wat doe je tegenvervelende kaken?

*Shi*

Newbie
Als ik slik (1x in de 2-3 maanden een halve tot1.5) dan gaan me kaken altijd tekeer en bijt ik de hele zijkanten vn me tong en de binnenkant van me wangen aan gort. Als ik dan iets heb om op te kauwen gaat het beter maar hou ik niet meer op.. Ik hoorde laatst van mijn nicht dat het te maken heeft met een tekort aan magnesium?? weet iemand of dat klopt of wat er wel tegen helpt??! ik ben het nu wel zat om niet te kunnen praten en drnken of eten daarna omdat me hele mond v binnen openligt.. :s

Mwa dat komt altijd voor ik heb zelf me beetje aangeleerd om te kauwen en dat is het beste. Als je kauwgom pakt, kauw je de rest van de avond door dus beter niks pakken :)

Het bijten blijft altijd een vervelend bijverschijnsel. Waar het door komt weet ik niet.
Maar idd een kauwgum helpt wel om niet op andere delen van je mond te kauwen. Enigste nadeel is dat je wel veel meer gaat kauwen. en je moet af en toe eraan denken je kauwgum te verversen.
Wat je ook zou kunnen doen is iets te pakken om op te zuigen dan ga je ook wat minder kauwen. Ik probeer zelf ook gewoon op te letten op mijn kauwgedrag, dit kan ook wel 's helpen, maar dit werkt alleen als je niet tew wazig bent.

Kun je het beste magnesium voor nemen, gewoon van de kruidvat. Magnesium is een natuurlijke spierontspanner.

als je kauwgom neemt op xtc dan valt het wel 3x zo veel op maar ja..

als je er op let en je mond probeert stil te houden lukt dat wel beter

En als je geen kauwgom bij je hebt kan je altijd nog proberen de Wc juffrouw van een lollie stokje te beroven :D

Ik heb gewoon altijd een pakje kauwgom op zak. En ik steek er meerdere in men mond (niet 1!) zodat ik als het ware een kussen heb om op te knauwen, zo bijt ik niet men hele mond open.

Terug
Bovenaan