GHB wordt idd van gbl(verfverwijderaar) en NAOH(Caustische soda) gemaakt, maar samen geeft dit wel een hele andere stof, ze is ook veel minder schadelijk vanwege de ph waarde die lager is...eXeCuze zei:ik vroeg me af wat voor troep mdma eigenlijk is ik hoorde laatst dat ghb van inktverwijeraar en gootsteenontstopper enzo werd gemaakt en zou wel eens willen weten wat mdma nou precies is
eXeCuze zei:ja maar dan krijg je allemaal moeilijke namen voor stoffen waarvan ik egt niet zou weten wat het is :P
het is niet zoals bij ghb dat je van praxis spullen mdma krijgt

flashkop zei:GHB wordt idd van gbl(verfverwijderaar) en NAOH(Caustische soda) gemaakt, maar samen geeft dit wel een hele andere stof, ze is ook veel minder schadelijk vanwege de ph waarde die lager is...eXeCuze zei:ik vroeg me af wat voor troep mdma eigenlijk is ik hoorde laatst dat ghb van inktverwijeraar en gootsteenontstopper enzo werd gemaakt en zou wel eens willen weten wat mdma nou precies is
De stof kan wss niet zoveel kwaad tenzi zoals bij vele drugs een overdosis
Voor een mdma-recept moet je op google zoeken, mss naar mdma synthese ofzo...
en wat zijn sassafras en phenethylamines dan (voor soort stoffen)?Bal0n zei:flashkop zei:GHB wordt idd van gbl(verfverwijderaar) en NAOH(Caustische soda) gemaakt, maar samen geeft dit wel een hele andere stof, ze is ook veel minder schadelijk vanwege de ph waarde die lager is...eXeCuze zei:ik vroeg me af wat voor troep mdma eigenlijk is ik hoorde laatst dat ghb van inktverwijeraar en gootsteenontstopper enzo werd gemaakt en zou wel eens willen weten wat mdma nou precies is
De stof kan wss niet zoveel kwaad tenzi zoals bij vele drugs een overdosis
Voor een mdma-recept moet je op google zoeken, mss naar mdma synthese ofzo...
Jup, het is een beetje een vervelende benaming. Mensen denken al gauw dat het meteen tering bende is als het is gemaakt van gootsteenontstopper en verfverwijderaar. Maar als het wordt verwoord als (natron)loog en GBL dan lijkt het al een stuk minder eng.
En inderdaad, wat je zegt, de nieuwe stof heeft niets te maken met de uitgangsproducten in dit geval. Neem het voorbeeld van keukenzout bijvoorbeeld, gemaakt van een giftig gas (chloor) en een explosief metaal (natrium).
Maar om maar even antwoord te geven op zijn vraag. MDMA kan vanuit verschillende stoffen gemaakt worden. Zoals al gezegd sassafras en safrole (nootmuskaat), maar ook vanuit verscheidene phenethylamines.
haha, ja dat zegt me dus helemaal niets :P maar toch bedankt voor het uitleggen..Bal0n zei:Volgens mij is sassafras ook een phenethylamine, even opzoeken zo. Maar phenethylamines zijn een groep chemicaliën met een bepaalde structuur. De naam zegt het eigenlijk al: phen (phenyl: 6 delige koolstofring) ethyl (ethylgroep: 2 koolstof atomen) en amine (stikstof groep):
![]()
en safrole (Sassafras):
![]()
Sassafras is dus geen pehenethylamine.
Bal0n zei:Ik kan niks vinden over BMK?
Benzylmethylketon (BMK; 1-phenyl-2-propanon): grondstof (precursor) voor de bereiding van amfetamine en amfetaminederivaten, zoals methamfetamine en MDMA. ...Bal0n zei:Ik kan niks vinden over BMK?