X + Alchohol = Geheugenverlies?

Alfred Hein

Experimenterende gebruiker
Ik heb nou al 2 keer gehad dat als ik op een avond ongeveer 2 pillen neem, en flink doorzuip dat ik dan sochtends wakker wordt en ik vrienden moet vragen wat er de avond daarvoor gebeurt is. Omdat ik me gewoon niks kan herinneren, in een bepaalde tijd. (ongeveer 3 a 4 uur) Ongeveer rond het inslaan van de 2e.
Ik kan me dan ook echt niks herineren geen vlagen of iets helemaal niks.
Terwijl vrienden toch verhalen vertellen over dingen die ik echt wel onthouden zou.

Is dit normaal of ligt dit aan mij???

Mattso

Newbie
Alfred Hein zei:
Ik heb nou al 2 keer gehad dat als ik op een avond ongeveer 2 pillen neem, en flink doorzuip dat ik dan sochtends wakker wordt en ik vrienden moet vragen wat er de avond daarvoor gebeurt is. Omdat ik me gewoon niks kan herinneren, in een bepaalde tijd. (ongeveer 3 a 4 uur) Ongeveer rond het inslaan van de 2e.
Ik kan me dan ook echt niks herineren geen vlagen of iets helemaal niks.
Terwijl vrienden toch verhalen vertellen over dingen die ik echt wel onthouden zou.

Is dit normaal of ligt dit aan mij???

Klinkt toch wel vaag? Maar ik weet dan ook nie wat je bedoelt met "vet doordrinken"..

nutsss

Wijs gebruiker
toen ik nog elke week pillen gebruikte, kwam het regelmatig voor dat ik hele avonden/nachten kwijt was. En dan dronk ik er geen eens alcohol bij.

De fijnste nacht uit de herinnering van mijn vriendin van ons samen, de nacht dat we maar door bleven gaan in bed, die nacht ben ik helaas ook kwijt door de X...

Knap lullig als je 's-ochtends wakker wordt naast elkaar en ze zegt: 'wat een nacht he?!' en je weet er niks meer van... Uiteraard antwoordde ik volmondig 'Zo hee! nou en of!' :flushed:

Overigens komen er dan meestal wel weer flarden terug later. Soms maaanden later pas.

Alfred Hein

Flink doorzuipen is heeeeel veel. T was op een feestje met 8kratten voor 15 man. Waarvan 5 heel veel gezopen hebben en 5 1 biertje of minder genomen hebben. Ik weet niet precies hoeveel ik heb gezopen. Omdat ik na een poosje gewoon een leegte heb ik me geheugen. Waarin ik boven aan een trap heb gestaan. Een bier flesje opengemaakt heb leeggezopen naar benedengegooit. volgende flesje leeg naar beneden etc.
En ik een vriend van me zat op de grond en ik ging er achter staan en vroeg mag ik in je nek pissen. Waarop hij zij ja is goed. Waarop ik me jodokus tevoorschijnhaalde waarop hij is weggelopen en ik hem weer heb teruggestopt.
En ik had kauwgom in me haar gestopt (per ongeluk)
Dat kon ik me een week later wel weer herrineren. Omdat dat zo erg was!!! Is er ter plekke weer uitgesneden. Bah...
Maar de rest kan ik me gewoon nog steeds niet herineren.

Owjah flink doorzuipen zal dus ongeveer een krat zijn geweest van 9uur savonds tot 8uur sochtends.

Alfred Hein

Sindsdien ben ik ook wel wat rustiger gaan doen betreffende en X en Alchohol. Dit was niet egt een gemiddelt feestje:P
We waren toen allemaal ook goed de weg kwijt:P

MissParanoid

Belezen gebruiker
je bent alles vergeten doorda je teveel alcohol hebt gedronken en daar xtc hebt opgepakt, heb het ook al eens gehad als je de volgende keer je drinken wat in toom houdt ga je zeker de vorige avond/nacht herrineren :) en da is toch veel leuker, ni?

A

Anonymous

Gast
Van alcohol en MDMA kun je allebei geheugenproblemen krijgen, dus samen wordt dat versterkt? Of stapelt het zich op?

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
ja idd van alcohol alleen al kun je geheugenverlies krijgen
als je daar dan ook nog eens xtc bijpakt (wat dus ook zeer slecht is voor korte termijn geheugen)...

Alfred Hein

Jah t is inderdaad veel leuker als je het kan herrineren. En zoals ik al zij was dit niet normaal. Normaal doe ik wel wat rustiger met alchohol.
Maar heeft niemand anders iets soortgelijks ooit gehad?

Xtc + Alcohol is voor mij ckr een bad combo. Me ogen gaan ook heel vaag staan en kan ook zowat niks meer herinneren van de avond. Daarom drink ik met Xtc zowat alleen maar water en cola.

In tegenstelling met Coke + Alcohol dat is wel weer een top combo. De moeheid die alcohol veroorzaakt wordt onderdrukt en dat je scherp blijft. Dus je kan langer door.

Psykaholik

Wijs gebruiker
Alfred Hein zei:
Jah t is inderdaad veel leuker als je het kan herrineren. En zoals ik al zij was dit niet normaal. Normaal doe ik wel wat rustiger met alchohol.
Maar heeft niemand anders iets soortgelijks ooit gehad?
jawel en letterlijk totaal van niks meer weten!!!!!
werd gewoon smorgens wakker in mijn bed en ik ga naar de badkamer en toen ik voor de spiegel kwam had ik de verschrikking van mijn leven.
schaafwonden aan mijn kop, ben dus serieus op mijn bakkes gegaan en ik weet van niks.
ik wist niks meer van wat ik in die discotheek heb gedaan, ik wist niet hoe of met wie of wanneer ik naar huis ben gegaan.
ik weet niet hoe ik ooit van mijn leven thuis de trap ben opgeraakt en in mijn bed ben geraakt.
zeeeeeeeeerrr raar allemaal.
mja mss het beste dat ik me het niet meer herrinner kwestie hoe en wat ik allemaal heb gedaan.
iedereen had zich toch ziek gelachen dus :P :P :P

Solidius

Badass junkie
XTC + Alcohol = Nee. Of het een of het ander. Ik heb mensen heel erg fout zien gaan van die combinatie, en er staat op bijna elke drugssite dat het 'niet zo fijn' is.

Pkoeiaard

Belezen gebruiker
jawel en letterlijk totaal van niks meer weten!!!!!
werd gewoon smorgens wakker in mijn bed en ik ga naar de badkamer en toen ik voor de spiegel kwam had ik de verschrikking van mijn leven.
schaafwonden aan mijn kop, ben dus serieus op mijn bakkes gegaan en ik weet van niks.
ik wist niks meer van wat ik in die discotheek heb gedaan, ik wist niet hoe of met wie of wanneer ik naar huis ben gegaan.
ik weet niet hoe ik ooit van mijn leven thuis de trap ben opgeraakt en in mijn bed ben geraakt.
zeeeeeeeeerrr raar allemaal.
mja mss het beste dat ik me het niet meer herrinner kwestie hoe en wat ik allemaal heb gedaan.
iedereen had zich toch ziek gelachen dus
Ach, dat heb ik ook ongeveer meegemaakt, Alcohol en XTC kan wel een geheugenverlies optreden.

Ellesdee

Badass junkie
Solidius zei:
XTC + Alcohol = Nee. Of het een of het ander. Ik heb mensen heel erg fout zien gaan van die combinatie, en er staat op bijna elke drugssite dat het 'niet zo fijn' is.

ik weet wel zeker dat t "niet zo fijn is" .

Bovenaan