Wat voor hulp moet ik zoeken?

Sheena

Newbie
sinds eind januari zit ik aan de snackies en sos en er gaat geen week voorbij dat k niets gebruik. ik heb ook een drankprobleem maar het is heel vaag want ik ben niet egt aan een bepaalde drug verslaafd.
Ik ben eerst een jaar verslaafd geweest aan blowen en daar ben ik nu praktisch mee gestopt, maar ik moet gewoon altijd iets doen ik wil gewoon altijd niet nuchter zijn in mijn hoofd en door de weeks kan ik dat meestal rustig houden soms drink en drugs ik ook niet maar door de weeks drink ik ook meestal all1 maar k neem ook wel eens een snackie of sos en ik heb ongeveer anderhalve maand geleden 3 weken elke dag gesnoven. ik gebruik voornamelijk meestal in t weekend(dat voor mij inhoudt zaterdag en vrijdags, maar ook wel eens zondag&donderdag)en dan gewoon sos-snackies-en best veel drank door elkaar heen en opzich maakt dat nietuit maar dit gaat al maanden zo en ik merk dat ik heel erg aan t veranderen ben en ik ben 10 kilo afgevallen en ik wil gewoon nu er mee minderen om te beginnen want ik kan nog niet stoppen, want zoals nu dan weet ik weer dat ik nu normaal moet gaan doen, want mijn beste vriendin die ook wel eens drugs gebruikt wil me neit meer zien nadat ik dit weekend op een feest voor het eerst en ook meteen het laatst ghb heb gebruikt, maar als het voor me ligt(wiet sos drank of pillen) laat ik ze neit liggen. Dit(ghb) zou ik normaal nooit doen maar ik wou gewoon weer een space in mn hoofd wantme snackie was al bijna uitgewerkt en ik heb ook maar een paar slokken gehad en daardoor weet ik dat het nu ns klaar moet zijn. Maar ik ben 18 en woon nog bij mijn moeder en ik wil niet dat ze het te weten komt en ik wil ook niet opgenomen worden. Maar ik heb ook geen flauw idee waar ik precies verslaafd aan ben, want ik kan makkelijk zonder het 1 als ik het ander dan maar heb..of iets anders iig.

Nou wil ik weten of er mensen zijn die dit een beetje herkennen, of die ook hulp hebben gezocht en hoe dat gegaan is/wat ik kan verwachten en waar ik die het best kan zoeken.

En ik hoef geen reacties van het is heel slecht wat je doet, want dat weet ik en daarom ben ik ook van plan hulp te gaan zoeken.

manon

Newbie
Heej, ik weet zelf zeer weinig van drugs af... Drank ken ik heel goed in komen dat je dat wil en dat je daar trek in heb, want op de meeste momenten is dat ok lekker.. en heb je daar ok trek in...
Maar ik woon in een dorp waar super veel drugs gebruikt word, eigenlijk alle jongen op een paar uitzonderingen vanaf 15 tot 23 jaar gebruiken het... en ik weet dat sinds hun ouders het weten er een heleboel mee gestopt zijn, ik snap dat je niet wil dat je moeder het weet, ze zal zeker weten boos zijn, tenminste dat lijkt mij, maar je heb wel iemand waar je mee ken praten en die je als het goed is vertrouwt, je moeder zal er heel eel aan willen doen om jou te laten minderen.

dallandra

Wijs gebruiker
ga langs je huisarst,die stuurt je door naar de brijderstichting.
vraag jezelf idd eens af waarom je nooit nuchter wilt zijn..probeer je iets te verdringen?
makkelijk zal het niet worden...depressies ed kan je krijgen als je afkickt.

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
ik heb alleen de eerste alinea gelezen en ik herken het al

HUISARTS
eerlijk zijn tegen de dokters! ze zullen je helpen

Bovenaan