Zo kwam ik van mijn xtc kater af

R

Revolutionair

Gast
Is dit een wedstrijdje 'ja maar in MIJN omgeving NIET dus het zal wel niet waar zijn!!' ?? :tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy:

Als jij dat zo ziet is dat prima.
Mensen delen hun ervaring hier dat maakt deze discussie heel interessant.
Neo komt met punten van onderzoeken maar zegt daar ook bij dat het niet zeker is en bekent wat er nou precies gaande is.
En zoals je leest zijn er meerdere die deze ervaring niet hebben.
Sommige zeggen dat ze wel mensen kennen die door de pillen helemaal verward zijn maar daar is geen bewijs van.
Zulke mensen gebruikte van alles door elkaar waarschijnlijk.
En alsnog ik gebruik ook echt alle soorten drugs en heb die problemen niet.
Dus dat maakt dit forum zo interessant dat mensen hun ervaringen delen.
En de gebruikers weten vaker meer dan de onderzoekers die het allemaal vanuit een boek hebben geleerd maar zelf geen ervaring hebben met drugs :wink:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Neo komt met punten van onderzoeken maar zegt daar ook bij dat het niet zeker is en bekent wat er nou precies gaande is.

Het zou nogal arrogant van mij zijn als ik zou denken te weten hoe jouw hoofd en lichaam er van binnen uitzien. Dat kan ik onmogelijk toetsen. Toch kan je daar wel zinnige dingen over zeggen die op basis van medische wetenschap aannemelijk zijn gemaakt.

De gebruikers weten vaker meer dan de onderzoekers die het allemaal vanuit een boek hebben geleerd maar zelf geen ervaring hebben met drugs :wink:

Gebruikers denken misschien te weten hoe ze zich voelen. Maar dat zegt niet zoveel. Kijk maar eens naar onderzoeken over de invloed van placebo's. Je kan mensen van alles wijsmaken waarvan ze dan volledig overtuigd raken. Goedkope wijn kan je duur laten smaken met een simpel etiket. Een wetenschapper kan met analytische apparatuur precies achterhalen welke stoffen er in die fles zitten, zonder dat placebo daarbij een rol speelt.
Maar jij probeert in dit voorbeeld te stellen dat die smaak van de gebruiker zo verfijnd is dat hij exact weet wat er allemaal in die wijn is gestopt.

Als we dat even terugkoppelen naar de schade die we aan het bediscussiëren zijn. Je zegt steeds dat je geen klachten hebt. 'Gelukkig!' Denk ik dan. En ik wil dat echt wel van je aannemen.
Maar jij kan ook niet in je hoofd kijken hoe het daar uitziet. Dat je geen klachten ervaart, betekent niet dat je nergens last van hebt en het betekent al helemaal niet dat er niks beschadigd is aan de neuronen in je brein, of aan andere lichaamsweefsels. Het betekent alleen dat je niks merkt.

Bij het Spreekuur Partydrugs komen regelmatig mensen die al jarenlang klachten hebben, maar pas weten waar ze last van hebben als Gerard Alderliefste hun vertelt dat ze last van HPPD hebben. Daar hoort dan een lijstje symptomen bij. De patiënten nemen dan dat lijstje met symptomen en ontdekken vaak: 'hee, hier heb ik ook last van! Dat heb ik me nooit gerealiseerd!'

Pas als je je ergens bewust van bent, kun je het communiceren. Ruim 80 procent van al ons gedrag wordt onbewust gereguleerd. Dat zijn allemaal dingen die je doet zonder dat je zelf echt doorhebt dat je ze doet.
Ga maar na: hoe vaak moet je denken over hoe snel je je hart laat kloppen? Regel je je lichaamstemperatuur als je daar heel hard aan denkt? En als iemand een steen naar je hoofd gooit, dan knipper je met je ogen zonder dat je eerst nadenkt of dat wel een goed idee is.

Om dan te zeggen dat je wel volledig doorhebt hoe je je voelt, wat je doet en hoe je functioneert, dat vind ik dus ook nogal arrogant. Zeker als je met die stellingname probeert te beargumenteren dat mensen die 10 jaar gestudeerd hebben minder snappen dan mensen die elk weekend naar de klote zijn gegaan met xtc-pillen.

R

Revolutionair

Gast
Om dan te zeggen dat je wel volledig doorhebt hoe je je voelt, wat je doet en hoe je functioneert, dat vind ik dus ook nogal arrogant. Zeker als je met die stellingname probeert te beargumenteren dat mensen die 10 jaar gestudeerd hebben minder snappen dan mensen die elk weekend naar de klote zijn gegaan met xtc-pillen.

Wauw het is arrogant om te weten hoe je je voelt?
Wel grappig dat jij dit zegt.
Ik lees veel posten van jou dat je dingen uitlegt en doet alsof het allemaal precies weet hoe het zit.
Over arrogant gesproken.

Ik zit goed in mijn vel!
Zelfs als ik helemaal wappie ben en zwaar naar de klote vergeet ik geen een gesprek wat ik mensen heb gehad en hoe ze reageren.
Sommige mensen vinden dat best wel indrukwekkend omdat ze zelf alles vergeten.
Maar mijn geheugen is zo goed.
En mijn humeur is echt goed.
Ik functioneer heel goed in het leven.
Terwijl ik drugs dus zwaar heb misbruikt.
En ook zwaar! En allerlei soorten drugs.
Dat noem jij arrogant omdat je dat weet van jezelf?
Zelf bewust zijn is niet arrogant maar sterk.

Ik heb psychologie gestudeerd en 4 jaar lang communicatie trainingen gegeven.
Ik ben heel erg bewust hoe mensen tegen elkaar praten en hoe ze reageren op dingen en in gesprekken.
En ik onthou dat en dus ook als ik 2 dagen ben doorgehaald en wel 4 soorten drugs heb gebruikt.
En ben dus ook erg zelfbewust.

Kijk maar eens naar onderzoeken over de invloed van placebo's. Je kan mensen van alles wijsmaken waarvan ze dan volledig overtuigd raken.

Ik ken de gegevens van placebo effecten.
Dat geeft al aan hoe sterk de geest is.
Dat wanneer je ergens zo erg in gelooft dat het de waarheid word.

En ja ik merk dat mensen die hebben gestudeerd en dingen alleen uit boeken hebben vaak denken alles te weten. Maar dat is niet zo. Levenservaring is vaak sterker dan een studie!

Ik zal een voorbeeld geven over een discussie die hier op forum speelt.
In een kliniek zeggen ze dat verslaving een ziekte is.
Dat is gewoon de grootste onzin ooit.
Het is een gedrachtspatroon dat verbroken kan worden.
Het is geen ziekte..
Zo komen mensen uit een kliniek die zijn afgekickt en weer terug in hun verslaving vallen omdat ze geloven dat ze ziek ziek zijn en een dus zogenaamde 'professional' ze dat heeft wijs gemaakt.
Terwijl ze iemand ook hadden kunnen leren om hun gedrachtspatroon af te leren.
Hun omgeving veranderen en andere situaties opzoeken etc. maar dat is allemaal terug te lezen in dat topic 'verslaafd blijf je voor altijd'
Daar komen we weer terug op dat placebo effect als mensen dat echt geloven en denken dat zo iemand heeft gestudeerd en het wel weet dan zullen ze ook terug vallen on hun verslaving want ze denken dat ze er toch niks aan kunnen doen want ze ziek zijn.
En daar dus in geloven.

Als we dat even terugkoppelen naar de schade die we aan het bediscussiëren zijn. Je zegt steeds dat je geen klachten hebt. 'Gelukkig!' Denk ik dan. En ik wil dat echt wel van je aannemen.
Maar jij kan ook niet in je hoofd kijken hoe het daar uitziet. Dat je geen klachten ervaart, betekent niet dat je nergens last van hebt en het betekent al helemaal niet dat er niks beschadigd is aan de neuronen in je brein, of aan andere lichaamsweefsels. Het betekent alleen dat je niks merkt.

Nee ik ervaar geen klachten nee!
Jij hebt het over iemand die helemaal niet meer kan funtioneren en dat het dus door de pillen komt.
Dan zou ik dat ook moeten hebben.
Ik gebruikte mdma van Donderdag tot Zondag en dat op wekelijkse basis.
En ik heb dat niet wat diegene heeft.
Dus de oorzaak ligt ergens anders.

Dat je geen klachten ervaart, betekent niet dat je nergens last van hebt en het betekent al helemaal niet dat er niks beschadigd is aan de neuronen in je brein, of aan andere lichaamsweefsels. Het betekent alleen dat je niks merkt.

Als je had gelezen wat ik schreef heb ik dus wel aangegeven dat ik niet meer lekker ga op mdma.
Dus die neuronen heb ik dus wel zo zwaar misbruikt dat het niet meer mogelijk is om te genieten van mdma.
Maar ik heb dus geen depressie problemen en serotonine problemen of iets van dat.
Ik ben super positief minded en zit goed in mijn vel.
En dat weet ik natuurlijk!
Echt een hele rare opmerking dat je zegt dat iemand niet bewust is van hoe hij zich voelt.
En ook nog met de kennis van psychologie dat ik heb.
Je doet aannames zonder dat je weet hoe het zit.

Laatst bewerkt door een moderator:

GoldenGrow

Bewuste gebruiker
speed heeft jouw kater niet genezen maar het heeft het onderdrukt waardoor je er niks van hebt gemerkt.
ik ben geen voorstander van dit.
volgens mij is en blijft het beste voor een xtc kater gezond eten, lichaamsbeweging en eventueel wat supplementen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Echt een hele rare opmerking dat je zegt dat iemand niet bewust is van hoe hij zich voelt.

Let even op het woordje 'volledig' in een zin die overigens niet alleen over gevoel gaat maar ook over gedrag en functioneren.

Verder heb ik niet het idee dat dit nog ergens heen gaat. Ik kom wel weer terug als er vragen zijn over medisch-wetenschappelijk feiten over drugs.

R

Revolutionair

Gast
Ik kom met duidelijke argumenten.
Maar ik snap dat je geen tegen argumenten meer op mij hebt.
Want je laatste post was gewoon niet realistisch.

Sjappiewappie

Experimenterende gebruiker
speed heeft jouw kater niet genezen maar het heeft het onderdrukt waardoor je er niks van hebt gemerkt.
ik ben geen voorstander van dit.
volgens mij is en blijft het beste voor een xtc kater gezond eten, lichaamsbeweging en eventueel wat supplementen.
Moest het enkel 'onderdrukt' worden zouden de klachten van dit overmatig xtc gebruik weet terugkomen wanneer de speed niet meer werkzaam is maar dit was niet het geval.

Sjappiewappie

Let even op het woordje 'volledig' in een zin die overigens niet alleen over gevoel gaat maar ook over gedrag en functioneren.

Verder heb ik niet het idee dat dit nog ergens heen gaat. Ik kom wel weer terug als er vragen zijn over medisch-wetenschappelijk feiten over drugs.
Mensen kunnen zich daadwerkelijk volledig bewust zijn van wat ze voelen. Gezien je alles medisch wetenschappelijk wil benaderen, kan je via geen en van deze domeinen op psychologisch vlak een uitspraak doen.

Sjappiewappie

Proberen te praten met bepaalde mensen op dit forum voelt aan als vechten tegen een XTC-kater XD . Hoeveel aandacht je er ook aan besteed het zal niet beteren.

R

Revolutionair

Gast
Proberen te praten met bepaalde mensen op dit forum voelt aan als vechten tegen een XTC-kater XD . Hoeveel aandacht je er ook aan besteed het zal niet beteren.

Ja er zit hier een vast groepje vrienden.
Kijk maar naar die likes, ze liken alles van elkaar.
Hoe goed je argumenten ook zijn ze proberen je toch naar beneden te halen omdat ze je b.v. niet mogen.
Ze zitten ook met velen in verschillende chat groepjes.
Ik krijg van bepaalde personen screenshots wat er allemaal word gezegd.
Daar worden zelfs dingen besproken om mij b.v. weg te krijgen van dit forum.

Laatst nog een ban gehad toen ik opnoemde wie er allemaal in die groep zaten en wat ik wist wat er werd gezegd.
:tearsofjoy:
Kreeg een waarschuwing van een admin dat ik die namen niet meer mocht noemen..

Sjappiewappie

Ik stoor hier mij helemaal niet aan hoor, anders zou ik er niet meer op reageren. Zolang er een redelijk 'niveau' is terug te vinden in wat iemand zegt (hoe misplaatst of negatief dan ook) kan ik het wel plaatsen. Iedereen zal wel een rede hebben voor wat die zegt, ik begrijp wel goed genoeg dat met hoe ik in elkaar zit en met de uitspraken die ik doe ik niet in iedereen zijn interesse veld zal komen te staan.

Maar ik ga mezelf niet veranderen om zo met iedereen overeen te komen. Iedereen mag zijn wie die is zolang de ander maar niet gaat beweren dat die daarom een slecht persoon is. Moest iedereen hetzelfde denken was de wereld maar saai geweest en (eveneens) dit forum overbodig!

Heb wat meer topics gezien waar acht.zes een actieve bijdrage in leverde, waar ik niet in aanwezig was en waar hij dus niet zijn focus legde op mij tegen te spreken of belachelijk proberen te maken. Ben het met veel uitspraken van hem eens en zie dat hij ook wel mensen zo goed helpt op zijn manier.

Alleen jammer dat hij mijn uitspraken en verwoordingen volledig in het belachelijke acht en dit ook zo in een reactie aan iedereen wil laten weten. Hij heeft een totaal andere visie als ik en zal zo een heel publiek hebben die hem daarin volgen, maar ook een heel publiek hebben die dat niet doen en liever op mijn redeneringen voort gaan.

R

Revolutionair

Gast
Alleen jammer dat hij mijn uitspraken en verwoordingen volledig in het belachelijke acht en dit ook zo in een reactie aan iedereen wil laten weten. Hij heeft een totaal andere visie als ik en zal zo een heel publiek hebben die hem daarin volgen, maar ook een heel publiek hebben die dat niet doen

Eigenlijk wil daar dus niet te veel op ingaan maar ik zit dus in een vrienden groep die ook van dit forum bij elkaar is gekomen en die hebben allemaal problemen gehad met acht.zes.
En laatst ging hij mij dus ook berichten sturen met pipo en dit en dat..
Dreigenmenten en alles erbij en heb hem toen ook duidelijk gemaakt dat je niet maar alles vanachter je toetsenbord tegen mensen moet zeggen want je komt zo de verkeerde tegen.

Daar was mijn ban ook op gebaseerd.
Want er zitten ook weer mensen in zijn groep die weer contact hebben met ons er word dus toch afgesproken met elkaar.
Dus je kan niet maar stoer praten tegen iedereen en denken dat veilig bent achter je computer want straks kom je wel iemand tegen waar je online een grote bek tegen heb gehad.

Maar dat is nu wel duidelijk denk ik.
Daarom wil ik er niet te veel woorden meer aan vuil maken.

Maar daarom blijf ik dus ook gewoon mijn mening geven.
Nu ook weer in dit topic een confrontatie gehad, maar je ziet dat er uiteindelijk geen weerwoord word gegeven omdat ik wel met argumenten kom die dus moeilijk zijn tegen te spreken.
En dat iemand de discussie dan maar op geeft.
:wink:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Sjappiewappie
Alleen jammer dat hij mijn uitspraken en verwoordingen volledig in het belachelijke acht en dit ook zo in een reactie aan iedereen wil laten weten.
Dat is niet mijn bedoeling, sorry als het zo overkomt. Maar je stelt dingen en geeft advies op basis van wat persoonlijke ervaring terwijl je de informatie die al bekend is totaal negeert en dan kom ik regelmatig dingen tegen in je reacties die niet kloppen. Dan voel je je ook nog bijzonder snel aangevallen als je wat kritiek krijgt, en dat probeerde ik je met een grapje te doen laten in zien.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Nu ook weer in dit topic een confrontatie gehad, maar je ziet dat er uiteindelijk geen weerwoord word gegeven omdat ik wel met argumenten kom die dus moeilijk zijn tegen te spreken.
En dat iemand de discussie dan maar op geeft.
:wink:

Als je telkens een discussie met deze kinderachtige opmerking afsluit dan zou ik maar eens bij jezelf ten rade gaan waarom andere mensen niet meer reageren. Misschien omdat het gewoon zinloos is om met een peuter in de nee-fase te discussiëren.

Ik lees hier al een tijdje mee en jouw berichten vallen me eigenlijk steeds meer op.

Ten eerste is het overduidelijk dat jij Rebell bent. Precies dezelfde schrijfstijl en taalfouten. En continue de sfeer verpesten met aannames en persoonlijke ervaringen absolute waarheid verkondigen.

Dit terwijl je ook heel erg goed advies geeft aan mensen die problemen hebben met GHB misbruik.

Ik vraag me echt af wat je beweegredenen zijn om je bij vlagen zo recalcitrant en kinderachtig op te stellen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik heb jullie ook niet geprobeerd arrogant te noemen. Sorry als dat zo is overgekomen. Mijn bedoeling was uit te leggen dat permanente schade aan neuronen niet per se merkbaar hoeft te zijn.

Maar dat betekent niet dat we ons geen zorgen hoeven te maken over die schade. Er zijn mensen die (soms levenslang) klachten blijven houden vanwege overmatig MDMA-gebruik. Wie dat overkomt, na hoeveel MDMA en waarom, dat is op individueel niveau niet te zeggen. Je kunt niet voorspellen wie wel klachten krijgt en wie niet. Bovendien is nog veel onbekend over de lange termijn klachten van MDMA. Mogelijk kun je last krijgen van ziektes die we nu nog niet eens kennen.
Het gaat daarbij om kansberekening. Een beetje zoals de loterij winnen, maar dan een loterij waarbij er vooral verliezers zijn die pech hebben en waarbij de anderen mazzel hebben dat hen die pech bespaard blijft.

Als het gaat over depressie als gevolg van MDMA. Ik denk niet dat het zo simpel is dat je te weinig serotonine in je brein hebt en dat je daardoor permanent een verminderde gemoedstoestand hebt. Depressie is een ingewikkelde mix tussen neurologie, psychologie en sociaal-economische problematiek. MDMA kan dus mogelijk wel een rol spelen bij de ontwikkeling van depressie, maar ik denk niet dat het ooit de enige oorzaak is van depressiviteit.

De Groene Amsterdammer heeft een heel fijn stuk over die theorie van 'het ontbrekende stofje in het brein', over hoe die opvatting gebaseerd is op wetenschappelijk drijfzand.

https://www.groene.nl/artikel/het-ontbrekende-stofje-in-het-brein

Dat is dus het ingewikkelde aan deze discussie. Aan de ene kant kun je verwachten dat langdurig gebruik van MDMA specifieke delen van het brein permanent kan beschadigen. Aan de andere kant leidt dat bij gebruikers vaak niet tot heel ernstige klachten, behalve vermindering van het korte termijngeheugen. Het gebrek aan bewijs van langdurige klachten kan komen omdat we nog niet gezocht hebben naar een ziekte die we nog moeten ontdekken.
Ook zijn er weer een paar pechvogels die wel langdurige ernstige klachten overhouden na gebruik. Alles bij elkaar is dat dus reden om heel voorzichtig te zijn met gebruik van MDMA (en andere stimulanten). Want niemand wil de rest van zijn/haar leven last blijven houden van gezondheidsklachten na een feestje of een leuk weekend.

Sjappiewappie

@Sjappiewappie

Dat is niet mijn bedoeling, sorry als het zo overkomt. Maar je stelt dingen en geeft advies op basis van wat persoonlijke ervaring terwijl je de informatie die al bekend is totaal negeert en dan kom ik regelmatig dingen tegen in je reacties die niet kloppen. Dan voel je je ook nog bijzonder snel aangevallen als je wat kritiek krijgt, en dat probeerde ik je met een grapje te doen laten in zien.
Dat ik bekende informatie tegenspreek kan goed zijn, dat ik op veel vlakken wellicht mijlenver van de waarheid afzit kan eveneens heel goed zijn. Er zijn bepaalde onderwerpen zoals dus bijvoorbeeld drugs, waar ik liever niet te veel over opzoek. Ik redeneer graag liever en leer uit eigen ervaringen.
Wanneer je veel leest ga je die informatie in je achterhoofd houden en dat beperkt je denkruimte hierover. Te weinig info online is daadwerkelijk voldoende bewezen. Zo zal ik ook veel dingen missen die waarschijnlijk wel correct zijn, maar daar zal ik dan ooit vanzelf wel achterkomen :P

R

Revolutionair

Gast
Als je telkens een discussie met deze kinderachtige opmerking afsluit dan zou ik maar eens bij jezelf ten rade gaan waarom andere mensen niet meer reageren. Misschien omdat het gewoon zinloos is om met een peuter in de nee-fase te discussiëren.

Ik lees hier al een tijdje mee en jouw berichten vallen me eigenlijk steeds meer op.

Ten eerste is het overduidelijk dat jij Rebell bent. Precies dezelfde schrijfstijl en taalfouten. En continue de sfeer verpesten met aannames en persoonlijke ervaringen absolute waarheid verkondigen.

Dit terwijl je ook heel erg goed advies geeft aan mensen die problemen hebben met GHB misbruik.

Ik vraag me echt af wat je beweegredenen zijn om je bij vlagen zo recalcitrant en kinderachtig op te stellen.

Haha nieuw account met precies de zelfde argumenten en letterlijk de zelfde dingen geschreven die acht.zes schreef.
Valt niet op hoor...

Kom op man hahahaa
Maar ik stop met de discussie voor de rest.

R

Revolutionair

Gast
Ik heb jullie ook niet geprobeerd arrogant te noemen. Sorry als dat zo is overgekomen. Mijn bedoeling was uit te leggen dat permanente schade aan neuronen niet per se merkbaar hoeft te zijn.

Maar dat betekent niet dat we ons geen zorgen hoeven te maken over die schade. Er zijn mensen die (soms levenslang) klachten blijven houden vanwege overmatig MDMA-gebruik. Wie dat overkomt, na hoeveel MDMA en waarom, dat is op individueel niveau niet te zeggen. Je kunt niet voorspellen wie wel klachten krijgt en wie niet. Bovendien is nog veel onbekend over de lange termijn klachten van MDMA. Mogelijk kun je last krijgen van ziektes die we nu nog niet eens kennen.
Het gaat daarbij om kansberekening. Een beetje zoals de loterij winnen, maar dan een loterij waarbij er vooral verliezers zijn die pech hebben en waarbij de anderen mazzel hebben dat hen die pech bespaard blijft.

Als het gaat over depressie als gevolg van MDMA. Ik denk niet dat het zo simpel is dat je te weinig serotonine in je brein hebt en dat je daardoor permanent een verminderde gemoedstoestand hebt. Depressie is een ingewikkelde mix tussen neurologie, psychologie en sociaal-economische problematiek. MDMA kan dus mogelijk wel een rol spelen bij de ontwikkeling van depressie, maar ik denk niet dat het ooit de enige oorzaak is van depressiviteit.

De Groene Amsterdammer heeft een heel fijn stuk over die theorie van 'het ontbrekende stofje in het brein', over hoe die opvatting gebaseerd is op wetenschappelijk drijfzand.

https://www.groene.nl/artikel/het-ontbrekende-stofje-in-het-brein

Dat is dus het ingewikkelde aan deze discussie. Aan de ene kant kun je verwachten dat langdurig gebruik van MDMA specifieke delen van het brein permanent kan beschadigen. Aan de andere kant leidt dat bij gebruikers vaak niet tot heel ernstige klachten, behalve vermindering van het korte termijngeheugen. Het gebrek aan bewijs van langdurige klachten kan komen omdat we nog niet gezocht hebben naar een ziekte die we nog moeten ontdekken.
Ook zijn er weer een paar pechvogels die wel langdurige ernstige klachten overhouden na gebruik. Alles bij elkaar is dat dus reden om heel voorzichtig te zijn met gebruik van MDMA (en andere stimulanten). Want niemand wil de rest van zijn/haar leven last blijven houden van gezondheidsklachten na een feestje of een leuk weekend.

Netjes dat je weer met zo een bericht komt.
Want ik irriteerde me wel aan de andere posten.
Vandaar ook mijn reactie.
Maar als je het zo verteld is dat weer heel aannemelijk.

En verwachte ook feedback op wat ik terug schreef omdat we wel een beetje hard op elkaar in gingen bleef de discussie interessant.
Je ziet ook dit altijd erbij schrijf wat mijn ervaring is en wat ik mee krijg om me heen.

Want ik ben het zeker er mee eens dat het bij iedereen anders werkt en ik ken ook zwaar doorgehaalde mensen natuurlijk waaraan je ziet dat ze niet meer functioneren.
Maar die snoven gewoon 5 gram pep weg per week en die deden coke pillen en alles erbij.
Maar ken er ook weer een paar die dat ook deden en nu gewoon een famillieman zijn nu en wel normaal functioneren.

R

Revolutionair

Gast
Ik weet niet veel maar wel dat ik zeker 8.6 niet ben.

Luister gozer ik heb de beheerder beloofd om te stoppen met deze discussie over dit gedoe met acht.zes en Rebell.
Dus dit is het laatste wat ik er over zeg want ik ben er ook wel klaar mee.
Ik weet dat je van het groepje bent met je opmerking.

Dit is er pas over mij gezegd:
20190914_182347.jpg

Zoek de verschillen!

Elke * waarschuwing: niet schelden * ziet nu dat dit precies het zelfde is en dat jij een schaduw account bent..Dus stop er nou maar mee..
Dit is mijn laatste reactie op jou.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Luister gozer ik heb de beheerder beloofd om te stoppen met deze discussie over dit gedoe met acht.zes en Rebell.

Bekijk bijlage 4614

Zoek de verschillen!

Elke mongool ziet nu dat dit precies het zelfde is en dat jij een schaduw account bent..Dus stop er nou maar mee..
Zit je toch echt helemaal verkeerd chef. Desalniettemin ben jij wel Rebell. Mijn vermoeden was juist, bedankt voor de bevestiging. Trouwens, je hebt al 2 keer een laatste reactie geplaatst, sterk argument.

FerdFatoehaus

Badass junkie

Bekijk bijlage 4614

Zoek de verschillen!

Elke mongool ziet nu dat dit precies het zelfde is en dat jij een schaduw account bent..Dus stop er nou maar mee..
Misschien is het trouwens een goed moment voor wat zelfreflectie, daar meerdere mensen vallen over jouw gedrag op dit forum.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Wauw het is arrogant om te weten hoe je je voelt?
Wel grappig dat jij dit zegt.
Ik lees veel posten van jou dat je dingen uitlegt en doet alsof het allemaal precies weet hoe het zit.
Over arrogant gesproken.

Ik zit goed in mijn vel!
Zelfs als ik helemaal wappie ben en zwaar naar de klote vergeet ik geen een gesprek wat ik mensen heb gehad en hoe ze reageren.
Sommige mensen vinden dat best wel indrukwekkend omdat ze zelf alles vergeten.
Maar mijn geheugen is zo goed.
En mijn humeur is echt goed.
Ik functioneer heel goed in het leven.
Terwijl ik drugs dus zwaar heb misbruikt.
En ook zwaar! En allerlei soorten drugs.
Dat noem jij arrogant omdat je dat weet van jezelf?
Zelf bewust zijn is niet arrogant maar sterk.

Ik heb psychologie gestudeerd en 4 jaar lang communicatie trainingen gegeven.
Ik ben heel erg bewust hoe mensen tegen elkaar praten en hoe ze reageren op dingen en in gesprekken.
En ik onthou dat en dus ook als ik 2 dagen ben doorgehaald en wel 4 soorten drugs heb gebruikt.
En ben dus ook erg zelfbewust.

Ik ken de gegevens van placebo effecten.
Dat geeft al aan hoe sterk de geest is.
Dat wanneer je ergens zo erg in gelooft dat het de waarheid word.

En ja ik merk dat mensen die hebben gestudeerd en dingen alleen uit boeken hebben vaak denken alles te weten. Maar dat is niet zo. Levenservaring is vaak sterker dan een studie!

Ik zal een voorbeeld geven over een discussie die hier op forum speelt.
In een kliniek zeggen ze dat verslaving een ziekte is.
Dat is gewoon de grootste onzin ooit.
Het is een gedrachtspatroon dat verbroken kan worden.
Het is geen ziekte..
Zo komen mensen uit een kliniek die zijn afgekickt en weer terug in hun verslaving vallen omdat ze geloven dat ze ziek ziek zijn en een dus zogenaamde 'professional' ze dat heeft wijs gemaakt.
Terwijl ze iemand ook hadden kunnen leren om hun gedrachtspatroon af te leren.
Hun omgeving veranderen en andere situaties opzoeken etc. maar dat is allemaal terug te lezen in dat topic 'verslaafd blijf je voor altijd'
Daar komen we weer terug op dat placebo effect als mensen dat echt geloven en denken dat zo iemand heeft gestudeerd en het wel weet dan zullen ze ook terug vallen on hun verslaving want ze denken dat ze er toch niks aan kunnen doen want ze ziek zijn.
En daar dus in geloven.

Nee ik ervaar geen klachten nee!
Jij hebt het over iemand die helemaal niet meer kan funtioneren en dat het dus door de pillen komt.
Dan zou ik dat ook moeten hebben.
Ik gebruikte mdma van Donderdag tot Zondag en dat op wekelijkse basis.
En ik heb dat niet wat diegene heeft.
Dus de oorzaak ligt ergens anders.

Als je had gelezen wat ik schreef heb ik dus wel aangegeven dat ik niet meer lekker ga op mdma.
Dus die neuronen heb ik dus wel zo zwaar misbruikt dat het niet meer mogelijk is om te genieten van mdma.
Maar ik heb dus geen depressie problemen en serotonine problemen of iets van dat.
Ik ben super positief minded en zit goed in mijn vel.
En dat weet ik natuurlijk!
En ook nog met de kennis van psychologie dat ik heb.
Je doet aannames zonder dat je weet hoe het zit.

Ik heb tijdens de studie psychologie toch andere dingen geleerd dan jij hier en daar verkondigt, maar goed. Het is prima om een meningsverschil te hebben maar gebruik dan liever wat beter onderbouwde argumenten, want anders kom je niet echt overtuigend over.

Je manier van discussiëren begint wel negatief op te vallen. Je kunt ook op een sympathiekere manier je mening verkondigen. Ik pas je reactie hierboven aan want ‘mongool’ is geen wenselijke taal hier. Vanaf nu de discussie graag op normale toon voortzetten, dit geldt voor iedereen in dit topic, want het forum wordt er zo geen fijnere plek op.

R

Revolutionair

Gast
Ik pas je reactie hierboven aan want ‘mongool’ is geen wenselijke taal hier

Dat was niet op een persoon gericht...

Misschien omdat het gewoon zinloos is om met een peuter in de nee-fase te discussiëren.

En hier zeg je dan niks van he.. ik had het gewoon gelaten want ik ging er niet in mee..
Maar dat is wel op de persoon gericht.

Maar zo zie maar weer dat ik gelijk had over verschillende behandelingen die persoonlijk worden gericht.
Want blijkbaar mag deze persoon met zijn schaduw account wel alles tegen mij zeggen en word ik meteen op de vingers getikt.

R

Revolutionair

Gast
Ik heb tijdens de studie psychologie toch andere dingen geleerd dan jij hier en daar verkondigt, maar goed. Het is prima om een meningsverschil te hebben maar gebruik dan liever wat beter onderbouwde argumenten, want anders kom je niet echt overtuigend over.

Die post was juist goed onderbouwd en zit vol met argumenten.
Ik leg dingen gewoon goed uit.
Onderbouw jij dan eens wat ik anders heb uitgelegd wat jij anders heb geleerd in je studie psychologie?
Vind het erg jammer dat ik merk dat jij nu een kant gaat kiezen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Die post was juist goed onderbouwd en zit vol met argumenten.
Ik leg dingen gewoon goed uit.
Onderbouw jij dan eens wat ik anders heb uitgelegd wat jij anders heb geleerd in je studie psychologie?
Vind het erg jammer dat ik merk dat jij nu een kant gaat kiezen.

Ik sprak je aan op je manier van communiceren in dit topic. Dat stond los van het feit dat ik vind dat je je argumenten niet goed onderbouwt. Dat was gewoon m’n mening inhoudelijk, maar had ik wellicht in een andere post moeten verwoorden. Maar ik ga me verder ook niet in deze discussie mengen, want nu kies ik volgens jou een kant. Ik heb er niet zo’n zin in om op die manier te discussiëren en dat gaat het topic ook niet ten goede komen. Ik kan het eventueel toelichten via PB.

Bovenaan