Voordelen pure wiet

SittaMan

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
Maar als iets verderfelijks als chemo vervangen zou kunnen worden door als terminale kankerpatiënt een jointje per dag te roken zou dat echt wel gedaan worden.
Is al geprobeerd, kijk "Run From The Cure - The Rick Simpson Story".
En waarom? Op cannabis kan je geen patent/... nemen, en zou er in deze markt dus geen geld te verdienen zijn... Voor zowel de overheid áls de fabrikanten.

Zazuu.

Bewuste gebruiker
of The business behind getting high. Wordt ook in uitgelegd dat in Amerika de dokters THC in capsules te verwerken (terwijl de wiet van de plant zelf veel beter werkt) omdat hiermee geld valt te verdienen. Gaat erg ver.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
SittaMan zei:
PepTalk zei:
Maar als iets verderfelijks als chemo vervangen zou kunnen worden door als terminale kankerpatiënt een jointje per dag te roken zou dat echt wel gedaan worden.
Is al geprobeerd, kijk "Run From The Cure - The Rick Simpson Story".
En waarom? Op cannabis kan je geen patent/... nemen, en zou er in deze markt dus geen geld te verdienen zijn... Voor zowel de overheid áls de fabrikanten.

mm, klink idd zeer aannemelijk.

Zazuu. zei:
of The business behind getting high. Wordt ook in uitgelegd dat in Amerika de dokters THC in capsules te verwerken (terwijl de wiet van de plant zelf veel beter werkt) omdat hiermee geld valt te verdienen. Gaat erg ver.

Dit lijkt mij om de werkende stoffen wel te benutten tegen bijv. kankercellen maar om de teer ea. schadelijke stoffen te vermijden. En daarnaast wat centjes te verdienen natuurlijk, maar daar draait alles in deze hele wereld om.

Zazuu.

Bewuste gebruiker
Er is medicinale wiet en capsules met THC erin, je kan beter de medicinale wiet gebruiken dan de capsules.

Maar omdat veel mensen nog steeds "bang" zijn voor wiet zullen ze eerder voor de capsules kiezen terwijl deze niet even goed zijn als de medicinale wiet zelf en ook nog eens een stuk duurder. Stel je voor dat iedereen z'n eigen medicijn zomaar in zijn eigen tuin kan laten groeien, nee dan wordt er te weinig geld verdient.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Zazuu. zei:
Er is medicinale wiet en capsules met THC erin, je kan beter de medicinale wiet gebruiken dan de capsules.

Maar omdat veel mensen nog steeds "bang" zijn voor wiet zullen ze eerder voor de capsules kiezen terwijl deze niet even goed zijn als de medicinale wiet zelf en ook nog eens een stuk duurder. Stel je voor dat iedereen z'n eigen medicijn zomaar in zijn eigen tuin kan laten groeien, nee dan wordt er te weinig geld verdient.

Medicinale wiet is gewone wiet hoor, alleen dan zonder allerlei bestrijdings en groei middelen.
Dus nog steeds met alle kankerverwekkende en andere schadelijke stoffen die vrij komen bij verbranding.

Chemical

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
Zazuu. zei:

Medicinale wiet is gewone wiet hoor, alleen dan zonder allerlei bestrijdings en groei middelen.
Dus nog steeds met alle kankerverwekkende en andere schadelijke stoffen die vrij komen bij verbranding.

de meeste mensen die mediwiet gebruiken toen dat toch met een vaporizer?

de kafmees

Experimenterende gebruiker
Ik heb noodgedwongen kennis gemaakt met wiet puur roken. Ik kan zelf niet draaien maar ik had ooit een pijpje gekocht voor salvia. Toen ik wat meer ging blowen kreeg ik ook weleens zin om in mijn eentje te roken kwam die goed van pas. Er is toch wel een duidelijk verschil voor mij. Het rookt voor mij totaal niet lekker maar ik word er echt teringhigh van. Als ik dan muziek ga luisteren zet ik de itunes visuals aan of ik bekijk wat trippy afbeeldingen en ik raak echt even van de wereld. Heerlijk! :hearteyes:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Chemical zei:
http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/20661/Cannabis_goed_voor_scholieren?.html voor peptalk

Sorry maar een artikel in 'de opmerkelijkste krant van Nederland' terwijl de blonde sletjes naar je zitten te geilen voor een leuke date vind ik niet erg betrouwbaar.

Bovendien beweert het dat je juist van tabak minder goed gaat presteren op school en dat blowers meer sporten dan geheel onthouders.

Nu ken ik een hoop mensen die blowen, en weinige die sporten..

Op sociaal gebied beter presteren kan ik nog inkomen, maar dit heeft vrij weinig met schoolprestaties te maken, mits het geen sociale opleiding is natuurlijk. ( Wat ik gelukkig dan wel weer volg :rolleyes: )

Chemical

Belezen gebruiker
mwa er staat duidelijk vermeld dat het blijkt uit een onderzoek van de universiteit van lausanne he.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Chemical zei:
mwa er staat duidelijk vermeld dat het blijkt uit een onderzoek van de universiteit van lausanne he.

Ja maar dat onderzoek zelf, kan verzonnen zijn ( wat mensen alwel niet doen om een leuk persberichtje te maken) en ik zie ook geen echte bronverwijzing naar het desbetreffende onderzoek met misschien wat hardere bewijzen en feiten.

Chemical

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
Chemical zei:

Ja maar dat onderzoek zelf, kan verzonnen zijn ( wat mensen alwel niet doen om een leuk persberichtje te maken) en ik zie ook geen echte bronverwijzing naar het desbetreffende onderzoek met misschien wat hardere bewijzen en feiten.

ik kan me niet voorstellen dat dat verzonnen is, iemand van de universiteit van lausanne zou dat dan toch al lang opgemerkt hebben ?

challenge voor jou: zoek een bericht met harde bronverwijzingen dat weed schoolprestaties vermindert.

Holden

Bewuste gebruiker
Chemical zei:
PepTalk zei:
Chemical zei:

ik kan me niet voorstellen dat dat verzonnen is, iemand van de universiteit van lausanne zou dat dan toch al lang opgemerkt hebben ?

challenge voor jou: zoek een bericht met harde bronverwijzingen dat weed schoolprestaties vermindert.

It's on man...it's on!

Chemical

Belezen gebruiker
ok. Ik geloof zelf ook niet dat een weed verslaving de schoolprestaties zou bevorderen. Maar sporadisch gebruik, why not ?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Chemical zei:
ok. Ik geloof zelf ook niet dat een weed verslaving de schoolprestaties zou bevorderen. Maar sporadisch gebruik, why not ?

Als je dan af en toe in het weekend wat blowt zal het inderdaad niets uitmaken, maar echt het daadwerkelijk stoned in de les zitten?

Edit: Ben op het moment toch echt zelf te stoned om te gaan zoeken, later misschien.

Chemical

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
Chemical zei:

Als je dan af en toe in het weekend wat blowt zal het inderdaad niets uitmaken, maar echt het daadwerkelijk stoned in de les zitten?

Edit: Ben op het moment toch echt zelf te stoned om te gaan zoeken, later misschien.

hmm, ikzelf zou dan waarschijnlijk niets van de les opgepikt hebben. Maar 's morgens blowen valt bij mij toch al wel onder de categorie verslaving, of niet dan ?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Elk weekend blowen ook.
Maar percies zoals je nu zelf zegt: Je pikt een stuk minder op uit de les.

Bij creatieve vakken KAN het wel bevorderlijk zijn denk ik.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
SittaMan zei:
Chemical zei:
Sporadisch word hier maandelijks ofzo bedoelt ^^

Sporadisch is subjectief, definitie van sporadisch: een enkele maal voorkomend.
Als je elk weekend of echt bijna elk weekend blowt hoef je niet perce verslaafd te zijn, maar af en toe blowen is het ook niet meer.

Maar nu dwalen we wel heeel ver offtopic niet?

Joint-Evangelist

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
Wat is het verschil tussen kankerverwekkende stoffen en schadelijke stoffen?
Kankerverwekkende stoffen zijn toch ook schadelijk lijkt mij?

Verder zal de thc kanker cellen preventief bestrijden, maar chemotherapie overtreffen in het genezen van kanker lijkt mij klinkklare onzin. De wetenschap word financieel gesteund door de overheid welke tegen welke soort drugs dan ook is. Maar als iets verderfelijks als chemo vervangen zou kunnen worden door als terminale kankerpatiënt een jointje per dag te roken zou dat echt wel gedaan worden.

Natuurlijk zijn er altijd wel wat artikeltjes over onderzoekjes te vinden die het tegendeel proberen te bewijzen, maar als je logisch nadenkt snap je zelf toch ook dat drugs gebruik altijd meer nadelen dan voordelen heeft. En dat het typisch verslavings-gedrag is om steeds meer en meer goede kanten van een drug te gaan zien.

Over alles wat met drugs te maken heeft heersen taboes(komt mede door angst voor onbekende(onbekend is onbemint hehe :smoke:) ), over drugs bestaan zoveel wilde verhalen en vandaar ook dat de overheid het ook geen kans geeft( en er geen geld in word gestopt omdat ze daar zelf verlies op gaan draaien want zeg nou zelf een chemo kuurtje kost al snel duizenden euro's en een goed jointje 2,5 euro!, stel je zou miljoenen euro's pompen in de effecten van delta9-thc en de werking ervan.
en je zou het bijschaven enz, dan kan er best nog wel eens iets leuks uit rollen :stoned: .
en als je kijkt wat de overheid met textiel en hennep textiel heeft gedaan, heb ik ook echt iets van JONGEEE, hennep textiel is goedkoper dan gwoon textiel(ook sterker) en toch draagt iedereen gewoon textiel omdat de overheid daar meer geld in ziet. en met de schadelijkheid bedoel ik wat het aan emotionele schade brengt+de schade aan je longe, Hoger thc->meer schade, maar de emotionele schade kan alleen komen wanneer dit in je famillie zit(uitzonderingen bestaan voor de koppensnellers). ik wilde het ook niet helemaal geloven wat er stond en het zou echt geweldig zijn als het wel zo was.., maar inderdaad de kans is klein, maar het verdient WEL de kans om onderzocht te worden. WHO SUPPORTS!! :rock:

Happy day 2 everyone!! :stoned:

Joint-Evangelist

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
Elk weekend blowen ook.
Maar percies zoals je nu zelf zegt: Je pikt een stuk minder op uit de les.

Bij creatieve vakken KAN het wel bevorderlijk zijn denk ik.

ik had Natuurkunde niet geleerd, wel goed opgelet in de les(ben meestal stoned in de les omdat ik er beter van ga opletten) ik had een 7,5 (zit op havo(zegt niks)).

ik ervaar wiet altijd als iets dat concentratie brengt naar de dingen die je leuk vind(als je blowed heb je meestal alleen zin om iets te doen wat je leuk vind, dingen die niet leuk vind laat je meestal wat makkelijker vallen(Zwaartekracht hea :wink: )) ik vind natuurkunde leuk dus ik let op!. ik denk wanneer je een studie doet die je leuk vind dat blowen en school best hand in hand kan gaan, als je er maar niet te veel in door draait natuurlijk( :P )).. mischien is het persoonsgebonden, maar ik ervaar dit dus wel als concentratie brenger(naar de leuke dingen)!

Good day! :stoned:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Emotionele problemen door blowen komt echt niet alleen voor bij mensen waar het in de familie zit.
Natuurlijk is de een mentaal wat sterker maar ook al ben je psychisch in orde, aantal jaar daily base smoken zal daar weinig goed aan doen.

Verder geloof ik niet dat de overheid veel geld zal verdienen op een chemo-therapietje aangezien ze daar zelf behoorlijk op toeleggen. Wie betaald het anders? de belanghebbende, die alles bij elkaar wat betaald is aan zorgpremie nog niet op de helft van dat bedrag zit?

Natuurlijk moet onderzoek de kans krijgen! Maar er zijn al talloze onderzoeken naar gedaan, en word nog steeds gedaan. Reuma patienten worden vaker en vaker behandeld met farmaceutische cannabisoiden.

Joint-Evangelist

Belezen gebruiker
Zazuu. zei:

misschien ook wel om het jointje een niet al te fysiek symbool te geven,
aangezien er in Amerika een taboe bestaat dat wiet tot de zelfde regeling als hard-drug rekent zullen de doktoren daar denk ik niet zo snel een jointje in iemands handen douwen dan dat ze een capsule aan iemand geven(wat me ook ongezonder lijkt) maarja heeft wel zo zijn prijskaartje denk ik :confused:

Peace out!!

Bovenaan