Terugval in benzo's, controleverlies.

Damius

Bewuste gebruiker
19 dagen clean van de benzo's.

Ik ben echt wel wat stappen vooruit gegaan. Maar vandaag weer een klap in m'n smoelwerk gekregen dat ik er echt nog niet vanaf ben.

Gelukkig is het hypersensitief zijn flink afgenomen. Daarnaast ook andere acute afkickverschijnselen. Dus heb het idee dat ik de PAWS in ben gerold langzaam aan.

Ik heb deze week echt goede dagen gehad maar de afgelopen dagen zijn echt weer ontzettend zwaar. Het is dan net alsof ik de griep heb ofzo. Erg zwak gevoel.

Concentratieproblemen, brainfog, derealisatie, spierpijn, verwarring, rare sensaties in me lijf, angst, depressie en wel meer vage klachten. Heel erg samenhangend met hoeveel ik mezelf voorschotel op een dag. Ik kan me namelijk soms goed voelen en na een lunch ergens ben ik echt 180 graden gedraaid en wil ik niks liever dan op bed liggen.

Wat ik ook erg bijzonder vind is dat ik soms echt het verlangen heb om benzo's te slikken. Ik word wakker met de gedachte ik moet even verdoven. Alsof me onderbewuste vraagt om benzo's ofzo. Heb ik niet met andere verslavingen op deze manier ervaren.

Tot slot ik heb in me portemonnee een 2,5mg Lorazepam gevonden.. 😅 Ik durf hem niet weg te gooien ofzo. Voelt veilig aan om het bij me te hebben. Ik wil het niet innemen maar de gedachte dat het kan geeft me rust. Heel slecht, echt een achterdeur. Daarom deel ik het hier.

Tot zover weer een update vanuit mijn kant.
Hey, hartstikke goed bezig! Respect hoor. Wel helemaal als ik - teruglezend - zie in wat voor staat je de kliniek hebt verlaten. Dit laat zien dat je veel wilskracht hebt. Je bent echt sterk. Lees zelf dit topic maar eens een paar pagina’s terug en zie waar je vandaan komt. Hopelijk laat dat je ook inzien dat je op jezelf mag vertrouwen. Die lorazepam is niet het fundament waar je op verder moet willen bouwen. De kracht die jou tot dusver heeft gebracht waar je nu staat, daarentegen wel. Spoel die pil door het toilet. Dan hoef je ook niet met jezelf in discussie te blijven.

_shikantaza

Badass junkie
Ha @Raver mooi dat het wat beter gaat. Probeer echt die Lorazepam te dumpen. Ja, het is er maar één, maar als je ‘m neemt krijgt je gezonde verstand een opdonder en het duiveltje van je verslaving krijgt de leiding. Ik weet echt hoe moeilijk het is, zowel Benzo afkick als drugs weggooien. Neem van mij aan dat je het ultieme genot niet meer gaat in vinden in drugs. Nooit meer.

RnB_fan

Bewuste gebruiker
19 dagen clean van de benzo's.

Ik ben echt wel wat stappen vooruit gegaan. Maar vandaag weer een klap in m'n smoelwerk gekregen dat ik er echt nog niet vanaf ben.

Gelukkig is het hypersensitief zijn flink afgenomen. Daarnaast ook andere acute afkickverschijnselen. Dus heb het idee dat ik de PAWS in ben gerold langzaam aan.

Ik heb deze week echt goede dagen gehad maar de afgelopen dagen zijn echt weer ontzettend zwaar. Het is dan net alsof ik de griep heb ofzo. Erg zwak gevoel.

Concentratieproblemen, brainfog, derealisatie, spierpijn, verwarring, rare sensaties in me lijf, angst, depressie en wel meer vage klachten. Heel erg samenhangend met hoeveel ik mezelf voorschotel op een dag. Ik kan me namelijk soms goed voelen en na een lunch ergens ben ik echt 180 graden gedraaid en wil ik niks liever dan op bed liggen.

Wat ik ook erg bijzonder vind is dat ik soms echt het verlangen heb om benzo's te slikken. Ik word wakker met de gedachte ik moet even verdoven. Alsof me onderbewuste vraagt om benzo's ofzo. Heb ik niet met andere verslavingen op deze manier ervaren.

Tot slot ik heb in me portemonnee een 2,5mg Lorazepam gevonden.. 😅 Ik durf hem niet weg te gooien ofzo. Voelt veilig aan om het bij me te hebben. Ik wil het niet innemen maar de gedachte dat het kan geeft me rust. Heel slecht, echt een achterdeur. Daarom deel ik het hier.

Tot zover weer een update vanuit mijn kant.
Ik heb in de maanden na mijn ontwenning ook zeer vaak geile dag- en nachtdromen gehad over mooie, perfecte, roze alprazolampilletjes.

En als je volhoudt, gaat dat vanzelf weer over!

Gooi die lorazepam dus alsjeblieft weg. Uit respect voor jezelf!

Amber.cherry

Belezen gebruiker
Bij de psychiater Citalopram druppels gevraagd zodat ik het rustiger kan opbouwen om zo hopelijk de bijwerkingen van angst en paniekaanvallen te minimaliseren. Kan me niet voorstellen dat ik nóg dieper de put in kan dan ik nu al zit.

Zodra ik wakker word en de benzo's zijn voor een gedeelte uitgewerkt dan heb ik enorme last van een soort adrenaline rush in me lijf. Wat ik echt als enorm onprettig ervaar. Lijkt wel alsnog m'n hele stress systeem in de war is geraakt de afgelopen maanden.
Hoe lang slaap je erop
stel 8 uren , dan kan je de wekker zetten en wat nemen.
Doen ze in ziekenhuizen ook. Ik ken dat gevoel dat je lijf vol zenuwen zit. Als ik te kort had .

Wel ging ik meteen uit bed, dan stroomt alles weer. Even strekken
En zeggen waar ik dankbaar voor ben. Positief de dag in ,hoe klote ook.

Raver

Badass junkie
Hoe lang slaap je erop
stel 8 uren , dan kan je de wekker zetten en wat nemen.
Doen ze in ziekenhuizen ook. Ik ken dat gevoel dat je lijf vol zenuwen zit. Als ik te kort had .

Wel ging ik meteen uit bed, dan stroomt alles weer. Even strekken
En zeggen waar ik dankbaar voor ben. Positief de dag in ,hoe klote ook.

Momenteel geen benzo's als je daarop doelt?

De dag positief beginnen helpt inderdaad enorm. Ik ga meestal heel snel na het opstaan even een rondje wandelen buiten. Om zo even me hoofd leeg te maken. Negatieve gedachtes vinden gauw zijn weg in m'n brein 's ochtends. Ik was al geen ochtendmens, en nu al helemaal niet. 😂

Amber.cherry

Belezen gebruiker

De dag positief beginnen helpt inderdaad enorm. Ik ga meestal heel snel na het opstaan even een rondje wandelen buiten. Om zo even me hoofd leeg te maken. Negatieve gedachtes vinden gauw zijn weg in m'n brein 's ochtends. Ik was al geen ochtendmens, en nu al helemaal niet. 😂
Oh dan reageer ik op jou die op een ander geageerd ik 😅

Alinde

Badass junkie

Goed bezig! Ik ga er nu om 6 uur uit, beter dan dat wakker liggen. Vind het een schappelijke tijd.
Naar buiten staren, kijken wanneer het licht aan gaat in de andere huisjes. Me elke dag afvragen waarom iemand de buitendeur de hele nacht open laat.

Het lijkt of de ergste slapeloosheid voorbij is hier.

_shikantaza

Badass junkie
Ahhh wat is het toch zwaar met momenten verdomme.

Nu is het net alsof ik constant 10 bakken koffie gezopen heb ofzo. Die onrust in me buik, constante glutamaat storm ofzo. Ik zoek echt super veel afleiding, blijf bezig maar ahhh!

Het voelt echt alsof t nooit voorbij gaat. 😭
Het gaat over kerel. Over een paar maanden krijg je weer rust zoals het altijd was. Heb je iets van dagbesteding?

Iedere ochtend katten aaien in het asiel? Schoffelen in een plaatselijke moestuin? Koffie schenken in het bejaardentehuis?
Iets waar een connectie bij komt kijken.

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ahhh wat is het toch zwaar met momenten verdomme.

Nu is het net alsof ik constant 10 bakken koffie gezopen heb ofzo. Die onrust in me buik, constante glutamaat storm ofzo. Ik zoek echt super veel afleiding, blijf bezig maar ahhh!

Het voelt echt alsof t nooit voorbij gaat. 😭
Heb je wat om handen?

Misschien... Ik noem maar wat... gamen of zo? Dat je even in een andere wereld zit.

Don Draper

Badass junkie
Wat mij wel eens helpt is op NPO start een Nederland in Beweging doen als het te vroeg of te laat is of te overprikkeld ben om nog actief te doen maar wel nodig is.

Stigma als bejaarden sport maar het is zwaarder dan je denkt!

Of als het echt te licht is een HIIT training ofzo op youtube.

Dit in combinatie met mediteren of een radio aanzetten op de achtergrond en het accepteren waar je nu doorheen gaat.

Raver

Badass junkie
Het gaat over kerel. Over een paar maanden krijg je weer rust zoals het altijd was. Heb je iets van dagbesteding?

Iedere ochtend katten aaien in het asiel? Schoffelen in een plaatselijke moestuin? Koffie schenken in het bejaardentehuis?
Iets waar een connectie bij komt kijken.

Pfoe gelukkig weet ik wel dat het over gaat, maar goed op zware momenten wil de moed me nog wel eens in de schoenen zakken.

Dat zijn wel goede dingen inderdaad wat je opnoemt.

Inmiddels ben ik wel paar keer per week wat uurtjes aan het werk. Dan ben ik veel met m'n cliënten bezig; en ik merk dan echt dat het richting het einde van de dienst beter gaat. Gewoon afgeleid van het gevoel. M'n angststoornis/paniekstoornis komt nu ook lekker om te hoek kijken dus soms maak ik het zelf ook erger doordat ik er teveel mee bezig ben.

Heb je wat om handen?

Misschien... Ik noem maar wat... gamen of zo? Dat je even in een andere wereld zit.

Ja m'n werk nu alleen. Gamen kan ik weer gaan oppakken. Tips voor leuke games? Ps5 als console. Ben gek van de AC games zelf.

RnB_fan

Bewuste gebruiker
Pfoe gelukkig weet ik wel dat het over gaat, maar goed op zware momenten wil de moed me nog wel eens in de schoenen zakken.

Dat zijn wel goede dingen inderdaad wat je opnoemt.

Inmiddels ben ik wel paar keer per week wat uurtjes aan het werk. Dan ben ik veel met m'n cliënten bezig; en ik merk dan echt dat het richting het einde van de dienst beter gaat. Gewoon afgeleid van het gevoel. M'n angststoornis/paniekstoornis komt nu ook lekker om te hoek kijken dus soms maak ik het zelf ook erger doordat ik er teveel mee bezig ben.

Ja m'n werk nu alleen. Gamen kan ik weer gaan oppakken. Tips voor leuke games? Ps5 als console. Ben gek van de AC games zelf.
Diablo 4!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ghost of Tsushima is wel wat AC achtig.

En heb je de God of War games gedaan? Met name God of War uit 2018 en God of War Ragnarök zijn hele dikke aanraders. Resident Evil 4 Remake is ook fantastisch!

Allemaal games waar je jezelf even goed in kunt verliezen. :)

Raver

Badass junkie
Ghost of Tsushima is wel wat AC achtig.

En heb je de God of War games gedaan? Met name God of War uit 2018 en God of War Ragnarök zijn hele dikke aanraders. Resident Evil 4 Remake is ook fantastisch!

Allemaal games waar je jezelf even goed in kunt verliezen. :)

Ghost of Tsushima ken ik! Top game.

Ik ga toch de God of War serie maar eens uitproberen. :)

En ik vraag me af wat de serequel voor invloed heeft op de natuurlijke aanmaak van Melatonine.
Want echte healing sleep krijg je er niet mee. (Met serequel)

Even aan AI gevraagd hoe seroquel werkt waardoor het slaapverwekkend is.

"Quetiapine's mechanism of action in improving sleep quality is not entirely understood, but it's believed to involve its effects on various neurotransmitter systems in the brain, including serotonin and dopamine. By blocking certain receptors, particularly histamine H1 and serotonin 5-HT2A receptors, quetiapine can induce sedation and promote a deeper, more restful sleep. Additionally, its calming effects can reduce anxiety and agitation, further contributing to better sleep quality"

Invloed op Melatonine;

"Quetiapine does not directly influence the production of melatonin, which is a hormone produced by the pineal gland in response to darkness and regulates the sleep-wake cycle. However, quetiapine's sedating effects can indirectly affect melatonin levels by promoting sleep onset and potentially influencing the timing and duration of melatonin release during the sleep cycle."

Manu76

Badass junkie
Even aan AI gevraagd hoe seroquel werkt waardoor het slaapverwekkend is.
Pittig AI antwoord, die spreekt toch net zo goed Nederlands als Engels ondertussen? :sunglasses:
Ik bespreek tegenwoordig gewoon meeste zaken in het Nederlands met OpenAI chatbot en lijkt fabuleus te werken.

Laatst bewerkt:

N3K0

Badass junkie
Pittig AI antwoord, die spreekt toch net zo goed Nederlands als Engels ondertussen? :sunglasses:
Ik bespreek tegenwoordig gewoon meeste zaken in het Nederlands met OpenAI chatbot en lijkt fabuleus te werken.
Kvind zelf Engels altijd wel fijner :lolol: Geen idee waarom.
Kijk b.v op YouTube ook niks int Nederlands🤣🤣
Japans leer ik meestal ook Engels//Japans.

Raver

Badass junkie
Ik gebruik altijd de Engelse haha. Kan inmiddels net zo goed Engels als Nederlands. Maar is persoonlijk.

Heerlijk to the point ipv op sites eindeloos zoeken.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik gebruik altijd de Engelse haha. Kan inmiddels net zo goed Engels als Nederlands. Maar is persoonlijk.

Heerlijk to the point ipv op sites eindeloos zoeken.

Let wel op dat GPT is getraind om altijd antwoord te geven. Hij zal je dus eerder een hele hoop onzin verkopen, dan jou vertellen dat ie het niet weet.

De betrouwbaarheid van de informatie is daarom altijd twijfelachtig en zou je altijd moeten checken.

Tenzij je hem dat natuurlijk prompt ofzo. Dat ie een mate van betrouwbaarheid moet hangen aan de informatie door de (kwaliteit) van de bronnen te checken waar hij z'n info vandaan haalt.

GPT is heel waardevol voor heel veel dingen. Maar informatie op laten zoeken zonder fact check, is daar niet één van 😂

Laatst bewerkt:

_shikantaza

Badass junkie
Hebben jullie ook dat het in slaap vallen soms een beetje eng voelt?
En als ik wakker word (tussendoor of gewoon wakker) dan denk ik soms ook dat ik hartstikke ziek ben en langzaam trekt dat weg. Heel onwerkelijk. Zonder benzo's dus nu.
Yes, ik heb slapen een tijd eng gevonden omdat ik bang was dat het niet zou lukken. Gestresst wakker worden ken ik ook wel. Heb je aanleg voor / neiging tot hypochondrie soms?

Alinde

Badass junkie
Mwah ik kom nooit bij de huisarts. Denk het niet.
Denk zelf dat ik niet meer gewend ben aan het gevoel van in slaap vallen. Ik was 'de klap' gewend die ik kreeg na het innemen van een hand lithium/seroquel/lamotrigine/lorazepam. Dan val je niet meer langzaam in slaap, dan ben je met een klap weg.

Het lijkt of ik nu tijdens het in slaap vallen denk: Wat gebeurt er?
En dan ben ik weer wakker.

Dat andere, het ziek voelen, is misschien een variant op de gebruikersdroom. Het trekt weg naarmate ik meer wakker word.

Alinde

Badass junkie
Wat ook zou kunnen is dat ik nog veel afvalstoffen in mijn lijf heb en me daardoor s nachts ziek voel. Zit nog maar op dag 12 immers.

Raver

Badass junkie
Wat ook zou kunnen is dat ik nog veel afvalstoffen in mijn lijf heb en me daardoor s nachts ziek voel. Zit nog maar op dag 12 immers.

Mijn ervaring is dat de piek van de afkickverschijnselen liggen tussen dag 6 en dag 14. Mits je met Diazepam bent afgebouwd dus dat zieke gevoel lijkt me vrijwel zeker door de afkickverschijnselen te komen.

Ik word ook regelmatig wakker en ah dan kan ik me echt ellendig voelen. Ik heb ook dromen alsof ik aan het ijlen ben van de koorts. Als ik dan wakker word ben ik erg warrig voor een paar minuten. Best beangstigend allemaal. 😅

Alinde

Badass junkie
Ok wel fijn dat je het herkent. Goed te horen van de afvalstoffen, dat kan het dan zijn. Ik heb deze keer met lorazepam afgebouwd. Heb ik via de huisartsenpost gekregen.

Ik ga zoveel mogelijk naar meetings dan heb ik minder tijd om me druk te maken over t slapen. Ga dan in bed bijv bedenken wie er allemaal waren, waar ze zaten etc. Net als schaapjes tellen.

De Zandman

DF-koning
Houd vol, @Raver
Het is de hel, waar je door moet en ik weet precies uit eigen ervaring hoe je je voelt....
Maar ik heb het doorstaan en als ik dit kan, dan kan jij dit ook.
Het wordt vanzelf minder!
Geef het de tijd die ervoor staat en je zult erdoorheen komen.
Alle sterkte toegewenst!

Alinde

Badass junkie
Wow wat zijn mijn ogen mooi geworden! Heel nieuwe blik.

Er was in het ogen-topic laatst een stukje over benzo-ogen, dat je dan een wit randje onder je ogen hebt.

Ik zeg dit niet uit ijdeltuiterij of om mensen jaloers te maken. Ik bedoel het als een stip aan de horizon, er komt een nacht dat je SLAAPT.

Ik had 24-11 in principe de laatste benzo maar heb nog 2 x kort benzo’s geslikt voor alcohol-afkick.

Raver

Badass junkie
Houd vol, @Raver
Het is de hel, waar je door moet en ik weet precies uit eigen ervaring hoe je je voelt....
Maar ik heb het doorstaan en als ik dit kan, dan kan jij dit ook.
Het wordt vanzelf minder!
Geef het de tijd die ervoor staat en je zult erdoorheen komen.
Alle sterkte toegewenst!

Dankjewel Zandman!

Dit soort berichten geven me weer kracht om door te gaan. Soms voelt opgeven als de beste optie maar ik realiseer me toch dat dat weer de makkelijkste weg is.

Als ik hier doorheen kom zal ik daar voor altijd baat bij hebben. Ongelofelijk oncomfortabel zijn met momenten. Daar leer ik van.

Ik heb al echt persoonlijke overwinningen behaald. Vanochtend een sollicitatie echt heel goed afgesloten. Waarschijnlijk heb ik een hele gave baan binnen handbereik nu. Ik kan weer werken voorzichtig aan. Als ik me berichten lees van in de kliniek en ervoor, poah dat is toch al een wereld van verschil in vergelijking met nu.

Bovenaan