Wat vinden LSD-ers van andere drugs?

L

Lid 6909

Gast
Ik kan alle drugs wel waarderen, maar ieder op zijn moment.

Maar eigenlijk heb ik wel wat tegen speed en coke, dit gebruik ik dan ook niet vaker dan 3 keer per jaar!

Jeller

Badass junkie
TrippyShit zei:
Ik heb zelf maar 1x lsd gedaan maar wel 11x paddo's. Ik vind psychedelica en mdma heel mooi.
Psychedelica trekt me op dit moment meer. Andere drugs heb ik ook geprobeerd. Coke vond ik de meest onzinnige waardeloze drug die er is. TE duur en ik voel me al stoer genoeg van mezelf :P speed lijkt me ook niks. Ik vind dat gewoon geen leuke en slopende drugs.Keta vond ik niet echt heel erg bijzonder, neit mijn ding. Psychedelica en mdma zijn mijn drugs! :hearteyes:
speed is wel leuk hoor.. gewoon leuk gevoel, veel energie en geen egodrug of bewustzijnsvernauwing zoals bij coke en mdma

tomz0r

Badass junkie
Jeller zei:
TrippyShit zei:
Ik heb zelf maar 1x lsd gedaan maar wel 11x paddo's. Ik vind psychedelica en mdma heel mooi.
Psychedelica trekt me op dit moment meer. Andere drugs heb ik ook geprobeerd. Coke vond ik de meest onzinnige waardeloze drug die er is. TE duur en ik voel me al stoer genoeg van mezelf :P speed lijkt me ook niks. Ik vind dat gewoon geen leuke en slopende drugs.Keta vond ik niet echt heel erg bijzonder, neit mijn ding. Psychedelica en mdma zijn mijn drugs! :hearteyes:
speed is wel leuk hoor.. gewoon leuk gevoel, veel energie en geen egodrug of bewustzijnsvernauwing zoals bij coke en mdma

MDMA bewustzijnvernauwend?
Daar ben ik het niet mee eens. Je ziet bij alles het mooie ervan in door de hoge serotoninespiegel, dus bewustzijnvernauwend is het niet maar wel bewustzijnveranderend.

Ik gebruik overigens alleen paddo's en LSD en 1 keer in het half jaar een keertje mdma.
En weleens alcohol en wiet. Wiet kan ook heerlijk zijn in een chille omgeving met mooie muziek.

Tegen de rest van de drugs heb ik niks, maar ze lokken me ook niet en heb niet de behoefte ze te proberen ofzo.

L

Lid 6909

Gast
Ik heb liever psychedelica, want bij speed / coke / xtc merk ik echt de volgende dag dat ik vergif in mijn lijf heb gestopt, en bij psychedelics heb ik de dag erna alleen maar positieve na- effecten.

Wiet 24/7, en soms een keertje vet naar de kletter!

Ik waardeer het leven meer dan ooit tevoren

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik vind LSD een heerlijke drug alhoewel ik paddo's en DMT/ayahuasca toch fijner vind. Ik leer meer met paddo's/ayahuasca dan LSD, en ik vind het ook mooiere visuals geven :hearteyes: . Daarbij vind ik de bodyload van LSD niet echt fijn.

Drugs als coke en speed heb ik nog niet gebruikt, en vooral coke lijkt me dan niets. Van de mensen die ik het zie gebruiken worden het er geen leukere mensen op. daarbij kost het ook zo veel. Speed zou ik zelf alleen maar gebruiken voor praktische doeleinden (voor als ik echt iets af moet maken).

MDMA vind ik heerlijk. de muziek wordt zo mooi, de sex wordt super etc. Verder lijken mij drugs al Ketamine, mescaline en 2-cb nog leuk om eens te doen.

SoulSailor

Experimenterende gebruiker
Tjaah psychedelica okee, het wordt al duizenden jaren gebruikt voor inzichten, de oudste religies zijn erop gebaseerd (heb het dan wel over entheogenen lsd was er niet) en 't reinigt ook nog eens je lichaam en geest..

Maar xtc,speed,coke, en dat soort rotzooi, je wordt er irritant van, je leert niks, het heeft een blijvende negatieve invloed op je, en de volgende dag heb je een downer van hier tot tokio.. Waarom zou je 't in vredesnaam doen?

Adrenochroom

Wijs gebruiker
ik vind dit zo'n gek topic, ik zie hem heel vaak voorbijkomen maar hij heeft nogsteeds heel weinig posts eigelijk...

uuuhh nou ik vind andere drugs ook wel leuk

Angramar Temenos

Badass junkie
LSD - De basis. De one drug to rule them all - als ik een drug voor de rest van m'n leven moest kiezen is't lsd. Het alles bevat het alles.. :). Extreem perfect, vertrouwd, fijn, lekker, diep..

MDMA - Zeer fijn om lekker op te feesten of thuis met vrienden. Vooral extreem *lekker*, maar indien juist gebruikt kan het ook zeer leerzaam zijn - echter, het heeft een hele lage drempel - het is zeer makkelijk om het onjuist te gebruiken, terwijl psychedelics sneller afstraffen. Op het moment gebruik ik het eens in de ~2,5 maanden, maar dit wordt nu ook minder, heb me voorgenomen om tot october niet te gebruiken, want ik merk dat het wat minder geweldig wordt, en daar heb ik geen zin in. Plus, aan goede is niet meer te komen.

Paddo's - Leuk, maar een tijdje niet gedaan, sinds de vorige keer dat ik ik 6 en half gram (gedroogd) op een feestje deed met MAO-remmer, wat eigenlijk net iets te heftig was om echt leuk te zijn.

DMT - Het is alsof je keihard gewowd wordt :hearteyes:.

Lachgas + LSD - Eigenlijk twee drug, maar de extreme synergie ervan verdient toch een vermelding. Alsof je even keihard gewowd wordt, maar je mood en mind eindeloos de euforie in worden gedrukt, terwijl DMT toch best zwaar kan zijn.

Ketamine - Vooral erg leuk om af en toe te doen. Drang om het vaak te doen ontbreekt volledig. Een grammetje blijft kan rustig een half jaar blijven liggen tot het op is.

Speed - Nooit mijn ding geweest, maar ik veroordeel het niet - vind wel dat enorm veel mensen er niet mee om kunnen gaan, en vooral i.c.m veel alcohol vaak agressief en naar worden. In totaal 4 keer gehad (3 keer L-Amphetamine, 1 keer dex). Kan me voorstellen dat het handig is als je perse wakker moet blijven, maar dan ga ik liever slapen :rolleyes:

Cocaine - Niet gebruikt, ben een beetje huiverig voor het spul, en de hoge prijs lijkt me een effect van een half uurtje niet waard. Ook weet ik van mezelf dat ik snel bijpak als drugs uit beginnen te werken, die drang is met mdma al heel groot, en van wat ik van coke lees weet ik zeker dat als ik het zou gaan gebruiken ik om de 10 minuten een dikke lijn ga leggen :rolleyes:. Plus, de effecten spreken me ook niet erg aan, en de "nepheid" die veel mensen ermee ervaren schrikt me af.

Heroine - Gewoon common sense, afblijven. Wil nog wel eens opium roken. Bij voorkeur in china, ergens in the middle of nowhere in een pagoda :mrgreen:

Alcohol - Een lange tijd niet gedronken i.v.m oxazepam, nu doe ik het weer af en toe, echter nooit extreem veel.

Wiet - Leuk voor af en toe, elke dag blowen moet ik niet aan enken :kots:

Oom Klaas

Badass junkie
'k Vind het zo mooi dat lsd toch nog steeds zo vaak word verheven boven andere drugs.
lsd is ook gewoon een middel dat je anders laat voelen, leuke kleurtjes ed. laat zien althans die kans is er hoeft niet altijd leuk te zijn
Als je het over échte entheogenen hebt vind ik dat je lsd daar niet bij kan rekenen, evenals ketamine (wat ook een entheogeen is). Entheogenen zijn van oorsprong de tastbare god als het ware, en god maak je niet in een lab. Neem nu een paddo, daar zit zoveel meer in dan alleen psilocine (als ik het goed schrijf) maar ook massa's energie uit de natuur als je het zou gaan bekijken in het "levensverrijkende" plaatje.

LSD is een drug als alle andere, in ieder geval net zo fake.

Maar dat is geen feit uiteraard, voordat ik de lsd aanbidders over me heen krijg.

Angramar Temenos

Badass junkie
Oom Klaas zei:
'k Vind het zo mooi dat lsd toch nog steeds zo vaak word verheven boven andere drugs.
lsd is ook gewoon een middel dat je anders laat voelen, leuke kleurtjes ed. laat zien althans die kans is er hoeft niet altijd leuk te zijn
Als je het over échte entheogenen hebt vind ik dat je lsd daar niet bij kan rekenen, evenals ketamine (wat ook een entheogeen is). Entheogenen zijn van oorsprong de tastbare god als het ware, en god maak je niet in een lab. Neem nu een paddo, daar zit zoveel meer in dan alleen psilocine (als ik het goed schrijf) maar ook massa's energie uit de natuur als je het zou gaan bekijken in het "levensverrijkende" plaatje.

Maar dat is geen feit uiteraard, voordat ik de lsd aanbidders over me heen krijg.

Volgens mij heb jij nooit echt goed getript. Stouw jij maar eens een halve miligram LSD in je hol en zeg me dan hoe nep de god van LSD is :grin:.

Oom Klaas

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
Oom Klaas zei:

Volgens mij heb jij nooit echt goed getript. Stouw jij maar eens een halve miligram LSD in je hol en zeg me dan hoe nep de god van LSD is :grin:.

Even nep als de god van het Christendom,
een verzinsel, luchtbel.
God van de lsd, :tearsofjoy:

De enige god die ik tegen gekomen ben met lsd ben ikzelf.
Met paddo's daarentegen heb ik vele malen hogere contacten gehad.

LSD is synthetisch, dat voel ik, dat beleef ik.
Ongeacht de dosis, en jij weet vast wel een mooie aanname te maken waarin mijn max staat.

LSD brengt mij niet verder dan mezelf, wil ik hoger dan wil ik natuur en heb ik de natuur nodig.

Angramar Temenos

Badass junkie
Klinkt als zweverig gedoe. De enige god die je ooit tegen zal komen is de god in jezelf. God bestaat niet.. De "goden" die je tegenkomt met bijv. paddo's of DMT zijn niks anders dan een mooie psychologische "grafische interface" van aspecten van je eigen bestaan. LSD geeft je die niet zozeer, maar reflecteert ze in de puurste, meest logische vorm, niet de interface maar de source code van je ziel :hearteyes:

Qocaïne

Badass junkie
Ik ben een absolute psychedelica gebruiker, en dan vooral LSD inderdaad... hoewel mijn naam anders doet vermoeden :)

Ik gebruik over het algemeen veel meer geestverruimende middelen als LSD, 2C-X en Paddo's.
En af en toe wat MDMA natuurlijk.

Ik sta niet negatief tegenover middelen als coke of speed, gebruik het zelf namenlijk ook... zo af en toe. Maar het geeft me niet heel veel meer dan een goed gevoel.. op dát moment. Daar waar de geestverruimende middelen me veel meer kunnen geven dan een goed gevoel, op dat moment :) Ook de dagen erna voel ik me herboren, ouder, wijzer en gewoon fijner :)

Hislordship

Wijs gebruiker
Zelf vind ik ook dat speed enzo de troep van de wereld is. maar of dit nu door LSD gebruik komt?
Ik heb zelf vanalles geprobeert maar ik vind trip middelen en dingen zoals wiet tog de beste keuze en zal nooit geen andere zooi meer aanraken :sunglasses:

Oom Klaas

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
Klinkt als zweverig gedoe. De enige god die je ooit tegen zal komen is de god in jezelf. God bestaat niet.. De "goden" die je tegenkomt met bijv. paddo's of DMT zijn niks anders dan een mooie psychologische "grafische interface" van aspecten van je eigen bestaan. LSD geeft je die niet zozeer, maar reflecteert ze in de puurste, meest logische vorm, niet de interface maar de source code van je ziel :hearteyes:

Van mijn zweverigheid naar jou mathematische benadering, tjsah 't is maar waar je van houdt.
God bestaat niet in de Christelijke vorm, maar op een andere manier wel.
Dat geloof jij niet, ik wel.
Ik vind lsd nep, jij niet.

Zijn geen goede argumenten voor en tegen te brengen,
dus hierbij laat ik jou wel winnen en kruip ik met de staart tussen de benen weg zielig als ik ben.

endor

Badass junkie
ik vind lsd een super drug ! maar ik kan mezelf beter in de hand houden bij paddestoeltjes.
ik heb vroeger ook nog veel mdma gepakt. de laatste tijd soms coke.
maar groot gelijk , coke is niets meer dan geld wegsmijten.
dat is de enige drugs die mij is tegengevallen en die ik serieus overschat heb.
ik snap zelf niet hoe mensen eraan verslaafd kunnen geraken.
maar ik vind andere drugs wel ok , je moet gewoon weten hoe je ermee omgaat.
laat het je niet kapot maken.
maar bv van heroine moet ik echt niet weten.
wij hebben hier in gent zo'n dorpsgek , wij noemen hem robokop.
ik wist dat hij een pandje kraakte hier in gent.
ik ben daar eens binnengestapt , maar echt elke stap die ik zette , had ik minstens 10 spuiten onder mijn schoen liggen.
ik ging naar boven , zijn kamer , in een hoekje heeft hij blijkbaar zijn behoefte gedaan.
ik kon 't echt niet aan , veel te vies is dat gewoonweg.

KoxBox

Badass junkie
endor zei:
ik vind lsd een super drug ! maar ik kan mezelf beter in de hand houden bij paddestoeltjes.
ik ben daar eens binnengestapt , maar echt elke stap die ik zette , had ik minstens 10 spuiten onder mijn schoen liggen.
ik ging naar boven , zijn kamer , in een hoekje heeft hij blijkbaar zijn behoefte gedaan.

Robooocooooop, die donkere kerel die altijd in het zwart gekleed gaat met zo metalen scheenlappen??? Man die is echt de weg kwijt! :tearsofjoy:
Ik ben hem eens tegengekomen terwijl hij onder invloed was... Hij was tegen zijn eigen aan het praten met een piepstem en antwoordde met een zware stem terug, geniaal. :P

Verder vind ik coke lekker (en kan volkomen begrijpen hoe mensen hieraan verslaafd raken) maar veeel te duur en inderdaad zwaar overrated. LSD is fijn maar oppervlakkig vind ik, ik ben nogal paddo-minded... Ik heb liever het dicht bij de natuur staan en dat ook voelen wat ik echt wel bij LSD mis. Speed is wel ok in de uitgang, maar inderdaad samen met MDMA vind ik het gevoel ook zeer fake.

Birdo

Hm mijn paddo buiten trips hadden niet veel meer 'natuurlijks' dan de
LSD trips die ik buiten heb gehad ( dat zijn er wel minder ).

Misschien het gevoel of iets dergelijks, maar ervaar de natuur in beide
gevallen als even mooi, en waardeer het in beide gevallen als even speciaal..

Verder om ontopic te blijven, al ben ik nog niet echt een doorwinterde LSD-er,
vind ik eigenlijk vrijwel alle drugs wel okay. Elke heeft zijn specifieke gebruiker /
doel.
Alleen ( zoals al meerdere malen is verteld ) vind ik coke zonde van je geld.
Lekker, zeker, maar man ik kan me geen situatie vinden waar ik het echt relaxed
zou vinden om te gebruiken. Misschien thuis met een vol sealtje en wat vrienden,
maar op stap / festival, man wat is het beroerd als je na dat half uur die crave weer krijgt.
Of je bent elk half uur op de plee en gooit er een boel geld doorheen,
of ik vind het gewoon niet relaxed.
Waar ik speed dan weer erg lekker vind. Goedkoper, effectief, en mits je het
in zekere mate gebruikt zeker te doen de dag daarna.

endor

Badass junkie
KoxBox zei:
endor zei:

Robooocooooop, die donkere kerel die altijd in het zwart gekleed gaat met zo metalen scheenlappen??? Man die is echt de weg kwijt! :tearsofjoy:
Ik ben hem eens tegengekomen terwijl hij onder invloed was... Hij was tegen zijn eigen aan het praten met een piepstem en antwoordde met een zware stem terug, geniaal. :P

Verder vind ik coke lekker (en kan volkomen begrijpen hoe mensen hieraan verslaafd raken) maar veeel te duur en inderdaad zwaar overrated. LSD is fijn maar oppervlakkig vind ik, ik ben nogal paddo-minded... Ik heb liever het dicht bij de natuur staan en dat ook voelen wat ik echt wel bij LSD mis. Speed is wel ok in de uitgang, maar inderdaad samen met MDMA vind ik het gevoel ook zeer fake.

haha ja tis em :grin: ma ie komt altijd geld schooien voor zijn dope mee te kopen.
die peet is echt niet normaal meer!

greetz. Endor

ilyas

Bewuste gebruiker
wat ik ooit zal gebruiken of al heb gebruikt:
- LSD
- paddo's
- mescaline
- opium
- 2c-b/i/e/...
- DMT
- speed
- MDMA
- ketamine
- farma's
- wiet/hasj/BHO/cake/...

Wat ik gewoonweg troep vind:
- bruin
- coke
- alcohol (hoewel ik me 1 of 2 keer per jaar wel eens kan laten gaan)
- GHB

De vier die ik niet wil proberen spreken me gewoon niet aan (gevoel, afckick...), bruin me wel fantastisch lijkt. Maar ik ken mezelf, geen bruin voor mij op welke manier dan ook.

Debris

Bewuste gebruiker
De max! :grin:
Ik heb er geen probleem mee om nog andere dingen dan LSD te pakken, in tegendeel.
Ik beperk me wel tot Speed, Ketamine en LSD. En af en toe nog zo wat dingetjes die op m'n pad liggen.

sjondebeuker

Lsd en paddo's laten je eventjes goed over het (vooral jou) leven denken, dat vind ik fijn. Ik heb het idee dat dmt dit ook doet, daarom ben ik hier ook wel geintereseert in.

Ik heb het niet met sos en speed, ik zie er teveel mensen addict aan zijn en heb nog nooit iemand een geniale opmerking onder invloed hiervan zien maken. verder stimuleerd het volgens mij alleen maar tijdelijk je bewustzijn, en vervaagd je grens van je gebruik erna weer. Dit geldt ook voor snoep. Heb er wel ervaring mee maar vind het niet interesant. Het is wel heel fijn daarniet van maar dat is niet mijn reden om een bepaald middel te gebruiken.

sjon.

Intoxication

Bewuste gebruiker
alle vormen van cannabis vind ik ok, paddo's ook mdma is schitterend ook coke mogen ze van mij opstofzuigen idd verschikkelijke afkeer van dat gerei, speed wel eens gedaan maar kvind het ook 2 keer niks

Lavalamp

Bewuste gebruiker
In mijn trip heb ik mensen zien sterven aan Coke. :openmouth:

Heb ook gelijk ingezien dat Harddrugs nooit aan mij besteed is. :)
(Buite Alcohol en LSD dan)

PepeG

Newbie
Fratzl zei:
Zelf heb ik namelijk totaal geen probleem met het verstandig gebruiken van psychedlica als LSD, paddo's etc en ook MDMA kan een zeer positieve ervaring zijn. Ik vind echter speed, coke en andere varianten de grootste troep die er is en snap niet dat iemand daar bewust aan gaat zitten.
.....

Helemaal mee eens, ik denk dat dat ook het grootste voordeel is van de mensen die psychedelics gebruiken, ze willen hun geest verruimen, niet verpesten...

wave

Belezen gebruiker
Ik heb tot ongeveer het einde van mijn zomervakantie een tijdje een paar keer per maand speed genomen, (relatief weinig op een avond) en vond dit altijd leuk omdat ik er toch altijd een bijzondere avond mee kreeg. Het heeft iets gezelligs, bijzonders, zeker als je met goede vrienden bent en lekker de hele nacht kan luisteren en vertellen (en dan denk je, dat kan toch zonder speed ook? dat doen we zeker ook, maar het gaat wel veel makkelijker allemaal plus het voelt gewoon ontzettend lekker. Je bent heel erg bewust van jezelf en alles wat je zegt en doet en ook lichamelijk voel je je, op dat moment, belachelijk goed. Ik vind het heel prettig om heel bewust te zijn van mezelf en mijn lichaam en dat ik daarmee alles kan doen wat ik wil, al is het maar.. een arm optillen ofzo.)

Maarja, dat is dat, ondertussen kom je er na een tijdje achter dat het steeds minder bijzonder wordt, steeds normaler, het sluipt er in, want het is zo makkelijk allemaal. Ben je moe? Moet je nog veel doen? Is het saai? Dan zou je dus een lijntje kunnen nemen. Zo'n lijntje kost dan 3 cent en al je problemen zijn opgelost.. Maarja, dit is niet wat je wilt.
Bovendien merkte ik dat de dagen erna mezelf zo slecht voelde, en dat niet kunnen slapen is leuk als je met je vrienden bent, maar alleen in bed het licht zien worden met je ogen wijd opengesperd: bah. Je bent de tijd erna moe, je krijgt slaapverlamming, je eet niks meer, je voelt je lichaam langzaam kapot gaan. Bovendien moet ik al bijna kotsen als ik aan die geur denk. Ik heb dus samen met de rest besloten dat we er maar weer mee kappen, die tijd hebben we weer gehad.
Gelijk begon ik me gezonder en fitter te voelen.

Verder moet ik persoonlijk niks van coke hebben, vind ik blowen fijn, paddo's leuk maar moeilijk en zou ik binnenkort wel weer eens een keertje 4fluor willen doen.

Maar, momenteel is lsd mijn favoriet denk ik :)

Jeller

Badass junkie
KoxBox zei:
endor zei:

haha iedereen kent robocop, die is idd goed scheef lol

Rolandt

Newbie
Psychedelica en oppeppende middelen zijn zo verschillend dat de voordelen en nadelen moeilijk met elkaar te vergelijken zijn. Ik merk dat mensen die vooral ervaring hebben met één van deze beide groepen vaak afwijzend tegenover de andere groep staan. Mijn ouders zeiden vroeger: als je het niet hebt geproefd dan kan je ook niet zeggen dat je het niet lust...

afraidtech

Bewuste gebruiker
LSD is absoluut mijn nummer 1 favoriete drugs, dit zal ik ook nooit los kunnen laten.
Hoewel ik tegenwoordig meer van de stimulerende middelen ben.

word weer eens tijd om een paar zegeltjes te nemen.

endor

Badass junkie
Wat ik wel heb gemerkt dat als ik een zegeltje heb genomen en iemand zie die bv op MDMA zit.
Ik hem/haar afschuwelijk lelijk vind doen , maar toch een lief persoon vind vanwege hij/zij met het liefdes gevoel zit.
Die ogen die wegrollen is voor mij teveel als ik aan het trippen ben.

electergie

Belezen gebruiker
Hey, nieuw hier...
Ik heb 1 keer speed gebruikt, en dat steekt echt tegen, de dag nadien.
Enkele malen cocaine gebruikt om de nacht door te komen (in kleine hoeveelheden).
Daarnaast heb ik veel marihuana gerookt en al vele keren LSD gebruikt.
Alcohol heb ik gematigd gebruikt en ben daarmee nu gestopt.

(men moet met de energie die men bezig slim omgaan, en deze niet breken door drugs die je niet geestelijk verrijken maar afbreken, ook al denk je daar anders over)
Ikzelf vind dat je van pepmiddelen als speed, coke, alcohol, en dergelijke
gewoon moet afblijven, omdat die de geest en 't lichaam schaden, ernstig op lange termijn.
LSD zou de geest kunnen schaden en je afsluiten van de realiteit, maar nooit volledig,
dan zou je 't al wekenlijks moeten gebruiken en zonder na te denken waarom...
Drugs als LSD, DMT, ayauasca, mescaline en dergelijke stimuleren 't bewustzijn om verbanden te leggen die je normaal gezien niet legt, of niet meer kan leggen omdat je al op een leeftijd zit waarbij je ''volgroeid'' bent.
Ik heb in de eerste paragraaf vermeld wat ik al heb gebruikt en wat erbij zal komen zijn enkel voor mij nieuwe hallucinogene drugs, maar dit op een latere leeftijd (ben nu 20 en studeer biologie) LSD heeft mij in 2009 een keer of zes, zoveel getoont en duidelijk gemaakt dat ik er nu even genoeg van heb, een rust periode voor de geest, tot de zomer. Dan laat ik mij nog eens gaan naar de wondere werelden.

ps: natuur en lsd, verbonden met de natuur wordt je wel, lsdacid is een acid (net als DNA een acid is) en lsdacid komt uit een schimmel... het is niet 100% natuurlijk maar dat zijn zoveel dingen niet meer deze tijden ( 't schimmel bevat lsd, en uit ergotamine wordt lsd dan gemaakt)

Lavalamp

Bewuste gebruiker
wave zei:
Jalliz zei:
In mijn trip heb ik mensen zien sterven aan Coke. :openmouth:

echt of nep?

Ik kreeg visuals en gedachtenslingers waarin ik nadacht over hoeveel mensen toch denken dat ze coke kunnen 'handelen', maar er toch hooked aan worden en er uiteindelijk aan kapot gaan.

Vreemd, ik geef toe.

Van MDMA hou ik wel, ketamine is soms ook best lekker, speed is bij momenten handig maar voor mij iets te riskant, heb er al 2 maal een blaasontsteking door gekregen, ookal sprong ik er enorm zuinig mee om.

Atropa

Bewuste gebruiker
Ik gebruik enkel nog entheogenen (cactussen, LSD, DMT, paddestoelen, salvia, pure wiet en 2CB). Deze betrekken je gewoon zoveel meer bij het maatschappelijke leven en verbinden je zoveel meer met je ware gevoel dan geest vernauwende drugs. Ketamine, MDMA en GHB kunnen je ook dichter bij je gevoel en eerlijkheid brengen, maar zijn een duidelijke 2de rang in mijn ogen.

Andere drugs kunnen ook bij zeer incidenteel en matig gebruik geluks gevoelens op wekken maar daar blijft het bij.

Wacky

Badass junkie
PepeG zei:
Fratzl zei:
Zelf heb ik namelijk totaal geen probleem met het verstandig gebruiken van psychedlica als LSD, paddo's etc en ook MDMA kan een zeer positieve ervaring zijn. Ik vind echter speed, coke en andere varianten de grootste troep die er is en snap niet dat iemand daar bewust aan gaat zitten.
.....

Helemaal mee eens, ik denk dat dat ook het grootste voordeel is van de mensen die psychedelics gebruiken, ze willen hun geest verruimen, niet verpesten...

Ik denk dat wanneer je dit soort uitspraken doet, je bewijst dat je niet zon erg ruime geest hebt.
Het verruimen van je geest met psychedelics is al iets relatiefs wat je niet al te veel de hemel in moet prijzen. Wanneer je dat wel de hemel in prijst is dat misschien juist ook te herleiden tot jou egotje, dat zich beter wil voelen omdat jij alleen die geweldige heilige psychedelics doet ?
Ik heb ook onder invloed van speed al goede inzichten verkregen, en ik ken een aantal enorme associale egotrippende randdebielen die al 100en trips genomen hebben en alleen maar "slechter" zijn geworden. Alles kan goed of slecht voor je zijn, het is maar net hoe je er mee omgaat en wat je er mee doet. En in het geval van psychedelica is het denken dat ze heilige middelen zijn die jou geest gaan openen volgens mij niet de goede manier van ermee omgaan. Je maakt daarmee voor jezelf en je egotje gewoon weer een nieuwe illusie.

vaarklaas

Belezen gebruiker
Wacky zei:
PepeG zei:
Fratzl zei:
.....

Ik denk dat wanneer je dit soort uitspraken doet, je bewijst dat je niet zon erg ruime geest hebt.
Het verruimen van je geest met psychedelics is al iets relatiefs wat je niet al te veel de hemel in moet prijzen. Wanneer je dat wel de hemel in prijst is dat misschien juist ook te herleiden tot jou egotje, dat zich beter wil voelen omdat jij alleen die geweldige heilige psychedelics doet ?
Ik heb ook onder invloed van speed al goede inzichten verkregen, en ik ken een aantal enorme associale egotrippende randdebielen die al 100en trips genomen hebben en alleen maar "slechter" zijn geworden. Alles kan goed of slecht voor je zijn, het is maar net hoe je er mee omgaat en wat je er mee doet. En in het geval van psychedelica is het denken dat ze heilige middelen zijn die jou geest gaan openen volgens mij niet de goede manier van ermee omgaan. Je maakt daarmee voor jezelf en je egotje gewoon weer een nieuwe illusie.

^ het is waar wat je zegt, je moet een middel niet per se heilig verklaren en er zijn mensen die hun geest verpesten, ook met psychedelica. Maar laten we eerlijk zijn, speed of LSD... De een geeft meer ruimte tot inzicht dan de ander en iedereen weet waarover ik het heb...
en toch, dergelijke inzichten kunnen ook verkregen worden zonder dat middel, dus ja... heilig verklaren heeft geen zin, dat geldt voor alle hulpmiddelen, dat is persoonlijk...
maar ja.. speed of LSD.....
:rock: of :stoned:
:rockband: of :hearteyes:
:kots: of :openmouth:

maar nog steeds heb je gelijk hoor wacky, de neiging om weer een nieuwe illusie te creeeren is aanzienlijk groot... men denkt het egotje te verkleinen, maar ondertussen wordt er een spiritueel/ zogenaamd vrij egotje gecreeerd en dat is nog het meest lachwekkende van alles

Bovenaan