Xtc met alcohol beter dan Xtc met cannabis

pawelonius

Belezen gebruiker
http://www.nu.nl/opmerkelijk/2091697/dr ... t-xtc.html

NIJMEGEN - De meeste mensen die wel eens een xtc-pilletje slikken, gebruiken daar ook drank, drugs of een combinatie van beide bij.

© NovumUit onderzoek is nu gebleken dat een paar drankjes bij een xtc-tablet beter is dan alleen een pil slikken.

Een joint en een pil is geen gezond idee, zegt biomedicus Glenn Dumont van de Radboud Universiteit in Nijmegen.

Dumont promoveert volgende week op zijn onderzoek naar het effect van drank of drugs op het gebruik van xtc. Xtc zorgt voor een hogere lichaamstemperatuur en hartslag.

Gevaarlijk

Een paar glazen drank temperen dat effect, wat beter is voor de gezondheid. Cannabis versterkt de bijwerkingen juist en dat is gevaarlijk.

Cannabis zorgt er overigens ook voor dat het prettige gevoel dat xtc geeft wordt versterkt, aldus de onderzoeker.

Love drug

Wegens het prettige gevoel heet xtc ook wel de 'love drug'. Dumont ontdekte dat er oxytocine vrijkomt in de hersenen door het innemen van xtc.

Oxytocine is ook in sprayvorm verkrijgbaar en kan dus mogelijk in de toekomst een oplossing zijn voor aandoeningen, die tot emotionele problemen leiden.

Vind ik wel interessant om te lezen. Ik vind alleen wel dat ze wat specifieker mogen zijn want als je mij om een mening zou vragen:
Alcohol opzich is slechter dan wiet, met name bij wat hogere doses zoals bij het uitgaan.
Van alcohol droog je uit, en dat is een probleem als je warm wordt door de XTC.

Jowdy37

Belezen gebruiker
De meeste mensen die wel eens een xtc-pilletje slikken, gebruiken daar ook drank, drugs of een combinatie van beide bij.

best wel een grappige zin eigenlijk. xtc = drugs, alcohol = drugs

OT: mss wel gezonder, maar als m'n pilletje begint uit te werken wil ik toch wel een jointje hoor... (of de dag erna). Veel aangenamer gevoel in m'n koppie

Nathaniel

Wijs gebruiker
pawelonius zei:
Love drug

Wegens het prettige gevoel heet xtc ook wel de 'love drug'. Dumont ontdekte dat er oxytocine vrijkomt in de hersenen door het innemen van xtc.

Oxytocine is ook in sprayvorm verkrijgbaar en kan dus mogelijk in de toekomst een oplossing zijn voor aandoeningen, die tot emotionele problemen leiden.

http://www.liquidtrust.nl/index.php?action=home&lang=NL

wattefaaaaaak echt...Maar vraag me toch af of je dan ook vanuit t niets een moeder instinct ontwikkeld (en baringsweeen :openmouth: )

(wikipedia)
Oxytocine speelt een rol bij het ontstaan van de baringsweeën tengevolge van het oprekken van de cervix (= Ferguson-reflex). Na de eerste baring verandert daardoor de hormoonhuishouding van de moeder structureel. Vanaf dat moment zijn vrouwen bijvoorbeeld sneller ongerust als er iets met kinderen gebeurt of gevoeliger voor babygehuil. Oxytocine zorgt tijdens het zogen dat er sneller moedermelk wordt aangemaakt.

:beer:

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Ik dacht altijd dat het grootste gevaar van XTC in uitdroging lag. In dat opzicht is het veel logischer om te stellen dat xtc icm alcohol gevaarlijker is.
pawelonius zei:
Xtc zorgt voor een hogere lichaamstemperatuur en hartslag.

Een paar glazen drank temperen dat effect, wat beter is voor de gezondheid. Cannabis versterkt de bijwerkingen juist en dat is gevaarlijk.

Is toch vreemd dat ze stellen dat alcohol effecten als een hogere lichaamstemperatuur en versnelde hartslag temperen? Alcohol zorgt er juist samen met de xtc voor dat je lichaam uitdroogt en dat dus de lichaamstemperatuur omhoog gaat.

Aangezien XTC echt een partydrug is en dus vaak icm alcohol gebruikt wordt terwijl er op wordt gedanst, lijkt me dat hier juist het meeste gevaar in zit. Beetje vreemd dus om dit op deze manier te publiceren.

pawelonius

Belezen gebruiker
hislordship zei:
Bij mij had de xtc weinig tot geen effect als ik ook wat gedronken had.
dus jouw ervaring is dat door de alcohol de xtc minder actief is, waardoor je dus minder actief wordt en dus een minder stijgende lichaamstemperatuur krijgt?

Man_in_the_Box

Bewuste gebruiker
Stond vanmorgen toevallig ook nog een stuk in de krant hierover. Hier zeiden ze dat je bij xtc ook het best een paar biertjes kan drinken dan alleen water. Kan het stuk niet helemaal meer goed herrineren,het was in de trein. Maar het ging er om dat je door xtc in feite je hersenen vergifitigd. Alcohol schijnt deze giftige stofjes een beetje af te breken. Alleen water was toch sowieso gevaarlijk geloof ik? Fris m'n geheugen even op als ik er naast zit.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
3 biertjes + mdma + water daarnaast zullen er echt niet voor zorgen dat je uitdroogt. Ze komen niet zomaar met zoiets stelligs in de krant als het twijfelachtig is. Wiet zorgt voor verhoogde hartslag + bloeddruk + vanconstrictie evenals mdma.

Ben wel benieuwd naar het artikel.

Flameon

Badass junkie
Als je alcohol met mate combineert met XTC en daarnaast nog water drinkt dan denk ik idd dat het geen verkeerde combinatie is, eigen ervaring is ook een goeie combi. Wel niet ladderzat drinken!

Wacky

Badass junkie
Ik heb maar 1 keer mdma met bier gecombineerd, en dat was de enige keer dat ik van mdma heb gekotst. En dat waren maar een stuk of 3 biertjes, maar ik nam de mdma in met bier, misschien is het beter het niet precies tegelijk te nemen.

Hislordship

Wijs gebruiker
pawelonius zei:
hislordship zei:
Bij mij had de xtc weinig tot geen effect als ik ook wat gedronken had.
dus jouw ervaring is dat door de alcohol de xtc minder actief is, waardoor je dus minder actief wordt en dus een minder stijgende lichaamstemperatuur krijgt?

Als ik wat dronk voor xtc dan wilde de pil niet inslaan of maar heel licht.
Verder werd ik alleen een beetje blij.

azgaza

Badass junkie
Naast dat is sterf twijfel aan de correctheid van de hier gepresenteerde informatie vindt ik bijzonder slecht neergezet; ze zouden veel meer moeten benadrukken (als dit inderdaad zou kloppen) dat het alleen geldt voor énkele biertjes en dat veel drinken er bij juist vrij enorme risico's kan opleveren, zo kunnen mensen denken dat het 'helemaal okee' is als combinatie en dat is gewoon écht niet waar.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
azgaza zei:
Naast dat is sterf twijfel aan de correctheid van de hier gepresenteerde informatie vindt ik bijzonder slecht neergezet; ze zouden veel meer moeten benadrukken (als dit inderdaad zou kloppen) dat het alleen geldt voor énkele biertjes en dat veel drinken er bij juist vrij enorme risico's kan opleveren, zo kunnen mensen denken dat het 'helemaal okee' is als combinatie en dat is gewoon écht niet waar.

Ja dat vind ik ook wel. Helemaal omdat het gepubliceerd wordt op nu.nl, waar bijna iedere Nederlander op rondkijkt.

Oom Klaas

Badass junkie
ImmortalTech zei:
azgaza zei:

Ja dat vind ik ook wel. Helemaal omdat het gepubliceerd wordt op nu.nl, waar bijna iedere Nederlander op rondkijkt.

Klik!

Ook niet altijd even betrouwbaar, grote baas is altijd nog telegraaf, maar een stuk beter dan nu.nl.

cropp

Badass junkie
ImmortalTech zei:
Ik dacht altijd dat het grootste gevaar van XTC in uitdroging lag. In dat opzicht is het veel logischer om te stellen dat xtc icm alcohol gevaarlijker is.

dat dacht ik dus ook, ik vind dat als je xtc slikt je toch al zo ongezond bezig bent dat een extra jointje ook niet meer uit maakt...

pawelonius

Belezen gebruiker
cropp zei:
ImmortalTech zei:

dat dacht ik dus ook, ik vind dat als je xtc slikt je toch al zo ongezond bezig bent dat een extra jointje ook niet meer uit maakt...
wat is dat nou voor een rare gedachte... als je al ongezond bezig bent kun je beter zo veel mogelijk voor compensatie proberen te zorgen met andere dingen... niet nog éxtra slecht bezig gaan.

Bovenaan