Terughoudendheid ten opzichte van psychedelica

Hee allemaal,

Ik ben al ruim 2 jaar vrij intensief bezig met het bestuderen van psychedelica, waaronder LSD en Ayahuasca/DMT. Ik heb deze middelen echter nog nooit gebruikt.
De reden dat ik dit nooit heb gebruikt is denk ik omdat mijn omgeving deze interesse niet echt met mij deelt. Af en toe heb ik echter ook een terughoudendheid t.o.v. psychedelica omdat ik niet weet waar het mijn leven naartoe zal brengen.
Ik ben niet zozeer bang voor die ideeen zelf, maar wel voor het idee om buiten de maatschappij te vallen qua ideeen.
Ik heb voornamelijk een mijn twijfels bij new age-ideeen en andere overtuigingen zoals hogere spirituele machten. Dat ik niet meer op een hetzelfde niveau kan praten met mensen die met 'dagelijkse' bezigheden bezig zijn. Of dat 'men' mij gaat beschouwen als vreemd en zweverig en ik hen ga beschouwen als oppervlakkig of vastgeroest.

Mijn vraag aan jullie is hoe jullie kijken naar het lange-termijn gebruik van deze psychedelica en wat jullie vinden van mijn terughoudendheden.

Ik ben benieuwd.

Funky Monkey

Badass junkie
Er is niks mis met openminded zijn... dit word je echter niet van de psychedelica zelf, maar dit ben je gewoon of niet. Probeer schijt te hebben aan wat de maatschapij van je denkt, want ze zijn zelf zo slim om met slachzinnen te komen als: "De maatschapij dat ben jij" Neem hem voor de gein is even veels te letterlijk :mrgreen: Buiten de maatschapij zal je nooit vallen als je jezelf ertussen wilt plaatsen. Waar een wil is is een weg en als jij die weg wil bewandelen houd inprinciepe niemand je tegen... Je mag je eigen keuzes maken en die maakt de psychidelica ook niet voor je. Het kan dat je andere inzichten of andere ervaringen krijgt, maar ze zijn ze zeker wel waard :) Verder zou je hier uitgebreid je trip-reports kunnen schrijven of over deze psychidelica praten, mocht je daar behoefte aan hebben. :)

Verder gebruik ik nog niet zo lang psychidelica, maar het is vooral heel vet en leerzaam voor jezelf. De meeste psychidelica zijn qua werking voor jezelf. Je krijgt andere inzichten over bepaalde ervaringen die je zelf al hebt meegemaakt :)

jcutter

Badass junkie
Wel, mijn gebruik heeft zo'n zijn visies toegevoegt aan mijn verstand.
Persoonlijk kan ik dit perfect tegen de achtergrond drukken en me inleven in een karakter die wel maatschappelijk geaccepteerd word.

LSD heeft bij mij diverse interesse's ontlokt,
wat een toegevoegde waarde heeft bij mij als persoon.
Op sociaal gebied; ben ik alleen maar socialer geworden.
Dit gaat niet op als ik blow of ritalin slik.

Imo moet je of heel gevoelig zijn om een vage hippie te worden of je moet het veel gebruiken.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Tis niet dat psychedelica je een hippie maakt ofzo, het is dat je vaak gaat inzien dat liefde, humor, vriendschap, ervaring en creativiteit veel belangrijker zijn dan auto's, status, ego, geld en carriere. Velen zien dit ongeveer als de 'hippie-gedachte' en ja, die botst met deze maatschappij. Ikzelf denk dat ieder mens deze dingen eigelijk diep van binnen belangrijker vind dat een dikke auto voor de deur, in meer of mindere mate, maar dat de materialistische ego's te dicht over de ziel zijn heengegroeid.

Ik moet zeggen dat toen ik lsd gebruikte (iedere week, was stom van me) dat ik wel vervreemde van de maatschappij (maar nooit van mezelf!), en nog steeds vind ik het verschrikkelijk wat we ervan gemaakt hebben, maar door ayahuasca en dmt ben ik me juist weer thuis gaan voelen hier, jammer dat zoveel mensen agressief en egoistisch zijn, maar mijn dag gaan ze er niet minder op maken, ik groet ze evengoed op straat en lach ze toe en soms een klein beetje uit :P

Je angst is niet zonder reden maar als je doorgaat met psychedelica op de juiste manier dan kom je wel uit waar je naar opzoek was. Soms is het even door de bittere tijden heengaan voordat het mooi word, maar als het eenmaal mooi is... :hearteyes:

Oke, bedankt voor jullie reacties. Volgens jcutter kan je psychedelische identiteit dus gewoon naast je maatschappelijk aanvaardbare identiteit blijven staan.
Ik wil zelf psychedelica gaan gebruiken als een toevoeging aan mijn leven, en daarbij juist meer in de realiteit komen. Ik ben dus niet speciaal op zoek naar een inspirerende dimensie naast de realiteit. (begrijpen jullie wat ik bedoel?) Ayahuasca staat daarom wel hoog op mijn lijstje. Strookt Ayahuasca wat dit betreft met jullie ervaringen? Of zou een andere drug meer geschikt zijn hiervoor?

dan Adrenochroom: Hoe kwam dat jij LSD overmatig ging gebruiken? Ik heb een kennis die op een gegeven moment elke ervaring ook wilde beleven op LSD en gebruikte het zo'n 5x per week (tot doses van 75mg!!! (750mcg). Deze 'habituatie' zou ik absoluut willen voorkomen.

pieter-b

Wijs gebruiker
Adrenochroom zei:
Tis niet dat psychedelica je een hippie maakt ofzo, het is dat je vaak gaat inzien dat liefde, humor, vriendschap, ervaring en creativiteit veel belangrijker zijn dan auto's, status, ego, geld en carriere. Velen zien dit ongeveer als de 'hippie-gedachte' en ja, die botst met deze maatschappij. Ikzelf denk dat ieder mens deze dingen eigelijk diep van binnen belangrijker vind dat een dikke auto voor de deur, in meer of mindere mate, maar dat de materialistische ego's te dicht over de ziel zijn heengegroeid.
zeer goed bewoord :)

Beyond Illusion

Belezen gebruiker
Als je te vaak LSD ofzoiets op hebt kun je je inderdaad gaan vervreemden met de wereld om je heen... Maar als je het af en toe gebruikt is het een toevoeging...
Ayahuasca is een supertoevoeging! Een ervaring die je (vind ik) niet mag missen... Na Ayahuasca voel ik me echt goed en dat zien mensen in mijn omgeving ook waardoor hun zicht ook weer beter voelen ^^

Btw.. Doe een hbo-opleiding, en dat kan best naast psychedelica

DreamWeaver

Badass junkie
Haha, goed topic, goed dat je erover nadenkt. Ik denk dat als ik geen psychedelica had gebruikt dat ik dan een stuk afgestompter zou zijn en inderdaad minder 'zweverig' zou zijn. Als de lsd mijn ogen niet geopend had dan was ik nu gewoon een robot die dag in dag uit met dezelfde kortetermijndoelen in het achterhoofd dingen zou doen waar ik me nu voor zou schamen. Heeft dit mijn relaties met mensen veranderd? Ja, stukken, en ik ben er blij mee. Ik deel mijn tijd nu minder met mensen die bijvoorbeeld materialistische zaken nastreven, of volk dat met een accent praat en zich klem zuipt in een schuur. Of je er door veranderd in je manier van denken? It's a very real possibility. Maar wees vooral niet bang voor verandering, je blijft toch altijd gewoon jezelf en hoe je bent (je karakter dus) zal altijd zo blijven, er is alleen kans dat je wat meer gaat geven om andere dingen in het leven..

Chaotisch verhaal, ik weet (vandaag hard gewerkt), maar als er onduidelijkheden zijn, vraag maar :)

fs180

Belezen gebruiker
opzich heeft ts wel beetje gelijk, je hebt best kans dat je andere mensen als volk zal zien en buiten de lijntjes zal denken, en hierdoor andere je soms wat raar vinden
de vraag is om je daarmee kunt leven

Northawke

Wijs gebruiker
Je wordt van psychedelica echt geen wause hippie ofzo. Dat ben je al en anders gaat het ook niet komen. Psychedelica verandert niet opeens je hele kijk op het leven, maar laat je puur extra dimensies zien. Persoonlijk ben ik daardoor meer binnen de maatschappij gaan vallen dan dat ik deed voordat ik psychedelica heb genomen. Niet vanwege m'n behoefte daaraan, maar omdat ik praktischer geworden ben en juist minder zweverig. Qua theorieën en ideeën pas ik misschien nog steeds niet binnen de maatschappij (en dat hoeft ook niet), maar de uitwerking op m'n dagelijks leven is juist dat ik dingen beter onder controle heb en dat ik me ook makkelijker in kan leven in mensen waar ik eigenlijk niks mee heb.

Hans

Wijs gebruiker
LSD zal zoveel deuren voor je opengooien. Je zal ontdekken dat er zoveel meer is dan je hebt gedacht. Om dat te gaan associeren met new-age gedoe, aura's en geesten blijft natuurlijk een keuze. LSD (en andere drugs) hebben in zekere mate zeker mijn kijk op het leven veranderd maar dit heeft allemaal positief uitgepakt. Ook tegenover 'normale' mensen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
scientist71 zei:
dan Adrenochroom: Hoe kwam dat jij LSD overmatig ging gebruiken? Ik heb een kennis die op een gegeven moment elke ervaring ook wilde beleven op LSD en gebruikte het zo'n 5x per week (tot doses van 75mg!!! (750mcg). Deze 'habituatie' zou ik absoluut willen voorkomen.

Dit was maar een korte tijd, ik wou zien hoe ik daar op reageerde en had ook enorm veel zin om veel te trippen vanwegen mijn niet bevredigend werk 5 dagen per week (iets waar ik naar ayahuasca wel weer bevrediging uit kon halen, tis maar wat je er zelf van maakt). Ik weet 100% zeker dat ik dit nooit veel langer had gedaan onder welke omstandigheden dan ook, ik denk dat bijna iedere tripper wel zo'n fase heeft, en dat is dan ook heel leerzaam maar net als je basisschooltijd: wel leuk, maar nooit meer! :P

Het was dus erg bewust en zeker geen verslaving, je merkt zelf op of die behoefte om vaak te trippen ontstaat en als je daarvan bewust bent dat je dat niet wilt dan gebeurt dat ook niet. Mij boeide het gewoon niet of ik iedere week ging trippen dus dan ga je ook iedere week trippen als je daar zin in hebt.

Pikachu

Wijs gebruiker
Jouw kennis nam waarschijnlijk zulke mega-dosissen omdat het anders niet meer werkte, LSD werkt het beste als je tussen je gebruik een substantieele hoeveelheid tijd houdt.

Persoonlijk zijn er wel enkele veranderingen opgetreden maar alleen maar positief, ik studeer zowaar beter na mijn psychedelische ervaringen en ik ben *iets* minder gaan drinken. Verder kom ik prima vooruit in het leven, door onder andere LSD ben ik meer gaan genieten van de kleine dingen in het leven zoals bijvoorbeeld de natuur.

Bovenaan