zoon bijstaan bij het afkicken van heroine?

r@r@

Wijs gebruiker
Eric zei:
Ik kan natuurlijk niet voor anderen praten maar ik had`t gevoel dat zolang ik nog pillen slikte ik nog steeds "slaaf" van een middel was,nog steeds niet 100% controle over m`n eigen leven.Dat gevoel vrat aan m`n eigenwaarde,IK vind`t vreselijk "slaaf" te zijn van wat dan ook !

Helemaal herkenbaar... :wink:

Eric

Experimenterende gebruiker
Joolie-ah;
Ik heb van alles geprobeerd.Ik heb Metadon gebruikt,wat ik altijd heel kort deed omdat ik al genoeg problemen had met al die andere rotzooi.Ik heb Buprenorphine gebruikt,wat ik wel een goed middel vind alleen moet je eerst "schoon" zijn voor je het kan nemen.Dit betekent dat je eerst anderhalf a twee dagen moet afzien voor je het kan nemen en het "aanslaat".Buprenophine is een halfopiaat wat je receptoren in de hersenen "in de maling" neemt,dit is dan ook beter voor je als je wilt stoppen.Ik ben ook wel eens gestopt met alleen downers,alleen werkte dit niet meer toen ik echt heel erg verslaafd was.Ik weet niet of dit de eerste keer is dat je stopt maar ik weet uit ervaring dat je pas echt clean bent als je ook echt clean bent.Je hele smaak verandert,je gedachtes,je reuk ect.ect.Ik heb voor`t eerst in 10 a 12 jr. gejankt.Je hele lijf gaat soms tintelen van`t stoppen en de kick van`t stoppen.Dit kan je alleen ervaren als je echt helemaal op 0 staat ! (OOK PILLEN!).Ik heb ook een paar jaar geshot maar ben met al die rotzooi gestopt toen m`n moeder heel erg ziek werd.Zij was de "springplank" voor m`n stoppen.Ik heb het nog steeds af en toe heel erg moeilijk !!! Ik ben dan ook nog steeds niet het hele jaar door clean.Er zijn nl dagen,als`t me teveel wordt,dat ik me klem-blow/zuip/paddo`s neem ! Ik denk dat ik daar nooit helemaal vanaf kom,al probeer ik`t wel ! Ik weet wel dat ik nu een huis heb,een computer,een studiootje(hou vreselijk veel van muziek en muziek maken)ect.wat me veel kracht geeft !Ik zag heroine altijd als een "warm ridderpak/deken",het schermde me af van foute gevoelens en beschermde me tegen het te diep nadenken.Uiteindelijk lost`t niets op,je schuift alleen alles voor je uit ! (Emoties,ellende en al !).
Nou genoeg ge****d,ik wens een ieder heel veel sterkte en geluk,groetjes;Eric. :wave:
PS: R@[email protected] gedicht !!! En zo waar als wat !!! :wink:

Bijlagen

• a1cabcef.gif
    a1cabcef.gif
    9,3 KB · Weergaven: 1.330

joolie-ah

Belezen gebruiker
hoi eric,

ik heb altijd gedacht goed te functioneren op meet, nooit gedacht dat het geestelijk wat met me deed, zoals insuline bij een suikerpatient, blijkbaar vergis ik me, wat jij schrijft over de veranderingen, lees ik overal.
nog een strijd te gaan dus maar ik ben er klaar voor. al een week op 0 en op naar betere tijden :sunglasses:
overigens vind ik het geweldig knap van je dat je zo voor je moeder hebt gezorgd!
wat voor muziek maak je, en van welke muziek hou je, ik ben altijd een festivalganger geweest, pinkpop, lowlands ed, ook een x naar wasteland :flushed: kutmuziek, maar wel heerlijk opzwepend, ach ja je moet alles een x doen he :wink: ?
:wave:

Eric

Joolie-ah;
Ik ben harstikke trots op je dat je nu al een week op nul staat.Het lijkt voor sommigen misschien kort maar(zeker in`t begin!)je moet genoegen nemen met de kleine stapjes.Ik ging altijd onderuit omdat ik dacht;Ik heb nu m`n best gedaan en alles moet nu in een keer 100% zijn.Of;waar blijft m`n "beloning",na m`n harde werk ? Omring je lekker met lieve mensen en accepteer ook lekker complimentjes....IEDER mens heeft dat nodig,ze worden alleen te weinig uitgedeeld,jammer genoeg ! Mijn muziek....Ja eigenlijk alles wat emotie opwekt..IK vind muziek=emotie,als muziek bij mij geen emotie losmaakt dan vind ik`t geen muziek,zeker geen goede muziek.Ik maak over`t algemeen elektronische muziek,dit mede omdat ik dit mooi vind maar ook omdat bij mij alles op de computer moet "gebeuren".Ik ben een oude "house-hippie" maar ik kan alles mooi vinden zolang`t iets in mij losmaakt.Ik weet nog,ik zat in Alkmaar af te kicken(Cold-Turkey)en luisterde naar "Chicane-No-ordinary morning",ik had in geen jaren meer gejankt en ik zag hoe mooi sommige dingen waren waar ik me eigenlijk al jaren voor had afgesloten,Ik schoot toen vol in de tranen om dingen waar ik vroeger niet eens naar om had gekeken !!! Mannen moeten toch altijd hard zijn,zeker in`t wereldje waarin ik LEEFDE.Ik heb n.l. veel vastgezeten(Omdat`t me niet meer interesseerde),ik heb alleen nooit "goede" mensen wat aangedaan,alleen "foute" figuren.
Nou.....genoeg over mij....hou vol,je zult zien dat er een wereld voor je opengaat....Als je maar volhoudt !!! (ECHT!!!).
Sterkte,liefs en groetjes;Eric... :wave:

joolie-ah

Belezen gebruiker
hoi eric,
ja goed he? wel toegeven dat ik vannacht echt ff helemaal doorheen zat hoor, lees nina's afkickrace maar.
het zonnetje schijnt, ik voel me slap maar als er iets is waar ik goed in ben, is overleven!
heb de moed opgegeven dat er lapmiddeltjes zijn, ze zijn er niet, accepteren en uitzitten.
je hebt eens geschreven dat gebruikers gevoelige mensen zijn, nou ik kan je zeggen dat ik nooit zoveel steun heb gehad als nu, van de (ex)gebruikers, misschien dat we er daarom ook zo aan bleven hangen :confused:
ik kan heel hard zijn hoor, vooral voor mezelf maar ik heb nog nooit iemand laten vallen.
ik ga proberen te genieten van het zonnetje.
liefs :wave:

Eric

Joolie-ah,fijn dat je doorbijt !
Ik kan ook een harde zijn,dat leer je vanzelf wel in dat wereldje(Ook +/- 6 a 7 jaar gezeten,nooit foute dingen gedaan naar "goede" mensen hoor! En ik leef nu ook heel anders !).Blijf gewoon alles dag voor dag overleven,het is mooi weer,en vanzelf wordt alles wat makkelijker.Verwacht alleen niet teveel te snel ! Omring je met positieve mensen,als mogelijk,en zoek anders iets waar je je ei in kwijt kan ! <= IS ZEER BELANGRIJK ! Probeer jezelf ook te "belonen" de eerste dagen,de moeilijkste dagen ! Ga iets lekkers eten/maken of zo,zeker na een zware dag ! Probeer ook niet alle ellende "aan elkaar te schakelen",zie iedere dag apart en probeer iedere dag apart te overwinnen.En`t belangrijkste;GEEN reddingsboeitjes naar je oude leven,vrienden ect.TOTAAL nieuwe start !
Als je het echt niet meer trekt heb ik`n goede tip;Als je je echt ellendig voelt neem een Ibuprofen en ga in een bad zitten wat je steeds warmer maakt,en zet een heel spacy nummer op op je koptelefoon!(Voor je`t weet is`t een tijd verder en is je hele instelling/gedachtegang verandert,dit is een oude bajestruck,alleen moet je het daar met een douche doen,als je geluk hebt,een bad gaat veel beter!). Ik zeg niet dat dit voor iedereen werkt maar ik vond`t een redding ! Het is effe "smokkelen" omdat je toch een beetje stoned wordt maar alles is beter als die rotzooi en jezelf weer een paar stappen naar beneden zetten op de "afkick ladder" !
Sterkte,gezondheid en geluk;Eric.

HEEEEEEEEEEEEL veel sterkte !

PS:Pamela en zoon,ook heel veel sterkte !

Bijlagen

• Spectrum_of_Emotions.gif
    Spectrum_of_Emotions.gif
    29,9 KB · Weergaven: 1.273

joolie-ah

Belezen gebruiker
hoi eric,
ik heb allang geen lijntjes meer naar het verleden hoor, leid al een hele tijd een normaal leven.
dit is nasleep maar ik ben zeer goed in overleven geworden, dus ik kom er wel :grin:
hoewel de nachten zwaar kut zijn( ik ben ongeveer 40/45 uur wakker, dan donder ik om, slaap 5 uurtjes en ben weer 40/45 uur wakker) ik heb geaccepteerd dat nou 1maal zo is en wat zijn nou een paar maanden op een mensenleven.
dat bad idee is idd lekker, heb alleen geen bad, wel een zonnebank, metallica aan en heerlijk liggen, misschien niet de juiste muziek keuze om te relaxen maar ik waan me dan heerlijk op het grasveld bij een festival en kan genieten, dus ik krijg er nog een kleurtje bij ook :grin: .
dag 11 alweer en ik voel me op de dag al beter!

r@r@

Wijs gebruiker
Hoi meis :wink:

We zijn zelf hier thuis ook begonnen met afspraken maken met deurwaarders en dergelijke om maar vast een begin te maken. Helaas geen leuke klus en dat merk ik wel aan hem. Je wordt toch elke keer met je neus op je oude leventje terug gedrukt. Niet dat hij het niet aanvaard dat het zo is maar wel dat hij niet weet hoe hij het allemaal moet aanpakken. Administratie is zo ie zo nooit zn sterkste kant geweest.

Je kan hem in kleine stappen helpen. Elke keer een beetje. Op internet is veel te vinden. Bijv. kasboek bijhouden (doel= inzicht krijgen in uitgavenpatroon, zodat je concreet kan vaststellen waarop je kan/moet bezuinigen), 1 rekening voor vaste lasten waar alles altijd automatisch wordt afgeschreveen. Nog een rekening voor boodschappen(per week bijv. 100,- euro automatisch) etc. Zo kan je nooit meer uitgeven dan nodig. En: aparte spaarrekening voor onvoorziene uitgaven, vakantie, uitjes etc.

Verder vult hij zn vrije tijd in met gamen. we hebben een palystation 3 en een x box dus kan hij zich wel uitleven. Soms een beetje te ,merken we. Dan is het moeiljik om te stoppen voor hem.En dan herken ik weer de dingen die jullie hier allemaal vertellen!!!

Herkenbaar. Porbeer hem ertoe te brengen dat te begrenzen (bijv. een x aantal uur per dag, wat hij zelf kan invullen. Wel toezicht, maar hem toch het gevoel geven dat hij dat stukje zelf kan invullen.

De druk in je hoofd, de afleiding zoeken om maar niet te hoeven denken aan! Af en toe kan hij ook niet slapen, zweet zich nog wel eens het ongans 's nachts en is onrustig. Gelukkig geeft hij dat wel aan en we laten hem dan zoveel mogelijk zn eigen ding doen. Vooral de paniek aan vallen 's nachts zijn moeilijk voor hem. Nadat we erover gepraat hebben blijkt dus dat hij die vooral in het weekend heeft. Als hij niet veel te doen heeft en het ritme anders is als door de weeks. We hebben namelijk door de weeks een vrij strak ritme. Kennelijk geeft hem dat rust?

Fijn dat dat bespreekbaar is in het gezin! Je doet het goed!!!

Wat zijn dochter betreft: er is veel gebeurd en het heeft tijd nodig. Voor hem, voor haar en ook voor jou. Geduld hebben, consequent zijn, regels opschrijven (een paar in korte zinnen), ophangen aan de koelkast bijv.

Meis, je doet het pr8ig! En idd: hij moet het zelf doen. Laat weten dat jij in hem gelooft, dat je zijn strijd begrijpt en dat je achter hem staat.

Suc6!

Groetjes,
R@ :wave:

Eric

Loolie-ah (Lijkt wel iets met een Buddhistische achtergrond die naam,ik zal er wel naast zitten !).
Metallica,ja....uuuuuhh...bij chillen denk ik idd wel aan iets anders maar ieder z`n meug (Dat dik 12 min. durende "klassieke" nr. misschien).Jammer dat je geen bad hebt(Ik nu ook niet hoor)want dat was voor mij altijd een laatste redmiddel.Ja niet slapen,ik slaap nog steeds niet normaal ! Ik hoop alleen dat je geen been krampen hebt,dat had ik n.l. altijd.Niet lekker kunnen slapen zuigt ook energie uit je.Hou je gedachten op de "grote prijs" als je straks overal vanaf bent ! En geloof me die is er echt !
Pamela;Dat geforceerde ritme geeft rust omdat je dan met iets anders bezig bent en niet aan die rotzooi denkt ! Ik ken dat van toen ik nog vaak vastzat,ik vond`t vaak "fijn" om vast te zitten.Je hoeft dan in ieder geval niet aan die rotzooi te denken wat heel bevrijdend kan zijn !(Ik ben nu wel heel blij dat er geen agent meer naar me uitkijkt hoor !).En alle hulp die je hem kan geven met z`n schulden is heel goed omdat`t vaak heel moeilijk is en je gedachtegang heel negatief beinvloedt.Hij moet wel veel zelf doen anders wordt`t weer te makkelijk en ben je niet trots achteraf !
Ik ben er zelf ook nog niet hoor,toen m`n moeder stierf ben ik ook 2 dagen vet op m`n bek gegaan !
Ik wens iedereen die aan`t vechten is voor haar zoon of een betere toekomst voor jezelf een hele zonnige en mooie\fijne week,groetjes;Eric... :wave:

PS:R@R@;Ik heb nog steeds geen rust in m`n hoofd,dat is echt iets wat ik ooit "verholpen" zou willen zien.Ik denk alleen dat dit nooit helemaal zal gebeuren !(En jij ook;Een hele fijne week !).

r@r@

Wijs gebruiker
PS:R@R@;Ik heb nog steeds geen rust in m`n hoofd,dat is echt iets wat ik ooit "verholpen" zou willen zien.Ik denk alleen dat dit nooit helemaal zal gebeuren !(En jij ook;Een hele fijne week !).

hoi Eric,

Vraag eens bij arts naar "Buspiron". Werking: iets meer ordening in gedachten, iet meer rust, maar zonder stoned/suf/vergeetachtig/evt. agressief te worden. Het valt niet onder de Benzo's!!

Farmacotherapeutisch Kompas

buspiron [N05BE01]

Buspiron Tabletten [Diverse fabrikanten]
(hydrochloride)
Tablet 10 mg.

CFH-Advies
Bij gegeneraliseerde angststoornis heeft buspiron een plaats bij onvoldoende effect van paroxetine, venlafaxine [of imipramine].

Eigenschappen
Heeft selectief anxiolytische werking zonder sedatieve, hypnotische, anticonvulsieve of spierrelaxerende eigenschappen. Het werkingsmechanisme is niet opgehelderd; GABA-receptoren worden niet beïnvloed. Buspiron bindt onder andere aan serotonine- en aan dopaminereceptoren in de hersenen; het is een 5-HT1A-agonist. Van de metaboliet 1-pyrimidinylpiperazine (1-PP) wordt een anxiolytische werking verondersteld. Werking: na 1–3 weken.

Kinetische gegevens
F = 4% door groot first-pass-effect; F is verhoogd bij inname met voedsel. Tmax = ca.1 uur. Plasma-eiwitbinding: 95%. Metabolisering: in de lever o.a. via CYP3A4 tot 1-PP en 5-hydroxybuspiron. 1-PP is farmacologisch actief en heeft ca. 20% de potentie van buspiron; of het bijdraagt aan de anxiolytische werking is onduidelijk. Eliminatie: met de urine (29–63%) en feces (18–38%), als metabolieten. T1/2 = 2–3 uur, 6 uur (1-PP).

Indicaties
Kortdurende behandeling van gegeneraliseerde angststoornis.

Contra-indicaties
Ernstige lever- of nierinsufficiëntie. Epilepsie. Intoxicatie met alcohol, hypnotica, analgetica en psychoactieve middelen.

Zwangerschap/Lactatie
Na toediening van hoge doses zijn in dierproeven bijwerkingen gemeld. Niet gebruiken tijdens de zwangerschap.

In dierproeven werd buspiron uitgescheiden in de moedermelk. Tijdens gebruik geen borstvoeding geven.

Bijwerkingen
Meest frequent: duizeligheid, hoofdpijn, nervositeit en licht gevoel in het hoofd, zweten of klamheid, misselijkheid, opwinding. Vaak (> 1%): slaperigheid, slapeloosheid, concentratiestoornis, verwardheid, depressie, agitatie, vijandigheid, maag-darmstoornissen, paresthesieën, coördinatiestoornissen, tremoren, gestoorde visus, tinnitus, vermoeidheid, zwakte, pijn op de borst, keelpijn, verstopte neus, tachycardie, palpitaties, droge mond, pijn in spieren en gewrichten, 'rash'. Zelden: galactorroe, allergische reacties, onderhuidse bloedingen, extrapiramidale symptomen, hallucinaties, psychose, ataxie, epileptische aanvallen, syncope, tunnelvisie, urineretentie, acathisie, alopecia, pruritus.

Interacties
In combinatie met MAO-remmers kan hypertensie optreden. In combinatie met serotonerge stoffen zoals trazodon, fluvoxamine dient men bedacht te zijn op optreden van een serotoninesyndroom. Het kan de haloperidol verhogen. Middelen met een remmende invloed op CYP3A4 zoals diltiazem, verapamil, itraconazol en erytromycine verhogen de buspironconcentratie; daarom combinatie met grapefruitsap vermijden en bij combinatie met andere CYP3A4-remmers, zoals HIV-proteaseremmers of ketoconazol de dosering van buspiron verlagen. Rifampicine induceert de metabolisering van buspiron via CYP3A4 en vermindert het effect. Meer kans op bijwerkingen bij gelijktijdig gebruik van preparaten die sint-janskruid bevatten.

Waarschuwingen en voorzorgen
Er zijn geen aanwijzingen voor het ontstaan van misbruik en afhankelijkheid; sporadisch zijn na staken onthoudingsverschijnselen (slapeloosheid, angst, agitatie, depersonalisatie en paresthesieën) waargenomen. Het kan de onttrekkingsverschijnselen die na staken van benzodiazepinegebruik optreden niet blokkeren. Het gebruik van deze middelen moet daarom vóór starten met buspiron volledig zijn afgebouwd. Voorzichtigheid bij: geneesmiddelafhankelijkheid, nauwe-kamerhoekglaucoom, myasthenia gravis. Gegevens bij kinderen jonger dan 18 jaar ontbreken.

Overdosering
Symptomen: miosis, sedatie, dysforie, braken.

Dosering
Begindosering 5 mg twee à driemaal per dag. Na een aantal weken in stappen van 5 mg in twee- tot driedaagse intervallen verhogen tot gemiddelde onderhoudsdosering: 15–30 mg per dag in meerdere giften; max. 45 mg per dag. Bij lichte tot matige nierinsufficiëntie lager doseren, verdeeld over 2 doses per dag. De tabletten iedere dag op dezelfde wijze met wat water innemen met, òf zonder voedsel; niet kauwen
verklaring van de symbolen
Aan de aanspraak op dit middel zijn voorwaarden gesteld, zie bijlage 2 horende bij de Regeling zorgverzekering.
Dit middel is uitgesloten van vergoeding krachtens de Zorgverzekeringswet.
Dit middel is nog niet beoordeeld door de CFH.
Zelfzorgmiddel ('over the counter').
'New chemical entity' - nieuwe chemische stof.

Eric

R@R@;Ik wil je eerst even bedanken voor je advies.
Ik heb alleen zoveel drugs en medicijnen gebruikt dat ik echt een soort van "haat" heb naar middelen.Ik zie alle geest beinvloedende medicijnen zo;Van het menselijk brein weten we bijna NIETS(Kijk maar naar de "ADHD-RAGE",vooral in de V.S.).De psychiatrie werkt volgens mij zo;"De vaas heeft een scheurtje,laten we gewoon de vaas opblazen en`t probleem is weg !.Ik bedoel hiermee te zeggen dat die medicijnen je geest\gedachtes platleggen om het probleem te "omzeilen".Ik vind ook dat ze heel negatief op me werken,misschien omdat ik er zo over denk maar daarmee ben ik nog niet van`t probleem af ! Ik denk dan ook;Als een middel door de staat is goedgekeurd betekent niet dat`t goed is.....Dan kan ik net zo goed dope gebruiken(Het blijft immers een actief"HCL-letje"aka hydrochlooridetje en dat is niet niks).
Zoals ik al zei;Bedankt voor je advies alleen blijf ik liever van de pillen af(Ik blijf dan ook denken;Het ene vervangt`t andere !).
Groetjes,gezondheid en geluk;Eric.

"Believe those who seek the Truth: Doubt those who find it." :wave:

Bijlagen

• av-41969.gif
    av-41969.gif
    11 KB · Weergaven: 1.216

joolie-ah

Belezen gebruiker
hoi eric,
ik werd vroeger altijd jolie genoemd( waarschijnlijk door mijn vrolijke karakter :grin: )
ik slik wel citalopram(serotenine heropname remmers) dat heb ik wel nodig hoor anders zak ik weg in een depressie, sommige dingen heb je 1maal en daar heb ik me bij neergelegd, daarbij wil ik het mezelf niet moeilijker maken dan nodig is, toch een kwestie van aanvaarden, dit hoort bij mij, zoals insuline bij een suikerpatient.
verder denk ik net als jij, ik slik nix meer, ik zit het wel uit, betere tijden komen vanzelf wel. :wave:

Eric

Joolie-ah;Ik had`t niet over jou hoor,het is alleen iets waar ik`t moeilijk mee heb(Ik heb ook SRTI`s genomen vroeger...Zo heten die pillen;Seratonine heropnome moeilijkmakers op z`n "simpels" gezegd).Ik heb alleen een hele vrije geest wat m`n leven erg bemoeilijkt maar ook aan de andere kant me heel bevrijdt,ik zou dat nooit willen verliezen.Een ieder is anders en als jij er blij mee bent,TOP !!! Ik had`t alleen tegen R@R@,en probeerde uit te leggen waarom ik er tegen ben.
Ik weet ook dat ik met medicijnen meer rust in m`n koppie heb,alleen raak ik er ook iets mee kwijt wat IK niet wil verliezen.Ik vind`t trouwens ook heel leuk hoe we elkaar een beetje helpen op deze site ! (Ik heb niemand meer om mee te praten,en ik praat al niet zo graag.Schrijven gaat me beter af en daarom vind ik deze site ook zo leuk!).
Ga lekker van deze mooie dag genieten,eet smakelijk(Je smaak zal ook beter worden/veranderen).
Zie de dag als een ontdekkingsreis in je nieuwe leven ! EN;WEES als je nog wat zwak bent,een beetje egoistisch,echt hou je lekker met positieve mensen en dingen bezig en laat de negatievelingen,al zijn`t "vrienden"(en ze zijn negatief\zwak) effe op een laag pitje.JIJ bent nu nr. een,als jij straks de mist in gaat staat er ook "niemand" voor je klaar en moet je`t zelf oplossen ! Je kan mensen straks ook beter helpen als je zelf sterk bent ! De mensen die ECHT van je houden begrijpen dit wel(Leg`t wel ff goed uit!).
Heel veel geluk,gezondheid en liefs uit Haarlem;Eric. :wave:

Bijlagen

• congrats_2.gif
    congrats_2.gif
    71,1 KB · Weergaven: 986

joolie-ah

Belezen gebruiker
ik voelde me niet aangesproken hoor :grin:, ik schijn nogal wat boderline trekjes te hebben en op deze manier heb ik toch het gevoel alles onder controle te hebben, hoewel ik mijn grenzen nog moet zoeken hoor :wink:
en het is zeker prettig om op deze manier met anderen te praten en veel te lezen, veel echter dan boeken die erover geschreven worden.
volgens mij vallen die pillen onder de ssri serie zoals ook seroxat.
ik kan me niet heugen in haarlem te zijn geweest, leuk?

r@r@

Wijs gebruiker
Zoals ik al zei;Bedankt voor je advies alleen blijf ik liever van de pillen af(Ik blijf dan ook denken;Het ene vervangt`t andere !).

Maar je kan het ook zo zien: het ene vervangt zeker het andere; maar het criterium zou mijns inziens moeten zijn:

Welke van alle opties zou jouw kwaliteit van leven verbeteren?

Is dat niet de kern?

Denk er maar eens serieus over na...

Lieve groet,

pamela

Newbie
Hallo allemaal,
Tjonge wat een reacties!!! :) Ik vind het ontzettend leuk om te lezen wat in de eerste instantie gewoon een "vraag"was , te weeg heeft gebracht! Zo goed hoe jullie hier allemaal met je emoties, gevoelens, ervaringen voor de dag komen!!! :)
Ik neem mn petje voor jullie af! :) Telkens als ik hier weer ff komen kijken ben ik weer verbaasd. Over de inhoud van jullie verhalen, de adviezen en het medeleven wat hier zo overduidelijk naar voren komt!
Voor een deel zal het wel komen net als erik zei dat je hier kan schrijven en niet hoeft te praten in het openbaar. Ik herken dat trouwens ook bij mezelf. Ik nam namelijk deel aan een gespreksgroep voor ouders van kinderen met een verslaving maar ben daarmee gestopt omdat ik daar toch mn ei niet kwijt kon. Ben toen op zoek gegaan en hier terecht gekomen en kan niet anders dan dat ik me hier prettig bij voel en veel leer!
Het leuke vind ik dat van het ene naar het andere onderwerp wordt geswitch maar toch wel altijd betrekking heeft op het eigenijke probleem.
Zodoende leer ik veel verschillende kanten te bekijken en kan ik weer een poosje verder en mn zoon ook weer dan!
Even over mn zoon, het gaat goed met hem. Hij werkt echt heel goed, is nog wel op 2 suboxone omdat het afbouwen nog niet helemaal wil zoals hij gehoopt had. Ik heb zelf de indruk dat het lichamelijk net iets te veel is in combinatie met zn werk en zn gewone leventje. Omdat hij echt lichamelijk zwaar werk verricht is het moeilijk denk ik om helemaal zonder te gaan. Op het moment is het zo dat hij echt op tijd zn medicijnen in moet nemen omdat hij anders toch wel afkick verschijnselen krijgt en die hakken dan te veel in om hem nog gewoon te laten functioneren. Ook het transpireren is nog lang niet weg en soms wel enige irritatie.Zn gezichtsuitdrukking is wel veel ontspannender en zn lijf begint ook langzaam gezonder uit te zien.
Hij zegt wel dat hij het nog erg moeilijk vind om echt gevoel te hebben bij dingen. Kan bv nog niet echt genieten van bv het mooie weer of van zn kinderen. Ziet het wel maar voelt het nog niet zo. Ik vind het eigenlijk wel knap dat hij dat zo zegt omdat het toch best moeilijk zal zijn om te zeggen dat je alles eigenlijk maar zo zo ervaart. Terwijl wij dan lopen te "zingen"van oh wat een heerlijke zonnetje! Of ik zo trots reageer op mn kleinkinderen. Om maar een paar voorbeeldjes te noemen.
Hij is nu ook begonnen met gesprekken over de problemen rond zn gezin en dat zijn er best veel!
Er is natuurlijk wel het een en ander gebeurt en er zal hard gewerkt moeten worden op dat gebied.Ook met zn vriedin en die is niet altijd even begripvol als we wel zouden willen.

We hebben 4 kinderen in totaal en laatst zijn ze met zn 4en naar de bioscoop geweest en dat vond ik zo leuk!!! Voor het eerst sinds lange tijd dat ze iets zomaar spontaan met zn 4en gingen doen! Dat zijn de dingentjes die me dan ook op de been houden. Dat ze alle 4 ondanks wat er gebeurt is, zo spontaan iets ondernemen en dan ook plezier kunnen hebben! Voor mn zoon, maar ook van de anderen kinderen, die hem niet veroordelen en hem zn ding laten doen en hem weer helpen om terug te komen. Dan kan ik echt genieten! Dan denk ik ; ook al hebben we zoveel problemen gehad ze hebben altijd elkaar nog en kunnen elkaar altijd nog vinden.Ze hebben namelijk veel problemen meegemaakt, agressie, drugsgebruik van mijn kant en mn vriend, blijf van mn lijf huizen en toch als we zondags met zn allen aan tafel zitten voel ik echt een band met ieder van ons. Dan kijk ik naar ons allemaal en zie hoe hard we gewerkt hebben en waar het ons gebracht heeft en ben ik gelukkig!
En dan geef ik dus op mijn manier mezelf een complimentje! Op het moment dat ik ze zie vertrekken met zn 4en naar de bioscoop of als we aan tafel zitten denk ik zo dat heb je goed gedaan!
En aan alle mensen ik wil jullie graag bedanken voor de reacties ook al zijn ze niet altijd persoonlijk gericht, ze laten me nadenken over mezlef over mn zoon en over mn gezin en dat helpt me enorm!!! :grin: :grin: :grin:
Veel geluk en liefs pamela.

joolie-ah

Belezen gebruiker
hoi pamela,

Fijn dat je er wat aan hebt, das het leuke aan een forum, dat gesprekken tot verschillende zaken leiden.
goed te horen dat het beter gaat, mijn ervaring is dat veel (ex) verslaafden overal ineens mee willen stoppen, dat gaat niet, de terugval is zoveel groter dan en dat is zooo frustrerend.
het koppie en lichaam moeten echt revalideren hoor en dat kost tijd! ik snap heel goed dat het een klote gevoel is, slaaf van eigen lijf te zijn maar slaaf van eigen gedachten is erger (vind ik hoor) dus persoonlijk vind ik het niet zo slecht dat hij nog wat slikt.
probeer ook niet alles tegelijk op te lossen, deurwaarders, fam. banden e d , 1 ding tegelijk, want gooi je alles op 1 hoop, zakt de moed in je schoenen, als alles 1maal loopt, dan loopt het wel door!
z'n gevoel komt vanzelf langzaam weer terug, het is fijn dat bij jullie alles bespreekbaar is.
zo te lezen heb jezelf al heel wat voor je kiezen gehad en toch klink je zo positief, daaraan zie je maar, de mens kan veel hebben hoor! ik vind de hardste knokkers ook het leukste karakter hebben.
leuk dat je zo trots bent op je gezinnetje en ik wens je alle goeds en veel suc6.
joolie :wave:

Eric

Joolie-ah;
Het is zooooo waar wat je zegt met;"Probeer niet alles in een keer op te lossen".Ik ben daar een paar keer mee op m`n bek gegaan.Ik dacht;"Nu heb ik m`n best gedaan en nu moet alles goed zijn".ZO WERKT`T NIET !!! Het gevecht na`t stoppen is groter,vele malen groter,als`t stoppen !
Pamela,ik weet niet of je het doet maar,ga jezelf niet verwijten voor fouten die je zelf ooit gemaakt hebt ! Mijn vader was een hufter maar m`n moeder was zo lief dat zij het 100X goedmaakte ! Mijn broers waren schatten en ik was`t zwarte schaap.Mijn moeder verweet zichzelf(o.a.door de scheiding)dat ik zo was geworden door haar "fouten" niets is minder waar,m`n broers waren schatten en alleen ik was een "verschrikking".We maken allemaal "fouten",de een met dit de ander met dat,verwijt jezelf NOOIT voor je fouten,dit is verleden en hier kan je NOOIT meer iets aan veranderen ! Probeer te leren van je "fouten" en ze niet te herhalen,dat is alles wat iemand van je kan verwachten ! Ik wens jullie al wat goed,mooi en gelukkig is toe,heel veel sterkte;Eric. :wave:

Bijlagen

• Born_to_be_emo.gif
    Born_to_be_emo.gif
    7,7 KB · Weergaven: 1.103

joolie-ah

Belezen gebruiker
hey eric!
ik sta dus nu al 2 weken op 0, :grin:
voel me vandaag prima, nou ja bijna dan...... heb vandaag voor het eerst weer eens achter het stuur gezeten en zelfs een stukkie op de motor weg geweest, toch wel fijn hoor.
wel ff bij de dok wat voor de n8 gehaald (zolpidemtartraat, nooit van gehoord maar het is niet verslavend en het helpt je de n88 door te komen, ik ga het vann8 proberen, dat is nl wel klote want 's nachts voel je alles zoveel erger.
maar tis mooi weer en ik ben niet stuk te krijgen (nu tenminste :wink: )
ik ga zelfs zo eten koken, dat heb ik al weken niet meer gedaan,normaal heb ik er een hekel aan maar nu heb ik er zelfs wel zin in.

Eric

Koken en motorrijden zijn 2 dingen die ik ook heel leuk vind.Ik moet alleen niet op een motor stappen want ik rij me de kreukels in ! Ik kook veel oosters,hou van lekker explosieve smaken.
Wel top dat je al zo ver bent,wat ook een goed rustmiddel is is melatonine,het werkt alleen voor een ieder anders.(Navragen bij de Dr.)Dit is ook niet verslavend en geeft je een;"ik heb`n dag op`t strand gezeten gevoel".Bij mij werkt`t zo-zo maar ik ken mensen die zweren erbij ! Ja dat niet kunnen slapen vind ik vreselijk,steeds naar`t plafonnetje kijken en niet kunnen slapen.Ik had dat altijd als ik een paar dagen ging trippen op house-parties,er ging dan ook vaak een pep-bom in (naast de LSD,Paddo`s ketamine enz.enz.) en dan weet je`t wel.Je slaap is ZOOOO belangrijk,dit zijn dingen die ik nu pas "begrijp" maar nooit rekening mee heb gehouden.Dit terwijl slaap zo belangrijk is voor een goed gevoel en ook voor kracht om te kunnen vechten ! Het doet mij echt goed dat ik zo`n positieve berichten van je hoor ! Het is echt niet onmogelijk om te stoppen,je moet alleen echt willen en het voor JEZELF doen ! Ik wens je(En Pamela)een heel fijn weekend toe.
Ga lekker wat leuks doen,je leeft maar een keer,en zet de bloemetjes lekker buiten !
DAT is iets wat ik wel "tof" vond van mijn verslaving,ik heb nu veel meer mensenkennis en ik waardeer sommige dingen die anderen misschien gewoon vinden veel meer ! Je leert ook echt wie je ECHTE vrienden zijn en wie de neppers ! Nou.............maak er een mooi weekend van,kop op,blijf strijden,en groetjes:Eric............

Bijlagen

• Spectrum_of_Emotions.gif
    Spectrum_of_Emotions.gif
    29,9 KB · Weergaven: 1.525

joolie-ah

Belezen gebruiker
melatonine werkt niet bij mij, ik heb net mn slaappil op en zit te w88 tot hij gaat werken.
koken is zeker niet mn hobby, eten daaraantegen :grin: toch handig als je alles kunt eten en nooit aankomt.
ben er overigens van overtuigd noooooit meer wat te gebruiken, ik ben het echt ongroeid zoals nonna mij dat zo mooi zei.
ik laat morgen wel weten of ik geslapen heb :wave:

r@r@

Wijs gebruiker
joolie-ah zei:
melatonine werkt niet bij mij, ik heb net mn slaappil op en zit te w88 tot hij gaat werken.
koken is zeker niet mn hobby, eten daaraantegen :grin: toch handig als je alles kunt eten en nooit aankomt.
ben er overigens van overtuigd noooooit meer wat te gebruiken, ik ben het echt ongroeid zoals nonna mij dat zo mooi zei.
ik laat morgen wel weten of ik geslapen heb :wave:

Hé schat,

Je kan deze post ook bij het topic "Slaapproblemen na opiaatafkick" zetten, zodat anderen gericht info kunnen zoeken.Is maar een idee :wink:

Hoe heb je nu geslapen vannacht? Geniet lekker van je weekend en de zon, ga lekker naar buiten; dat gaan wij ook doen!

Dikke zoen,

joolie-ah

Belezen gebruiker
lieve r@,
hij staat er hoor, je was me voor :wink:

ik heb dus heerlijk geslapen, ik ga zo heerlijk van het zonnetje genieten, het wordt een prachtig weekend en ik voel me al zoveel beter, tuurlijk ben ik nog zweterig, nies en gaap ik nog veel maar het is heel goed te doen, het koppie is weer helder en vrolijk :grin:
en ondanks dat je best aan me kan zien dat ik een jas heb uitgetrokken staan mijn ogen weer helder, das al heel wat, de rest komt vanzelf wel, als ik foto's zie uit mijn herotijd schrik ik erger dan nu van mijn spiegelbeeld.

je ziet het pamela, er is leven na de dope! het kost wat tijd en veel energie maar waar een wil is...
veel suc6 nog en een heerlijk weekend toegewenst :wave:

Eric

Lieve mensen;
Maak er inderdaad een mooi/leuk weekend van.(Een ander doet`t niet voor je !).
Laad die batterijtjes lekker op ! Ga lekker eten\leven\sexen of in de zin zitten,heel veel geluk en liefs uit de randstad;Eric... :rock:

Zeepbel

Hallo allemaal !

Ik heb net het voorbije half uur dit topic volledig doorgenomen, en de reden dat het mij zo aansprak, is omdat mijn ouders op dit moment hetzelfde aan het doen zijn. Ik ben morgenavond exact 2 weken clean, ook van Hero, en ook met Suboxone. Dit verliep bij mij zeeeer goed, ik moet morgen enkel nog 1x 2mg nemen en overmorgen zou ik normaal gestopt moeten zijn met die pillen. En dus met alle drugs.

Ben in Augustus 2009 beginnen bruine te roken. Ik ga het hele verhaal niet doen over hoe ik begonnen ben, want daar ben ik zelf nog altijd niet uit :confused: . In November had ik mijn eerste breakdown, ik kon het gewoon niet meer aan, omdat ik een goede relatie had met mijn ouders en ik kon het liegen niet aan, en al de problemen die je hebt als je bruine rookt... En dus heb ik mijn ouders verteld wat mijn probleem is, en zij hebben mij toen opgevangen, maar ze hebben ook de persoon die altijd bij mij was in huis genomen, namelijk mijn lief...dit is tevens de persoon waardoor ik in contact gekomen ben met bruine...

Mijn ouders wisten niet beter, ze kenden het woord drugs nauwlijks, het enige wat ze er over te weten kwamen was wat ik hun vertelde, ik was wel eerlijk, maar verbloemde bepaalde dingen. Hierdoor hebben ze mij eigenlijk te snel terug ‘vrij’ gelaten, waardoor ik dus niet veel later terug hervallen ben. En dit samen met mijn toenmalig lief dus, en ja, we waren ALTIJD samen, dus we bleven gebruiken. Hij is al 11 jaar verslaafd, heeft al in verschillende instellingen gezeten, en is altijd terug hervallen tot nu toe. Enige verschil met nu is dat hij was al die jaren ‘alleen’ gebruikte, hij wilde niet dat iemand het te weten kwam... Het laatste half jaar waren wij altijd samen, en dat heeft het er natuurlijk niet makkelijker op gemaakt. We waren op alle gebied soulmates, hielden veel van elkaar, we waren een leuk koppel, echt voor elkaar gemaakt dacht ik... Behalve natuurlijk de verslaving dan!!

Weken gingen voorbij, en ik ben een meester geworden in het liegen en bedriegen, tegen iedereen behalve mijn lief. Op het laatste gingen we elke dag 80 KM rijden met mijn auto, gewoon om aan de bruine te geraken. Dus je kan het al raden, financieel liep dat niet altijd even vlot, en ik werkte niet... Ik besefte dat het nu voor de 2de keer naar z’n einde aan het lopen was. En inderdaad...

Ik heb 2 weken geleden op maandag aan de alarmbel getrokken, en mijn ouders (voor de 2e keer) het leuke nieuws verteld dat ik 'weer' aan de heroine zit voor enkele maanden, en dat we terug bij af zijn. Ik had toen het voorschrift van Suboxone al in mijn bezit, maar was het nog niet gaan halen. Ik wou het eerst achter hun rug gebruiken om af te bouwen en te stoppen, maar ik kon het psychisch niet aan, de leugens, het bedriegen, ... Dus heb die maandag mijn ouders terug ingelicht over mijn verslaving. Heb hen ook er ineens bijverteld dat ik een voorschrift in mijn bezit had om te kunnen afkicken zonder last van afkick, en dat zijn we dus ook dadelijk bij de apotheek gaan halen.

Maar hetgene waar ik bang voor had, gebeurde nu ook. Mijn ouders wouden niet dat ik mijn lief nog zag, of dat zij hem nog moesten zien. Ze gaven hem natuurlijk de schuld van alles, en snaptte niet hoe wij hun zo konden bedriegen en beliegen.. Ze waren natuurlijk deze keer al wat voorbereid, en nu laten ze hun niks meer wijsmaken. Ze zijn ook gaan praten met onze huisdokter, die namelijk mee in de oprichting zat van het Centrum voor Alcohol en andere Drugsverslavingen (CAD) van waar ik woon... Die heeft hun natuurlijk gezegd, dat ik zeker en vast moet wegblijven van mijn lief, en dat ik voor altijd het psychisch moeilijk zal hebben om niet te hervallen. Ook het CAD zegt dit tegen mij.

Mijn ouders hebben gereareerd zoals ik vermoedde... Kwaad, ongerust, ontgoocheld, gekwetst, hulpeloos, ... En ik, ik wist maar al te goed dat dat allemaal MIJN fout was, ik wist hoe laat het was. NU is het ECHT tijd om te stoppen en mijn leven terug op rails te krijgen. EN de relatie met mijn lief, de persoon waar ik heb bij leren gebruiken, GEDAAN maken. Voor mijn eigen goed.. En dat heb ik ook gedaan.

Dit deed verschrikkelijk fel pijn, maar de pijn die ik mijn ouders heb aangedaan het voorbije half jaar, is niet te evenaren denk ik... Ik heb dus besloten de relatie te beëindigen. Ondertussen zijn we dus 2 weken verder, en ik ben nog steeds clean. Kan ook moeilijk anders, ik mag niet weg van m’n ouders. Er is ook een héél groot voordeel wat ik heb: Ik heb in dat dik half jaar nog nooit ‘alleen’ bruine gerookt, ALTIJD met mijn vriend erbij. En nu, waar ik ook ben, zolang het maar niet bij hem is, denk ik eigenlijk niet aan de drugs ! En lichamelijke afkick heb ik niet dankzij de Suboxone. Nu, die Suboxone neemt ook een beetje de ‘trek’ weg, en ik geef wel eerlijk toe dat ik bang heb voor overmorgen, als ik geen pillen meer moet nemen.

Wat ik ook nog specifiek over dit topic tegen PAMELA wil zeggen, is dat ik als zoon van mijn ouders maar al te goed besef wat ik hun heb aangedaan, en dat dit niet verder kan. Maar wat bij mijn ouders het geval is, is dat ze totaal niet weten wat een verslaving is, en hier met mij dus niet kunnen over praten. Ik snap wat je schrijft over je zoon, dat hij zo wat rondloopt en niet goed weet wat hij moet doen, ik snap dat maar al te goed. En ik zelf, als ex-gebruiker, kan jou 2 tips geven over wat jij kan doen om je zoon te helpen.

1. Zorg er voor dat hij NIET meer in contact komt met mensen die met het gebruik te maken hadden; dealer, mede-gebruikers, ...

2. Zorg voor voldoende afleiding voor hem. Werk is al super, maar het zijn net de uren NA het werk, die normaal opgevuld werden met drugs, de avonden, de ‘eenzame’ momenten, de nachten en de weekends! Mijn ouders hebben mij een beetje gedwongen bepaalde dingen te gaan doen; oma bezoeken, oma naar de kiné brengen, stofzuigen, samen met hun TV kijken, ...

En praten ! Praten helpt echt wel.. bij mij toch :wink: .

Zo, ik hoop dat ik jullie niet heb verveeld met mijn verhaaltje..
en wens iedereen een heel leuke toekomst toe, zonder al te veel problemen. :wave:

joolie-ah

Belezen gebruiker
hallo zeepbel,
fijn voor je dat je ouders je zo helpen, hulp in deze situatie is belangrijk.
ik ben het met je eens dat je alle dope relaties links moet laten liggen en al helemaal je "lief"
zoals je dat zegt, want dat wordt in de loop van de tijd gewoon een doperelatie en voordat je het weet ben je jaren kwijt, ik weet dat het moeilijk is om te breken met iemand waar je van houdt en gek op bent, maar je moet goed voor ogen houden wat echt goed is voor je en dat is een leven met bruin toch echt niet hoor!!! ik wens je heel veel suc6.

hey eric!
alles goed daar? hier wel hoor, al 24 dagen op 0 :grin: , ik voel me alweer aardig "mens" worden,
ben nog wel moe, maar dat gaat wel weer over,als ik iets van mezelf weet is dat ik sterk ben en een zeer grote overlevingsdrang heb :wink:
en pamela, is bij jullie ook alles nog goed ?

Eric

Lieve mensen;
Ik heb ook heel lang een relatie gehad wat later een dope relatie werd.De eerste jaren echt verliefd,stappen en dan veel pep,XTC,LSD,paddo`s ect. gebruikt en toen kwam ik erachter dat je niet meer uren tegen je plafonnetje hoefde te kijken als je dope rookte.(Wat`n uitvinding dacht ik toen nog !).In`t begin ging het jaren redelijk goed maar het begon met "alleen in`t weekend",alleen werd`t weekend steeds "langer",ik werd steeds crimineler om alles te kunnen betalen en omdat ik m`n broers kwijt was had ik niemand meer die zei;"he joh...je gaat te ver !".Mijn moeder wist ook totaal niets van drugs en die heb ik dan ook lang in de maling kunnen nemen.De relatie tussen mij en m`n vriendin werd steeds meer een "broer/zus"/dope relatie.We gingen door`t vuur voor elkaar alleen was "de vonk" eruit.Als je alleen bent is`t al moeilijk om te stoppen,als je met z`n tweeen bent is`t bijna onmogelijk ! Daarom ook lekker trots zijn op jezelf want de meeste anderen begrijpen toch niet hoe`t is ! Lekker alleen goede/lieve mensen om je heen,al is`t vaak moeilijk ! En probeer de "leugentjes voor bestwil" de "ik wil ze een beetje beschermen leugentjes" af te leren !!! Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte,hou vol !
Groetjes uit Haarlem;Eric.

Bijlagen

• im_not_crazy_GIF.gif
    im_not_crazy_GIF.gif
    2,9 KB · Weergaven: 1.392

pamela

Newbie
Hallo Mensen,
Hoe is het met jullie allemaal??
Heb weer jullie reacties gelezen en bedenk me weer dat ik zelf toch wel te snel wil!
Tja het zal gebrek aan ervaring zijn denk ik dan maar.
Om ff uit te leggen; mn zoon is dus op dit moment bij ons in loondiest en doet het feitelijk ontzettend goed. Maar toen we laatst een paar dagen hem de volle verantwoordelijkheid hebben gegeven over een werk met 11 mensen ging het fout na 3 dagen. enerzijds was dat omdat we niet anders konden anderzijds dachten we dat we hem daarmee een pluim konden geven van; kijk wat je allemaal kan! en doet !
Jammer genoeg bleek het toch echt te veel voor hem en is hij vreselijk uit zn dak gegaan.
Dan blijkt ook gelijk dat er nog een aantal dingen zijn waar hij aan werken moet. Misschien eis ik wel veel van hem want door zn dienstverband bij ons drukken we hem met zn neus op dingen die misschien ergens anders niet zo snel naar voren komen en bij ons wel omdat we hem kennen, en verwachten we ook van hem dat hij ermee aan de slag gaat.
Zoals dus zijn aggresie onder controle houden.Dit is altijd wel moeilijk voor hem geweest. Hij heeft ook wel een cursus gedaan maar in de praktijk nog niet echt toegepast.
Nou in ieder geval , confrontatie op het werk met uitvoerder, boel kort en klein geslagen, gescholden en toen de bouwplaats verlaten. Met als gevolg dat hij op veel plaatsen niet meer mag werken voor onze opdrachtgevers.
Na gevraagd te hebben wat hij dacht dat de oorzaak is gaf hij aan dat hij het gevoel heeft dat zijn leven steeds hetzelfde is, opstaan werken, eten, gamen en that's it.
Kan hem geen ongelijk geven want als je nog geen gevoel hebt bij alles wat je doet dan ervaar je het als steeds hetzelfde en sleur. Dat heb ik zelf ook nogal eens. Dan krijg ik behoefte aan een feestje en eens flink uit mn dak gaan.Of een of andere spectaculaire gebeurtenis ofzo.
Kennelijk missen we dan de kick zeg maar?!
Nou ja hij is toch met koninginnen dag naar amsterdam gegaan met onze jongste en een collega.
Alleen is hij sindsdien dus niet meer op de methadonpost geweest wat hij dus eigenlijk wel had moeten doen!
Heb zo een kwaad vermoede dat hij de urinecontrole probeert te ontwijken.
Mede omdat hij nog genoeg medicijnen op voorraad heeft.
Hoewel ik zn geld volgens mij redelijk in kaart heb ben ik toch bang dat hij iets heeft gedaan dat de controle bij de post niet positief kan bevestigen.Hoewel hij geld over had na koninginnen dag.
Verder oogt hij eigenlijk beter!
Hij is ook zondag met zn kids en zn vriendin op pas geweest naar een speeltuin. Morgen gaat hij dan voor het eerst weer werken.
Al met al als ik dit zo terug lees denk ik ; er is wat gebeurt, toch best logisch gezien zijn achtergrond kan ik niet te veel van hem verlangen en dat heb ik wel gedaan. Maar toch een aandachtspuntje voor wat betreft de methadonpost!!!???????

En voor iedereen hier naturlijk : Doe je ding maar vooral houd vol!
Liefs pamela

r@r@

Wijs gebruiker
Lieve Pamela,

Misschien eis ik wel veel van hem want door zn dienstverband bij ons drukken we hem met zn neus op dingen die misschien ergens anders niet zo snel naar voren komen en bij ons wel omdat we hem kennen, en verwachten we ook van hem dat hij ermee aan de slag gaat.

Betrek het alsjeblieft niet op jezelf. Natuurlijk voelt de strijd van haar zoon voor een moeder als haar eigen strijd; dat begrijp ik écht. Maar het is zijn strijd.

Zoals dus zijn aggresie onder controle houden.Dit is altijd wel moeilijk voor hem geweest. Hij heeft ook wel een cursus gedaan maar in de praktijk nog niet echt toegepast.

Is er helemaal geen folllow-up/evaluatie geweest? Is het mogelijk, als jouw zoon dat zelf ook wil, een vervolgtraject te volgen? Want die cursus heeft duidelijk nog niet het gewenste resultaat gehad.

Na gevraagd te hebben wat hij dacht dat de oorzaak is gaf hij aan dat hij het gevoel heeft dat zijn leven steeds hetzelfde is, opstaan werken, eten, gamen en that's it.

Best herkenbaar, hoor. Het is moeilijk, maar alleen hij kan er uiteindelijk achterkomen welke hobby/levensinvulling/carrièreswitch hem nieuwe doelen geven die dezelfde "rush"/bevrediging geven als de drugs dat deden. Je zou er met hem over kunnen praten: "Waar word je blij van? Als je kon kiezen, welk werk/welke opleiding past echt bij jou? Wat zijn je dromen?"

Misschien werkt hij nu voor jullie omdat hij zich schuldig voelt over wat hij jullie (lees: vooral zichzelf) heeft aangedaan, maar wil hij eigenlijk iets heel anders doen wat hij (nog) niet durft te vertellen?

Verder: het nergens zin in hebben of zelfs depressief zijn hoort allemaal bij het net-clean zijn. Net zoals sommigen juist bijna manisch worden.

Het moeilijke is dat als je net clean bent je juist zóveel kracht en stabiliteit nodig hebt om verder te kunnen, maar dat dat er juist vaak dán nog even niet is... Dat maakt alles zó fragiel en eng...

Verslaving is bijna altijd een proces van vallen en opstaan... Dat kan vaak jaren duren, tot de knop definitief om is...

Ik vind het zo mooi om te zien hoeveel jij van jouw zoon houdt, heel herkenbaar...

Ik wens je, weer en nog steeds, alle kracht toe.

Liefs,

joolie-ah

Belezen gebruiker
hoi pamela,
het is heel normaal hoor dat je een tijd met je ziel onder je arm loopt en vaak bij jezelf denkt: "is dit het nou ?".
het lullige is dat hij zelf weer een leuke invulling moet geven aan zijn leven en hoe hard jij dat ook voor hem wilt doen, hij moet daar zelf z'n weg in vinden (dat heeft bij mij 4 jaar geduurt, dat kwam ook wel door te veel onverwerkte problemen, maar door het lange gebruik)
het duurt ff om alles weer op orde te krijgen in je kop, weer op 1 lijn zitten met verstand en gevoel.
dat hij niet naar de meetpost is geweest is kan 2 dingen betekenen, of hij denkt er klaar mee te zijn, of hij heeft idd wat op en buiten de u c zal schuldgevoel dan ook een rol spelen.
het is mij niet duidelijk of hij nog steeds subuxone slikt en hoe dat bij die instelling te werk gaat, is het zo dat niet komen opdagen en dus ook geen u c inhoudt dat je nix krijgt ?
hoe hard jij ook wilt, HIJ moet willen, het vervelende is dat je wel alles ziet maar niet in z'n koppie kan kijken.
het is vallen en opstaan, het enige wat je kunt doen is hem helpen opstaan en het duurt nou 1maal een tijd.

hoi eric,
hoe ist bij jou?
hier gaat alles best hoor, ik begin langzaam weer energie te krijgen, mag ook wel weer na 4 weken, zelfs het slapen gaat beter, 2 n88 pillen en dan weer 2 n88 nix,dan duurt het wel wat langer voordat ik inslaap, maar ik slaap wel :grin:
ik ga me orienteren op een studie en een hele andere baan, dus ik zie alles weer wat zonniger in,
kortom mijn leven begint weer "normale" vormen te krijgen :grin:
liefs joolie :wave:

Eric

Lieve Pamela;
Zoals R@R@ zei;Betrek`t niet teveel op jezelf.Mijn moeder deed dat ook vaak,ze was gescheiden en gaf dan zichzelf de schuld van MIJN falen ! Mijn broers waren altijd heel anders als ik.Ik was echt`t zwarte schaap terwijl zij toch wat meer "geremd"waren.IK en niemand anders heb er een zooitje van gemaakt,ik zeg ook niet;m`n vader sloeg me verrot en ik heb m`n enige 2 broers verloren ! FOUTEN maken we ALLEMAAL,pijn en ellende hebben we ALLEMAAL.Jij hebt heel erg je best gedaan,je alles gegeven om hem op te voeden ! Tijdens dat opvoeden maken we ALLEMAAL "fouten",anders zou je geen mens zijn ! Het zijn de zwakken die daar MIS-bruik van maken.Je kan allemaal wel gaan zitten;M`n vader dit.m`n leven dat.of;ik heb zoveel pech gehad ! Dat is allemaal in`t verleden en we moeten allemaal door ! Hou je zoon goed in de gaten.Toen ik net gestopt was moest ik echt als`n "klein" kind behandeld worden ! Ik moest alles opnieuw opbouwen en was gewend de kantjes eraf te lopen.Ik was dan nog`ns zo crimineel als de pest(Alleen de foute figuren deed ik wat aan maar`t was wel makkelijk geld),dit geeft je helemaal het gevoel van;Is dit`t nou,moet ik nu voor 15 a 20 euro per uur gaan werken ! Het zijn allemaal kleine stapjes.En hou hem goed in de gaten;Junks zijn meesters in deceptie ! Als jij denkt;Hij heeft een keer gebruikt is het MISSCHIEN al 5 keer ! Ik ken jullie niet ik zeg alleen hou`t in de gaten.Hou 2X zo lang ze handje vast als je denkt dat nodig is ! En laat`m af en toe lekker z`n hart luchten <= DIT is zooooooo belangrijk,je krijgt dan een beetje het gevoel van;Ik sta er niet alleen voor,en;Ze begrijpt`n beetje hoe ik ervoor sta en hoe moeilijk ik`t heb ! (Je hebt n.l. vaak`t gevoel dat niemand je begrijpt!).Ik wens een ieder die aan`t vechten is heel veel succes(Of`t nou voor jezelf is of je zoon/dochter!). Mensen,de zomer komt eraan,heeeeel veel liefs;Eric...

Bijlagen

• undergroundswing.gif
    undergroundswing.gif
    41,3 KB · Weergaven: 1.272

pamela

Newbie
Hallo allemaal,

Relativeren is wat ik hier leer.
En daar ben ik erg blij mee!
Door hier zo nu en dan mn verhaaltje te doen en jullie reacties te lezen kan ik de dingen weer beter op een rijtje zetten voor mezelf.Dat hebt ik al eerder gezgd maar wil het toch nog ff melden!
Dat zal voor jullie ook gelden maar ik vind het toch wel bijzonder dat er op dit gebied zo een kontact kan zijn met mensen die ik eigenlijk helemaal niet ken.
Ik probeer naast mijn zoon te lopen als zijnde een wandelstok voor de wandeling van zijn leven.En soms merk ik dat hij niet weet hoe hij de wandelstok moet vasthouden en ik niet weet hoe ik hem het handvat voor moet houden.En zo strompelen we samen voort.....
En inderdaad iedereen in de wereld maakt fouten.
Alleen denk ik dat fouten er zijn om van te leren en ik wil misschien dat hij een beetje te snel leert. en leg voor mezelf ook de lat erg hoog zo. Beschouw waarschijnlijk zijn "falen"( begrijp me niet verkeerd) als mijn falen.
Maar eigenlijk wil ik alleen maar zeggen dat ik het als moeder zijnde ontzettend verrot vind om mn zoon in zo een gevecht te zien!!!!Ben denk ik niet de enigste.
De onmacht van zn gezicht lezen doet pijn! Maar ik wil niet dat mijn pijn , zijn pijn wordt!
Dus daarom ben ik zo blij met dit forum! Hier kan ik dan even mn hart luchten en de dingen ter harte nemen die jullie schrijven en mezelf een spiegel voorhouden.
Dan kan ik hem de wandelstok weer voorhouden zodat hij hem weer goed kan vasthouden en we weer verder kunnen.
Dan begrijp ik beter wat er in hem omgaat als hij de woorden niet kan vinden of het moeilijk vind om met mij erover te praten ( want dat is ook niet makkelijk altijd) Ik ben er toch van overtuigd dat iemand in dit soort situaties een persoon nodig heeft die volledig achter hem of haar staat om eruit te komen. Ook al is degene niet thuis in dat wereldje.

Om nog even terug te komen op zijn therapie vooor agressie, dat was eigenlijk een wasse neus om het zo maar te zeggen. er waren uiteindelijk te weinig deelnemers en dus zat hij met 2 mensen de cursus te doen en is er weinig behandeld.
Punt is dat hij zelf veel agrssie heeft mee gemaakt in zn jeugd en denk dat daar het probleem uit voort komt. Soms kan hij er eigenlijk heel goed mee omgaan .bv als er iemand in zn omgeving is die bedreigd wordt maar als hij zelf boos wordt dan is het hek van de dam om het zo maar te zeggen.
Geloof dat hij het wel herkend maar er nog niet toe in staat is om het een halt toe te roepen.
Ik denk zelf dat dit een probleem is waar hij pas later mee aan de slag kan gaan, helemaal omdat nu blijkt dat hij toch nog heel erg bezig is met de invulling van zn dagpatroon en daar ook nog wel moeite mee heeft.

Liefs voor allemaal!!!

Liefs voor allemaal!!!

Eric

Joolie-ah;Dat niet kunnen slapen(en de beenkrampen)vond ik altijd VRESELIJK ! Je ligt er maar(in je bedje)te tobben over`t leven en de (vele?) fouten die je hebt gemaakt.Echt tof dat`t nu beter gaat ! En een nieuw doel in je leven is altijd goed(zolang je`t leuk vindt!).Je bent dan n.l. met je koppie met nieuwe dingen bezig,het leidt je af van alle "ouwe" shit ! Ik hoop dat`t zo goed met je blijft gaan !
Pamela;Al die praatgroepen vond ik eigenlijk niets.Er is niks beter als praten met de mensen die je`t beste kent,waar je`t beste mee omgaat ! Mij hebben ze in der tijd ook van alles willen "aansmeren",en`k schoot er niets mee op.Jullie zijn de mensen die hem moeten helpen.<=Dit is alleen moeilijk,je moet n.l.een scheidingslijn vinden waarbij je hem niet teveel "in de watten legt" en hem toch het gevoel geven dat hij er niet alleen voor staat ! Ik ben een grote kerel(100kg en niet dik)en ik heb een keer 2 gasten stevig aangepakt omdat ze m`n toenmalige vriendin lastig vielen.Dan komt er een "geleerde" die zegt dat ik aggressie problemen heb omdat m`n pa me een aantal keer verrot heeft geslagen,en ik een grote vent ben! "Ze" zitten dan in een gedachtegang en "zij" kunnen "NOOIT" fout zijn ! Nou dat zijn "ze" wel,en "ze" zitten er vaak naast ! Heel veel agressie komt voort uit ellende die je in jezelf voelt als je je zo rot voelt ! Met die verslaving los je n.l. NIETS op,je schuift alleen alle problemen voor je uit ! Ik hoop voor je zoon dat hij "z`n ei" kan vinden,dit is n.l.zo belangrijk om eigenwaarde en rust in je leven te vinden ! Ik hoop echt voor jullie dat`t lukt !

Aan alle vechters;Heel veel liefs,groetjes;Eric. :wave:

Bijlagen

• undergroundswing.gif
    undergroundswing.gif
    41,3 KB · Weergaven: 1.229

pamela

Newbie
Hallo allemaal,

Wil toch ook weer even positief nieuws brengen!
Moederdag was natuurlijk in aantocht en mijn dochter van 19 is met het idee gekomen om een portret foto te laten maken van al mn kinderen. Zij is dus de aanstichster van het idee maar omdat ze zelf in oosterhout woont kon ze alleen mee om de foto te laten maken en heeft mn zoon verder alles afgehandeld. Het leuke en positieve hieraan vind ik dat ze nog nooit eerder met zn 4en op zo een foto zijn geweest dus voor mij is dat erg leuk! Maar vooral dat mn zoon dus de taak op zich heeft genomen om van de 103 foto's die er genomen zijn de beste uit te zoeken bij de fotograaf! hij moest dus heel bewust kijken naar wat hij het leukste en mooiste vond! En dat bleek niet makkelijk! De een na de ander had wel iets wat niet in goede aarde viel. Maar wat me ook is op gevallen is dat hij sindsdien meer bezig is met zn eigen kinderen!!!! :) :) Neemt tijd voor ze als ze hier zijn, besteed aandacht aan ze! speelt met ze!!!!
Zorgt voor ze en overlegt op zijn manier met zn vriendin!!!
En ik heb het gevoel dat hij door die foto actie het belang heeft meegekregen van het familie gevoel ,saamhorigheid, en het belang van herstellen!
Nou een mooier kado had ik niet kunnen krijgen!!!
En het is zo mooi om te zien op die foto hoe ze zichzelf zijn en toch zo bijelkaar horen!
Voor jullie misschien een beetje vreemd dit maar als je onze geschiedenis zou kennen zou je het wel begrijpen! En het zijn dan de kleine dingentjes die het weer doen!

Nog even over die aggresie , ik denk dat je gelijk hebt. Mensen die vanuit een theorie aggresie behandelen kunnen zich geen voorstelling maken van het werkelijke gevoel bij mensen die er mee moeten leren omgaan!
Ik zie het zo, een plant heeft gezonde wortels nodig om "mooi "te zijn, als er 1 wortel verrot is, moet je hem extra zorg en liefde geven om de hele plant weer "mooi "te krijgen, gezond te krijgen.
Dan kun je zeggen ik geef hem elke week 1 keer aandacht. Maar dat werkt niet. Beter lijkt mij het de plant konstant te observeren en goed te bekijken wat heeft hij/zij nu nodig? en hoe ga ik dat aan hem/haar geven?Ik ben feitelijk de wortel van mn zoon en kan hem het beste bestuderen.
Ik weet welke wortel rot is en moet nu zoeken hoe ik zn gezonde wortels zo kan bewerken dat hij weer helemaal gezonde wortels krijgt!Ik ben degen die hem zijn voeding kan aanbieden.
Maar ik kan daarbij wel hulp zoeken bv via jullie! Want ik ben ook niet alwetend.
En voor alle moeders die hetzelfde meemaken als ik : wanhoop niet!!!! Er is altijd hoop!!!
Dag lieve mensen :)

Eric

Lieve Pamela;Kado`s als zo`n foto zijn altijd de leukste dingen.Een ander zou zeggen;"het is maar`n fototje".Maar als je het verhaal erachter kent krijgt zoiets een veel betere/mooiere betekenis ! Het is voor mensen zo belangrijk om te horen wat je goed doet,wat de mooie dingen zijn in je leven ! Ik vind dat mensen veel te vaak snel klaarstaan om elkaar af te zeiken/te veroordelen(Vaak om zo niet op hun eigen ellende te focussen),als IDEREEN nou eens elkaar complimentjes geeft,en dat over en weer doet,zou de wereld er een stuk beter uitzien ! Ik ben altijd geintresserd geweest in Buddhisme;"zoek alles(geluk en zo)in jezelf !!! Want eigenlijk is er maar EEN ding belangrijk in`t leven,dat is;DAT JIJ GELUKKIG BENT !!! De natuur vind dat je zo lang mogelijk,gezond,op deze aardbol rondloopt om zoveel mogelijk kindjes op de wereld te zetten,wij zijn dat ontgroeid,geluk is`t enige.....ECHT !!!(De aardbol is ook VEEEEEEEL te vol !!!).
Alleen jij kan ervoor zorgen dat jij gelukkig wordt ! Een ander kan(En wil,MEESTAL)het niet voor je doen !!!Hoe je het voor elkaar krijgt is eigenlijk niet belangrijk,en NIEMAND kan altijd blij zijn.Streef er alleen naar dit zoveel en zo vaak mogelijk te "doen".
Lieve Joolie-ah;Ik las net pas wat voor`n ellendige ziekte dat kan zijn.Ik ben stuckadoor geweest(en soms nog)en`k weet wat rugpijn is.Ik wens je veel sterkte hiermee.Neem NOOIT genoegen met wat artsen zeggen.Mijn moeder werd +/-30 jr. terug verteld dat ze binnen 2a3jr.zou sterven.Zij is toen op onderzoek gegaan en na een jaar kwam ze erachter dat ze geopereerd zou kunnen worden(Er waren toen nog maar 2 artsen die open-hart operaties deden!),we zijn toen 6 mnd. verhuist naar Houston(Texas)en ze is geopereerd en heeft nog jaren geleefd ! Wij hebben nu het net,blijf uitkijken(als je er nog last van hebt,je komt er immers nooit van af)naar nieuwe uitvindingen.Artsen zijn ook mensen(ECHT !)en kunnen fouten maken of niet op de hoogte zijn van nieuwe behandelwijzen !

Mensen,heel veel sterkte,groetjes;Eric.

Bijlagen

• free_magic_wands_20100208_1337567853.gif
    free_magic_wands_20100208_1337567853.gif
    118,5 KB · Weergaven: 1.140

joolie-ah

Belezen gebruiker
lieve eric, ik heb geen ziekte hoor, dat was mijn pa (tenminste, ik neem aan dat het over de bechtrew gaat) het is wel erfelijk maar ik heb het gelukkig niet, ik heb helaas wel de geestelijke
trekjes geerfd.
zijn lichaam was zo naar de klote ( hij mankeerde veel meer hoor) dat hij de depressies niet meer kon overwinnen en vaak psychotisch was, hij is 03-08-97 overleden.
je hebt zeker gelijk wat de artsen aangaat, we hebben regelmatig moeten waken omdat hij volgens de arts de volgende ochtend niet zou halen, dat is in ongeveer 10 jaar 4 x gebeurd.
met mij gaat alles lekker hoor, bijna 6 wkn geen meet meer en het slapen gaat mondjesmaat beter maar gevoelsmatig voel ik me toch nog steeds hetzelfde als toen ik wel slikte, daar ben ik alleen maar blij mee want ik heb geen zin om weer zo te gaan stuiteren als na de dope :flushed:
ik wil blijven zoals ik ben want daar ben ik toch wel blij mee :grin:
liefs joolie :wave:

Irezz

Bewuste gebruiker
Jij bent de allerliefste mama ooit. Mijn moeder zou me buitengooien. Dit is echt ontzettend aangrijpend. Ik verdiep me hard in heroïne laatste tijd, nooit de drang gehad om het te proberen tho. En per dag dat ik bijleer over de drug besef ik meer en meer dat ik er vér, héél erg ver vanaf moet blijven.

Maar jij, of beter jullie, want ex-hero gebruikers zijn gewoon allemaal onzettend lief en begripvol, verdienen écht écht écht een standbeeld. In elk land. Als voorbeeld, dat je elkaar echt niet in de steek mag laten.

En je zoon mag, zonder enige twijfel en, hoe moeilijk hij het ook heeft, echt áltijd wel beseffen hoe ongelooflijk veel hij (en ontzettend veel andere ex-verslaafden) aan jou heeft. Of je nu zelf soms andere spullen gebruikt of niet.
Dit heeft écht m'n dag ontzettend veel beter gemaakt, wetend dat er écht zo'n ouders bestaan.

Onthou altijd, hoe zwaar je dag ook is, dat jullie écht ontzettend TOP zijn, en het ook altijd, wat er ook gebeurd, áltijd zullen zijn.

pamela

Newbie
Hallo allemaal,
Hallo irez,
Ik wil toch even zeggen dat ik echt niet zo lief ben hoor!!!Ik kan echt wel hele hoge eisen stellen aan mensen omdat ik ervan overtuigd ben dat een ieder het aan zichzelf verplicht is zich te ontwikkelen. Dat vindt ik omdat ikzelf wel het een en ander meegemaakt heb en je alleen door jezelf te ontwikkelen op elk niveau( emotioneel,inteligentie,spiritueel) kan leren van je fouten!

Zijn het fouten kan je je dan afvragen? Wat me opvalt is dat bijvoorbeeld..... Erick steeds schrijft dat hij het zwarte schaap in zijn gezin was. Maar wat betekend dat nu eigenlijk?
Is dat de mening van zn familie leden of is dat zijn eigen mening???
Als het zijn eigen mening is dan klopt zijn advies naar ons ( lees degene die deel nemen aan dit forum) niet!!!Omdat hij zelf steeds aangeeft dat je van je fouten moet leren en iedereen fouten maakt, maar intusseen bestempeld hij zichzelf als het zwarte schaap???? (meet kennelijk dus veel fouten?)
Wie heeft bepaald dat de dingen die hij gedaan heeft in zn leven "zwart"zijn?
Is hij daarom slechter of anders?
Omdat hij afweek van de normen die in dat gezin werden gehandhaafd?
Wat is een "zwart schaap"? Sorry erick maar ik moest het toch ff kwijt!!!! :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

Ik beschouw mn zoon niet als het zwarte schaap van ons gezin eerlijk gezegd.
Ik bekijk hem als een eigen persoonlijkheid die een andere weg heeft gekozen om zichzelf te leren ontdekken.
Dat ik het niet eens ben met die manier is helaas jammer voor mij en de rest van ons gezin maar het is niet anders.
En ondanks dat hij die weg heeft gekozen kan ik ook weer op mijn beurt daarvan leren!
Natuurlijk vindt ik het niet altijd leuk om dingen te zien waar ik het niet eens mee ben!
Ik vind het moeilijk om hem te zien vechten!
Maar ik heb soms wel het idee dat mensen vergeten dat ook al praten we over gebruik van drugs ( hard) er altijd een persoon achter zit!!!!!!! :hearteyes: :hearteyes:
Het is in mijn ogen niet alleen de drugs waar al die mensen problemen mee hebben.
Het zijn mensen met een verhaal!!!Een leven, een persoonlijkheid, een achtergrond!!!!!een toekomst!!!
En lieve mensen hier allemaal wat ik toch ook nog eens wil zeggen: praat vooral over wat je aan het doen bent!!! Ook al ben je nog aan het gebruiken, sluit je zelf niet af! sluit je naasten niet buiten!probeer kontact te maken door te vertellen wat je doet elke dag!!! Dit maakt het voor je naasten zoveel makkelijker om je te begrijpen! om je in jouw wereld te begeven! Dat kan de weg zijn om een stapje te zetten in het afkicken, openheid, begrip, maar in de eerste instantie begrip van beide kanten!!!
Ik zelf heb veel geleerd door de dingen die ik gehoord heb van mn zoon!
Over hoe hij aan zn geld kwam, waar hij zn spul haalde, hoe hij zich voelde als hij niets had,de stres, de personen van dichtbij zien waar hij van kocht. Raar misschien maar ik was nieuwsgierig naar zn leventje! Ik wilde weten wat hij deed! ging me erin verdiepen. En vervolgens realiseren hoe moeilijk het voor hem was en hoe zwaar!!!Met eigen ogen heb ik gezien hoe een mede gebruiker in de problemen kwam en heb hem geholpen door kleine praktische dingen voor diegene te regelen. Laat mensen zien wat jullie wereld is! Dan komt er veel meer begrip!Zie jezelf niet als een aaneenschakeling van fouten!!!Of als ( zoals erick zegt) het zwarte schaap!Het is absoluut géén verwijt hoor erick!!!! Maar je moet volgens mij wel iets positiever worden!!!! :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

En voor wat mn zoon betreft: het gaat GOED !!!Zijn werk doet hij echt heel goed en zijn relatie neemt hij onder de loep. kontact met zn kinderen wordt steeds beter. Financieel begint hij steeds meer interessen te tonen. maakt plannen voor zn vakantie. komt iets meer in kontact met andere mensen.gaat weer regelmatig naar de post want hij heeft nog wel medicijnen.slaapt over het algemeen redelijk goed.
Dus eigenlijk zijn we allemaal heeeeel tevreden!!!
Nu voor iedereen; veel liefs en geluk!!!! en voor degen die ook afkicken of al vrij zijn VOL HOUDEN!
:hearteyes: Pamela

Bovenaan