Vragenlijst over drugs

Xeno

Experimenterende gebruiker
Hallo mensen,

Samen met een vriend zijn wij voor onze opleiding bezig met een 80 urig werkstuk, we houden het over drugs. Zowel de maatschappelijke als de wetenschappelijke werking ervan.
We hebben een vragenlijst samengesteld waar we de antwoorden ervan willen verwerken in ons pws, natuurlijk geheel anoniem. Als je verder nog leuke informatie, of goeie tips (of een compleet werkstuk :wink: ) over dit onderwerp hebt, hoor ik het graag. Zouden jullie zo aardig willen zijn de volgende vragenlijst in te vullen voor ons werkstuk?

:wave:

Vragenlijst over drugs

Leeftijd: Geslacht:

1. Op welke leeftijd kwam je voor het eerst in aanraking met drugs? Op wat voor manier, en wat was dat?

2. Welke soorten drugs heb je gebruikt, en sorteer ze naar jou gevoel op heftigheid

3. Heb je wel eens last gehad van de lichamelijke negatieve gevolgen van drugs, zowel op lange als op korte termijn?

4. Heb je wel eens last gehad van de psychische negatieve gevolgen van drugs, zowel op lange als op korte termijn?

5. Ben je voor je gevoel nog net zo sociaal actief als voordat je voor het eerst drugs gebruikte?

6. Zijn er drugs die je met enige regelmaat gebruikt, zo ja welke zijn dat en met wat voor regelmaat? (ook alcohol en tabak dus! )

7. Vind je dat je een bepaalde drug te vaak gebruikt? Zo ja welke en waarom vind je dat?

8. Ben je verslaafd (geweest) aan een bepaalde drug? Zo ja, vertel er wat over

9. Vertel van de drugs die je het meest gebruikt wat je exact ervaren heb, ook de tijd erna

10. Heb je ooit spijt gehad van het gebruik van een bepaalde drug? Zo ja, waarom?

11. Vertel wat over de positieve kanten van het gebruik van een of meerdere drugs.

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hoewel het wel heel erg veel negatieve vragen zijn, tegenover maar een positieve op het eind, vooruit;

Leeftijd: 21
Geslacht: Mannetje

1. Op welke leeftijd kwam je voor het eerst in aanraking met drugs? Op wat voor manier, en wat was dat?

Toen ik 13 was mocht ik een slokje bier van mijn ouders. Toen ik 15 was kreeg ik mijn eerste sigaret, en niet veel later probeerde ik in de pauze van de middelbare school een jointje. Wat was ik een rebelse tiener zeg... Op mijn zestiende een keertje een kleine portie paddo's geprobeerd, wat uitstekend beviel, en verder nooit meer iets gedaan behalve blowen of drinken tot mijn 20ste.

2. Welke soorten drugs heb je gebruikt, en sorteer ze naar jou gevoel op heftigheid

Hoe heftig de drugs is hangt voornamelijk van de dosis af. Ik heb bijvoorbeeld nog geen hoge doses LSD gehad, dus in mijn hoofd is LSD niet zo'n heftige drug. Als ik de dosis nou een verviervoudig denk ik dat ik een dag later mijn mening bij moet stellen.
Maar, naar mijn ervaringen van minst heftig naar meest heftig;

Lachgas, Hash/Wiet (gerookt), Alcohol, LSA, Hash (oraal), LSD, MDMA, Paddo's ,DMT

3. Heb je wel eens last gehad van de lichamelijke negatieve gevolgen van drugs, zowel op lange als op korte termijn?

Op korte termijn heb ik tweemaal nogal last gehad van de bekende dinsdagmiddagdip van MDMA, wat beide keren na een weekje helemaal voorbij was. Op lange termijn functioneer ik lichamelijk nog net zo goed als voordat ik met drugs begon.

4. Heb je wel eens last gehad van de psychische negatieve gevolgen van drugs, zowel op lange als op korte termijn?

Wat zijn de psychische negatieve gevolgen ? De psychische gevolgen die ik eraan over heb gehouden ervaar ik zo goed als allemaal als positief en verfrissend. In dit geval, nee dus.

5. Ben je voor je gevoel nog net zo sociaal actief als voordat je voor het eerst drugs gebruikte?

Veel actiever juist. En zoals ik eerder zei, deze vragen worden nogal negatief gesteld, dat zou ik veranderen want er zijn hier heel veel mensen die 'drugs' echt gebruiken om hun leven te verbeteren.

6. Zijn er drugs die je met enige regelmaat gebruikt, zo ja welke zijn dat en met wat voor regelmaat? (ook alcohol en tabak dus! )

Tabak, bijna dagelijks. Hash, wekelijks. Alcohol gebruik ik wel, maar bijna nooit zoveel dat ik het effect merk. Oftewel, gewoon voor de smaak dus.

7. Vind je dat je een bepaalde drug te vaak gebruikt? Zo ja welke en waarom vind je dat?

Ja, dat roken is te verdomd lekker. Sneaky drug is het ook...

Ik heb een flinke periode, denk van twee jaar ofzo, echt dagelijks veel geblowd. Dat had ik achteraf niet moeten doen, en ik denk dat ik in die tijd zo goed als verslaafd was. Toen begon ik me eraan te ergeren en wilde ik weer vooruitgang maken op school en ben ik van de ene op de andere dag overgegaan op eens in de maand of in de twee maand blowen. Dat werkte prima.

9. Vertel van de drugs die je het meest gebruikt wat je exact ervaren heb, ook de tijd erna

Ik zou zeggen, lees mijn tripreports op deze site, dat ik kan ik niet in 5 minuten opschrijven. Ik denk dat ik wel kan zeggen dat mijn ervaringen met drugs, en dan voornamelijk de psychedelische drugs, tot de belangrijkste ervaringen in mijn leven horen.
Voornamelijk de periode na een heftige paddotrip is voor mij erg fijn, ik zit weer vol motivatie en energie, het leven is mooi en ik heb weer een heleboel nieuwe gedachten over het leven die ik eerder nog niet had, of eerder nog niet snapte en nu wel. De ervaringen zelf (op paddo's voornamelijk) varieren van nogal vervelend tot euforisch fijn, en in dosis van een kwart portie tot een hele. Op MDMA voelde ik me buitenaards goed, niet reeel goed, en na twee ervaringen heb ik immens ontzag gekregen voor deze drug. (en het is maar goed dat de kater bij die drug hoort, anders zouden mensen het nog meer misbruiken dan ze nu al doen)

10. Heb je ooit spijt gehad van het gebruik van een bepaalde drug? Zo ja, waarom?

Nee, nooit spijt. Het waren altijd interessante ervaringen, en spijt is waardeloos, je kan toch niets veranderen aan het verleden.

11. Vertel wat over de positieve kanten van het gebruik van een of meerdere drugs.

Psychedelica zijn naar mijn mening uitzonderlijk sterke 'gereedschappen' die je kan gebruiken om jezelf te ontdekken. Ze zijn niet verslavend, hebben bij normaal gebruik geen negatieve effecten op je lichaam, en als je alle gebruikers ervan als groep neemt en kijkt de meest sprekende overeenkomsten tussen die mensen is het dat ze na gebruik van psychedelica bijvoorbeeld meer respect en waardering voor de natuur hebben gekregen, niet meer bang zijn voor de dood, minder waarde hechten aan het materiele, rustiger zijn, prettiger in de omgang zijn, etc...
En de waarde van deze stoffen is nu al veel te lang ondergewaardeerd. Ik heb al een heleboel mensen in mijn directe omgeving positief zien veranderen door een enkele paddotrip, en dat vind ik persoonlijk fantastisch.

tomz0r

Badass junkie
Op mijn veertiende met wiet en alcohol.

De "bekende" drugs:
Van minst heftig naar heftig:
Nicotine - Cocaine - Wiet - Speed - GHB - Alcohol - MDMA - Lachgas - Paddo's - LSD

Nee

Ja, van LSD een week lang gekke gedachten gehad en vaag geweest. Lichte depressie. Gelukkig na een week weer zo goed als voorbij

Ja, op die ene week na. Drugs is eventjes lol voor mij. Meer niet.

Nicotine verschilt nogal, soms om de week, soms elke dag. Alcohol 3 keer in de maand. XTC 1 keer in de 5 maanden. Speed eigenlijk vrij onregelmatig, maar zeker niet meer dan één keer in de maand. Soms een uitzondering met cocaine of iets anders speciaals.

Nee, niet meer. Deze frequentie van gebruik gaat bij mij niet voor problemen zorgen. Ik ga me voorlopig niet meer aan LSD wagen en dan is het wel goed denk ik.

Nee

Veel te moeilijk om even snel te omschrijven.
Het meest speciale is denk ik MDMA (XTC). Daarbij heb ik zo'n lente-begint-weer-vlinders-in-buik-blijdschap-gevoel wat ik nuchter nooit zo extreem zou kunnen hebben zelf al zouden al mijn dromen tegelijk uitkomen.

Ja, LSD misschien. Al was dat ook wel een boeiende ervaring opzich. Ik heb nooit spijt van dingen en ik hou wel van een avontuurtje. Of het nou goed uitpakt of niet.

Ik hecht niet zo veel waarde aan de 'leerzame" kant van drugs. Je kan er veel lol mee hebben maar dat was het ook. Misschien dat de band met je vrienden wat beter wordt als je onder invloed echt oprecht tegen elkaar durft te zijn.

azgaza

Badass junkie
Vragenlijst over drugs

Leeftijd: 18
Geslacht: Vrouw

Ik mocht wel eens een slokje wijn proeven toen ik nog héél jong was, en las toen ik een jaar of 8 was in een paddenstoelen identificeer boekje dat er paddestoelen zijn waarvan je gaat hallucineren, en ik had toen al zoiets van 'dat ga ik doen later!'. Uiteindelijk begon het op mijn 15e met een jointje en dat zelfde jaar ook nog paddo's, beviel me allemaal erg goed.

LSD, hasj, wiet, Paddo's, Lachgas en Alcohol. Heftigheid ligt voor mij aan dosis, al zijn hasj en wiet opzich wel de mildste in het lijstje, ik denk dat ik LSD en paddo's even sterk vind, sterker dan de rest, maar ik zou er niet een van de twee tot 'heftiger' kunnen benoemen.

Nee, niet echt, behalve dan misschien een lichte alcohol kater; de drugs die ik gebruik werken haast niet op je lichaam.

Nee ook niet echt, eigenlijk helemaal niet.

Iets meer juist, ik heb in die periode beter leren omgaan met mensen, ben sociaal veel opener en makkelijker geworden, dus het heeft me juist geholpen om socialer te zijn.

Alcohol drink in ongeveer 1x in de 2 weken, ik rook elke dag hasj en shag in mijn joints en ik doe ongeveer 1x per maand LSD. Verder zijn er geen drugs die ik regelmatig toe.

Hasj en wiet wel een beetje, kost vrij veel geld om zo veel te roken van het spul, verder ondervind ik er geen problemen van.

Nee ook niet echt, ik heb een tijdje geblowed om de verkeerde redenen en dacht toen dat ik daar aan verslaafd was, tot ik een maand op vakantie was gegaan waar ik geen wiet had en ik het niet eens gemist had, ook de shag niet, niks, toen realiseerde ik me dat ik toch niet verslaafd was maar om een of andere rede uit gewoonte toch weer verder gaan blowen.

DIe ik het meest gebruik is wel echt het minst boeiend, dus sla ik de hasj en wiet ff over, daarna gebruik ik namelijk relatief het vaakst LSD. Tijdens het gebruik heb ik zo'n 14 uur lang hele mooie visuals en hele vreemde gedachtes, de gedachtes smelten veel al samen met wat ik zie en het voelt ook vaak vrij euforisch bij mij. De visuals bestaan uit patronen, kleuren en meestal abstracte fractal achtige vormen, soms ook concrete dingen zoals ogen en gezichten, maar dat dan vaak ín de patronen, niks ziet er nog 'normaal' uit. Meestal kan ik daarna niet goed slapen maar als ik eenmaal geslapen heb ben ik weer helemaal nuchter. Ik heb nog nooit een échte erge flashback gehad en ik heb ook geen andere probleme er door, alleen een herinnering om gelukkig naar terug te kijken.

Nee nergens van, het is allemaal leuk.

LSD is voor mij niet alleen heel mooi, ik leer er ook van te vertrouwen op mijn intuitie, die in de trip wat sterker is waarvan ik altijd negeerde dat ie bestond, dat heeft dingen makkelijker gemaakt. In een paddotrip ben ik 'genezen' van 2 fobieen, wat eigenlijk ook wel heel bijzonder is, en wiet heeft mij en mijn vrienden ooit bij elkaar gebracht. Alcohol kan ik ook eigenlijk weinig slechts over zeggen qua eigen gebruik; veel gezellige avonden en weinig katers en ik heb er een aantal vrienden pas écht goed door gesproken (stom dronken levensverhalen, je kent het wel). Ik heb dus wel iets gehad aan alles dat ik heb gebruikt.

Xeno

woow! Iedereen die he ttot nu toe ingevuld heeft erg bedankt! Deze informatie helpt mij echt zeer goed!
@ RSW De vragen zijn niet negatief bedoeld, ook ik gebruik het een en ander recreatief. Maar het komt inderdaad wat negatief over, maar alle antwoorden die positief zijn. (de meeste dus :beer: , komen ook zeker in het werkstuk) Het is de bedoeling om een goed beeld te scheppen van zowel de positieve als negatieve dingen die er bij drugsgebruik zijn.

Ontzettend bedankt voor het invullen tot nu toe! :rockband:

TrippyShit

Badass junkie
Xeno zei:
Leeftijd: 17 Geslacht: Man

1. Op welke leeftijd kwam je voor het eerst in aanraking met drugs? Op wat voor manier, en wat was dat? 14. Blowen en wat drinken uit nieuwschierigheid.

1. Paddo's
2. Lsd
3. Ketamine
4. Mdma
5. Wiet/hasj
6. Anti-depressiva
7. Alcohol
8. Poppers
9. Cocaine

3. Heb je wel eens last gehad van de lichamelijke negatieve gevolgen van drugs, zowel op lange als op korte termijn? Katers. Korte termijn dus. Wat hoofdpijn enzo. Voor de rest niet echt eigenlijk.

4. Heb je wel eens last gehad van de psychische negatieve gevolgen van drugs, zowel op lange als op korte termijn? Dagje overdonderd zijn door een badtrip. En hppd. Of valt dat niet onder psychische sheize?

5. Ben je voor je gevoel nog net zo sociaal actief als voordat je voor het eerst drugs gebruikte? Nadat ik gestopt ben met elke dag blowen, alleen maar socialer.

6. Zijn er drugs die je met enige regelmaat gebruikt, zo ja welke zijn dat en met wat voor regelmaat? (ook alcohol en tabak dus! ) Alcohol, tabak, mdma, een psychedelisch middel.

Nee, voorheen mdma. Nu niet meer.
Hmm, wiet vond ik toch wel een geestelijke verslaving. Ik moest elke dag toch wel 2/3 jointjes roken. Anders werd ik sacherijnig, snel ruzie, lichte agressie, niet kunnen slapen, heel onrustig.

9. Vertel van de drugs die je het meest gebruikt wat je exact ervaren heb, ook de tijd erna Mdma zou ik zeggen dan. Dat is geweldig. Je hebt het gevoel dat je verliefd bent, de vlinders in je buik. Maar dan alsof je op 30 personen tegelijk verliefd bent. Dat gevoel door je hele lichaam. Op het ritme van muziek. Een geweldige band met je vrienden. Echt houden van elkaar gewoon. Met je beste vrienden in hetzelfde oh zo relaxte lala-land zitten. Wat hallucineren. Top avond. Doe je dit eigenlijk iets te vaak, ga je wel nadelen ondervinden natuurlijk. Minder actief, minder motivatie, sneller dingen vergeten. Ik ben toch wel licht een soort verslaafd geweest aan mdma ook. Maar das te lang om uit te leggen allemaal. :wink:

Nee, anders gebruik ik em niet.

Where to start :hearteyes:

Mdma: Bovenstaande effecten.
Alcohol: Puur gezelligheid. Wat losser, prateriger meer schijt.
Wiet/hasj: Gewoon rustig, chilldown.
Paddo's: Vrij heftig maar oh zo mooi en eerlijk. Grappig, leerzaam, mooie ervaringen.
Lsd: Geestelijk iets minder heftig maar oh zo mooi.. blabla :P
Coke: Weinig positiefs over te vertellen voor mij.
Ketamine: Vaaaag. Relaxt, lekker warm maar vaaaag.
Anti-depressiva: Reeeelaaaaaxt!! Jointje erbij :beer:
Poppers: Moeite niet waard, wel grappig voor een keer.

Serenity

Badass junkie

1. Op wat voor een manier kwam je voor het eerst in aanraking met drugs? Op wat voor manier en Ik was 14 jaar, en de jongens waarmee ik toen omging draaiden een jointje en vroegen of ik mee wilde doen. Het was puur een kwestie van stoer doen en meelopen want vond het helemaal niet lekker. Als je alcohol meerekent; toen was ik 13. Eerder wel een slokje wijn van ouders genomen, of slokje bier hier en daar. Maar op vakantie in de zomer dat ik 13 was voor het eerst aangeschoten/dronken geweest.

Van heftig naar het minst heftig:
1. DXM, dit was lichamelijk en geestelijk zo zwaar dat als ik eraan terug denk buikpijn krijg.
2. LDS. Dit gaf me veel nieuwe inzichten maar heb het nog steeds niet op een prettige setting gedaan, en door de setting was het ook ontzettend heftig.
3. XTC/MDMA. Hiervan kan ik nog steeds ontzettend hard van de kaart gaan, en dit voelt voor mij dan ook als zeeeer heftig, maar wel in positieve zin.
4. Ketamine. Is in mijn ogen lichamelijk en geestelijk erg zwaar, maar wel ontzettend vet.
5. GHB. Hier nare maar ook leuke heftige ervaringen mee gehad. Op het laatste veel in combi met speed.
6. Speed. Wat minder heftig, maar kan hiermee ook wel aardig zoet zijn.
7. Alcohol
8. Salvia, vond ik erg tegenvallen, maar moet nog het nog eens doen en dan wel goed ipv de afgelopen twee keer wat volgens mij mislukt was.
9. Wiet/Hasj. Ik heb altijd last van de wietpara's.
10. Lachgas. Na m'n eerste ballonetje vergeleek ik het met heroine, althans, mijn idee van heroine.
11. Coke. Jammer spul, geeft geeneens een rush zoals op speed en ik word er arrogant van.
12. Nicotine, spreekt voor zich.

3. Heb je wel eens last gehad van de lichamelijke negatieve gevolgen van drugs, zowel op lange als op korte termijn? Op de korte termijn heb ik soms last van m'n geheugen. De paar dagen na XTC/MDMA gebruik ben ik slechter in voorlezen en draai ik letters om etc. Door speed gebruik toendertijd ben ik heel veel afgevallen, maar voor de rest geen lichamelijke gevolgen op de korte/lange termijn.

4. Heb je wel eens last gehad van de psychische negatieve gevolgen van drugs, zowel op lange als op korte termijn? Misschien na XTC gebruik dat ik soms wat onzeker ben, maar dat kan ook door de vermoeidheid komen. Heb er dus niet echt last van.

5. Ben je voor je gevoel nog net zo sociaal actief als voordat je voor het eerst drugs gebruikte? Misschien wel socialer. Heb er veel dingen van geleerd, en veel leuke mensen leren kennen. En dat zijn geen mensen met wie ik standaard drugs gebruik, ook nuchter is het dan gezellig in tegenstelling tot wat de meeste mensen denken mbt vrienden maken door drugs.

6. Zijn er drugs die je met enige regelmaat gebruikt, zo ja welke zijn dat en met wat voor regelmaat? (ook alcohol en tabak dus! ) Alcohol, tabak, XTC.

7. Vind je dat je een bepaalde drug te vaak gebruikt? Zo ja welke en waarom vind je dat? Op het moment niet, heb vroeger (twee jaar geleden) wel een lichte speedverslaving gehad; een geestelijke verslaving, niet lichamelijk.

8. Ben je verslaafd (geweest) aan een bepaalde drug? Zo ja, vertel er wat over Ja, speed dus. Kon niet meer op staan zonder een lijn te leggen, was niet sociaal zonder speed en ik dacht ook niet meer voor school te kunnen leren zonder speed. Gelukkig zat dit gewoon tussen m'n oren en kon m'n lichaam het allemaal nog wel zonder speed, ik had er zelf gewoon geen zin in. Op een gegeven moment (ik woon nog thuis) zijn m'n ouders overal achter gekomen en ben ik ermee gestopt dmv een paar 'sessies' bij verslavingszorg. Daar bleek echter ook dat ik enkel een duwtje in de rug nodig had en dat het niet ontzettend ernstig was.

9. Vertel van de drugs die je het meest gebruikt wat je exact ervaren heb, ook de tijd erna Van m'n speed/xtc/ghb gebruik, dat heb ik het meeste gebruikt, heb ik geen gevolgen gehad, misschien wat lichte dingen die ik eerder beschreven heb, maar geen ernstige gevolgen. Ook nu niet.

10. Heb je ooit spijt gehad van het gebruik van een bepaalde drug? Zo ja, waarom? Nee, ik heb nergens spijt van. Ben er volwassener van geworden en ook sterker in bepaalde opzichten.

11. Vertel wat over de positieve kanten van het gebruik van een of meerdere drugs. Het ligt er totaal aan wie het gebruikt en in welke mate je het gebruikt. Ben je een persoon die goed in z'n schoenen staat, een prettig leven heeft en overal zonnig tegenaan kijkt, kun je van drugs een hoop leren. Het kan je ogen openen op bepaalde gebieden, zolang je het maar met mate doet. Heb je een aantal risicofactors in je leven waardoor je sneller verslaafd zou kunnen raken moet je er ongelofelijk mee oppassen en die mensen leren er vaak ook vrij weinig van.

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Leeftijd: 22
Geslacht: M

Ik werd voor de eerste en laatste keer dronken toen ik 15 was.
Toen ik 20 was at ik voor het eerst paddo's. Wiet had ik toen nog niet gebruikt.

Paddo's
Salvia
Wiet
Kratom

Nee nog nooit last van gehad.

Ook geen last van gehad.

Ik denk zelfs dat ik sociaal sterker ben geworden sinds m'n gebruik.

Wiet, ongeveer 2 keer in de maand.

Nee, ik denk niet dat ik een drug te vaak gebruik. Al merk ik dat ik wel vaak zin heb in Wiet, maar hier heb ik redelijk controle over.

Ik ben niet verslaafd (geweest).

Wiet: Ik droom veel makkelijker weg. Mijn tijdsperceptie veranderd drastisch.
Paddo's: Ik droom heel snel weg, ik zie kaleidoscopische vormen en kleuren bewegen. Vervormingen van mijn omgeving, perspectief verandert zonder dat ik beweeg.

Van alcohol gebruik, ik werd één keer dronken en dat liep gelijk al slecht af.

Het biedt mij veel inzichten en ontzettend positieve ervaringen. Ik leer meer over mezelf en de wereld.

psych-out

Bewuste gebruiker
14 a 15 roken, alcohol en wiet,hasj door vrienden

1 is minst heftig enzo verder...
1wiet/hasj
2 poppers
3xtc,speed
4 coke
5paddo's
6 LSD
7...
toen ik dat allemaal gewoon vond begon ik met mixen
soms mixte ik op mijn eentje
wel eens wiet,speed,xtc,paddo's,LSD te samen ik had op een gegeve moment het gevoel niet meer harder te kunne gaan wat je
natuurlijk nog altijd kunt tot je dood bent

hppd en depressies

jah depressies en nergens meer zin in hebben

een stuk minder

wiet rook ik nog altijd dagelijks maar met de hardrugs ben ik gestopt het verneukte gewoon mijn leve (eige schuld)

wiet 7 a8 per dag en een tijdje aan speed en xtc = ik had het gewoon nodig om me goed te voelen

wiet

jah LSD en paddo's hierdoor heb ik een matige vorm van hppd gekrege

je leert je eigen kenne. dan heb ik het over LSD en paddo's

Serenity

Badass junkie
Serenity zei:

1. Op wat voor een manier kwam je voor het eerst in aanraking met drugs? Op wat voor manier en Ik was 14 jaar, en de jongens waarmee ik toen omging draaiden een jointje en vroegen of ik mee wilde doen. Het was puur een kwestie van stoer doen en meelopen want vond het helemaal niet lekker. Als je alcohol meerekent; toen was ik 13. Eerder wel een slokje wijn van ouders genomen, of slokje bier hier en daar. Maar op vakantie in de zomer dat ik 13 was voor het eerst aangeschoten/dronken geweest.

Van heftig naar het minst heftig:
1. DXM, dit was lichamelijk en geestelijk zo zwaar dat als ik eraan terug denk buikpijn krijg.
2. LDS. Dit gaf me veel nieuwe inzichten maar heb het nog steeds niet op een prettige setting gedaan, en door de setting was het ook ontzettend heftig.
3. XTC/MDMA. Hiervan kan ik nog steeds ontzettend hard van de kaart gaan, en dit voelt voor mij dan ook als zeeeer heftig, maar wel in positieve zin.
4. Ketamine. Is in mijn ogen lichamelijk en geestelijk erg zwaar, maar wel ontzettend vet.
5. GHB. Hier nare maar ook leuke heftige ervaringen mee gehad. Op het laatste veel in combi met speed.
6. Speed. Wat minder heftig, maar kan hiermee ook wel aardig zoet zijn.
7. Alcohol
8. Salvia, vond ik erg tegenvallen, maar moet nog het nog eens doen en dan wel goed ipv de afgelopen twee keer wat volgens mij mislukt was.
9. Wiet/Hasj. Ik heb altijd last van de wietpara's.
10. Lachgas. Na m'n eerste ballonetje vergeleek ik het met heroine, althans, mijn idee van heroine.
11. Coke. Jammer spul, geeft geeneens een rush zoals op speed en ik word er arrogant van.
12. Nicotine, spreekt voor zich.

3. Heb je wel eens last gehad van de lichamelijke negatieve gevolgen van drugs, zowel op lange als op korte termijn? Op de korte termijn heb ik soms last van m'n geheugen. De paar dagen na XTC/MDMA gebruik ben ik slechter in voorlezen en draai ik letters om etc. Door speed gebruik toendertijd ben ik heel veel afgevallen, maar voor de rest geen lichamelijke gevolgen op de korte/lange termijn.

4. Heb je wel eens last gehad van de psychische negatieve gevolgen van drugs, zowel op lange als op korte termijn? Misschien na XTC gebruik dat ik soms wat onzeker ben, maar dat kan ook door de vermoeidheid komen. Heb er dus niet echt last van.

5. Ben je voor je gevoel nog net zo sociaal actief als voordat je voor het eerst drugs gebruikte? Misschien wel socialer. Heb er veel dingen van geleerd, en veel leuke mensen leren kennen. En dat zijn geen mensen met wie ik standaard drugs gebruik, ook nuchter is het dan gezellig in tegenstelling tot wat de meeste mensen denken mbt vrienden maken door drugs.

6. Zijn er drugs die je met enige regelmaat gebruikt, zo ja welke zijn dat en met wat voor regelmaat? (ook alcohol en tabak dus! ) Alcohol, tabak, XTC.

7. Vind je dat je een bepaalde drug te vaak gebruikt? Zo ja welke en waarom vind je dat? Op het moment niet, heb vroeger (twee jaar geleden) wel een lichte speedverslaving gehad; een geestelijke verslaving, niet lichamelijk.

8. Ben je verslaafd (geweest) aan een bepaalde drug? Zo ja, vertel er wat over Ja, speed dus. Kon niet meer op staan zonder een lijn te leggen, was niet sociaal zonder speed en ik dacht ook niet meer voor school te kunnen leren zonder speed. Gelukkig zat dit gewoon tussen m'n oren en kon m'n lichaam het allemaal nog wel zonder speed, ik had er zelf gewoon geen zin in. Op een gegeven moment (ik woon nog thuis) zijn m'n ouders overal achter gekomen en ben ik ermee gestopt dmv een paar 'sessies' bij verslavingszorg. Daar bleek echter ook dat ik enkel een duwtje in de rug nodig had en dat het niet ontzettend ernstig was.

9. Vertel van de drugs die je het meest gebruikt wat je exact ervaren heb, ook de tijd erna Van m'n speed/xtc/ghb gebruik, dat heb ik het meeste gebruikt, heb ik geen gevolgen gehad, misschien wat lichte dingen die ik eerder beschreven heb, maar geen ernstige gevolgen. Ook nu niet.

10. Heb je ooit spijt gehad van het gebruik van een bepaalde drug? Zo ja, waarom? Nee, ik heb nergens spijt van. Ben er volwassener van geworden en ook sterker in bepaalde opzichten.

11. Vertel wat over de positieve kanten van het gebruik van een of meerdere drugs. Het ligt er totaal aan wie het gebruikt en in welke mate je het gebruikt. Ben je een persoon die goed in z'n schoenen staat, een prettig leven heeft en overal zonnig tegenaan kijkt, kun je van drugs een hoop leren. Het kan je ogen openen op bepaalde gebieden, zolang je het maar met mate doet. Heb je een aantal risicofactors in je leven waardoor je sneller verslaafd zou kunnen raken moet je er ongelofelijk mee oppassen en die mensen leren er vaak ook vrij weinig van.

Bij nummer 2 bedoel ik dus LSD :)

peppie

Belezen gebruiker
Leeftijd: 40 :( (de oudste hier denk ik ) Geslacht: M

25 jaar denk ik , tja kameraden van mij waren een soort van groothandelaren zeg maar, dus had het meestal gratis of voor een prikkie
Speed,XTC,Coke, 4-Fpm,GHB

Van speed meestal wel , vaak maar 1 dag, tenzij het een heel heftige avond was, maar nooit langer als 2 dagen

Nee
Ja

Tot voor kort nog vaak Speed, maar noodgedwongen nu ff niets meer (m'n leverancier is opgepakt en weet zo 123 geen nieuwe :( ) Ook nog XTC en GhB pas geleden, maar XTC is niet meer wat het vroeger was.

Nee, kan er verstandig mee omgaan :)

Nee

Pep-Speed : Gezellig gevoel, een lekkere rush,even uit het saaie bestaan van werken,slapen,werken enz.
De dag erna is het bijkomen, dus goed eten, drinken tegen het einde van de middag ben je dan meestal weer een beetje mens

Vaak van coke, als het op begon te raken zonde van het geld, zelfs al had je het goedkoop, het bleef voor toen veel geld

Dat is moeilijk voor een kan het positief zijn, maar voor diegene die er niet mee om kunnen gaan is en blijft het een gevaarlijk goedje

Inhale

Bewuste gebruiker
Leeftijd: 18 Geslacht: M

Ik gok rond mijn 14e met alcohol, maar niet veel. Toen ik 16 was begon ik pas fanatiek te blowen en zuipen.

Wiet - Aclohol - Salvia - MDMA - Paddo´s - LSD

Maar eigenlijk kan je met al deze drugs wel een belachelijk grote hoeveelheid nemen dat je flink van de kaart bent.
Salvia vind ik wel het heftigst, maar dit is makkelijk te handelen aangezien het maar heel kort duurd. (en je weet toch niet meer wat ¨normaal¨ is).

Ja, op korte termijn. En ik vind het zwaar kut ook. Van MDMA. had ik nog 2 dagen kaakpijn en mijn wangen en binnenkant van mijn lip waren kapot gebeten.

Nee, alleen vermoeidheid van het weinig slapen. en een heel licht dipje van MDMA.

Ja, alleen na een salvia trip heb ik nog wat moeite met praten en sociaal doen.

Ja, wiet elk weekend wel.

Ik vond dat ik te vaak wiet gebruikte omdat ik er een beetje duf van werd. Ik ben nu wel geminderd maar ik kan nog wel wat gaan minderen vind ik.

Nee, geen verslaving gehad.

Ik merk dat wiet toch best wel invloed heeft op je nuchtere leven. En ook dat het toch echt wel verslavend is.
Verder dat ik er wat stiller/saaier van word meestal. En dat ik juist niet rustig word in mijn hoofd.

Nee, geen spijt van het gebruikt, Wel van de hoeveelheid MDMA in een keer.
MDMA is eigenlijk maar kut in grote hoeveelheden. De blijheid die ik ervan krijg kan ik ook berijken als ik nuchter ben. Ik vind het ook wat te kort duren, de piek is snel voorbij en tijdens het uitwausen voel ik al dat mn lichaam verneukt is.

Met LSD en paddo´s heb ik alleen maar goede dingen ervaren. Heerlijk blij, spacend, leerzaam, grappig, gezellig.

En na het trippen voel ik met altijd heerlijk vredig, en ik ben beter gemotiveerd voor mn opleiding.

caatje

Badass junkie
Xeno zei:
Vragenlijst over drugs

Leeftijd: 36 Geslacht: vrouw

Een jaar of 14/15 en dat was wiet. Samen met een vriendin stappen en die kende wat jongens die blowden en wij kregen een joint wat we samen hebben opgerookt.

tabak
alcohol
wiet en hasj
xtc
speed

Blikkerend zicht
Na langdurig gebruik van xtc erg negatieve gedachten, lamlendig gevoel, veel willen slapen.
ja niks mis met mijn sociale leven, dat was wel anders toen ik 10 jaar geleden te vaak en te veel gebruikte.
alcohol tegenwoordig zeker een paar glazen per week, een likeur van 15%. Xtc eens in de paar weken.
nee.
nee geen verslaving gelukkig.
Vreemde vraag. Of wil je een heeeeeeeel lang antwoord?
Nee nooit geen spijt gehad.
11. Vertel wat over de positieve kanten van het gebruik van een of meerdere drugs.Positieve van xtc is dat IK vind dat je niet vervelend wordt zoals sommige met alcohol daar komt bij dat bv mijn hubby elke week wel eens naar de kroeg gaat en dan met lege zakken thuis komt omdat de rekening zo hoog oploopt. Dat heb ik niet met xtc.

dollegekske

Bewuste gebruiker
Leeftijd: 16

13 jaar, was nieuwsgierig naar blowen & had met heel veel moeite ene joint geregeld en opgerookt met een vriendin

Wiet
Hasj
Paddo's
Speed
Coke
Xtc (space ik hem het heftigst op :P)

Ja, viel af.. ziek&misselijk (na de dag dat ik xtc heb gebruikt)

Ja, ik heb zowat geen kortetermijngeheugen meer..

ga wel bijna alleen nog maar om met ander gebruikers, maar kan het ook relax hebben met niet-gebruikers.

Wiet , alcohol en coke gebruik ik heel veel. Xtc de laatste tijd ook wat meer.

Wiet.. AArgh dat kost zo f*cking veel geld!

Verslaafd aan wiet.. Speed zat er dicht tegenaan maar weet niet of ik nou werkelijk verslaafd ben geweest.

los van wiet dan; coke. heerlijk gevoel kijk er elke keer weer naar uit als ik onderweg ben om het op te halen

Nee, nog nooit. Ik wil alles (behalve hero) een keer gebruikt hebben voor m;n dood en ben dus nog lang nie klaar

Ik word er gelukkiger, socialer door.

anoniempje

Bewuste gebruiker
Leeftijd 26, vrouwelijk geslacht.

1.14 jaar wiet en hasj, door vrienden/school kwam ik er mee in aanraking/
2. heroine,cocaine,methadon,xtc,benzo's, wiet, pep,hasj voornamelijk gebruikt.
3, van de heroine altijd overgeven, gevolg ondergewicht. verslaving/aflickverschijnselen.
4, niet heel erg ben wel beetje vergeetachtig, en zal altijd verslavingsgevoelig blijven.
5.ben juist sociaal actiever geworden naar 'clean te zijn

anoniempje

Bewuste gebruiker
'6.nu eet ik alleen nog afentoe qat.

7. cocaine kost het meest geld.en teon ik verslaafd was gebruikte ik alle drugs te veel en te vaak :grin:

8.ja ik ben verslaafd geweest aan alle drugs die ik in vraag 2 hebt beantwoord behave aan methadon en wiet/hasj vindt ik niet echt heel verslavend niet zoals harddrugs.

9.heroine word je vreslijk stoned van, pijn gaat weg en je word helemaal warm vanbinnen
cocaine de flasch en verdoving is lekker maar je kan niet stoppen, als het op is ga je flippen, en kan je je moeder wel verkopen bij wijze van spreken,

xtc krijg je helemaal euforisch, blij en gelukkig gevoel van, speed werd ik moe van, wiet lekker stoned en relaxed.

benzo's kan kan je de hele wereld aan en vooral lekker in combinatie met andere drugs.

10.Nee op het moment van me verslaving was het natuurlijk zwaar klote, maar die ervaring heeft me gemaakt tot wie ik nu ben,heb meer zelfinzicht gekregen, mensenkennis, en ben nu niet zo makklijk uit het veld te slaan.

11. postieve kant is dat je ontzettende inzichten krijgt, wijheden en fylosofische gedachten,
je gaat het leven van een andere kant zien, je beleeft het intenser en verder onspant het , leukt de avond op bij bv een feest.

Spor

Wijs gebruiker
Interessant om eens te lezen hoe iedereen over de verschillende dingen denkt enzo :)

Ben zelf nog aan het twijfelen of ik hem invul...

caatje

Badass junkie
Spor zei:
Interessant om eens te lezen hoe iedereen over de verschillende dingen denkt enzo :)

Ben zelf nog aan het twijfelen of ik hem invul...

Wat houd je tegen? Je bent hier anoniem toch?

Xeno

Echt ontzettend bedankt!
Het gaat ontzettend goed met pws, momenteel zijn we bezig de ervaringen van mensen (jullie dus) wetenschappelijk te onderbouwen.

acidboy

Badass junkie
Vragenlijst over drugs

Leeftijd: 20 Geslacht: Man
1. Op welke leeftijd kwam je voor het eerst in aanraking met drugs? Op wat voor manier, enwat was dat?Zal een jaar of 14 zijn geweest toen ik voor het eerst wat alcohol dronk. Wiet volgde al relatief snel op mijn 15e/16e. Allemaal in de sociale context, nieuwsgierigheid en willen uitproberen.
XTC/MDMA
Salvia, tweede plaats, maar alleen omdat het slechts 15 minuten duurde ofzo. Als de duur van de 'trip' net zo lang zou zijn als bij XTC zou salvia met stip op nummer 1 staan.
Alcohol, mits voldoende geconsumeerd, onderschatte drug..
LSA.
Cocaine, geestelijk slopend. Maar de werking zelf is niet echt heftig.
Wiet/Hasj, dusdanig vaak gedaan dat ie niet heftig meer is, maar je eerste keren écht stoned zijn kunnen best heftig zijn :)
Nicotine
Mwah, met coke van die vage hartkloppingen..
Met alcohol verstoorde motoriek, erg irritant.
Met XTC verminderd zicht, dat je je peuk niet meer kan aansteken omdat je pas vanaf een halve meter scherp gaat zien.
Na XTC wat deprimerende gevoelens de dag erna.
Na coke veeel schuldgevoelens/depressiviteit, duurde meestal een dag of wat.

Ja met mijn sociale interactie is niet veel mis, behalve toen ik écht te veel blowde, maar ook dit deed ik vaak met vrienden.

Alcohol, ik zal ongeveer 1 a 2 keer per week wat biertjes drinken.
Tabak.. elke dag, gereduceerd tot het minimale (2 a 3 peuken per dag).
Wiet/Hasj, zal een keer 4 a 5 per week zijn.
Ik zou minder moeten blowen, moet alleen nog even de juiste drijfveren vinden.

Van een echte verslaving kan ik niet spreken, wel een flinke afhankelijkheid aan wiet, tot ik naar het buitenland ging en 4 maanden was gestopt. Merkte in het begin wel wat 'afkickverschijnselen' zoals totale insomnia en ernstig zweten enzo. Later weer in gewoonte hervallen, stom.

Dubieuze vraag... ik heb het meest wiet gerookt. Mijn exacte ervaringen enzo... nee, daar ga ik nu geen tijd in stoppen. :)

Als ik alles opnieuw zou mogen doen zou ik nooit zijn begonnen aan roken, kansloze, nutteloze kutverslaving is dat.
Wiet/Hasj werken voor mij erg ontspannend, rust in mijn hoofd, best wel prettig effect. Mits met mate geconsumeerd. Een jointje op een avond na een dag werken aan school/sporten...

Verder heb ik hele leuke avonden gehad met zowel XTC, alcohol als cocaine. De positieve kant zou dan gezien kunnen worden als 'plezier'. Hetgeen uiteraard prima is. Maar er zitten wel wat risico's aan, verantwoord en gematigd gebruik is een must wil men de positieve kanten van een drug echt goed kunnen ervaren. Daarom zou ik dus ook éigenlijk wat minder moeten blowen.

p.s het is volgens mij een beetje chaotisch geworden met de witregels enzo, maargoed, de strekking is wel duidelijk.

pushu

Xeno zei:
Vragenlijst over drugs.

Leeftijd: 26 Geslacht: vrouw

ik was 24. Mijn vriend wou zien wat voor geile sex we zouden hebben, op xtc.

2. Welke soorten drugs heb je gebruikt, en sorteer ze naar jou gevoel op heftigheid:
- xtc (+++)
- spacecake (---)
- ghb (+, heb het maar 1 keer gedaan maar ik ga het vaker uitproberen)
- paddo's (+ lachen!)
- speed (+ dansen!)
- MDMA kristallen (-- niets van gevoeld toen)
- cocaïne (-- voel daar ook weinig van)

Ja, na te vaak xtc te hebben gebruikt (1 à 2 keer per maand) kreeg ik veel last van mijn geheugen. Het was erg frustrerend. Na 4 maanden geen klachten meer :)
een keer van slechte pillen erg ziek geweest. kreeg hartkloppingen en dacht 3u lang dat er iets goed mis was! daarna 2 weken lang oververmoeid geweest. Ik moest 1u uit bed gaan, dan weer gaan liggen anders moest ik overgeven. Ik heb het toen aan mijn huisarts moeten vertellen van de xtc want ik kon zo niet verder. Mijn maag heeft het ook zwaar te verduren gehad. Heb sinds dit jaar last van maagzuur (maar of het daar wat te maken heeft?). In de 2 weken kon mijn maag niet meer verteren zelfs!

Ja, als de pillen goed hun werd deed, was ik ook enkele dagen depressief en kreeg ik altijd de 3e nacht nachtmerries. Nu niet meer :)

Ja, voor mijn gevoel zelfs beter.

ik rook niet en drink zelden. Wat noem je regelmaat? een keer per maand of per week? Ik gebruik geen drugs een keer per maand maar af en toe. 2 jaar geleden gebruikte ik wel xtc elke 2-3 weken.

Nee

Ja, ik was licht verslaafd aan xtc. Dat gevoel van zelfvertrouwen was gewoon geweldig! Om dat gevoel elke keer opnieuw te krijgen ging ik steeds meer slikken en wou zo snel mogelijk weer gebruiken. En de sex is gewoon geweldig ook :hearteyes:

xtc, lees hierboven :wink:

Achteraf niet. Nou ja, wel een dingetje. Als ik onder invloed ben en dat het gevoel niet genoeg is dan wil ik graag blowen om een sterkere gevoel bij te hebben. Maar als ik nuchter ben heb ik daar een hekel aan. Elke keer spijt als ik toch ga blowen. Ben zuinig op mijn longen :P

- Zelfvertrouwen: als vrouw zijn vindt je eindelijk dat je lichaam perfect is, je bent het helemaal!
- liefde: de liefde wordt versterkt door de drugs. je bent opnieuw zò verliefd! je wil de andere zo vaak mogelijk verwennen.
- je hebt geen remmen en je kan makkelijker praten over dingen die je anders niet zou vertellen maar je wel dwaars zitten.
- energie om een nacht door te brengen
- geluksgevoel / ontspannend gevoel: waarom zou je je druk maken om bepaalde dingen? je kan er toch niets aan doen!

Volgens mij was dat het!
Succes met je verslag!

phy

Bewuste gebruiker
Vragenlijst over drugs

Leeftijd: 25
Geslacht: Man

Alcohol: 15 jr
Wiet: 18 jr
Paddo: 22 jr
Iedereen begint met alcohol natuurlijk. En om dezelfde reden.

Van heftig naar niet heftig:
Paddo's, Alcohol, Wiet

Nope.

Ja. Ik heb wel eens te diep in het glaasje gekeken. Tot de blackouts aan toe. Hierdoor heb ik een tijdje geheugenproblemen gehad (niets ernstigs, maar wel vervelend). Sindsdien vind ik het moeilijk om een grens te trekken als ik drink.

Ik ben zelfs sociaal actiever geworden (en de oorzaak ligt bij de paddo)

Ik gebruik nog regelmatig alcohol (1-3x per week enkele glazen) en paddo's (elke maand).

Totaal niet.

Ik heb wel gemerkt dat ik een bepaalde periode meer behoefte had aan alcohol. Het was geen verslaving, maar wel een duidelijke voorkeur.

Alcohol: het grote zwarte niets. En een hoop lol natuurlijk.
Paddo: in het begin waren het prachtige wandelingen door adembenemende landschappen. Later werden het filosofische zoektochten en geestverruimende inzichten.

Ja, alcohol. Ik had nooit over die grens moeten gaan.

Alcohol: het maakt het leven leuker
Paddo: het verbreedt je kijk op de wereld en de inzicht in jezelf. Het heelt je karakter en ontwikkelt je bewustzijn. Het maakt jou tot een stabieler en completer persoon.
Wiet: vond ik totaal niet boeiend. Sorry.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Leeftijd: 22 jaar
Geslacht: M

Op mn 14e denk ik met alcohol wat ik van mn ouders kreeg (een breezer denk ik :P ), op mn 17e kwam ik in aanraking met wiet op excursie van mn middelbare school en op mn 20e gebruikte ik voor het eerst paddo's.

Van heftig naar minst heftig
1. Paddo's
2. Alcohol
3. Wiet
4. Hasj
5. Tabak

Van de alcohol heb ik wel overgegeven en katers van gehad en aan het einde van mn paddo trip moet ik altijd overgeven. Bij paddo's ervaar ik dit alleen niet per se als negatief. Bij alcohol zijn naar mijn idee de lichamelijke negatieve gevolgen het grootste.

Nee nooit. MIsschien op korte termijn dat je je even kut voelt. Dit is mij bij alle soorten drugs weleens overkomen, behalve uiteraard tabak.

Mijn drugsgebruik heeft mijns inziens niks te maken met hoe sociaal ik ben. Dit komt ook omdat ik het niet heel veel gebruik denk ik.

Alcohol gebruik ik eens in de week (maar zeker niet altijd de hoeveelheid waarvan je dronken wordt.)
Ik rook wel gemiddeld een (hasj)joint per dag
Paddo's heb ik 3 keer gebruikt in 2 jaar.

Als ik vind dat ik het te veel zou doen, dan zou ik het niet meer doen :wink: Daarom ben ik ook gestopt met tabak roken. Het roken van joints zou ik minder kunnen doen, maar ik hou geen negatieve gevolgen over aan het roken van hasj, dus ik zie geen reden om te minderen.

In principe ben je denk ik wel verslaafd als je, zoals ik, gemiddeld een joint per dag rook. Zo ervaar ik het echter niet, aangezien ik makkelijk lange periodes zonder kan. Als ik voor een lange tijd in het buitenland ben dan mis ik het niet eens.

De effecten van hasj, wiet en alcohol zijn redelijk voorspelbaar. Van hasj word je high, van wiet stoned en als ik drink word ik gewoon heel vrolijk.
Bij paddo's hangt het heel erg van je set en setting. Ik ervaar soms dat ik vooral veel nadenk over mijn leven en over welke keuzes ik moet maken. Soms heb ik gewoon een trip waarin ik veel moet lachen en het voelt alsof de wereld perfect is.

Roken van tabak vind ik achteraf zonde van mn geld geweest. Echt spijt heb ik er niet van.

Paddo's hebben mij bepaalde inzichten geven die ik nu als erg positief beschouw. Je gaat meer denken over zaken waar je eerst niet over nadacht of je gaat je juist meer verdiepen in bepaalde zaken die mijn interesse hebben opgewekt. Ik ben daardoor bijvoorbeeld meer gaan denken over de toekomst en wat ik in de toekomst wil bereiken.

Kigh

Bewuste gebruiker
Leeftijd: 17 (volgende week achtieeeen :stoned: )
Geslacht: Man

1. Op welke leeftijd kwam je voor het eerst in aanraking met drugs? Op wat voor manier, enwat was dat?
Op mijn 10e voor 't eerst gerookt, op mijn 11e voor het eerst geblowt. (roken om stoer te doen, blowen omdat ik ook eens zo'n coole ervaring wilde meemaken zoals huizen die door de wind omzij geblazen werden zien (dikke bullshit verhalen, haha))
Roken heb ik van mn 10-12 gedaan en weer begonnen toen ik 17 was en daarmee na half jaar gestopt
Op mijn 13e wel eens een biertje gedronken en op mijn 15e voor 't eerst dronken.
Paddo's - Kwa mindfuck en visueel alles kwijtraken het heftigst
Alcohol - Het laat me dingen doen en zeggen waar ik later spijt van krijg
Wiet - Vind het geestelijk redelijk verslavend, voor mijn gevoel. In het begin niet, maar wanneer je elk weekend gaat blowen is het toch een aardig taakje om dat vol te houden en niet doordeweeks te doen.
Korte termijn: overgegeven door wiet + teveel alcohol
Lange termijn: Conditie ging achteruit toen ik nog rookte
Op korte termijn wel eens chagrijnig en moe na een lang weekend, maar kan niet als psychisch gezien worden.
Lange termijn: nada.

Nee, socialer, maar dat heeft minder met drugs te maken, meer met mijn levensstijl die ik veranderde. Zit minder thuis achter mijn computer in het weekend. Doordat ik ouder werd, kreeg ik hier meer behoefte voor.

Blowen: elk weekend en af en een enkele keer doordeweeks.
Blowen begint langzaam een beetje veel te worden. Rook redelijk grote hoeveelheden zonder moeite op en wordt aardig duur.

Nicotine, merkte een keer dat ik heftig verslaafd was toen ik mijn pakje shag kwijt was en erachter kwam toen ik in de burger king zat. Ookal had ik nog een heel menu voor mijn neus kon ik me niet meer concentreren en had ook geen honger meer. Toen ik erna een nieuw pakje had en de eerste peuk opstak kreeg ik kippenvel. Was me te duidelijk een verslaving.

Wiet en zoek maar de doorsnee ervaringen van wietgebruik op en je weet zo ongeveer hoe 't is :wink:.

Nee, heb door elke drug mijn ervaringen opgedaan. Misschien niet allemaal positief, grotendeels wel, maar ik leer uit mijn fouten en kan zo niet echt van spijt spreken.
Paddos: je leert veel over jezelf, je kan de wereld herbeleven en genieten van mooie patronen en beelden. Je krijgt een ongelofelijk lekker gevoel en kan zo spirituele banden zien en/of opbouwen naast een vriendschappelijke band met je vrienden. Moeilijk te begrijpen voor iemand die nog nooit getript heeft denk ik.

Door het blowen heb ik al veel grappige avonden gehad en na het werken of een schoolweek is het lekker ontspannend. In de zomervakantie een joint roken en dan door het bos wandelen geeft je een ongelofelijk goed en blij gevoel, bijvoorbeeld.

Alcohol geeft ook een lekker gevoel en kan ontspannend werken. In mijn geval jammergenoeg vaak te ontspannend en zoals ik al vaker heb geschreven, bij mij iets TE ontspannend en dan ga ik stomme dingen doen. Die stomme dingen zorgen aan de andere kant ook voor grappige verhalen/momenten/belevenissen.

Dit zijn maar een paar kleine dingetjes, ik ben te moe om in detail te gaan, als je over een bepaalde vraag specifieker antwoord wilt hebben, wil ik dat wel doen, maar nu ben ik ff te kapot :wink:.

Mvg,
Kigh.

Rammelslakje

Belezen gebruiker
Xeno zei:
Vragenlijst over drugs

Leeftijd: almost 18 Geslacht: male

Toen ik een jaar of 10 was en mn eerste slokje bier en wijn proefde

Sterk -> Mild
Paddo's -> XTC -> Salvia -> Speed -> Alcohol -> Lachgas -> Weed -> Hasj -> Methylfenidaat -> Nicotine... Met de rest wacht ik nog even :wink:

Alleen flink kotsen na een avondje zuipen. Met iets anders dan alcohol is er nog nooit iets fout gegaan bij mij.

Nee, nog nooit.

Het is er niet onder veranderd. Wel merk ik dat er meer gelachen en gepraat wordt als er een blow gerookt wordt.

Weed gebruik ik met regelmaat. Tabak vroeger ook maar de laatste tijd steeds minder omdat het gebruik ervan in mijn opinie niet opweegt tegen de schadelijkheid en de sociaal versterkte sfeer.

Bij de meeste drugs is regelmatig gebruik af te keuren dus om eerlijk te zijn: ja ik blow te veel.

Nee, nog nooit. Ik wil de baas over mijn lichaam zijn en zelf keuzes kunne maken. Dat laat ik niet aan stofjes over.

Als ik weed gebruik ervaar ik een erg ontspannen, geestverruimend en sociaal bevorderend gevoel.

Nee, simpelweg omdat het nog nooit fout is gegaan.

Sinds ik paddo's heb gebruikt bekijk ik het leven van een zonnigere kant. Ik heb mezelf tijdens de trip dingen geleerd. Ik maak me veel minder zorgen om bepaalde dingen. Vroeger was ik echt een doemdenker, tegenwoordig bekijk ik alles op een positievere manier.

Bovenaan