re:

TechNora zei:

Tenminste zo werkt het voor mij, misschien voor jullie ook een tip?

zo heb ik er nog niet over nagedacht maar zo werkt het bij mij ook

Terug
Bovenaan