8x meer teer in wiet?

Kigh

Bewuste gebruiker
Jonge jonge, geloof jij alles wat je vrienden je vertellen?

Nee, er zit niet 8x meer teer in. Als je het puur rookt, kan het zelfs reinigend zijn ook.

Mirrorball

Bewuste gebruiker
Kigh, juig maar niet te vroeg..
In alle natuurlijke producten zit teer, dus ook in wiet.
En ja, het is zo dat een Joint vèèl maar dan ook vèèl schadelijker is dan een sigaret..
Dit komt volgens mij omdat als je wiet rookt, je longblaasjes verder open gaan staan, hierdoor kan de sigarettenrook er beter in sluipen en is dit dus schadelijker..

Ik weet niet hoe het zit met puur though..

Kigh

Bewuste gebruiker
Het gaat mij in ieder geval om puur roken,
wiet + shag is idd slechter dan een sigaret lijkt mij.
Maar dat er zelfs in dierlijke producten teer zat wist ik niet. :openmouth:

jcp

Bewuste gebruiker
Uhm wat is er dierlijk aan cannabis??

Cannabis is schadelijker door de manier van inname (langer rook in je longen houden) en omdat cannabis met veel meststoffen gekweekt wordt bevat het meer schadelijke stoffen.

Rook dus biowietjes en rook ze puur (de werking van tabak werkt het effect van de wiet tegen) of nog beter: verdamp het.

Vergelijking tussen marihuana en tabak:

http://www.cannaclopedia.be/CannaTabak.htm

hodgepodge

Bewuste gebruiker
maxrelax07 zei:
Vanwaar komt toch die 'helende' werking?
(mythe door de pro-cannabis mensen uitgezonden???)
Helend?
Het werkt tijdelijk tegen hoofdpijn, misselijkheid en verminderd oogdruk enzo. Ook schijnt het iets te doen met je gewrichten waardoor mensen die daar klachten hebben het minder hebben als ze geblowd hebben. Maar echt helen doet het volgens mij niets.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
als wietgebruik echt slecht was, was de mensheid al uitgeroeid.

bij wiet , invergelijking met een aantalmedicijnen, zijn er gewoonweg veel r nare bijwerkingen.

Ik heb liever een suf gevoel van de wiet, dan een maagzweer van de tabletten.

Er zit 8x meer teer in dan tabak rookt er wel keer minder van dan tabak

Mindgamer

Badass junkie
Weed laat mensen hun stress punten relativeren. Als ik een kogel door mijn voet schiet, bereik ik het zelfde effect :sunglasses:

tomz0r

Badass junkie
Welhallodaar zei:
tssssss..... dat is niks

Plus door regelmatig wiet te gebruiken heb je grote kans om een psychose te krijgen. Zeker als je minderjarig bent. Je wordt er ook lui, moe en lusteloos van. 1 op de 10 mensen gaat dagelijks blowen en verpest daarmee zijn toekomst.

fs180

Belezen gebruiker
tomz0r zei:
Welhallodaar zei:
tssssss..... dat is niks

Plus door regelmatig wiet te gebruiken heb je grote kans om een psychose te krijgen. Zeker als je minderjarig bent. Je wordt er ook lui, moe en lusteloos van. 1 op de 10 mensen gaat dagelijks blowen en verpest daarmee zijn toekomst.
alsof na je 18 opeens fisiek anders bent :P
trouwnes, ik ken mensen, waaronder ikzelf, die juist na blowen niet lui worden
ik kan na het blowen vaak weer helemaal wakker worden en zin krijgen om dingen te doen

Jeroen83

Bewuste gebruiker
fs180 zei:
tomz0r zei:
Welhallodaar zei:
tssssss..... dat is niks

alsof na je 18 opeens fisiek anders bent :P
trouwnes, ik ken mensen, waaronder ikzelf, die juist na blowen niet lui worden
ik kan na het blowen vaak weer helemaal wakker worden en zin krijgen om dingen te doen

Misschien als je minder blowed zal je dat ook kunnen doen als je niet stoned bent :) En hij bedoelt niet perse onder de 18, maar eerder dat je hersenen nog niet goed uitgegroeid zijn. Puberaal gedrag zie je vaak zelfs tot zn 20e door gaan eh.

Mindgamer

Badass junkie
loadrunner zei:
De teer die in de wiet zit is niet het probleem
Wat is dan wel het probleem?
En af en toe een pure joint roken, is dat niet goed voor je longen? (wat ik zelf afschrijf als bullshit, want zo klinkt dat namelijk :P )

Javaanse Jongen.

Experimenterende gebruiker
nee natuurlijk is wiet niet goed voor je longen. en dat reinigen slaat al helemaal nergens op.

het gaat er gewoon om hoeveel tabak en wiet je in je joint doet. dus het verschilt per joint.

en de temperatuur van de rook die je uit je joint suckt ligt een stuk hoger dan de rook die je uit een peuk suckt.

magicwasso

Belezen gebruiker
hodgepodge zei:
maxrelax07 zei:
Vanwaar komt toch die 'helende' werking?
(mythe door de pro-cannabis mensen uitgezonden???)
Helend?
Het werkt tijdelijk tegen hoofdpijn, misselijkheid en verminderd oogdruk enzo. Ook schijnt het iets te doen met je gewrichten waardoor mensen die daar klachten hebben het minder hebben als ze geblowd hebben. Maar echt helen doet het volgens mij niets.

Bij gewrichten problemen word het zeker toegepast, maar dan rook je het niet, je wrijft het op je gewrichten, dat weet ik want mijn tante (die in amerika woont) heeft die gekregen van de docter na verzoek van haar (verzoek naar alternatieve geneesmiddellen)

7_of_9

Newbie
Wiet werkt inderdaad tegen hoofdpijn, in mijn geval tegen mijn migraine. Ik smoor nu ongeveer een maand of 3, geen 1 dag last gehad van hoofdpijn. Ben nu voor even gestopt en na dag 2 heb ik weer last van mijn migraine. Helaas woon ik in België en is het niet altijd even gemakkelijk om mijn "medicijn" te gaan halen.

Groetjes

nightmare

Belezen gebruiker
het is ieder geval totaal niet reinigend of op welke manier dan ook goed voor je longen.
in wiet rook, dus ook als je het puur rookt, zit meer teer dan in sigaretten rook. of het nu 4 keer, 8 keer of 20 keer zo schadelijk is maakt niks uit. blowen is gewoon schadelijker dan een sigaret!

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
nightmare zei:
het is ieder geval totaal niet reinigend of op welke manier dan ook goed voor je longen.
in wiet rook, dus ook als je het puur rookt, zit meer teer dan in sigaretten rook. of het nu 4 keer, 8 keer of 20 keer zo schadelijk is maakt niks uit. blowen is gewoon schadelijker dan een sigaret!
Helemaal niet

Mayan

Bewuste gebruiker
Ik dacht zelfs te lezen 20x, maar goed kan ook 8x meer teer bevatten.
Als ik hier sommige reacties zien zoals: "als je het puur rookt kan het reinigend werken" dan denk ik wat voor randdebiel zijde? Get the facts together.

't Is net daarom dat ze vaporizers verkopen, zodat de schadelijke stoffen achterblijven en dus enkel de THc verdampt.

nightmare

Belezen gebruiker
Welhallodaar zei:
nightmare zei:
in wiet rook, dus ook als je het puur rookt, zit meer teer in dan in sigaretten rook. of het nu 4 keer, 8 keer of 20 keer zo schadelijk is maakt niks uit. blowen is gewoon schadelijker dan een sigaret!
Helemaal niet
Jij hebt echt het IQ van 't achtereind van een os. ik heb geen zin om een discussie met jou te voeren. :wave:

nightmare

Belezen gebruiker
wat lul jij nou.
dat ik erken dat de rook slechter voor je longen is dan sigaretten rook betekend niet dat ik er tegen ben, integendeel ik blow zelf ook regelmatig. Denken dat wiet je longen heelt of reinigt of wat dan ook is gewoon naïef.

Kigh

Bewuste gebruiker
Welhallodaar zei:
Mensen die tegen cannabis zijn hebben gewoon een paar steken los in hun hoofd zitten. Net zoals nightmare

Zo'n opmerkingen gaan toch helemaal nergens over man.. Denk toch eens na voordat je gaat schrijven.

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
over mensen die een steekje los zouden hebben :

Ooit wel eens een normaal mens ontmoet?
En , beviel het?

over de teer>
het is meten met twee maten.
De stoffen in tabak zijn niet fraai voor de gezondheid.
Cannabidoiden zijn inhoudsstoffen van cannabis, en worden ingezet als medicijnl.
Roken van wiet is NIET ik herhaal NIET gerelateerd aan lomgkanker, en verkleint zelfs het risico erop.
Dit komt doordat THC kanker aanvalt , en cannabidoiden in het algemeen de bloedvaten die aangelegd worden naar tumoren stopzet en ongedaan maakt.
Iedereen maakt constant zelf kankercellen aan.
Afhankelijk van je imuumsysteem kan je ze de baas blijven of niet.
Wiet versterkt je afweer.

Blijf goed eten , slaap voldoende, neem niet teveel hooi op je vork , en blijf weg van te veel tab en teveel alcohol.
teveel wiet maakt hooogstens vrolijk , hongerig en slaperig.
Dat is de hele waarheid.

ps , de teer in cannabisrook is dus wel aanwezig , maar wordt door de andere inhoudsstoffen in rook ruimschootsgecompenseerd.
Besef goed, dat jij als mens het resultaat bent van een selectieproces, en jouw en mijn voorouders wooonden in roetzwarte grotten waar ongerdroogd houd verbrand werd.....
Go figure.. je lichaam houdt wel van wat verbrande etherische olieen .

Tabak is tegenwoordig verontreinigd met suiker, en heel veel synthetuische "hulpmiddelen"
Als jij en ik die hulpstoffen in onze wiet tegenkwamen , zouden we de koffieshophouder geld terug vragen.

Mayan

Bewuste gebruiker
Ik ben een verwant blower.
Ik aanzie de medicinale eigenschappen van cannabis.

Maar gaan preken dat cannabis roken niet gerelateerd kan worden met longkanker blijft toch een vraagstuk hoor. Is ook nooit echt onderzoek op gedaan en de meeste blowers draaien ze in een joint met tabak.
Daar komt nog eens bij kijken dat er tumoren worden opgemerkt bij langdurige gebruikers.
Bezie zomaar even Bob Marley

Cannabis is blowen is schadelijke, basta.
Maar dat ontneemt mij ni om het te roken, want er zijn wel schadelijkere dingen.
Je hebt mensen die ongezond eten, niet blowen.
Je hebt mensen die gezond eten en blowen.
Waar leg je de grens he...
Maar Cannabis is niet zonder risico's, U bent gewaarschuwd.

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
er is een onderzoek naar gedaan dat verbluffende resultaten had.
Dit onderzoek is gehouden in usa , waar rokers ofwel tabak ofwel cannabis neigen te roken ( weinig tot geen mixxen van de twee- in usa is onder veel blowers een ongespreoken afspraak dat tabak gif is.)

in het onderzoek kwam naar voren dat cannabisrokers ( die niets anders roken)minder kans hebben op longkanker dan niet blowers/nietrokers.

conclusie - joints roken is gezonder dan ze niet te roken, op voorwarde dat er geen tabak in je joint zit.

ik snap dat dat moeilijk is voor te stellen .
Het actieve ingredient ( thc) is nou eenmaal heilzamer dan de vervuiling die je op de koop kado krijgt ( roet , en teer ACHTIGE stoffen)( is niet zelfde als teer)

Mayan

Bewuste gebruiker
Nou Afghaan, dat wil ik heel graag geloven.
Maar ik denk dat het puur zelfs schadelijk is.
Weet je, je wiet heeft een hoeveelheid in massa.
Dat "medicijn" THC en CBD enzovoort is maar een kleine hoeveelheid van die massa.
Dus je rookt zowiezo overbodige massa.
Daarom verkopen ze toch vapo's die enkel de benodige stoffen verdampt.
Enfin, ik wil je heel graag geloven, maar mij is het allemaal anders uitgelegd (door dokters) en anders in teksten.
Hoe dan ook, er is nog geen tastbaar bewijs dat cannabis puur roken minder schadelijk is dan een sigaret. Het bewijs dat tabak schadelijker is dan wiet is er eigenlijk ook nog niet.
Ik heb zulke artikels wel gelezen, maar het was altijd "een-in-zo'n-bocht-gewrongen-artikel.
Dus tastbaar bewijs is er niet.

Ik smoor ook gere mijne joint, maar als ik de medicinale toepassingen wil toepassen maak ik er olie van. En neen niet echt de hasjolie zoals je zou denken.
Olie waarvan je niet stoned wordt als je het verstandig en medisch toepast.
Google: Run from the cure
http://www.google.be/search?client=fire ... gle+zoeken

www.youtube.com/watch?v=pjhT9282-Tw

_Kat_

Bewuste gebruiker
Mensen die wiet roken (niet met sjag erbij) lopen 15 keer zoveel kans op longkanker. :P Natuurlijk is er wel een verschil tussen af en toe een jointje roken en een kettingroker die niet zonder zijn sigaretten kan. Maar toch. Denk nou maar niet dat zo'n joint een verbetering is. Een waterpijp aan de andere kant, dat is wel een verbetering. De kans op longkanker is dan zo gering dat het verwaarloosbaar is. Knappe jongen die zo zichzelf de dood in jaagt.

timmaniac

Bewuste gebruiker
tomz0r zei:
Welhallodaar zei:
tssssss..... dat is niks

bullshit, het kan alleen een psychose triggeren als je daar genetische aanleg voor hebt.
het is wel zo dat ALS je die genetische aanleg hebt, dan is de kans groter dat het zich ontwikkelt als je blowt (net zoals alcohol drinken overigins) IS echt broodje aap.

timmaniac

Bewuste gebruiker
Afghaan-Gek zei:
er is een onderzoek naar gedaan dat verbluffende resultaten had.
Dit onderzoek is gehouden in usa , waar rokers ofwel tabak ofwel cannabis neigen te roken ( weinig tot geen mixxen van de twee- in usa is onder veel blowers een ongespreoken afspraak dat tabak gif is.)

in het onderzoek kwam naar voren dat cannabisrokers ( die niets anders roken)minder kans hebben op longkanker dan niet blowers/nietrokers.

conclusie - joints roken is gezonder dan ze niet te roken, op voorwarde dat er geen tabak in je joint zit.

ik snap dat dat moeilijk is voor te stellen .
Het actieve ingredient ( thc) is nou eenmaal heilzamer dan de vervuiling die je op de koop kado krijgt ( roet , en teer ACHTIGE stoffen)( is niet zelfde als teer)

klopt, dit onderzoek is zelf gedaan door diegene die in de jare 80 het onderzoek deed waaruit kwam dat joints slechter zijn voor je dan tabak alleen. Man is nu een pro (medicinale) cannabis dude :)

nitro

Experimenterende gebruiker
Een waterpijp aan de andere kant, dat is wel een verbetering. De kans op longkanker is dan zo gering dat het verwaarloosbaar is.

Wat een bullshit.

Als jij door een waterpijp rookt wordt de lucht gekoelt en blijft teer EN THC achter in het water. Je moet hierdoor meer roken van de waterpijp tot je hetzelfde effect krijgt. Hierdoor rook je dus meer dan van een gewoon pijpje en is de schadelijkheid EXACT hetzelfde.

Er wordt hier zoveel onzin uitgekraamd dat cannabis goed voor je is etc.

G O O G L E . En heb binnen 5 min je antwoord. :rock:

Een joint is ongeveer 4 keer zo schadelijk als een gewone sigaret. Dit komt doordat de wiet meer teer bevat etc en de rook veel heter is zodat je longblaasjes (zoals gezegt) open gaan staan. Hierdoor kan alle troep als teer dieper in je longen doordringen.

Puur roken is beter ja, maar NIET gezond.

Blowers willen al snel geloven in zuiverende werking en dat het goed voor je is. Is er iets waardoor ze zeggen dat het heeeeel slecht is willen ze dat niet geloven. Ik lust op zijn tijd ook wel een lekker pijpje, maar ben niet zo naïf in het geloven van die fabeltjes. :wave:

Zazuu.

Bewuste gebruiker
kijk klare taal,

k dacht al wel dat het niet goed kan zijn, het is tenslotte rook dat je naar binnen haalt.

het beste is dus dat je niet elke dag een gram E N een pakje sigaretten rookt

gewoon beetje afwissele

timmaniac

Bewuste gebruiker
Zazuu. zei:
kijk klare taal,

k dacht al wel dat het niet goed kan zijn, het is tenslotte rook dat je naar binnen haalt.

het beste is dus dat je niet elke dag een gram E N een pakje sigaretten rookt

gewoon beetje afwissele

het beste is om spacecake te eten :)

Bovenaan