Strenger drugsbeleid op feesten

Maakt het onderstaande beleid je 'bang' en zou het voorkomen dat je drugs meeneemt op feesten?

• Nee

Stemmen: 0 0,0%
  • Ja

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    0

psychonaut'86

Bewuste gebruiker
Misschien zoals mij gaan jullie ook wel eens naar feesten zoals 'In Qontrol', 'Defqon 1' etc... Nou gaan we op de site lezen van q-dance en komen we dit bericht tegen:

Aan alle bezoekers van In Qontrol:

In samenspraak met het Openbaar Ministerie is er voor dance-evenementen in Amsterdam een nieuw drugsbeleid bepaald.
Alle feestorganisaties moeten zich houden aan deze nieuwe regels.
Daarom zal vanaf heden door de organisatie en beveiliging extra toezicht worden gehouden op het bezit en/of gebruik van verdovende middelen. Bij constatering van een strafbaar feit zal tot aanhouding worden overgegaan en wordt je overgedragen aan de politie.

Dit houdt in de praktijk in dat er voortaan strenger gecontroleerd wordt op het gebruik en het in bezit hebben van harddrugs. (Softdrugs voor eigen gebruik vallen buiten deze regelgeving).

Bij de ingang van het evenement worden discoboxen geplaatst, waar je eventuele drugs kunt achterlaten, zonder dat dit verder consequenties heeft. Vervolgens word je gefouilleerd (of gevisiteerd).
Mochten er dan harddrugs worden gevonden, dan word je overgedragen aan de politie – ook bij het in bezit hebben van een relatief geringe hoeveelheid zoals 1 of 2 pillen.

Eenmaal gepakt word je onherroepelijk van het feest verwijderd en loop je kans op een boete en/of vervolging.

Daarnaast zal er, zowel door security in burger als in uniform, worden gecontroleerd in de dance-area’s. Ook hier geldt: word je gepakt, dan word je overgedragen aan de politie.

:openmouth: Toen ik in November op Qlimax was, deden ze dit ook. Dit kwam alleen omdat Qlimax in Arnhem is en niet in Amsterdam. In Amsterdam met Sensation hebben ze nog nooit zo'n streng drugsbeleid gehad :confused: :(
Ik ga in juni naar Defqon 1... en ben bang dat ze dit beleid daar ook moeten gaan uitvoeren.

Echt heel erg spijtig is het.... het wordt niet voor niets de partydrug genoemd. Als het ergens vrij gebruikt moet kunnen worden, dan is het op een feest!!

Maar goed... Dawasem!

Solidius

Badass junkie
Kga waarschijnlijk ook naar Defqon met een aantal mede-df'ers, maareh...Als je 3 pillen in een zakje aan de binnenkant van je boxershort plakt komen ze er niet achter hoor :smoke:

Overigens bijzonder triest dat de overheid opeens zo preuts doet met drugs nadat die Franse idioot van een brug is gesprongen -.-''

vlaemink

Belezen gebruiker
Kunt ge anders ni gewoon dienen drugs dan ergens buiten of eventueel in de auto goed verstoppen? Als ge dat ding dan effe verlaat kunt ge da tog neme?

Zo zou ik het tog doen :wink:

PaRa[NL]

Bewuste gebruiker
Ik zou wel even 2 keer nadenken voordat ik drugs meeneem.
Van tevoren wat nemen en de rest goed verstoppen.
Er zijn altijd plekken waar de beveiliging niet mag fouilleren.

caatje

Badass junkie
PaRa[NL] zei:

zoals? er staat dat er ook gevisiteerd mag worden.

PaRa[NL]

Bewuste gebruiker
caatje zei:
PaRa[NL] zei:

mischien een stomme vraag maar wat is het verschil :flushed:

Play_bunny

Wijs gebruiker
mischien een stomme vraag maar wat is het verschil

Het verschil is dat fouilleren met kleding is en visiteren volgens mij zonder. Ik kan het ook fout hebben :)

Defqon is in Almere en daar geldt dit dus niet, want dit geldt alleen voor Amsterdam :)

Daarnaast, wat zal het helpen?
Dit is allemaal naar aanleiding van Awakenings vorig jaar. Amsterdam wil toch een klein beetje duidelijk maken dat er geen verschil wordt gemaakt tussen de verschillende organisaties.
Maar volgens mij was dit ook al bekend voordat Promo in de HMH was. Toen was er dus net zoveel beveiliging e.d. als voordat dit was afgesproken.

Ik zou wel goed oppassen als je wat meeneemt naar InQontrol, je weet het tenslotte nooit

-spaceman-

Badass junkie
hoe strenger de regels worden hoe meer problemen er komen.. zo gaat het altijd... regering, besef het nou eens!!!!!!

PaRa[NL]

Bewuste gebruiker
caatje zei:
PaRa[NL] zei:
caatje zei:
PaRa[NL] zei:

mischien een stomme vraag maar wat is het verschil :flushed:

Dat ze ook in je poeperd mogen grabbelen.

Oke dan blijft er weinig over..

azgaza

Badass junkie
Visiteren bij vrouwen mag alleen door vrouwen gebeuren in een speciale afgesloten ruimte; dus als vrouw ben je wat dat betreft in het voordeel als je drugs klein zijn, stop ze gewoon in je bh ofzo, als je een verharde hebt voelen ze het niet en erin kijken mag dus echt niet zo snel.

psychonaut'86

Bewuste gebruiker
Solidius zei:
Kga waarschijnlijk ook naar Defqon met een aantal mede-df'ers, maareh...Als je 3 pillen in een zakje aan de binnenkant van je boxershort plakt komen ze er niet achter hoor :smoke:

Overigens bijzonder triest dat de overheid opeens zo preuts doet met drugs nadat die Franse idioot van een brug is gesprongen -.-''

Ja boxer idd... das wel de meest gebruikelijke plek waar het verstopt wordt. Nou ja ik kijk iig nog wel :) als je het in huishoud folie wikkelt... en onder je tong doet valt er nog goed te praten en je ziet het niet :wave: :mrgreen:

Bovenaan