xanax icm valeriaan

Toasts

Experimenterende gebruiker
Is het mogelijk om het effect van xanax (en ook andere benzo's) te versterken door het nemen van valeriaan?
Zal dit het effect merkbaar versterken?

Ik heb begrepen dat ze beiden op de zelfde receptoren inwerken, vandaar mijn vraag.

Thx

Grtz,
Toasts :stoned:

hmkey

Weet niet zeker maar ik denk het niet.
Het werkt namelijk niet op je CNS zoals alcohol dat wel doet(en xanax)
Een biertje bij je xanax moet wel kunnen denk ik.

Toasts

hmkey zei:
Weet niet zeker maar ik denk het niet.
Het werkt namelijk niet op je CNS zoals alcohol dat wel doet(en xanax)
Een biertje bij je xanax moet wel kunnen denk ik.
xanax werkt op de GABA-A receptor, net zoals valeriaan. (en alcohol & ghb als ik me niet vergis?)

Ik denk dat ze dus beiden een dempende werking (valeriaan uiteraard niet zo uitgesproken) hebben op je CNS? Of vergis ik mij?

edit: Oh lees net ook dit

GABAA receptor ligands
* Agonists: alcohol,[33][34][35] barbiturates, benzodiazepines, carisoprodol, chloral hydrate, etomidate, glutethimide, L-theanine, kava, methaqualone, muscimol, neuroactive steroids, nonbenzodiazepines, propofol, scullcap, valerian, volatile/inhaled anaesthetics.

Valeriaan staat er tussen. Ze werken dus weldegelijk beide in op de GABA receptor.
Toch zou ik graag van iemand horen die hier ervaring mee heeft?

Zal het morgen eens een keertje testen.

YawningMan

Belezen gebruiker
Tsja, ik vind het effect van valeriaan zo te verwaarlozen dat ik niet denk dat het nut heeft. Maar in theorie zou het elkaar inderdaad wat versterken.

Angramar Temenos

Badass junkie
De werkzame stof van valeriaan is Iso-Valeriamide, en dat werkt wel degelijk mild op het GABA-Systeem. Dus in theorie, ja, het zal het iets versterken.

Bovenaan