40 dagen zonder alcohol

15 maart ben ik een jaar van de alcohol, goed he? :)
En jawel, geheelonthouder he; Geen druppel.

Een oud topic, maar wellicht interessant genoeg om nog eens op te halen

Wie heeft het (eens) gered om 40 dagen niet te drinken?

Makkelijk. Ik hou niet bij wanneer ik voor het laatst iets van alcohol gedronken heb maar gezien ik bijna nooit iets in huis heb is het niet zo moeilijk.

Ik ben ooit 5 maanden gestopt ivm te hoge lever waarde.

Gek genoeg ging ik toen wel meer dope gebruiken, maar mijn lever waarde daalde wel.

Bewijs dat alcohol gewoon super kut is? Ja.

ben op het moment aan 't dieeten en dan drink ik inderdaad niet, heb dit wel eens eerder een maand of 3 gedaan totdat ik mijn streefgewicht had bereikt. niet moeilijk, maar in het begin wel wennen op stap als iedereen wel drinkt :)

Ik drink toch wel ieder weekend. Wanneer ik lekker een weekendje thuis ben misschien 2, als ik uit ga iets meer. Zondags bij het eten een wijntje vind ik gewoon heerlijk, omdat wijn lekker is want anders zou ik het niet drinken toch... 40 dagen zou ik prima kunnen halen, maar dan moet er wel een reden zijn (bijv zwangerschap of medicatie).

Houd het niet precies bij, maar soms drink ik 2 maanden of langer geen druppel en dan een maand wel weer wat meer. Alcohol is wel aardig maar haalt het bij lange na niet bij andere leuke middeltjes :)

alcohol is te shittt voor my< het geeft het gevoel van scheit< de gevangis is niet zoals je denkt.. niet zoal je het voorsteld.niet zoals je denkt.

staat de kerk bij dsb scheef??

hahah echt waar goozurs , in delft waar ik werk staat een kerktoren die staat scheef, net als die toren die de naam pizza heeft gekregen om een reden die ik dus absoluut niet weet,

Exceptional Insight zei:
Tomaat zei:
Natuurlijk zou het kunnen. Maar waarom?
Om aan jezelf te bewijzen dat je het kunt. Dan kun je daarna gewoon weer verder met je verslaving.

Ik weet van mezelf dat ik dat kan, daarvoor heb ik geen 'test' nodig.... Ik drink al meer dan een maand (met uitzondering van oud op nieuw, dat moet ik er wel bijzeggen) zeer zelden, alleen de zaterdag 2 halve liters bier (en dat is niet alle weken zo geweest). Het zijn examens voor mij, en ik heb het lastiger daarmee dan met het feit dat ik mijn wekelijkse zuip- en blowweekendjes moet missen... Al zal het wel deugd doen dat ik het terug kan doen, dat zal je mij niet horen ontkennen.

Azhara zei:
Wie zou dat hier volhouden, 40 dagen droog staan??

Ik drink eigenlijk zo goed als nooit. Een heel enkele keer drink ik een paar slokjes. Maar ik kan ook jaren zonder. Ik heb er gewoon niets mee.

alcoholist zei:
Dione zei:
Azhara zei:
Wie zou dat hier volhouden, 40 dagen droog staan??

Ik drink eigenlijk zo goed als nooit. Een heel enkele keer drink ik een paar slokjes. Maar ik kan ook jaren zonder. Ik heb er gewoon niets mee.

wat is dan wel je zwakke punt

absoluut kleding hahaha. ik ben best een beetje een shopaholic. qua drugs zijn uppers mijn zwakke punt. maar dat gebruik is nu ook gereduceerd tot 1 keer per jaar o.i.d.

Miss Kittin zei:
pawelonius zei:
en waar ik me echt al tijden aan erger... 'biertje' 'wijntje' 'borreltje'. men brengt het altijd met verkleinwoorden.
Het wordt zo makkelijk gezegd, maar dat 'biertje' drinken op je 'borreltje' is meestal een bezopen 'mannetje' met een kapot 'levertje'...

:mrgreen: He's got a point!
Lijntje, jointje, pilletje, tripje, zegeltje, bommetje, puntje...

OT, ik zou hier denk ik toch wel even moeite mee hebben, wat het dan weer boeiend maakt.

Terug
Bovenaan