Welke antidepressiva heb jij eens geslikt?.

willem1984

Belezen gebruiker
Welke antidepressiva heb jij eens geslikt?, hoelang en hielp het had je last van bijwerkingen?.

Ik heb zelf 2 maanden Efexor gebruikt op me 20ste, daar werd ik beetje suf van veel gappen enzo maar weinig bijwerkingen.

Recent nog 7 weken Prozac geslikt, daar werden mijn gevoelens vooral afgezwakt, de eerste 2 tot 5 dagen waren wel zwaar voelde me toen als een wrak later had ik er geen last van maar was wel afgevlakt...toen ik ging stoppen voelde ik me die paar dagen ernaar vet 'helder' in me hoofd heel apart gevoel.

Maar nee, geen antidepressiva's meer voor mij. :rolleyes: , vindt het toch troep en is slechts symptoombestrijding (beetje verdovend) maar geen geneesmiddel, je kan beter aan jezelf werken.

Ik neem nu al een jaar Efexor 150mg en als ik één dag oversla begint men hoofd met de dag erger en erger te draaien.. 3 dagen zonder is mijn maximum, toen was het echt te erg, kon amper lopen. Voor mijn Efexor nam ik nog een paar maand Sipralexa, wat brol is. Efexor.. bah, ik voel me er niet echt beter door hoor. Enplus neem ik Abilify 10mg, wat ook niet echt helpt.

Seroxat (Paroxetine) - 6-7 maanden. Ben er ongeveer 25 kilo van aangekomen binnen 3 maanden. Werkte wel

Sertraline (Zoloft) - 3 Maanden. Had veel minder effect op mij. Maar kwam er niet meer door aan.

Fluoxetine (Prozac) - 5 Maanden. Was voor mij de beste uit alle drie. Weinig bijwerkingen en kwam niet aan.

Afzwaken van gevoelens zoals jij beschrijft had ik bij allemaal. Ben er nu ook vanaf. Maar soms hebben mensen het echt nodig, los van symptoom bestrijding. Soms staat een depressie (of iets anders) in de weg van het aan jezelf werken, en kan het naar mijn idee niet anders. Ben blij dat deze medicijnen er zijn, maar ben ook blij dat ik er vanaf ben.

Ik slik lexapro 10 mg. Slik het nu een dikke maand en moet het sowieso nog 6 maanden blijven slikken. De eerste 2 weken waren de bijwerkingen vreselijk, ik voelde me als of ik non stop drugged out was. Mn kaken waren stijf, ik keek raar uit mn ogen, zweette me kapot, trilde de hele dag, was de hele dag super misselijk, voelde me nog rotter dan eerst en kon niet slapen.. Nu gaat het beter. 's ochtends ben ik nog steeds een beetje misselijk en zit ik te trillen, ik heb regelmatig jeuk over mn hele lichaam en ik ben intens moe.. Ik slaap ook regelmatig overdag.. Maar daar staat dan weer tegen over dat ik me voor het eerst sinds jaren niet meer zo heel kut voel. Ik voel uberhaupt niets meer en dat is nu wel even fijn.

willem1984 zei:
je kan beter aan jezelf werken.

Ik slik het in combinatie met therapie.. Als ik het niet slik draai ik compleet door.. Ik heb het gekregen omdat ik een gevaar werd voor mezelf en mn omgeving.. ik was super agressief (terwijl ik dat van nature niet ben) en wilde ook mezelf pijn doen. Als ik geen ad had gekregen betwijfel ik of ik dit nu nog allemaal kon na vertellen.. Het werd regelmatig zwart voor mn ogen en dan wist ik gewoon echt niet meer wat ik deed..

ik weet dat het niet voor mij bedoeld was, maar mijn libido is sowieso defect sinds ik depressief ben :lol:

Problemen daarmee heb ik nooit als bijwerking gehad gelukig. Weet wel dat het heel vaak voorkomt. Maar het is ook vaak dat een depressie sexueel gedrag benadeelt, en niet zozeer de medicijnen. Ik had tijdens mijn depressieve periode meestal niet de behoefte.

Laatst sprak ik iemand die slikte Lexapro, en die had ook maar een halfstijve, dat had ik ook na een paar weken, en als ie stijf was kon ik niet klaarkomen. :( nou doet het het wel weer... maar ik heb ook eens gehoord dat het je BLIJVENDE sexuele problemen van overhoudt dat noemen ze Post SSRI Sexual Dysfunction lees maar: http://en.wikipedia.org/wiki/Post_SSRI_ ... ysfunction

Ook 1 van de redenen waarom ik het niet meer wil gaan proberen. :eek: eng spul dat antidepressiva en Nederland is er massaal verslaafd aan. (zo'n 7 a 800 000 mensen! bijna een miljoen!) alleen je hoort er niet zoveel over gaat altijd over harddrugs of cannabis beetje hypocriet.

Vreemd, van prozac hoor je zoveel dat het je libido killt, maar bij mij was dat dus niet het geval.

Usha zei:
Vreemd, van prozac hoor je zoveel dat het je libido killt, maar bij mij was dat dus niet het geval.

Ik kreeg er een halfstijve van, en kon moeilijk klaarkomen. :(

TROEP die AD! :x , snap niet dat er op zo'n grote schaal in dit land AD wordt geslikt.

ik heb 1 jaar Serlain genomen ( weet niet meer hoeveel mg )
de therapeut die mij ze heeft voorgeschreven heeft toen gezegt dat ik de eerste dagen redelijk ziek kon zijn van die pillen..
toen ik ze genomen heb ben ik idd 2 dage zwaar ziek geweest, overgeven, halusineren, raar dromen enz.. na gewent te zijn aan de pille voelde ik men aaltijd veeeeel beter.. meer opgepept enz..
ook zeer snel dronken worden, en knetter stoned van een paar trektjes van een jointje..
grtz

willem1984 zei:
Usha zei:

Ik kreeg er een halfstijve van, en kon moeilijk klaarkomen. :(

TROEP die AD! :x , snap niet dat er op zo'n grote schaal in dit land AD wordt geslikt.

ach het is hier nog niets, kijk eens naar amerika

Ja idd, zelfs kinderen massaal aan de Prozac & Ritalin, Ritalin noemen ze in Amerika ook wel o.a. Kiddy Coke en heeft wel meer van die gekke bijnamen.:D

Maar Nederland gaat die kant ook wel aardig op, zo'n 800.000 mensen slikken AD, dat is al 5% van de bevolking die ''chemisch blij'' is. :rolleyes:

En wat zijn we allemaal gelukkig niet in Nederland. :rolleyes: , harddrugs en alcohol verslaafden niet meegerekent.

Ik gebruik 100Mg trazolan per dag. Dit is tegen depressies en zijn SSRI remmers dacht ik.

Hierop gebruik ik ook nog 2 mg alprazolam per dag of nog andere benzo's.

Vandaag krijg ik de uitslag van de tests en krijg ik medicatie voorgeschreven die voor mij bedoeld is zodat ik een stabiel leven kan leiden.

BTW: Ik ben verslaafd geweest aan heroine en ben nu bezig aan dag 10 voor te stoppen. Eerste paar dagen wel buprenorfine gebruikt om dat ik pas 17 ben en gij me geen methadon wou geven.

willem1984 zei:
Ja idd, zelfs kinderen massaal aan de Prozac & Ritalin, Ritalin noemen ze in Amerika ook wel o.a. Kiddy Coke en heeft wel meer van die gekke bijnamen.:D

Maar Nederland gaat die kant ook wel aardig op, zo'n 800.000 mensen slikken AD, dat is al 5% van de bevolking die ''chemisch blij'' is. :rolleyes:

En wat zijn we allemaal gelukkig niet in Nederland. :rolleyes: , harddrugs en alcohol verslaafden niet meegerekent.

Ik ben liever chemisch blij dan zo depressief als ik me de afgelopen 15 jaar heb gevoeld...

stuikerken zei:
BTW: Ik ben verslaafd geweest aan heroine , ik pas 17 ben.

:eek: 17, en dan al aan de Heroine?...dude dat is wel erg vroeg ja, veel succes met afkicken hoop voor je dat het gaat lukken, de eerste periode zal wel het moeilijkt wezen dus nog even door de zure appel heenbijten.

Nou even terug naar die antidepressiva het gekke van is dat de Farma industrie beweert dat het door ''inbalans/tekort aan serotonine is'', maar feitelijk is dit nooit echt bewezen, toch zijn die ''happy pillen'' daarop zijn gebasseerd best wel eng idee.

Nouja iedereen moet het voorzichzelf beslissen uiteindelijk, maar wel goeie eerlijke voorlichting is gewenst en minder propaganda van de Farmaceutische maffia.

Heb nieuwe medicatie seroquel. Lichamelijke afkick van hero is al lang voorbij hoor. juist geestelijk nog veel last vlug agressief enzo en depressief. Daarmee heb ik nu seroquel pastilles van 200 mg voorgeschreven gekregen.

stuikerken zei:
Heb nieuwe medicatie seroquel.

Heb ff wat informatie opgezocht over die Seroquel de stof heet Quetiapine:

Quetiapine is sinds 1997 internationaal op de markt. Het is op recept verkrijgbaar in tabletten onder de merknaam Seroquel en als het merkloze Quetiapine.

1. Wat doet dit middel en waarbij wordt het gebruikt?

Quetiapine behoort tot de groep atypische antipsychotica. Het vermindert in de hersenen het effect van natuurlijk voorkomende stoffen, voornamelijk dopamine en serotonine. Hierdoor nemen psychosen af.

Artsen schrijven het voor bij psychose, manie, schizofrenie en depressie.

2. Op welke bijwerkingen moet ik letten?

Behalve het gewenste effect kan dit middel bijwerkingen geven. Lang niet iedereen ervaart bijwerkingen en niet iedereen krijgt dezelfde. Dit is afhankelijk van uw eigen gevoeligheid voor iedere specifieke bijwerking. De meest voorkomende bijwerkingen zijn sufheid en slaperigheid. Vanaf het begin of bij verhoging van de dosering.

heb een paar jaar terug efexor gehad waar ik erg suf en nog depressiever van werd. ben er mee gestopt nadat ik er een flink aantal tegelijk had ingenomen :oops: en ik dus een nachtje aan de hartmonitor moest...

nu heb ik bijna een jaar seroxat wat een beetje lijkt te helpen.verder heb ik nu geen last van bijwerkingen

en ben bezig om de juiste hulp te krijgen.

Nadat ik was afgekickt van de heroine bleef ik jarenlang ziek (zie ander topic). Toen kregen de zg 'maatschappelijk werkers' het lumineuze idee dat het wel tussen mijn oren zou zitten en ik een depressie had die ''fysiek naar buiten kwam''. Ze hebben me toen van alles voorgeschreven; citalopram, efexor, prozac... Maar ik vond het stuk voor stuk rotzooi en voelde me er geen haar beter door. Het rare was dat ik destijds ook helemaal niet depri was - maar dat ze me probeerde aan te praten dat ik dat WEL was en dat mijn depressie zich manifesteerde door middel van lichamelijke pijn. Na een paar maanden ben ik er mee gekapt en bleek bij de internist dat ik een darmziekte had. Fijn en bedankt.

Echt, het is rotzooi. Alleen geschikt voor mensen die echt een zware depressie hebben en die het ook echt wíllen.

silverfish zei:
Na een paar maanden ben ik er mee gekapt en bleek bij de internist dat ik een darmziekte had. Fijn en bedankt.

Ja idd dat hoor je wel eens vaker... ook bij mensen die iets aan de schildklier hadden of een andere lichame oorzaak... zo worden de symptomen alleen bestreden en niet de oorzaak men doet niet eens de moeite om het allemaal precies te onderzoeken.

Die westerse psychiatrie is gewoon een nazi regime!, ze proppen je uit makzucht gewoon met drugs want dat is het... ik ga nu naar alternatieve geneeswijzen bevalt me veel beter daar behandelen ze je ook als MENS en zijn de hulpverleners veel betrokkener met je en kijken ze naar de oorzaken wat ze gaan achterhalen en proppen je niet vol met drugs en je wordt niet behandelt als een NUMMER zoals ze doen in de reguliere zorg als GGZ.
Gelukkig ben ik op tijd in verlichting gekomen. :)

willem1984 zei:
Die westerse psychiatrie is gewoon een nazi regime!, ze proppen je uit makzucht gewoon met drugs want dat is het... ik ga nu naar alternatieve geneeswijzen bevalt me veel beter daar behandelen ze je ook als MENS en zijn de hulpverleners veel betrokkener met je en kijken ze naar de oorzaken wat ze gaan achterhalen en proppen je niet vol met drugs en je wordt niet behandelt als een NUMMER zoals ze doen in de reguliere zorg als GGZ.
Gelukkig ben ik op tijd in verlichting gekomen. :)

Inderdaad... Ze willen je allemaal stuk hebben en doen niets goed.

willem1984 zei:
die AD! :x , snap niet dat er op zo'n grote schaal in dit land AD wordt geslikt.

Ik ben zowieso erg verbaasd over het feit dat er zoveel mensen antidepressiva slikken.

En helemaal over het feit dat je doordraait wanneer je het niet gebruikt? :( Nou.. iedereen veel succes! :)

matthijs zei:

Tsjah houdt werkgelegenheid instandt de mensen bij GGZ moeten ook hun brood verdienen en je bent een vaste klant van de Farma dealer natuurlijk. :mrgreen:

Zitten bij GGZ ook wel goeie mensen tussen hoor maar ook inderdaad sadisten hier en daar maarja dat heb je overal, alleen in de geestelijke zorg is het makkelijk om misbruik van naieve mensen te maken die toch al niet lekker in hun vel zitten, en die Farmacy die die pillen produceren en verkopen zijn gewoon een stelletje maffiakliek.

Kortom de reguliere GGZ zuigt.

willem1984 zei:
matthijs zei:

Tsjah houdt werkgelegenheid instandt de mensen bij GGZ moeten ook hun brood verdienen en je bent een vaste klant van de Farma dealer natuurlijk. :mrgreen:

Zitten bij GGZ ook wel goeie mensen tussen hoor maar ook inderdaad sadisten hier en daar maarja dat heb je overal, alleen in de geestelijke zorg is het makkelijk om misbruik van naieve mensen te maken die toch al niet lekker in hun vel zitten, en die Farmacy die die pillen produceren en verkopen zijn gewoon een stelletje maffiakliek.

Kortom de reguliere GGZ zuigt.

Ben bang dat ik het sarcastisch bedoelde :)
Die lui hebben echt het beste met je voor hoor. Ze maken fouten tuurlijk, maar dat maakt ieder mens, ook homeopathische artsen.

zommes zei:
kaalkopje zei:
nou dan ben ik benieuwd wat mijn ervaring bij ggz word he..ik hoop dat ik het tref want ik heb echt hulp nodig :(

Misschien is kappen met amfetamine een goed begin?

mijn gebruik staat los van mijn probleem..en natuurlijk is het niet goed dat ik speed gebruik -dat het uiteindelijk nix oplost alleen maar de boel zal verergeren..

maar mijn problemen spelen al sinds mijn vroege jeugd

en ik had niet verwacht dat ik zo'n zwak voor die speed zou hebben he..naief he..

Prozac, Oxazepam en Risperdal.
Weet trouwens niet of dit allemaal anti-depressiva zijn, kunnen ook anti-psychotica zijn. Ben niet zo heel goed geïnformeerd op het gebied van farmaceutische middelen.

Prozac (2 capsules) had op mij een licht stimulerend effect in combinatie met bier en wiet.

Oxazepam (2 tabletten) had een kalm en energiek effect.

En Risperdal (ook twee tabletten) heb ik gister genomen en had een flink verdovend effect werd heel slaperig en ik ben na 12 uur aan een stuk te hebben geslapen, nog steeds erg moe. Dus voor mij geen Risperdal meer.

Overigens moet ik er bij vermelden dat ik zelf geen psychische klachten heb en deze middelen geprobeerd heb om eens te weten wat voor een effect het op mij zou hebben.

Prozac heb ik een aantal jaar geleden van een vriendin van mij gekregen en Oxazepam en Risperdal heb ik uit het medicijnkastje bij ons thuis 'gejat'. Mijn zusje heeft deze twee medicijnen ooit moeten slikken dus.

Al met al, leuk om eens te proberen, maar niet mijn ding. Doe mij maar psychedelische drugs :wink:

lol hahaha gek :P

maargoed ff op een rijtje:

Prozac = antidepressivum (heb ik ook es 2 mnd geslikt)

Oxazepam = benzodiazepine/kalmeringsmiddel

Risperdal = antipsychotica (troep dus).

Afbouwen, nooit in 1 keer stoppen, vraag me niet af waarom maar dat is gewoon regel nummer 1 van de anti-depressiva ;)

Terug
Bovenaan