Waarom gebruik je Drugs ?

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
Heb laast eens zitten denken over mijn drugsgebruik en nog wat persoonlijke dingen.
Toen vroeg ik me af ,Waarom ben ik nou begonnen met het gebruiken van geestverruimende middelen.

Ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het bij mij aangeboren is, indezin van dat ik erg nieuwsgierig ben En daarom, Doormijn eeuwige zoektocht naar Nieuwe dingen op drugs ben beland.

Wat is jullie onderligendegedachten van jullie drugsgebruik?

:wave:

xtc - i love the rush

psychedelics - ik wil wat leren

blowen - omdat het erbij hoort toch? :D

tja, jointje erbij altijd gezellig toch :D
maarja soms ook in m'n eentje blowen en dan ga ik over het leven nadenken.
En paddo's gebruik ik om de realiteit van de andere/leukere kant te zien.
Blowen ook af en toe als k me echt zwaar klote voel maar dat komt niet zo vaak voor :P

Het blowen is onderhand een kleine gewoonte geworden, ik kan mij niets anders voorstellen dan gewoon met wat vrienden te gaan blowen, of een avondje in de coffeeshop te hangen, zolang het werk er niet onder lijdt..

Ook erg nieuwschierig erna en ik rook alleen als ik het financieel ook missen kan, dat zijn wel mijn redenen :)

Maar dat is juist het probleem met blowers hoor ik van mijn moeder (werkt bij de verslavingszorg BAH, niet dat ze problemen met mij hebben maar anywayz) dat ze op een gegeven moment tot niks meer komen, het word een gewoonte.

Om mezelf te verrijken. Zodra ik doorhad dat speed bijvoorbeeld niks meer voor me deed, ben ik er acuut mee gestopt. Het was een slechte gewoonte geworden en de helderheid en afstand die ik er in het begin mee kreeg ten opzichte van m'n emoties was niet meer nodig. Tegenwoordig leef ik liever subjectief erin dat dat ik er objectief naar moet kijken.

Uit nieuwschierigheid. Dingen die ik nog gebruik voor de gezelligheid, lol, mooie ervaringen.
Misschien een beetje de grens opzoeken zo nu en dan? En psychedelica vooral omdat het gewoon mooi is, je leert dingen al is het onbewust en mooie ervaringen.

Gezelligheid, nieuwsgierigheid, en gewoon ervaringen die het leven wat minder eentonig maken en waar ik met plezier naar terug kan kijken.

Voor te vluchten uit deze realiteit en men zorgen te vergeten!! :D

Niet dus.
Xtc omdat het een extra dimensie aan een feest geeft. (4 maal per jaar)
Alcohol omdat het lekker is en omdat dronken uitgaan toch ook wel leuk is.
Paddo's omdat het een keer wat anders is. enz enz

Kortom omdat het leuk is! :D

Ik ben nieuwsgierig en vroeger vond ik het leuk om mijn grenzen te verkennen, dus probeerde ik veel soorten drugs uit. Inmiddels ben ik daar wel overheen gegroeid en gebruik ik eigenlijk alleen nog maar speed of lsd op z'n tijd. Waarom? Ik vind speed gewoon een heerlijke drug voor ieder moment en met lsd op vind ik alles en iedereen heel mooi en lief (ook heerlijk gevoel). Daarnaast geeft lsd me soms ook inzichten....

nieuwsgierigheid grootste rede waarschijnlijk. ma da kan bij één keer blijve da je het es wil probere, waarom blijft iedereen het dan gebruiken.. het is leuk.. ma er zijn genoeg leuke dinge om te doen zonder da het iets aan je bewustzijn verandert. dus waarom drugs? wegzijn me je verstand = leuk. waarom is eve weg zijn me je verstand leuk???? als je realiteit onder oge kunt zien, wil je toch helemaal nie van de planeet zijn???

Volgens mij is je N kapot, verder zijn er genoeg redenen om even aan de realiteit te ontsnappen, je kan het doen door een film te kijken, te gaan zuipen, of gewoon wat drugs te gebruiken.

ma hoef toch helemaal nie uit realiteit te ontsnappe :s tenzij da je da wilt, ma omda de meeste het doen uit plezier (en het leuke aan drugs is net je anders voele,...) wil je onbewust toch net wel ontsnappe

Tsjah, ik heb de realiteit ook nog nooit echt uit het oog verloren, hoe scheef ik ook ga, ik weet altijd wel dat de drugs het doet.

Even ontsnappen aan het dagelijks leventje dus.

tomz0r zei:
Gezelligheid, nieuwsgierigheid, en gewoon ervaringen die het leven wat minder eentonig maken en waar ik met plezier naar terug kan kijken.

Same here. Ik vind het ook erg fijn dat ik met psychedelica dingen vanuit een ander perspectief kan bekijken. nuchter bekijk je onderwerpen toch heel anders, meer rationeel ipv puur de gevoelens en gedachten die in je opkomen.

En ik leer ook dingen over mezelf met psychedelica. Ik kan mezelf verbeteren

Hellraiser_[NL] zei:
Wat is jullie onderliggende gedachten van jullie drugsgebruik?

Het is begonnen uit nieuwsgierigheid, het altijd zoeken naar uitersten, anders willen doen/zijn dan de "braverikken", toch stiekem ook wel omdat ik het stoer vond.

Wromtrax zei:
Het feit dat je het normale leven eentonig noemt is al een negatief teken.

Zonder pleziertjes zou mijn leven eentonig zijn. Ik ben gewoon iemand die dingen moet meemaken, avonturen moet beleven. Dat hoeft niet altijd drugs te zijn en dat is het ook lang niet altijd, maar soms wel.

:wave:

Waarom ik met drugs aan het beginnen ben is omdat ik het hardstikke interessant vind. Zonder bepaalde drugs word het toch wel erg lastig om een trip mee te maken, een ego-death, een badtrip, de wereld anders te zien, de DMT wereld te zien enz. enz. En ook om dingen te leren/ anders te zien.

Dan is er ook nog de andere kant bij mij: Alchol, xtc en wiet. Dit is meer voor de lol eigenlijk.

OMDAT IK KRAPUUL BEN :P haha

Gewoon eigenlijk omdat het je de wereld is anders laat bekijken :p
Intressant en bijna altijd een plezante ervaring dus :)

Hellraiser_[NL] zei:
Ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het bij mij aangeboren is, indezin van dat ik erg nieuwsgierig ben En daarom, Doormijn eeuwige zoektocht naar Nieuwe dingen op drugs ben beland.
Zelfde reden. :P En verveling. Dat ook.

Is leuk,Lekker,Toch best wel duur

Geeft goed gevoel soms maak je er goeie beslissingen door wat je heel veel €€€ kan besparen :D

an escape from reality :D

ahaha gewoon voor uit de dagelijkse sleur te ontsnappen, daarom gebruik ik ook alleen in het weekend / vakantie.

gezelligheid, ontspanning, leuke dingen leuker maken, saaie dingen leuker maken, langer door kunne gaan, filosofische gedachtes opwekken, uitje plaatje gaan, lekker, leuk, grappig, enzzzz :rock:

niet uit nieuwsgierigheid toch(ok,voordat je iets voor de eerste keer neemt,dat is vanzelfsprekend),maar als je het meer dan 1 maal neemt,is het omdat je het lekker,leuk,aangenaam,...vind :D

Terug
Bovenaan