'Vier spelers N-Korea spoorloos'

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
JOHANNESBURG - De FIFA heeft vrijdag - naar aanleiding van geruchten - verklaard geen informatie te hebben over vier mogelijk gevluchte Noord-Koreaanse voetballers. Het kwartet stond dinsdag niet op het wedstrijdformulier voor het duel tegen Brazilië (1-2). Het zou gaan om de aanvaller An Chol Hyok, doelman Kim Myong Won en de middenvelders Kim Kyong en Pak Sung Hyok.

De FIFA zegt niets over een mogelijke verdwijning te hebben vernomen van Noord-Korea. Het team uit het communistische land geeft vrijdagmiddag om 15.00 uur een persconferentie. Noord-Korea komt maandag in Kaapstad in actie tegen Portugal.

Haha, moest echt lachen toen ik dit las. Zij moeten wel gezien hebben dat voetballen voor Noord-Korea tijdens het WK de enige manier is om uit het land te komen. :)

Ja, ze hadden het er net ook over bij VI Oranje. Vind je het gek? In de jaren '70 gebeurde dit ook regelmatig met spelers uit het voormalig Oostblok.

Een keeper is weg, het zou helemaal hilarisch zijn als beide keepers gevlucht waren. :D

Petrovic zei:
Een keeper is weg, het zou helemaal hilarisch zijn als beide keepers gevlucht waren. :D

hehe jah dat zou hilarisch zijn! :lol:

ALs de rest slim is, splitten ze hem allemaal inclusief de staf.

Ik ga ff pissen, laterrrrrrrr...

Tripper zei:
hehe jah dat zou hilarisch zijn! :lol:

Voor hen die niet durven of hun familie niet in de steek willen laten (want besef dat die het zuur gaan krijgen) is het een uitkomst...... Zonder keeper is het moeilijk winnen. Hoeven ze wat minder hard voor hun leven te vrezen als ze niet winnen.

Ik als ik in N-Korea woonde zou ik deze kans ook pakken om te vluchten.

Veel succes toegewenst aan de desbetreffende vluchtelingen :rock:!

Als ze gevonden worden en naar N-Korea worden terug gebracht zijn ze de lul.

Ze zijn gewoon verstoppertje aan het spelen, maar vind maar eens iemand als je van die spleet ogen hebt!

Sublimo zei:
Flameon zei:
edwin__ zei:
Ik had ze hier gistermiddag aan de deur, heb ze de weg naar schiphol ff gewezen.
Drugstouristen :rolleyes:

hahaha!
Is me wat in de voetbalwereld, franse team ook in de shit

Wat is met het franse team ?

Onderling ruzie. Anelka is weg gegaan, heeft een of andere hoge pief onmiddelijk ontslag genomen, spelers hebben uit protest niet getraind vandaag. Weet het fijne er niet van, zou gaan om een ruzie tussen anelka en de coach geloof ik. Gaat zich niet zo om dit feit zei een speler, maar meer of het feit dat het naar buiten is gebracht en er dus een 'roddelaar' binnen het team zit. Google ff, dan vind je het beter omschreven :D

Flameon zei:
Onderling ruzie. Anelka is weg gegaan, heeft een of andere hoge pief onmiddelijk ontslag genomen, spelers hebben uit protest niet getraind vandaag. Weet het fijne er niet van, zou gaan om een ruzie tussen anelka en de coach geloof ik. Gaat zich niet zo om dit feit zei een speler, maar meer of het feit dat het naar buiten is gebracht en er dus een 'roddelaar' binnen het team zit. Google ff, dan vind je het beter omschreven :D

Dankjewel ! :D

Rabbithole zei:
Sublimo zei:
Petrovic zei:
Als ze gevonden worden en naar N-Korea worden terug gebracht zijn ze de lul.

Ja, dat klopt. Maar zouden ze echt alleen vanwege die reden zijn weggelopen ?

Vanwege het feit dat ze in een dictatuur wonen en geen vrijheid hebben? Ja. :)

Maar ze hebben, neem ik aan, toch ook familie daar. En als voetballer zul je het toch ietsje beter hebben dan de rest.

Maar ik kan het wel begrijpen :)

Ik denk niet dat ze het veel beter hebben, aangezien de basisdoctrine van het communisme is dat iedereen gelijk is. In de hele wereldgeschiedenis zijn mensen altijd gevlucht uit communistische landen, misschien hebben ze geen/weinig familie, of vinden ze het waard om die daar achter te laten. Ik denk niet dat wij ons kunnen voorstellen hoe verschrikkelijk het daadwerkelijk is om in een dictatuur te leven, maar misschien is het het nog wel waard om je familie ervoor achter te laten..

Aan het principe van het communisme had ik nog niet gedacht... Dus de kans is inderdaad groot dat ze niet meer verdienen dan de rest.

Ik begrijp wel waarom ze dat doen. Het verbaast me soms gewoon nog.

Sublimo zei:
Aan het principe van het communisme had ik nog niet gedacht... Dus de kans is inderdaad groot dat ze niet meer verdienen dan de rest.

Ja het verbaast mij ook wel hoor, als je zelf niet in die situatie zit kun je je gewoon moeilijk voorstellen dat iemand zijn familie achterlaat. Maar ik denk dat het ook moeilijk is om je voor te stellen hoe erg het is om in een land te leven waar je niet vrij bent. :) Dus ik denk dat de meeste mensen verbaasd zouden zijn.

Rabbithole zei:
Sublimo zei:

Ja het verbaast mij ook wel hoor, als je zelf niet in die situatie zit kun je je gewoon moeilijk voorstellen dat iemand zijn familie achterlaat. Maar ik denk dat het ook moeilijk is om je voor te stellen hoe erg het is om in een land te leven waar je niet vrij bent. :) Dus ik denk dat de meeste mensen verbaasd zouden zijn.

Nu ken ik wel enkele mensen die vroeger ook in een communistisch land hebben gewoond en na de oorlog naar Nederland zijn gekomen. Die verhalen wat je van hun hoort zijn bijna niet te geloven. Hun leven werd tot in het detail bepaald door de overheid. Best freaky eigenlijk.

Ja het moet echt verschrikkelijk zijn, ben nu 1984 van George Orwell aan het lezen, daarin is de macht van de totalitaire staat natuurlijk wel ietwat overdreven, maar het laat wel goed zien wat een dictator met een land en de mensen doet. Power corrupts, and absolute power corrupts absolutely.

Misschien dat ik dat ook wel eens ga lezen :)

Maar om nu eens zo een voorbeeld te geven: een van die mannen wou iets in de medische richting gaan doen, wat weet ik niet meer precies, en hij moest elektricien worden...

Niet dat er iets mis is met dat beroep, absoluut niet. Maar als je iets op het medische gebied wilt worden en je moet dan met elektriciteit gaan werken, dat is een enorm verschil.

De kant aan het verhaal wat ik dan nog het meest bewonder is dat die man zijn job enorm goed doet, en daar nu ook vrede mee heeft.

Van dat niveau van aanpassing, kan men hier nog heel wat leren denk ik dan soms.

Ja dat is zeker heel bewonderenswaardig! Maar dat is denk ik nog niet eens één van de ergste dingen van zo'n dictatuur. Bijna altijd is zo'n regering corrupt, en vind er ontzettend veel onrecht plaats. Als je het niet eens bent met de staat wordt je opgepakt, of je verdwijnt onder verdachte omstandigheden. Propaganda, indoctrinatie, leugens die via de media worden verspreid... Kan zo nog wel even doorgaan. 1984 is zeker een aanrader ja! Sowieso een klassieker natuurlijk, maar ook echt interessant hoe Orwell de verschrikkingen van het totalitarisme laat zien, en hoe hij verschillende samenlevingen parodieert. Want het heeft ook echt betrekking op de maatschappij van vandaag.

Rabbithole zei:
... Maar dat is denk ik nog niet eens één van de ergste dingen van zo'n dictatuur. Bijna altijd is zo'n regering corrupt, en vind er ontzettend veel onrecht plaats. Als je het niet eens bent met de staat wordt je opgepakt, of je verdwijnt onder verdachte omstandigheden. Propaganda, indoctrinatie, leugens die via de media worden verspreid... Kan zo nog wel even doorgaan...

Een soort df dus?

Terug
Bovenaan