verschil tussen halve of hele?

wat is nu het verschil als je een halve of een hele pil pakt?
Trip je langer of harder van een hele?
Alvast Bedankt

neti

Badass junkie
je gaat veel harder, hij werkt niet langer, maar doordat ie heftiger ismet een hele lijkt het wel zo

Leiden32

Newbie
Scheelt de helft..... :beer:

Inslag zal minder zijn en de werkingsduur..
En soms is een halfje meer dan genoeg voor een top avond..

Spacecowboy

Experimenterende gebruiker
De inslag is minder, het duurt korter, en 't zal over 't algemeen minder heftig zijn. Als 't de eerste keer is: Pak gewoon 'n halve. Je kan later evt. nog n hele bijklappen.

Maat van me pakte 1e keer n hele en die vond 't totaal niet prettig. Hele tijd 't gevoel dat 'ie de controle ging verliezen (ga je ook :P). Maargoed, dat verschilt per persoon.

Leiden32

Newbie
Maat van me pakte 1e keer n hele en die vond 't totaal niet prettig. Hele tijd 't gevoel dat 'ie de controle ging verliezen (ga je ook :P). Maargoed, dat verschilt per persoon.[/quote]

En niet te vergeten het verschilt vooral per pil..

Hmmm, ik zou vandaag eigelijk met een groep vrienden n hele pakken als afsluiter van de vakantie.
Dit zou mijn eerste keer worden. Maar dr is iets tussen gekomen.
Dus dan pak ik deze week maar n halve en dan volgende week of over 2 weke n hele. Bedankt!

neti

Badass junkie
wajewil, soe't net dwaan

als t je eerste is moet het speicaal zijn, en kun je t beter doen met de mensen waar je je fijn bij voelt... en als iemand die pillen al eerder gehad heeft, pak dan gewoon n hele joh :grin:

als je' t doet, doe't goed

982

Bewuste gebruiker
halvjes doe ik ook niet aan.

Eigenlijk alleen 2,3 of 4 tegelijk..

Een hele voel ik nauwelijks, daarom hangt het altijd van de pil af hoeveel ik tegelijk neem.
Bijvoorbeeld gisteren had ik eerst 2 tegelijk, die vielen niet zo hard, toen 3 tegelijk.. zo raar als een koekje en toen nog 2. Wel over 5 uren ofzo.

Maarja.. het hangt natuurlijk ook van je tolerantie af. Wees niet te voorzichtig en neem gewoon 1 als je niet zo vaak gebruikt.

Giorgo

Je eerste keer, neem ene hele. Een halve doet al iets op van je serotonine en dan voel je minder van de hele.
Geloof me, er kan niets fout gaan mijn eerste was tijdens mechanica, dat was een hele.

Als je mond droog wordt drink je water.
Geloof me, er kan praktisch niets misgaan, hou je rustig en geniet !.

Supervlieg

Wijs gebruiker
De eerste keer gewoon 2 doen.. Je eerste is mooi dus geniet er maar optimaal van! :grin: En nee, je hoeft echt niet bang te zijn :P

Als je het doet doe het dan goed whehehe

En beter doe je het wel thuis of ergens waar geen mensen zijn, lekker ongeneerd alle remmen los zonder je de volgende dag te hoeven verantwoorden.. :mrgreen:

buzzrider

Wijs gebruiker
Ja.. halfjes.. er is niet veel aan, tenzij je al onder invloed bent, dan kan je er gwn iets verder op gaan, maar veel doet het idd niet

Play_bunny

Wijs gebruiker
Ik neem elke keer dat ik gebruik als eerste een halve. Daar merk ik meestal al genoeg van. Zo weet je ook een beetje hoe je erop reageert, aangezien dat per persoon en per keer verschilt.

Giorgo

Supervlieg zei:
Ben ik dan de enige die ervan houdt verschrikkelijk hard te gaan en compleet de weg kwijt te zijn? :mrgreen:
Nee :) als ik nu denk ik had op me eerste keer 250 MG MDMA kristal moeten doen mja :)

Soms kan het wel dat mensen verkeerd gaan denken van 3 ofso.
Een matie van me had het, hij had er 2 gedaan en werd lijkbleek etc zijn maag is leeggepompt.

Northawke

Wijs gebruiker
Hangt puur van de persoon af. Ik ga op een halve al net zo hard als andere mensen op 1 of 2 sterke. Dus ik neem standaard altijd maar een halve. Lekker economisch. :mrgreen:

982

Bewuste gebruiker
Supervlieg zei:
Ik had mijn eerste keer 3 pilletjes, en ik ging enorm hard, maar het was geweldig :)

Mijn eerste keer had ik 4,5 op. Toen was ik ook van de kaart.

Maar idd altijd als ik wat ga gebruiken, doe ik het ook goed.

vire

Supervlieg zei:
De eerste keer gewoon 2 doen.. Je eerste is mooi dus geniet er maar optimaal van! :grin: En nee, je hoeft echt niet bang te zijn :P

Als je het doet doe het dan goed whehehe

En beter doe je het wel thuis of ergens waar geen mensen zijn, lekker ongeneerd alle remmen los zonder je de volgende dag te hoeven verantwoorden.. :mrgreen:

precies de 1e keer was voor mij erg impulsief, vriend van mij wou na een jaar pauze weer is pille doen maar ik wist dat niet, we ginge osptap indrinke zegt hij ik heb 2 pilletjes gekocht, mag jij wel hebbe voor vanaaf want jij wou toch nog eens proberen,

natuurlijk meteen entousiast en mijn neef die ook aanwezig was zij dat ik ze gewoon alle 2 in een keer, en dus gewoon gedaan en dat na toch al zon 10 -15 punte op te hebbe :P

maar was heerlijk vooral de inslag:)
volgens mij begin ik wa te voelen? en 2 min later sta je zo strak als een aap en weet je maar amper wat je overkomt.

Zaterdag ging het toch nog door!
Rond 1 uur had ik samen met 1 andere vriende 'n halve gepakt, na 10 minuten kreeg k t alleen maar beetje warmer.
Toen na ongeveer 1 uurtje sloeg t in. WOOOOOW! Super woest.
Maar niet vet genoeg, we waren nog niet strak ensow dus nog maar n halve gepakt.
Volgende keetr is in de kerstvakantie dan pak k dr 1,5 -2 ofsow. Ooohja, k hoor iedereen praten dat t verschil maakt hoe zwaar je bent. Ik weeg rond de 50 kilo...

Wacky

Badass junkie
Spacecowboy zei:
De inslag is minder, het duurt korter, en 't zal over 't algemeen minder heftig zijn. Als 't de eerste keer is: Pak gewoon 'n halve. Je kan later evt. nog n hele bijklappen.

Maat van me pakte 1e keer n hele en die vond 't totaal niet prettig. Hele tijd 't gevoel dat 'ie de controle ging verliezen (ga je ook :P). Maargoed, dat verschilt per persoon.

Dat is nou waarom dat gezeik over halve pilletjes op moet houden.
Als je er bang voor bent moet je het niet doen.
Als je het wel doet moet je zorgen dat je er niet bang van bent zodat je plezierig de controle kan verliezen.
Als je bang bent maar dat niet wil zijn, ga dan veel lezen wat het doet, hoveel doden er nou eigenlijk vallen met xtc, en wat de LD50 is etc.

Ik heb wel gezien dat er mensen niet zo goed gaan op xtc, stuk voor stuk zijn dat mensen die er bang voor zijn. Dus ga die angst wegnemen ipv zeiken over halve pilletjes tenzij ze extreem sterk zijn en jij weinig lichaamsgewicht hebt.

Paddo100

Bewuste gebruiker
Wietkikker zei:
wat is nu het verschil als je een halve of een hele pil pakt?
Trip je langer of harder van een hele?
Alvast Bedankt

zeker als het de eerste keer is gewoon een hele nemen. eerste keer is het mooiste. je moet natuurlijk wel zeker weten dat je het wilt en dat je je goed voelt. als je angst hebt voor wat er gaat gebeuren met je zou ik nog ff wachten.

't ligt er ook aan wat voor pillen je hebt hoe sterk en zwaar ze zijn. je kan eerst een halve nemen en als je nix merkt een nog een halve of hele erbij.

jootje

Newbie
In het begin pakte ik steeds alleen een halve, maar dan is het effect niet zó, kunt beter een hele pakken voor een beter effect.

Santatrip

Belezen gebruiker
Allereerste keer ook meteen een hele en wist niet wat me overkwam :sunglasses: Geweldig gevoel :hearteyes: ! Maar tegenwoordig al genoeg verschillende gehad en tis met iedere pil anders. Ik begin toch nog altijd met een halfje en vul dat naarmate de avond vordert meestal aan tot 1 à 1 1/2. En voor iedereen die bang is controle te verliezen: don;t do drugs!

-spaceman-

Badass junkie
een halve... nee een hele... ok, een hele... of toch een halve... hmmm maar wat als ik nou, ow ja... tuurlijk een hele... echt waar ok ok.... een halve dan maar...... :rolleyes:

isola

Newbie
het is wel zo dat de eerste keer de mooiste is inderdaad, dus dan moet je eigenlijk wel meteen 'hard' gaan voor het ultieme effect, dus een hele.
bij twijfel een halve, dan kan je een beetje aan het gevoel wennen, en altijd later nog bijnemen. :)

Bovenaan