8x meer teer in wiet?

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Daar komt nog eens bij kijken dat er tumoren worden opgemerkt bij langdurige gebruikers.
Bezie zomaar even Bob Marley

De dood van Bob had niks te maken met blowen.. Hij kreeg kanker aan zn teen en hij had dit gewoon overleefd als hij hem liet amputeren. Dit mocht hij echter niet van zn geloof en daarom zaaide het uit en stierf hij.

Verder is blowen inderdaad wel 4 keer schadelijker dan sigaretten. Maar het is in ieder geval ook een stuk leuker en heeft meer nut (medicinaal) dan sigaretten. :stoned:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Men rookt toch geen wiet omdat het zo "goed" voor je zou zijn. Overal kan je "het" al van krijgen. Dus dan toch liever van wiet met teer, dan van radioactiefe sla, met een bananen broccolishake die sulfiet bevat.

Smaps

Experimenterende gebruiker
fs180 zei:
tomz0r zei:
Welhallodaar zei:
tssssss..... dat is niks

Plus door regelmatig wiet te gebruiken heb je grote kans om een psychose te krijgen. Zeker als je minderjarig bent. Je wordt er ook lui, moe en lusteloos van. 1 op de 10 mensen gaat dagelijks blowen en verpest daarmee zijn toekomst.
alsof na je 18 opeens fisiek anders bent :P
trouwnes, ik ken mensen, waaronder ikzelf, die juist na blowen niet lui worden
ik kan na het blowen vaak weer helemaal wakker worden en zin krijgen om dingen te doen

Haha ik ook, laatst toen ik had gesmoket hadden we zin om naar de Mac te gaan maar we hadden de afstand verkeerd ingeschat.
In totaal die avond 20 kilometer gelopen ofzo :tearsofjoy:

geekos

Bewuste gebruiker
tomz0r zei:
Welhallodaar zei:
tssssss..... dat is niks

Plus door regelmatig wiet te gebruiken heb je grote kans om een psychose te krijgen. Zeker als je minderjarig bent. Je wordt er ook lui, moe en lusteloos van. 1 op de 10 mensen gaat dagelijks blowen en verpest daarmee zijn toekomst.
mijn nicht werkte als psychologe in een hulpcentrum voor (ex-)drugsverslaafden en zegt dat als iemand later psychoses krijgt (of paranoia of schizofrenie ontwikkelt) word er slechts een zeer kleine kans is dat cannabisgebruik daar de RECHTSTREEKSE aanleiding voor geweest is, eerder de negatieve herinneringen erbij horend (slechtgaan, ervaringen met politie, gerecht, ouders...) of andere factoren als slechte jeugd, genetisch meer vatbaar voor psychoses, ...

dus als je goeie herinneringen hebt aan het blowen, blijven goan! :smoke:

maar wel slecht voor je longen, ik krijg wrs wel longkanker fzo

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
de stoffen die bij verbranding van wiet vrijkomen zijn NIET te ergelijken met de stoffen die vrijkomen uit tabak.

in wiet zitten kankerbestrijdende stoffen
het roken van pure wiet is gezonder dan nooit iets te roken.
tabak is erg slecht.

dus appels met golfballen vergelijken.

is niet te doen..

rook gewoon je jointje , en liefst geen peukjes ernaast...dan valt et best mee met de longschade , en kan je wel 30 jaar doorblowen.Ben je 50 met 4 kids, zul je zien dat je v an ene op andere dag niet meer naar die joint omkijkt....

fuk bangmakerij...
We zijn toch gofferdegoffer geen Cda-ers?

( Klinisch onderzoek heeft uitgewezen dat de controlegroepen die uitsluitend cannabis roken statistsch gezien minder kans op longkanker hadden dan niet-blowers.)

Afghaan-Gek zei:
de stoffen die bij verbranding van wiet vrijkomen zijn NIET te ergelijken met de stoffen die vrijkomen uit tabak.

( Klinisch onderzoek heeft uitgewezen dat de controlegroepen die uitsluitend cannabis roken statistsch gezien minder kans op longkanker hadden dan niet-blowers.)

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen.. Ik geef je aan de ene kant gelijk dat cannabis rokers minder kans hebben op longkanker, aan de andere kant vind ik dat je onzin uit kraamt zodra je zegt dat er 'kanker bestrijdende' stoffen in wiet zitten.

Er is namelijk ook nog geen middel gevonden tegen kanker, en als die in THC te vinden was dan zou het allang al bekend zijn.

Hoe dan ook, het valt me op dat hier een hoop verwijten worden gemaakt door mensen die er absoluut geen verstand van hebben. Over jullie 'schapen' wil ik niet zoveel kwijt, slechts een ding.. Fuck you. Het is jammer dat ik hier op dit forum meer discussies aantref gebaseerd op pure leugens dan op de waarheid. Ik zeg niet dat ik alle antwoorden heb, maar ik wil gerust eens discussiëren met iemand die beweerd dat wiet slecht voor je is, en die met bewijzen kan komen. Dingen zoals 'Een joint is 4x / 8x /10000x schadelijker dan een sigaret' , is absoluut onzin.

Ask me for proof, and I will give you thruth.

Have a nice day everyone! :wink:

Kigh

Bewuste gebruiker
Vadertje Tijd zei:
Afghaan-Gek zei:

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen.. Ik geef je aan de ene kant gelijk dat cannabis rokers minder kans hebben op longkanker, aan de andere kant vind ik dat je onzin uit kraamt zodra je zegt dat er 'kanker bestrijdende' stoffen in wiet zitten.

Er is namelijk ook nog geen middel gevonden tegen kanker, en als die in THC te vinden was dan zou het allang al bekend zijn.

Hoe dan ook, het valt me op dat hier een hoop verwijten worden gemaakt door mensen die er absoluut geen verstand van hebben. Over jullie 'schapen' wil ik niet zoveel kwijt, slechts een ding.. Fuck you. Het is jammer dat ik hier op dit forum meer discussies aantref gebaseerd op pure leugens dan op de waarheid. Ik zeg niet dat ik alle antwoorden heb, maar ik wil gerust eens discussiëren met iemand die beweerd dat wiet slecht voor je is, en die met bewijzen kan komen. Dingen zoals 'Een joint is 4x / 8x /10000x schadelijker dan een sigaret' , is absoluut onzin.

Ask me for proof, and I will give you thruth.

Have a nice day everyone! :wink:
Niet alles wat men heeft vastgesteld, wordt ook meteen toegegeven.
Als voorbeeldje: http://www.thebeautifultruthmovie.com/

Kigh zei:

Nogmaals, de meeste kanker is ongeneesbaar, en als jij denkt die website
een middel heeft gevonden tegen kanker heb je het goed mis. Als het echt zo'n succes
zou zijn als dat die website laat zien dan hadden zij wel bewijs laten zien.. en dat
gebeurd niet.

Er bestaat altijd een kans dat iemand geneest van kanker, in sommige gevallen is dat door medische hulp, in andere gevallen door alternatieve hulp. Er blijft namelijk altijd een kans bestaan dat iemand geneest zonder dat hij medische of alternatieve hulp heeft gehad, je zou dan ook kunnen zeggen dat een gitaar speler met een kanker gezwel genezen zou zijn omdat hij gitaar speelt. Dat is natuurlijk onzin, maar dat je met een dieet wel kunt genezen, dat geloof je dus wel. :tearsofjoy:

Kigh

Bewuste gebruiker
Vadertje Tijd zei:
Kigh zei:

Nogmaals, de meeste kanker is ongeneesbaar, en als jij denkt die website
een middel heeft gevonden tegen kanker heb je het goed mis. Als het echt zo'n succes
zou zijn als dat die website laat zien dan hadden zij wel bewijs laten zien.. en dat
gebeurd niet.

Er bestaat altijd een kans dat iemand geneest van kanker, in sommige gevallen is dat door medische hulp, in andere gevallen door alternatieve hulp. Er blijft namelijk altijd een kans bestaan dat iemand geneest zonder dat hij medische of alternatieve hulp heeft gehad, je zou dan ook kunnen zeggen dat een gitaar speler met een kanker gezwel genezen zou zijn omdat hij gitaar speelt. Dat is natuurlijk onzin, maar dat je met een dieet wel kunt genezen, dat geloof je dus wel. :tearsofjoy:
Ik bedoelde met die site dat ik achter de theorie sta, die die film min of meer duidelijk maakt.
De pharma-bedrijven verdienen zoveel aan hun medicijnen dat het best wel eens zou kunnen dat ze bepaalde dingen gewoon verzwijgen. Het gaat mij niet om kanker of zelfs kanker genezen, het gaat mij erom dat ik ervan overtuigd ben dat wij sommige dingen niet weten omdat andere mensen er gewoon teveel profijt aan zouden verliezen wanneer wij het wel zouden weten.

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
ik heb niet de moeite genomen alle postst te lezen ..
maar als ik lees : er is niets tegen kanker gevonden : zou ik zeggen : laat je informeren

THC is juist bekend als zijnde een van de meestopmerkelijke ANTI-carcinogenen.
Er is me een geval bekend van een duitse voruw met een tumor zo groot als een ei in haar hoofd.2 gram puur gerookt per drie dagen gedurende langere tijd : de tumor kromp , en is weg.
Dit soort verhalen is niet uniek.
Er is een australische pil op de markt die niet alleen tegen overgevoeligheid tegen licht werkt , maar ook longkanker kan bestrijden.
Gemalen abrikozenpitten zijn onlangs bekend geworden als ongelofelijke anti-carcinogenen.
de druppel vocht die bij het oogsten van vijgen van de boom vloeit= anti-carcinogeen.
De lijst is best lang ...
Thc staat bovenaan die lijst.

Tabak echter bevat te weinig kankerremmende stoffen.
Appels met peren vergelijken als je wiet en tabak naast elkaar zet.

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
de meeste kanker is juist geneesbaar.
Alleen voorwaarden voor genezing zijn niet voor iedereen even makkelijk :
- goed eten ( je voeding= je medicijn , je medicijn is je voeding)
-goed slapen ( in slaap herstel je het best)
-persoonlijk leven op orde ( positiviteit helpt genezing)
-gericht medicijn gebruik (chemotherapie+ wiet+visolie om maar voorbeeld te noemen)
-regelmaat

iedereen heeft namelijk kankercellen
het afweersysteem bestrijdt ze.
Als je te zwak wordt verlies je die strijd.
Als je sterker wordt haal je achterstand in , en wordt je weer gezond.

kanker is geneesbaar.
..laat je niets anders wijs maken

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
de waarheid moet je trouwens zelf vinden , die ga je niet op 1 site vinden.

ooit dacht men dat de wereld plat was

te denken dat de geest niet alles kan is net zoiets.

thc assisteert je geest daar toevallig ook bij-los van de physiologische werking van thc op kankercellen- noem dat maar alternatieve geneeswijze als je wilt.

Afghaan-Gek zei:
-gericht medicijn gebruik (chemotherapie+ wiet+visolie om maar voorbeeld te noemen)
-regelmaat

Je levensstijl is waarschijnlijk van invloed op kanker, dit is echter niet bewezen!
Dit zijn zeker geen voorwaarden tot genezing.

Afghaan-Gek zei:

kanker is geneesbaar.

Dat iedereen kanker zou hebben is slechts een theorie omdat wij de oorsprong van de kanker vaak niet goed kunnen bepalen, maar te zeggen dat dit de waarheid is, is onzin. Voordat je zulke uitlatingen doet kun je je misschien wat beter erin verdiepen.

Ik wil nog even wat zeggen tegen de mensen die denken dat er meer teer in wiet zit dan in tabak.

Veel mensen denken dat het roken van marihuana net zo, of slechter dan tabak is, maar dit is een leugen voor veel redenen. (Als voorbeeld, de meeste marihuana rokers roken de bloem, niet het blad of de plant. De bloem bezit slechts 33% zoveel teer als tabak; Niet een zaak van longkanker heeft te maken gehad met gebruik van marihuana; Cannabis, in tegenstelling tot tabak zorgt er niet voor dat je luchtpijpen van je longen versmallen.

Meer info ? kijk hier maar ff http://www.erowid.org/plants/cannabis/cannabis_health2.shtml

:stoned: :wink:

vogel

Bewuste gebruiker
Afghaan-Gek zei:
-regelmaat

kanker is geneesbaar.

Neemt die dokter Simocini de mensen in de maling of is hij op het goede spoor ?
Nieuws over oncoloog Simoncini, kanker begint met een schimmel!
http://argusoog.punt.nl/?id=401202&r=1&tbl_archief=&

http://www.neerlandstuin.nl/bomen/berk.html
Heksenbezem is een pruikerige verzameling kleine takjes die her en der in de boom voorkomt. De oorsprong van heksenbezem is een aantasting door een schimmel (Exoascus betulini). De schimmel verspreidt zich via het capillair vatensysteem van de boom.
als bomen ouder worden kunnen ze gezwellen en groeiwoekeringen door schimmels (paddestoelen) krijgen,
Bij berkenbomen kunnen zogenoemde heksenbezems groeien door een bepaalde schimmel,
Genes Load the Gun, But Environment Pulls the Trigger

vogel

Bewuste gebruiker
wat komt er allemaal in the environment voor,,
nou teer dus als je rookt,,
die slogan ,, van genes load the gun,, enviroment pull's the trigger gaat voor meerdere dingen op,,
als er niet zoveel millieuvervuiling zou zijn,, zouden er minder mensen aan kanker lijden

vogel

Bewuste gebruiker
vogel zei:
wat komt er allemaal in the environment voor,,
nou teer dus als je rookt,,
die slogan ,, van genes load the gun,, enviroment pull's the trigger gaat voor meerdere dingen op,,
als er niet zoveel millieuvervuiling zou zijn,, zouden er minder mensen aan kanker lijden

mijn oma rookt elke dag een pakje al 40 jaar lang en ze is 90 jaar en in goede gezondheid
rara hoe kan dat,, wel vervuiling ,, geen ziekte..
goh heb me oma sterke longen door haar genetische aanleg,, :confused:

hippievogel

het is allemaal genetisch ,, het staat allemaal beschreven in de genen,,
het staat allemaal geschreven in het DNA-spiraal ,, in de slang,,
en AYAhuasca is de ziel van de slang,,
de AYAhuasca-liaan (caapi) groeit in de vorm van het DNA-spiraal
DNA leeft en is slim,,
mijn DNA is gemuteerd door de amalgaam ,, whahaha sjamaan-amalgaam
:wave:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
in wiet zit geen amalgaan en kwik. Dat kan je dus onbeperkt roken.

in de ochtendspists op de bus wachten bij een drukke dag. daar krijg je pas vieze dingen binnen. gelukkig is er geen lood in de benzine meer. helaas wel veel nitriet, benzeen, koolmonoxide, ethyleen. en zwavelhoudende stoffen.

Daarom steek ik wel eens een jointje op, als je daardoor inademt, filtert de joint de zware metalen eruit. dan niet het tipje oproken. waar die stoffen dan in gaan zitten.

Nee niet alleen amalgaam maakt je een sjamaan.

radioactief afval, en oplosmiddelen doen ook veel

Larz

Belezen gebruiker
mensen stop met zagen en lees...

Uitgebreid onderzoek toont geen verband tussen longkanker en het roken van cannabis

Er werd uitgebreid onderzoek verricht naar het verband tussen cannabis roken en longkanker. De resultaten werden reeds voorgesteld op de Bijeenkomst van de International Cannabinoid Research Society (ICRS) in 2005. Thans werden de studieresultaten ook voorgesteld op de American Thoracic Society Conference in San Diego en kregen heel wat aandacht van de media. Het onderzoek met 611 longkankerpatiënten en 1040 gezonde controlepersonen evenals 601 patiënten met kanker in hoofd- of nekomgeving, leverde geen bevindingen van verhoogd risico op voor longkanker, zelfs niet na langdurig cannabisgebruik.

"We hadden verwacht dat een verleden van zwaar marihuanagebruik - 500 tot 1000 geconsumeerde eenheden - het risico op kanker zou verhogen, tot tientallen jaren na het marihuanagebruik," zei Dr. Donald Tashkin van de Universiteit van Californië, Los Angeles (UCLA), aan de Scientific American. Maar de wetenschappers stelden vast dat zelfs bij hen die meer dan 20.000 joints rookten tijdens hun leven, geen verhoogd risico op longkanker aanwezig was.

Het onderzoek duurde vijf jaar en werd uitgevoerd in opdracht van het Amerikaans Nationaal Instituut voor Volksgezondheid (National Institute of Health - NIH). De bevindingen bevestigen de resultaten van eerder onderzoek naar een verband tussen cannabis en kanker aan de luchtwegen. Bij het onderzoek aan het John Hopkins University Hospital in 2001 werd geen verband gevonden tussen levenslang cannabisgebruik en kanker aan mond, keel, luchtpijp of longen. In 2004 werd het verband tussen cannabisgebruik en orale kanker onderzocht aan de Universiteit van Washington. Ongeacht de duur of de hoeveelheid cannabisgebruik werd geen verband vastgesteld. In 1997 was er de Kaiser Permanente, een studie van bijna 65.000 gevallen. Cannabisgebruik werd niet geassocieerd met een verhoogd risico op kankers die eigen zijn aan tabaksgebruik. Meer informatie over kankeronderzoek en roken is te vinden op http://www.norml.org/index.cfm?Group_ID=6891 (in het Engels).

(Bronnen: Scientific American van 24 mei 2006; Morgenstern H, et al. Marijuana use and cancers of the lung and upper aerodigestive tract: results of a case-control study. Voorgesteld op de ICRS Conference on Cannabinoids, 24-27 juni 2005, Clearwater, VS - Norml van 25 mei 2006)

(©opyleft 2006.012)

zelfs me fucking Gerespecteerde bronnen (Scientific American).
als er nu nog een oetlul beweerd dat tabak beter is als wiet, wel rook dan maar 150000 pakjes per dag en sterf aan kanker.

WithciZ

Na dit topic heb ik geleerd dat:

Tabak schadelijker is voor je longen dan wiet.
Wiet schadelijker is voor je longen dan tabak.

Conclusie: Van 1 jointje met tabak & wiet, ga je dood.

Zolang iedereen hier rondsmijt met wel/geen bronnen, blijft het helemaal een ramp.

We willen wetenschappelijk onderzoek dat iets slechter is, en blijkt dat het slechter is, "dan zit de overheid er achter om ons van de drugs te houden". En als blijkt dat het beter voor ons is "dan is de onderzoeker een THC-fan".

Gewoon doorblowen, en die 10 jaar minder leven voor lief nemen.

Wil je niet blowen? Stap lekker over op de spacecake/hasjmelk. Da's gewoon ongevaarlijk :).

Ja precies

Bewuste gebruiker
De rook van cannabis bevat 3 x meer teer en 5 x meer koolmonoxide dan tabak; de rook die ontstaat bij de verbranding van cannabis is dus schadelijker dan de rook van tabak. Het roken van een joint komt ongeveer overeen met het roken van 4 sigaretten. De cannabinoiden zelf zijn niet schadelijk voor de longen, de andere stoffen ( teer, koolmonoxide, polycyclische aromatische koolwaterstoffen ) die vrijkomen bij de verbranding van wiet of hasj zijn dat wél. Cannabis beinvloedt de werking van de hersenen. Deze beinvloeding is echter tijdelijk. Voor zover op dit moment bekend is, heeft cannabis geen schadelijke invloed op de werking van de hersenen en raken ook geen delen beschadigd. Hevig cannabisgebruik verhoogt de kans op chronische bronchitis en hoesten. Sommige onderzoeken suggereren verhoogde kans op kanker van de mond, keel, slokdarm en longen bij hevig cannabisgebruik. Cannabis kan psychische stoornissen, waaronder schizofrenie en psychoses triggeren, dwz dat cannabis de druppel kan zijn die de emmer doet overlopen.

Bron: Jellinek kliniek.

Jokkelshizzle

Belezen gebruiker
crack roken is veel gezonder want daar zit geen teer in,

misschien wel wat benzine en andere chemische middeltjes maar ja je moet wat hé.

tomz0r

Badass junkie
Jokkelshizzle zei:
crack roken is veel gezonder want daar zit geen teer in,

misschien wel wat benzine en andere chemische middeltjes maar ja je moet wat hé.

Ik hoop dat je hier grappige reacties op krijgt. Ik wil meelachen :stoned:

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
Ik stond net onder de douche en bedacht mezelf bij het wassen van mijn handen... "Heej.. ik heb eigenlijk al tijden geen teervingers meer gehad!". Dus na het douchen snel naar de asbak een paar tipjes uit elkaar pulken (ik rook sinds een jaartje puur)... en wat denk je.. Vrijwel schoon.. er is wel een plaatselijke pisgele verkleuring, maar geen bruine tipjes zoals bij mijn tabaksjointjes van vroegah.

Conclusie.. het kan niet anders,( onafhankelijk van 5, 10, of de 15 x meer teer die een joint wetenschappelijk toegewezen krijgt ), dan dat een pure joint een in verhouding tot sigaretten bijna verwaarloosbare hoeveelheid teer representeert.

dus alweer moet ik constateren dat principiele partijen met geld, gemanipuleerd "wetenschappelijk onderzoek" hebben verricht.
zucht.. als er ook maar enkele zwaarwegende belangen bij betrokken zijn kun je echt niemand meer vertrouwen..

Wietje

Belezen gebruiker
Hey Afghaan-gek,
in hoeverre u informatie klopt weet ik niet, maar of THC werkelijk kanker "tegen gaat" weet ik ook niet.. het zou wel mooi zijn uiteraard!

En dat wiet je enkel vrolijk maakt ben ik ook niet zo helemaal mee eens.
Ik blow regelmatig, niet dagelijks, maar toch voldoende, en merk dat ik meestal echt kut loop, met men gedachte diep en ver.. als ik dan even niet rook, wordt ik vorlijk, happy, actief enz..

Blowen kan leuk zijn, maar hou het voor af en toe (al dan niet wekelijks zoals ik nu ga proberen)..

Nouja, Té is nooit goed!

Greetz

a1b2c3d4

Wijs gebruiker
Heeft iemand eigenlijk al gedacht aan de echte oorzaak van longkanker door roken? Tabak in peuken bevat Polonium-210. Dat is dezelfde radioactieve shit die een Russische ex-KGB'er om het leven bracht, paar jaar terug.. Die stof komt in de tabak door de meststoffen die ze gebruiken.

En het verbanden van plantenresten en de rook daarvan inhaleren is altijd slecht voor je.

Arthur King

Wijs gebruiker
Damien0124 zei:
Heeft iemand eigenlijk al gedacht aan de echte oorzaak van longkanker door roken? Tabak in peuken bevat Polonium-210. Dat is dezelfde radioactieve shit die een Russische ex-KGB'er om het leven bracht, paar jaar terug.. Die stof komt in de tabak door de meststoffen die ze gebruiken.

En het verbanden van plantenresten en de rook daarvan inhaleren is altijd slecht voor je.
Ik wilde eigenlijk gelijk roepen, wat een onzin! Maar na wat gegoogle blijkt er inderdaad behoorlijk wat fundament voor te zijn.

Op z'n minst verontrustend te noemen..

edit: De halveringstijd van Po-210 is 138 dagen, dus voortaan je sigaretten eerst maar een tijdje bewaren voor je ze opsteekt? :P

duimpje

Belezen gebruiker
Is het ook niet zo dat een filter van een sigaret een stuk meer schadelijke stoffen uit de rook filtert dan een simpel tipje?

a1b2c3d4

Wijs gebruiker
Arthur King zei:
Damien0124 zei:

Ik wilde eigenlijk gelijk roepen, wat een onzin! Maar na wat gegoogle blijkt er inderdaad behoorlijk wat fundament voor te zijn.

Op z'n minst verontrustend te noemen..

edit: De halveringstijd van Po-210 is 138 dagen, dus voortaan je sigaretten eerst maar een tijdje bewaren voor je ze opsteekt? :P

Zodat je maar de helft minder kanker krijgt?

SittaMan

Belezen gebruiker
Bekijk ook eens 'The Union: The Business Behind Getting High'. Heel informatief, en in die documentaire worden heel wat antwoorden gegeven op vragen die hier gesteld worden.

Bovenaan