Info Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde XTC?

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
@UmbraVitae
Je zult het waarschijnlijk wel overleven als je netjes 3 maanden er tussen houdt maar denk niet dat mensen snel zullen aanraden rond de 200mg te doseren, voor je gewicht is dit ook wel relatief veel. Zelf weeg ik zo'n 80-82kg en gebruik vaak zo'n 175-200mg 4-FA maar ik weet dat er genoeg mensen zijn die relatief iets hoger doseren zoals jou.

4-FA is vooral misbruik gevoeliger dan MDMA, denk dat dit vooral een puntje is waar mensen wel wat vaker op mogen letten. Als sommige mensen 4-FA niet als mongolen hadden misbruikt was deze vandaag de dag (in NL) waarschijnlijk nog legaal geweest.

UmbraVitae

Bewuste gebruiker
@UmbraVitae
Je zult het waarschijnlijk wel overleven als je netjes 3 maanden er tussen houdt maar denk niet dat mensen snel zullen aanraden rond de 200mg te doseren, voor je gewicht is dit ook wel relatief veel. Zelf weeg ik zo'n 80-82kg en gebruik vaak zo'n 175-200mg 4-FA maar ik weet dat er genoeg mensen zijn die relatief iets hoger doseren zoals jou.

4-FA is vooral misbruik gevoeliger dan MDMA, denk dat dit vooral een puntje is waar mensen wel wat vaker op mogen letten. Als sommige mensen 4-FA niet als mongolen hadden misbruikt was deze vandaag de dag (in NL) waarschijnlijk nog legaal geweest.
Owkee thanx voor je reactie. Met de tussentijd hou ik sowieso rekening, laatste maal 4fmp was ergens in maart I guess. Ik weet dat de iets meer diehards dit softie vinden, maar dat vind ik dan de stupido's. Msschn de volgende keer ééntje van 200mg in 2 doen en merk ik ongeveer hetzelfde effect, niet veel minder, kan ik beter de 200 int verleden laten, onnodig risico's nemen is dom. Uhu ik had die 4fmp via Nederlandse site gekocht, ze hebben ondertussen weer nieuwe die op xtc n 4fmp zou trekken. Is er zo'n groot 4fmp misbruik geweest? Zonder nadenken bijnemen en te snel achtereen zeker en het makkelijk verkrijgen, je hebt overal dumbasses. Dat is tegen jezelf zeggen, fuck my brains, heart and bloodpressure, ik wil naar de kloten. Ik ben nu 33j en ik kan mij wel een verstandige gebruiker noemen, ok voor sommigen msschn niet nu mn weet da ik relatief hoge doses xtc n 4fmp neem. Maar voor mij is uitgaan of amuseren met drugs nog steeds de uitzondering, dat wil ik zo houden, het moet speciaal blijven geen vast patroon in je leven. En ik hou met alles rekening, setting, voeding, hydratatie, vitaminen ervoor en erna en 5htp of l-tryptofaan alleen erna, ten vroegste als de xtc of 4fmp bija is uitgewerkt. Spacy greetings ^^

Laatst bewerkt:

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Is er zo'n groot 4fmp misbruik geweest?
Er zijn blijkbaar mensen aan overleden en er is blijkbaar bij een aardig aantal mensen hersenbloedingen vastgesteld ten gevolge van 4-FA misbruik. Er zijn trouwens wel meer amfetamine gerelateerde middelen tot bepaalde hoogte gelinkt aan hersenbloedingen maar over het algemeen gebeurt dit enkel bij meer extreme doseringen (over korte tijd), het is vrij uitzonderlijk in ieder geval. Misschien een beetje beschikbaarheidsbias van mijn kant maar in de verhalen van 4-FA misbruik en hersenbloedingen komen voor mijn gevoel aardige veel stereotyp hardcore stereotypes voorbij.

Op sites zoals Reddit zie je toch wel betreurend vaak voorbij komen dat mensen 4-FA 'functioneel' toepassen, dus relatief lagere doseringen op dagelijkse basis. Downies die zeggen dat 4-FA op lagere doseringen geen serotonine activiteit vertoont, onzin natuurlijk maar dat is wat ze graag willen horen blijkbaar. 4-FA is door zijn serotonine bijslag nog wel wat recreatiever dan amfetamine en voor de meeste mensen daardoor waarschijnlijk ook wel veslavender.

Maar inderdaad, je hebt overal dumbasses, in de praktijk valt het meestal wel mee natuurlijk.

UmbraVitae

Bewuste gebruiker
Mja ik had wel al gelezen dat er overlijdens zouden gerelateerd zijn aan 4fmp, maar vaak in combinatie met andere drug dacht ik? Zoals ik het hier lees, dagelijks kleine dosis nemen, euhm dat is gewoon ziek vind ik, dat is u lichaam nooit geen enkele kans geven om te herstellen, btw dan mis je totaal het effect vd drug n het is uiterst destructief vr je lichaam. Dus 4fmp geeft meer serotonine vrij dan xtc? Ik dacht juist wat minder, eigenlijk alles van xtc maar dan in lichtere vorm. Ik kan wel aannemen, maar niet begrijpen dat mensen makkelijker bij zouden nemen omdat het niet zo hard binnenvalt, Maja dat snap ik evenzeer niet, je weet wat het is, geniet dan van die ene inname en laat deze rustig zn werk doen...het enige wat je met bijnemen doet is u lichaam dubbel attackeren zonder extra fun erbij...

xMilqnz_

Newbie
Ik heb vanaf dat k begonnen ben altijd al pillen van 225/320mg gehad. 100/150mg is een matige dosis vind ik. Mijn eerste keer heb k 750mg gehad en vond dit een betere en leukere trip dan die van 112.5mg wat ongeveer goed is voor mijn gewicht. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. Ik ken de gevolgen. Heb de gevolgen van slapeloosheid dinsdag dip en tot 2 dagen lang een droge bek ervaren en de spierpijn maar dat heb ik ervoor over

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik heb vanaf dat k begonnen ben altijd al pillen van 225/320mg gehad. 100/150mg is een matige dosis vind ik. Mijn eerste keer heb k 750mg gehad en vond dit een betere en leukere trip dan die van 112.5mg wat ongeveer goed is voor mijn gewicht. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. Ik ken de gevolgen. Heb de gevolgen van slapeloosheid dinsdag dip en tot 2 dagen lang een droge bek ervaren en de spierpijn maar dat heb ik ervoor over
De schade die je kan oplopen door zulke doseringen ga je pas over tientallen jaren merken. Dan denk je: sjit, had ik maar niet..
Dat is het probleem van te veel te vaak.

FerdFatoehaus

Badass junkie
750 mg.. ik heb medelijden met je receptoren. En de latere jij. Doe voorzichtig en neem niet meer dan 2mg per kg lichaamsgewicht.

heyol

Bewuste gebruiker
Aaaaiii dacht wel dat 150mg een vrij normale dosering was...
Meestal liggen mijn pillen ook wel tussen 150-250.

Ik slik wel meestal maar een halfje of driekwart. Is de rekensom 150/2 = maar 75mg dan geldig?

FerdFatoehaus

Badass junkie
Aaaaiii dacht wel dat 150mg een vrij normale dosering was...
Meestal liggen mijn pillen ook wel tussen 150-250.

Ik slik wel meestal maar een halfje of driekwart. Is de rekensom 150/2 = maar 75mg dan geldig?
Also je 75kg weegt dan is het 75*2=150mg.
Iets meer zal ook geen ramp zijn maar meer dan 180 mg zou ik niet nemen.

MindWanderer

Belezen gebruiker
Re: Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde

Ik vind het eigenlijk vanzelfsprekend dat je een pil met zo'n hoge dosis niet in één keer neemt. Zijn er mensen die dat wel doen dan? Ik heb zelfs nog nooit een hele pil op...

Anyhow: goed om te weten!
Ik heb meestal 2 pillen van 200 - 220 mg. Die neem ik met kwartjes tot me gedurende de avond

Rosie

Bewuste gebruiker
Tja. Ik noem dat toch misbruik.
Ik heb op een avond zo'n 150mg en ga daar echt goed op.
Afgelopen weekend in een thuis situatie zo'n 70mg gehad. En ik ging echt wel hard hoor.
Misschien ook omdat ik zo'n 20mg 2cb had gehad ervoor? Maar was echt een prachtavond.

Hoger dan 200mg zou ik nooit doen en is ook een afspraak die ik met mezelf gemaakt heb.

Gewoon met je hersenen klooien is dat.
Pak gewoon een goede startdosis. Pak 1x wat bij en laat het daar dan ook bij.

Ralou

Bewuste gebruiker
Tripreporter

Helaas ontzettend veel. Ikzelf heb hier pijnlijke ervaring mee gehad. Geheugen en serotonine regeling compleet kapot gemaakt. Dit door een zeer ‘korte’ periode van misbruik. (Verspreid over minder dan vier maanden, zeer hoge dosissen genomen met praktisch geen of te korte tussen pauze) Gedrag en subtielere gedragspatronen veranderen volledig en het is nu ondertussen al meer dan drie jaar geleden en nog kom ik nog regelmatig zaken tegen die me tonen dat ik in die periode mijn hersenen zware schade heb aangedaan.
Ik ben nu dmv voeding, therapie en psychedelische geneeskrachtige planten mezelf aan het helen, maar of ik ooit volledig herstel kan ik momenteel niet met zekerheid stellen.
Mijn man is zichzelf door die periode een tijd volledig kwijt geweest en evenzeer herstellend.
Ik geloof oprecht ondertussen dat deze drug therapeutische waarden heeft mits zeer verantwoord en gecontroleerd gebruik, met grote bewustzijn en kennis van de risico’s.
Voorlopig blijf ik ervan weg. Het heeft veel meer langetermijnsrisicos dan je initieel in kan schatten en als je durft kijken zal je dit zien en kan je jezelf genezen.
Dus nee. Hoge dosissen zijn onverantwoord als je van jezelf en van je mentale gezondheid houdt.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Helaas ontzettend veel. Ikzelf heb hier pijnlijke ervaring mee gehad. Geheugen en serotonine regeling compleet kapot gemaakt. Dit door een zeer ‘korte’ periode van misbruik. (Verspreid over minder dan vier maanden, zeer hoge dosissen genomen met praktisch geen of te korte tussen pauze) Gedrag en subtielere gedragspatronen veranderen volledig en het is nu ondertussen al meer dan drie jaar geleden en nog kom ik nog regelmatig zaken tegen die me tonen dat ik in die periode mijn hersenen zware schade heb aangedaan.
Ik ben nu dmv voeding, therapie en psychedelische geneeskrachtige planten mezelf aan het helen, maar of ik ooit volledig herstel kan ik momenteel niet met zekerheid stellen.
Mijn man is zichzelf door die periode een tijd volledig kwijt geweest en evenzeer herstellend.
Ik geloof oprecht ondertussen dat deze drug therapeutische waarden heeft mits zeer verantwoord en gecontroleerd gebruik, met grote bewustzijn en kennis van de risico’s.
Voorlopig blijf ik ervan weg. Het heeft veel meer langetermijnsrisicos dan je initieel in kan schatten en als je durft kijken zal je dit zien en kan je jezelf genezen.
Dus nee. Hoge dosissen zijn onverantwoord als je van jezelf en van je mentale gezondheid houdt.
Dit inderdaad. Ik heb het zo'n 4 jaar misbruikt, met soms 2/3 keer per maand. Heb er nu erg veel last van. Je herstelt erg langzaam. Depressie, angststoornissen, onzekerheid, sociale angsten, noem het maar op.

MindWanderer

Belezen gebruiker
Ik gebruik het niet 2/3 x per maand, maar eens op zn tijd. Ik kan gelukkig niet mee praten over jullie klachten

Ralou

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Nog niet. Maar met zulke dosissen is dat een kwestie van tijd.

Inderdaad. Zoals ik ook aangaf en het sluipt erin. Je hebt helaas niet altijd bewust door hoe je als persoon aan t veranderen bent, ook ik niet, het is mijn man die me zei, we moeten ermee stoppen want je bent niet meer ok, niet meer jezelf.

Bovenaan