Vrouw kalmeert baby met methadon

• Onderwerp starter Onderwerp starter r@r@
  • Startdatum Startdatum

r@r@

Wijs gebruiker
Een 29-jarige vrouw uit Schotland is tot drie jaar cel veroordeeld wegens het geven van methadon aan haar zoontje van tien weken oud. De baby was volgens Susan Taylor niet stil te krijgen waarop ze zich gedwongen zag zijn fopspeen door haar methadon te rollen. Het kind werd ook rustiger, erg rustig zelfs, liep op een gegeven moment blauw aan en stopte met ademhalen. In paniek belde ze de hulpdiensten en de baby werd naar het ziekenhuis gebracht. Daar aangekomen werd al snel duidelijk hoe de vork in de steel zat, de zuigeling werd op de intensive care behandeld en zijn conditie verbeterde vrij snel. Voorlopig zal hij zijn moeder niet snel meer zien. De vrouw werd tot drie jaar gevangenis veroordeeld maar moet eerst nog een straf van twee jaar uitzitten wegens een gewapende overval.

(Bron: www.waarmaarraar.nl)

J0S zei:
Chris Pontius zei:
Tering, doseer dan goed!

Of gebruik gewoon google.

En als je daar geen antwoord op kan vinden dan laat je dat kind toch janken, uiteindelijk stopt ie wel hoor.

Niks google, methadon is niet voor kleine kinderen. In geen enkele dosis.

Het lijkt me sowieso sterk dat er ergens op internet staat: Methadon, dosis voor baby ... mg

Echt niet he !

Sublimo zei:
J0S zei:
Chris Pontius zei:
Tering, doseer dan goed!

Of gebruik gewoon google.

En als je daar geen antwoord op kan vinden dan laat je dat kind toch janken, uiteindelijk stopt ie wel hoor.

Het lijkt me sowieso sterk dat er ergens op internet staat: Methadon, dosis voor baby ... mg

Echt niet he !

BasTaart-NoShitSherlock.jpg

Daarvoor hebben ze natuurlijk al hulplijnen die je kunt bellen.

Angramar Temenos zei:
Gaf het dan 2 mg oxazepam ofzo :s. Niet dat dat nou normaal is, maar daar gaat je kind niet, zeg maar, dood aan?

Ook niet ! Een kind is supergevoelig ! Raadpleeg een dokter, maar ga NOOIT zomaar medicijnen aan een kind geven.

Er zijn talloze andere oplossingen, soms kan het gewoon al aan de voeding liggen. Raadpleeg in het geval van een kind alsjeblieft de dokter.

Misschien niet helemaal on topic, maar een huilbaby is goed af met een osteopaat. Geloof me... is een goede tip.

langeman zei:
Misschien niet helemaal on topic, maar een huilbaby is goed af met een osteopaat. Geloof me... is een goede tip.

Nog nooit van gehoord. Heb het geven op google opgezocht.

Het is natuurlijk altijd beter dan methadon...

Ik druk hier gewoon fel op naar de dokter gaan omdat het heel belangrijk is.

En even OT: Als ik een mama had die een hero junkie was zou ik waarschijnlijk ook de hele tijd krijsen :lol:

Sublimo zei:

Beter dan methadon zeker ja en naar de dokter gaan is bij een huilbaby meestal onbevredigend geweest. Een osteopaat heeft onze huilbaby iig wel stil gekregen (tenminste niet helemaal natuurlijk :wink: )[/quote]

langeman zei:
Sublimo zei:

Beter dan methadon zeker ja en naar de dokter gaan is bij een huilbaby meestal onbevredigend geweest. Een osteopaat heeft onze huilbaby iig wel stil gekregen (tenminste niet helemaal natuurlijk :wink: )

Ja, zo is elke baby weer anders natuurlijk. Maar beginnen bij de dokter kan geen kwaad, dan kom je vanzelf wel bij een osteopaat uit. Daar kun je natuurlijk ook meteen naar toe gaan, zolang het maar iemand is die professioneel is en weet wat hij doet.

Wat ik overigens wel begrijp is dat je als ouder (en zeker een alleenstaande) helemaal gek van je baby kan worden. Echt hoor; zo gek dat je rare dingen doet. Het toebrengen van een shaken baby syndroom bijvoorbeeld is natuurlijk ook niet goed te praten, maar is wel heel begrijpelijk. Als je zelf al niet zo stevig in je schoenen staat, hoef je maar een moment jezelf te verliezen.

Nog een tip: Voel je zoiets als ouder aankomen? Beheers je! Loop naar de buren of bel iemand op. Laat je kindje dan maar even huilen (daar gaat ie iig niet dood van). Ga iig niet schudden en geef hem zeker geen methadon.

En nu weer ontopic. Als ik mod was had een waarschuwing KoxBox.

Het is nog niet zo heel lang geleden dat baby een suikerdotje kregen. Een lapje stof met een paar scheppen suiker dichtgeknoopt dat gedoopt was in de brandewijn. En dan maar sabbelen, soms een paar keer per dag.

Ik geloof heilig dat er mensen zijn die nooit kinderen hadden mogen krijgen. En ja een huilbaby is naar. Mijn neefje was er ook een en mijn zus (met borderline en ADHD) stond er ook alleen voor. Ik heb respect voor de manier waarop zij zich staande houdt. Het is niet makkelijk.

En over een maand lezen we dan dat de vrouw stinkend rijk is omdat ze de producent van de methadon heeft aangeklaagd. De rechtbank beslist dan dat ze uitdrukkelijk op de bijsluiter moeten vermelden dat je geen baby's mag kalmeren met methadon :P

Pandaboy zei:
En over een maand lezen we dan dat de vrouw stinkend rijk is omdat ze de producent van de methadon heeft aangeklaagd. De rechtbank beslist dan dat ze uitdrukkelijk op de bijsluiter moeten vermelden dat je geen baby's mag kalmeren met methadon :P

Only in America !

Sublimo zei:
Only in America !

Dit is Schotland. Veel erger. :mrgreen:

pandaboy zei:
En over een maand lezen we dan dat de vrouw stinkend rijk is omdat ze de producent van de methadon heeft aangeklaagd.

En ze had het verdomme moeten doen ook. Methadonproducenten zijn nog grotere klootzakken dan benzoproducenten.

W.F.L. zei:
Sublimo zei:
Only in America !

Dit is Schotland. Veel erger. :mrgreen:

pandaboy zei:
En over een maand lezen we dan dat de vrouw stinkend rijk is omdat ze de producent van de methadon heeft aangeklaagd.

En ze had het verdomme moeten doen ook. Methadonproducenten zijn nog grotere klootzakken dan benzoproducenten.

Wat is er mis met benzoproducenten? Benzo's zijn prima medicijnen zolang ze verantwoordelijk worden gebruik. En let wel, ik zei "Niet dat dat normaal is.." bij m'n post. Goed zal het niet zijn voor het kind, maar het gaat er niet *dood* aan.

Sublimo zei:

Echt niet he !

Ik bedoel dat je een oplossing op google zoekt, natuurlijk staat er geen dosering van methadon voor babies op google :o.

Of ja...misschien ook wel?

Er is natuurlijk een dosering voor babies. Als je een hero hoer bent en je krijgt een kind is jouw kind ook verslaafd(en dat komt vaker voor dan je denkt). Vaak moeten die babies afkicken nog voor ze kunnen denken en dan geven ze ook methadon.

"Er is natuurlijk een dosering voor babies. Als je een hero hoer bent en je krijgt een kind is jouw kind ook verslaafd(en dat komt vaker voor dan je denkt). Vaak moeten die babies afkicken nog voor ze kunnen denken en dan geven ze ook methadon."

Vreselijk. Een voorbeeld van hoe het niet moet. Hopelijk leren we ervan..

Misschien was het kind wel opgehouden met huilen als die waardeloze moeder 'em een knuffel en kus had gegeven, of misschien iets te eten/drinken.

Aan de andere kant vind ik 't ook wel grappig op een sadistische manier. Wat een achterlijk wijf, je kind harddrugs toedienen.

Drientje zei:
Er is natuurlijk een dosering voor babies. Als je een hero hoer bent en je krijgt een kind is jouw kind ook verslaafd(en dat komt vaker voor dan je denkt). Vaak moeten die babies afkicken nog voor ze kunnen denken en dan geven ze ook methadon.

Ja, oke daar had ik nog niet aan gedacht. Maar dat is wel in een gecontroleerde omgeving. Toegediend omdat het echt niet anders kan, niet omdat het een huil baby is.

Zo een baby wordt ook hoogstwaarschijnlijk 24/7 in de gaten gehouden, methadon toedienen aan een kind blijft gewoon link. Soms moet het, maar dan kan het echt niet anders.

In dit geval is het gewoon een achterlijke vrouw, want een moeder kan je haar niet noemen, wie haar hersens zo naar de klote zijn dat ze die niet meer kan gebruiken. En hiermee het leven van haar kleine in gevaar brengt.

Agustin zei:
Wat een achterlijk wijf, je kind harddrugs toedienen.

De baby wordt nu waarschijnlijk opgenomen in een liefdevol pleeggezin en is daar veel beter af dan bij zo'n gestoorde moeder. Ergens misschien dus ook wel "goed" dat dit voorgevallen is, de baby kan nu tenminste nog ergens een nieuwe start maken. Al had deze vrouw in eerste instantie natuurlijk nooit een kind mogen krijgen he...

Mooi gezegd marla, zo is het maar net. Ik ken via mijn werk genoeg moeders die hun kind niet kunnen op voeden en zo'n kind wat dan nog bij haar is, is vaak al ten 'dode' opgeschreven. Het is in nederland heel moeilijk om een kind te laten weghalen bij een gezin. Geen sterk bewijs, dan staat de moeder zeer sterk.

Ik snap wat je bedoelt Flameon, maar ik neem aan dat je ook bekend met de problematiek van de hechtingsstoornis. Kinderen uit huis halen is ook niet niks en heeft ook de nodige ingrijpende gevolgen.
Als de hulpverlening nou eindelijk eens stappen zou gaan maken in het leren behandelen van deze stoornis dan wordt het misschien een iets minder groot dilemma om wel of niet voor uithuisplaatsing te kiezen.
Tot die tijd is het iedere keer weer een moeilijke afweging, waar helaas veel tijd in gaat zitten. Als die tijd zorgvuldig gebruikt zou worden is het nog tot daaraantoe, maar de bureaucratsie helpt in deze ook niet echt mee.
Maar inderdaad... Waarschijnlijk is dit kind beter af. Als er tenminste snel een goed gezin wordt gevonden en het niet een grote reis langs allerlei instellingen en/of (crisis) pleeggezinnen gaat maken. Een goed plekje bij een goed gezin is wat dit kind nodig heeft, zodat de schade het meest wordt beperkt.

Je hebt helemaal gelijk langeman!
Goeie nazorg voor kind (en ook ouders) is iets wat nog niet helemaal goed is uitgevonden.
Er zitten ook veel disiplines tussen.... jeugdzorg zit er bv tussen, en ik ben van jeugdzorg niet zo te spreken eerlijk gezegd

Terug
Bovenaan