Tips om XTC gebruik aangenaam te maken.

Giorgo

Experimenterende gebruiker
Je wilt je eerste keer een pilletje nemen.
Hier zijn wat tips voor het aangenaam te maken en niet bad te gaan.

# Neem er altijd 1tje, overschat een pil niet.

# Laat je pillen altijd testen, je weet nooit wat erin zit, pillen maken ze erg snel na en er kan bv LSD inzitten en je kan Knockout gaan.

# Het is aangeraden om er 3 maanden tussen XTC gebruik te houden, je serotonine gehalte in je hersenen heeft 3 maanden tijd nodig om terug aan te vullen.

# Zorg voor een goede plek, niet waar je moet stressen of uitkijken.

# Nooit op het effect wachten, laat je meegaan met je gevoel en laat de XTC door je bloedbaan komen.

# Als je Antidepressiepillen slikt NOOIT xtc gebruiken, dit is uiterst gevaarlijk, dit kan een seronine syndroom veroorzaken.

# Naarmate veel xtc gebruik kan er impotentie komen, voel je niet onzeker, dit gaat terug weg.

# Drink voldoende water tegen uitdroging, maar drink ook niet teveel.

# Nooit piekeren of denken dat je bad zal gaan, als je dat namelijk denkt ga je bad, dit zit tussen je oren.

# Als je het gevoel krijgt dat je moet overgeven, ga rustig zitten en drink wat, als je denkt als je moet overgeven, geef je over dus hou het rustig.

# Een pil slaat in na 20 - 80 minuten en is uitgewerkt na zo een 6 uur.

# Neem niet aan het verkeer toe tijdens XTC gebruik, uiterst gevaarlijk.

# Combineer nooit XTC met MAO-remmers (o.a. pure chocolade).

# Als je teveel XTC krijgt zet je lichaam de MDMA om naar MDA, dit is een hallucigene stof, hierdoor ga je je dingen verbeelden. Kijk hiervoor uit.

# Je kan jezelf de dag erna een beetje down voelen, dit komt omdat je serotonine gehalte verpest of laag is en dit vult terug aan, eet goed en eet voldoende fruit en vitamienen. Je kan l-tryphiaan tablette kopen bij een lokale smartshop voor je serotonine omhoog te halen.

# Geniet ervan.

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Een reactie op je rijtje...
Begin eerst met een halve zou ik eerder aanraden dan een hele.
Beginners hebben niet veel nodig om uit hun dak te gaan.
Later kan je altijd nog besluiten het andere halfje erbij te nemen.
mee eens?

Pikachu

Wijs gebruiker
Hmm het is natuurlijk wel complete onzin dat er stoffen als LSD in zouden kunnen zitten aangezien dat duurder is dan mdma... het is wel mogelijk dat er andere rotzooi in zit maar daarvoor test je ze idd zoals je opgemerkt hebt =)

Verder wist ik ook niet dat je bad kon gaan van xtc pillen :P

@ Trip unit: ben t dr niet mee eens, beter om met een hele te beginnen ^^

Play_bunny

Wijs gebruiker
Enesteene zei:
krijgen we toch niet weer DIE discussie toch... :rolleyes: :mrgreen:
haha, ja, daar lijkt het wel op he. Nee, ik vind het onverstandig en onverantwoordelijk om iemand een hele te adviseren. jij weet niet hoe zwaar iemand is, hoe iemand gebouwd is, hoe iemand op mdma reageert. een halve is in de meeste gevallen sowieso te handelen voor iemand en met een hele is dat nog maar de vraag.

ik begin ook nog steeds met een halve en dat gaat af en toe al iets te hard. en dan gebruik ik het al ruim 1,5 jaar toch wel redelijk frequent.

hersenspinsel

Bewuste gebruiker
Wat kan het kwaad om meteen een hele te nemen?
Als je gewoon voldoende blijft drinken kan er praktisch niks gebeuren!
En het is toch leuker om de eerste keer flink te spacen dan een beetje van die halve..of 2x een halve.
Althans dat is mijn mening :wink:

ballie15

Belezen gebruiker
Verschil moet er wezen

Je kunt gewoon niet bepalen wat het beste is in het algemeen.
Mensen zijn (inderdaad) te verschillend.
Mijn eerste keer op een halve heb ik 8 uur zo hard lopen spacen dat ik blij was dat ik geen hele had genomen, dat had ik geestelijk op dat moment echt niet overleefd.

Bscw

Belezen gebruiker
hersenspinsel zei:
Wat kan het kwaad om meteen een hele te nemen?
Als je gewoon voldoende blijft drinken kan er praktisch niks gebeuren!
En het is toch leuker om de eerste keer flink te spacen dan een beetje van die halve..of 2x een halve.
Althans dat is mijn mening :wink:

Precies

Miss J

Bewuste gebruiker
Ik vind dat echt onzin, het ligt er heel erg aan hoeveel mdma er in je pillen zit en hoe groot/zwaar je bent, wat je hebt gegeten enz.

Als je het eenmaal hebt geprobeerd weet je hoe het is en kun je makkelijk zeggen: "Neem maar een hele"! Maar als je het voor het eerst doet en niet weet wat je precies kunt verwachten dan is het toch sowieso beter om een halve te nemen? Kan aan mij liggen natuurlijk maar ik weet mijn eerste keer nog heel goed, ik ben vreselijk hard gegaan de hele nacht op 1 halfje....

clowntje

Trip Unit zei:
Een reactie op je rijtje...
Begin eerst met een halve zou ik eerder aanraden dan een hele.
Beginners hebben niet veel nodig om uit hun dak te gaan.
Later kan je altijd nog besluiten het andere halfje erbij te nemen.
mee eens?

Mee eens, de eerste keer is vaak een ontwetende ervaring die ervoor zorgen kan dat je teveel in angst leeft gedurende het gebruik.
Zeker wanneer je je pillen niet hebt laten testen, kun je nooit met zekerheid zeggen, wat de werkzame stoffen in je pil zijn.
Er kunnen stoffen(ondanks dat je vertrouwd bent met je dealer) in zitten die je de kop kunnen kosten, er zijn gevallen van gebruikers bekent die het met de dood hebben moeten bekopen, ze zijn eraan gestorven!!

Wees nooit te zeker en overschat jezelf niet, en onderschat dat pilletje ook niet, ik neem aan dat je plezier wilt, geen begravenisstoet met jou als dode in de hoofdrol en een familie die aan flarden gescheurd is, ook al komt dit maar heel incidenteel voor, hoe incidenteel ook, 1 keer is te veel, en dat weet iedereen.
Wees voorzichtig.

Wacky

Badass junkie
Mensen die zichelf overschatten zijn in het algemeen niet zo angstig denk ik dat ze een halfje moeten nemen.

Nieuwe bezoekers doen denken dat ze van 1 pilletje dood zullen gaan helpt niet echt tegen die angst waar je het zelf over hebt.

Een halfje nemen is prima als je voorzichtig wilt beginnen, maar je moet het niet zo gaan dramatiseren. Een hele is ook prima.

clowntje

Nieuwe bezoekers doen denken dat ze van 1 pilletje dood zullen gaan helpt niet echt tegen die angst waar je het zelf over hebt

Daar heb je gelijk in, en dat moeten ze ook niet doen, maar het gaat hier wel om iets wat tegennatuurlijk is, waarbij je wel een slag om de elleboog moet houden als je verstandig bent.
Ik wil niemand bang maken, maar ik wel wel waarschuwen, en ik weet uit ervaring dat de meeste mensen niet gewaarschuwd worden wanneer ze pillen of wat dan ook kopen.
Ik ben nog nooit gewaarschuwd.
Info verstrekken zou verplicht moeten zijn, niet om mensen bang te maken, maar meer om de bewustwording.
Drugs blijft gevaarlijk, het heeft zeker zijn fijne kanten, maar kan ook dessastreuze gevolgen helpen, en dat mag best gezegd worden.

Eerst met een halve beginnen vind ik dan ook niet zo'n gek idee.
Zeer verstandig zelfs.

Supervlieg

Wijs gebruiker
Weer die bullshit discussie. Als je het doet doe het dan goed is mijn motto. Al dat gemekker met halfjes en 182/214e pilletje donder toch op man......

clowntje

Supervlieg zei:
Weer die bullshit discussie. Als je het doet doe het dan goed is mijn motto. Al dat gemekker met halfjes en 182/214e pilletje donder toch op man......

heb je nooit eens gehoord over xtc doden?
Bord voor de kop?

clowntje

Supervlieg zei:

En wat is er fout aan een halfje?
Soms is een halfje nog beter dan een hele of een hand vol.
Je kunt de volgende morgen tenminste nog met enige redelijkheid in de spiegel kijken mischien :wink: :stoned:

clowntje

Play_bunny zei:
Enesteene zei:
krijgen we toch niet weer DIE discussie toch... :rolleyes: :mrgreen:
haha, ja, daar lijkt het wel op he. Nee, ik vind het onverstandig en onverantwoordelijk om iemand een hele te adviseren. jij weet niet hoe zwaar iemand is, hoe iemand gebouwd is, hoe iemand op mdma reageert. een halve is in de meeste gevallen sowieso te handelen voor iemand en met een hele is dat nog maar de vraag.

ik begin ook nog steeds met een halve en dat gaat af en toe al iets te hard. en dan gebruik ik het al ruim 1,5 jaar toch wel redelijk frequent.

+ 1

Blackout

Belezen gebruiker
Om even TERUG te komen op het onderwerp van dit topic:P

Naarmate veel xtc gebruik kan er impotentie komen, voel je niet onzeker, dit gaat terug weg.

Bedoel je dit op een avond? Of In long terms speaking...want impotentie op lange termijn lijkt me sterk. Op dezelfde avond is mij inderdaad niet vreemd :P (tip: voorspel doet wonderen :wink:)

thunder-droopy

Belezen gebruiker
TrippyShit zei:
Giorgo zei:
# Als je teveel XTC krijgt zet je lichaam de MDMA om naar MDA, dit is een hallucigene stof, hierdoor ga je je dingen verbeelden. Kijk hiervoor uit.
Waarom? :P
xtc in combi met een blowtje, ga je ook lekker van hallucineren.....heerlijk!

nog een tipje; slik je pil zet een lekker! muziekje op zak achterover in je stoel/bed/bank en laat het over je heen komen!

mijn eerste keer ben ik ook begonnen met een halve (op aanraden van goeie vrienden) en na een uur de andere helft.
:stoned:

Giorgo

Blackout zei:
Om even TERUG te komen op het onderwerp van dit topic:P

Naarmate veel xtc gebruik kan er impotentie komen, voel je niet onzeker, dit gaat terug weg.

Bedoel je dit op een avond? Of In long terms speaking...want impotentie op lange termijn lijkt me sterk. Op dezelfde avond is mij inderdaad niet vreemd :P (tip: voorspel doet wonderen :wink:)
Als je 1 week dagelijks gebruikt gaat het klaarkomen al erg moeilijk :wink: geloof me :P .

Blackout

Belezen gebruiker
Als je 1 week dagelijks gebruikt gaat het klaarkomen al erg moeilijk geloof me.

Als je elke dag je knie stoot op dezelfde plek, dan loop je aan het einde van de week ook niet lekker....

wie doet dat dan ook????

Giorgo

Gaan we een poll maken van wie wel zeker 4x per week gebruikt.
Veel mensen doen die shit hoor :wink:

thunder-droopy

Belezen gebruiker
4x p/w en meer, das echt verantwoord omgaan met drugs......

een ieder meot dat voor zich weten uiteraard ,maar echt slim is het niet!

mdln1

Newbie
Een tip die ik kreeg van iemand terwijl ik xtc op had:
warm water!
Dat proeft echt heerlijk dan.

We hadden nog wel opgezocht of je er misschien sneller nuchter van word omdat warm water je lever beter laat functioneren of zoiets. Iemand die weet of dat ook zo is?

thunder-droopy

Belezen gebruiker
mdln1 zei:
Een tip die ik kreeg van iemand terwijl ik xtc op had:
warm water!
Dat proeft echt heerlijk dan.

We hadden nog wel opgezocht of je er misschien sneller nuchter van word omdat warm water je lever beter laat functioneren of zoiets. Iemand die weet of dat ook zo is?
broodje aap verhaal!!! warm water stimuleert alleen je darmen, dus je gaat sneller schijten, meer niet!
maar waarom zou je snel nuchter willen worden als je in zo'n heerlijke rush zit??
suikerwater wil wel eens helpen! of bij sommige mensen ook melk.

mdln1

Newbie
Okee bedankt.

Maar we wilde juist niet nuchter worden, daarom zochten we het ook op zodat wanneer dat wel het geval zou zijn we snel weer gewoon water zouden gaan drinken. :)

Big Mo

Nog een kleine tip,

ik heb reeds een paar keer meegemaakt dat mensen zeker in het geval van meerdere pillen snel achter elkaar, bad gingen, wat erg hielp is eerstens zorgen dat je dan zsm een rustig koel plekje opzoekt, en vervolgens of liggend maar zeker relaxed zittend, eenvoudigweg diep gaat inademen door je neus , met nadruk diep dus en vervolgens lekker door de mond diep maar rustig uitblazen,

buiten het feit dat dit helpt is dit heerlijk bij XTC

ook als je niet BAD gaat is dit trouwens heerlijk :grin:

try it zou ik zeggen

groeten Mo

ps. over dat snel achter elkaar wil ik nog iets kwijt, ik weet niet waarom, als ik met meerdere mensen bij elkaar aan het snoepen ben, vindt ik het op een of andere manier altijd een sport om mensen bij te voederen, ik begrijp dat dit niet verstandig is, maar op een of andere manier vindt ik het leuk als mensen lekker hard gaan, zeker als ze de eerste keer gebruiken, ben ik dit alleen of zijn er nog andere die graag anderen zien bijpakken, trouwens ik neem ook altijd bij, zo van wil je er een, nee ah neem nou een halfje , komaan dan nemen we ieders een halfje, resulterend dat ik meestal ook helemaal koekoe word.

sassepas

Newbie
wat ik eigenlijk mis is dat je niet alleen bent als je t voor de 1e keer gebruikt.
zorg dat er iemand bij je is die je vertrouwd, dan voel je je veilig en kan je nog meer genieten van dit intense overweldigende gevoel!

Bovenaan