Afbouwen..adviezen en tips erg welkom

loulou81

Newbie
Hallo,
Na een tweetal maanden iedere dag bruin gebruikt te hebben, en een beetje in de naieve veronderstelling verkeert te hebben dat ik het wel kon stoppen, kom ik nu tot de conclusie dat het me niet gaat lukken..Mijn opties zijn (volgens mij) 1. cold turkey gaan, maar ik hoop dat ik de kracht heb om dat te redden, vrees dat ik misschien na een paar dagen toch weer ga halen, ik ben alleen dus heb in die zin niemand om op terug te vallen. Niet zielig bedoeld maar meer realistisch. 2. methadon, maar voor 2 maanden gebruik lijkt me dat misschien niet slim, dus ik denk dat afbouwen met de bruin zelf het verstandigste is. Maar wat is dan een redelijke afbouwtermijn? en hoe snel kan ik dat doen? Ik heb nu bedacht om steeds te wachten tot ik ziek ga worden, en dan wat te nemen. En dit dan ook steeds langer vol te houden en steeds wat minder te nemen zeg maar. Is dat een goeie manier denken jullie?Lijkt me alleen dat ik dan miss steeds wat sneller ziek zal worden, en er aan het eind wellicht nog weinig mee opschiet, of is dat niet zo? Graag wat tips en adviezen over de beste aanpak, want ik wil het echt stoppen!!Alvast bedankt!

speeseend

Wijs gebruiker
Klinkt allemaal heel bekend in de oren, helaas. De relativering komt met een harde les.

Steeds een beetje minder nemen is mijns inziens niet de meest succesvolle oplossing. Zoals je zelf al aangeeft zal je geest, je lichaam steeds eerder ziek maken.

Helaas heb je geproefd van iets dat niet uit je geest zal verdwijnen qua genotzuchtig gevoel.

Hulp zoeken zodat je er niet alleen voorstaat, dat lijkt mij de beste optie. Dan kan je samen met een deskundige bepalen hoe je van de Hero af kan komen en blijven.

succes!

loulou81

Newbie
Bedankt voor je reactie speeseend. Ja, het liefst zou ik het zelf op zien te lossen, het is tenslotte pas 2maandjes aan de gang, en ik ben bang dat er met hulpverlening veel meer toestanden bij komen kijken...Heb ook mijn werk nog wat ik het liefst allemaal zo normaal mogelijk door wil laten gaan. Maar goed, ik realiseer me ook terdege dat dit niet iets is wat ik zo 1,2,3 even doe hoor. Maar ik zou het wel graag willen. De trek die na de lichamelijke afkick komt is inderdaad ook iets waar ik zeker wat mee zal moeten, maar ik moet eerst de lichamelijke craving zien te verslaan. Daar zal ik zonder lichamelijk ongemak sowieso niet mee weg komen, maar weet niet wat wijsheid is. Een week of misschien wel 2 weken tanden op elkaar en cold turkey of het toch zien te redden met zelf afbouwen..Maar van wat ik lees weet jij zeker wel waar je over praat, dus misschien moet ik dan toch maar de stap nemen en me aanmelden bij een CAD of iets. Genoeg om over na te denken in iedergeval. Als andere mensen advieze hebben dan lees ik dat graag, ik wil dit serieus aanpakken, dat weet ik in iedergeval wel! :(

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
hulp zoeken bij het CAD, huisarts of wat dan ook ... zelf afbouwen met bruin is nog geen mens gelukt :)

geloof me dat dat ziek zijn bij niet gebruik, vanaf nu alleen nog maar erger gaat worden en hoe slechter je voor je lichaam zorgt des te heviger zullen de afkickverschijnselen zijn... loguischerwijs zal stoppen nu dus makkelijker zijn dan over een half jaar ... dat zie je zelf ook wel in denk ik :)

hulp zoeken is nu echt het enige nog dat je kunt doen, hoe vernederend of rot dat ook lijkt

je zou natuurlijk ook kunnen doen wat een bekende van mij nu op dit moment aan het doen is :)

die is nu na jaren verslaafd te zijn geweest aan bruin aan het afkicken door heel snel methadon af te bouwen .. iets wat vooralsnog redelijk lukt ( vraag me af hoe lang, het is niet de eerste keer, al zal het ook niet de eerste keer zijn dat hij daadwerkelijk zo van de bruin afkomt). het is een beetje een rare vent. hij is nu net niet ziek van het snelle afbouwen en tegen de geestelijke sleur en afleiding ( je kunt je nml erg snel ziek gaan voelen als je jezelf dat toe laat) loopt hij letterlijk elke kerk, leger des heils en evangelisch bekeer gedoe af om maar wat te doen te hebben en een warme bak koffie in zich te krijgen ... die praatjes komtie soms langs vertellen en dan lacht hij zich onder het roken van een joint en een flinke whiskey helemaal de rambam ik vind het geniaal van hem :) Al is het denk ik geen reële methode voor de meeste mensen :rock:

:wave:

loulou81

Newbie
Hoi Arie,

Mooi verhaal inderdaad :) heb afspraak gemaakt bij de huisarts, moet voor mezelf inderdaad even die drempel over van vernederend, maar goed het is ook mijn eigen actie tenslotte. Ik zou dan toch willen gaan voor een methadonafbouwschema, en inderdaad ook het liefst zo snel mogelijk eraf raken. Maar goed, ben geen dokter, hoor wel wat ze er zo over te zeggen heeft.Thnx allemaal!

anoniempje

Bewuste gebruiker
cold-turkey is wel het ergste.
Methadon is een goede optie zo heb ik het zelf ook gedaan, de methadon zorgt dat jegeen afkickverschijnselen krijgt, als je het een paar dagen gebruikt ben je er zo van af(lichamelijk dan hé)en als je niet dus verslaafd bent aan de methyadon krijg je ook naar die paar dagen geen last van als je stopt.
Maar dan begint het gevecht natuurlijk,zorg voor steun in je omgeving en goede dagbesteding.
ga eventueel naar een kliniek.
succes

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
methadon werkte voor mij ook ... de derde keer dat ik het probeerde ...

de eerste twee keren bleef ik bijgebruiken en werd mn verslaving alleen maar erger ...

Daarna kon ik het een keer lang genoeg volhouden om heel snel af te bouwen met methadon ( van 50 mg in een drie weken naar nul .. zonder echt ziek te zijn geweest .. mentaal was het wel heel zwaar qua trek, verveling en gebrek aan ego )

methadon is echt geen wondermiddel en de sterkste reden dat het voor de meeste mensen niet werkt is dat ze bij blijven gebruiken en dan ga je gewoon geheel voorbij aan het nut van methadon ... methadon doet dus maar heel weinig aan die trek .. die trek komt weer erger als je niets te doen hebt dus reken maar uit ...

ik zou je aanraden dat als ze je methadon gaan geven dat je voor jezelf iets te doen gaat zoeken :) Al die tijd dat je normaal onder invloed bent, ben je nu niet in een roes en dus komt de macht der gewoonte opzetten en ben je snel geneigd om toch te nemen, zeker als het een tijdje goed gaat met de methadon .... dat is iets waar je heel erg op zou moeten letten imho

die maat van mij zat hier nu trouwens en die slikt vandaag voor het eerst sochtends 5 mg methadon en vanavond 2.5 ( persoonlijk lijkt het mij beter om je hele dosis in 1 keer te nemen, maar hij zweert erbij ) .. die is in een week afgebouwd van 40 mg naar 10 nu .... dat was imho op het randje ... hij zei dat hij niet ziek was, maar zn pupillen waren groot, hij zag wit en hij zweette, al heb ik het veel erger gezien bij mezelf en bij hem, dus sneller had hij niet moeten gaan en waarschijnlijk is het zo snel omlaag gaan voor de meeste mensen toch ook niet het beste ... hij blowt ook de hele dag, dus dat geeft hem ook een klein roesje, zal ook hebben meegespeeld ... blowen deed hij altijd al dus het is niet het ene inruilen voor het andere, maar ideaal is het niet natuurlijk :wink:

hijzelf blijft er bij dat het hem gelukt is omdat hij de hele dag iets te doen had, waar hij normaal de hele dag bezig was met dope scoren of geld scoren of met dope vriendjes bezig was want bijna elke dag heeft hij wel een paar moeilijke cravingsmomenten gehad .. hoe sneller hij omlaag ging hoe erger en vaker die momenten kwamen ...

tis wat jammer dat ik nu elke dag bijbelverhalen aan moet horen, maar als dat zijn manier is vind ik het prima .. zelfs in die armzalige ene week ( na 6 jaar non stop gebruik en verscheidene mislukte pogingen oa onder narcose afkicken en subuzooi) en zelfs met methadon wat ook nog steeds een roes geeft, ook al is die roes heel erg licht vergeleken met andere korter werkende opiaten, is hij enorm veel veranderd in die 8 dagen .. dat jammerende junkerige toontje waaraan je bijna elke heroineverslaafde herkent is bijna weg, ogen zijn minder dood komt soms zelfs opeens wat kleur op zn gezicht .. iets dat al jaren weg was bij hem ... als je nu tegen hem praat kun je een antwoord verwachten dat laat zien dat hij weet waar je het over hebt .. niet zoals normaal wat gehmmm en dan een ja of een nee :wink:

ik vind hem geniaal .. al was het natuurlijk uberhaupt al een lul dattie aan die zooi begonnen was, maar das een verhaal van de pot die de ketel verwijt dattie bruin ziet :wink:

AkA

loulou81

Newbie
Nou, vanmorgen naar de huisarts geweest...Ze deed er helaas wat denigrerend over, en ze zij nog net niet '' hoe kun je nou zo stom zijn''. Alsof ik dat zelf al niet door heb inmiddels he..Maar goed. Zij (huisartsen) verstrekken geen methadon, dus daarvoor zal ik dan naar het CAD moeten. Noem het eigenwijs, maar ik heb nu voor mezelf besloten dat ik het eerst cold turkey ga doen - en het liefst volhouden natuurlijk :P - omdat het nog niet zo lang speelt. Methadon voelt dan..hmja ik weet t niet..niet juist ofzo. Dus deze dame gaat de stoute schoenen aantrekken, en te weten vanaf donderdagmiddag niet meer gebruiken. Dan kan ik in iedergeval deze week mn werk nog doen, moet daarna dinsdag pas weer werken dus misschien dat ik dat net ga redden dan..Mochten jullie het op prijs stellen dan zal ik hier een berichtje plaatsen hoe het me vergaat..In iedergeval onwijs bedankt voor jullie meedenken hoor!!

anoniempje

Bewuste gebruiker
Arie kanarie heeft gelijk, het moeilijkste wordt straks leren nuchter te leven, het leven wordt ineens heel saai en koud zonder bruin, en daar moet je tegen vechten, ook moet daar iets tegen zijn om de trek te verminderen, kan er zo niet even opkomen.

Mischien als je cold-turkey wil gaan, dan even clondine met oxapam vragen dat helpt tegen de ergste afkickverschijnselen.

loulou81

Newbie
Bedankt mannen, ik ga ervoor - al vind ik het stiekem ook wel eng - Heb wat Lorazepam liggen, dat werkt denk ik ook wel om de ergste klachten te dempen of niet? Hoop dat het meevalt en dat ik volgende week rond deze tijd het lichamelijke gehad heb. Moet inderdaad niet vergeten dat de trek om de hoek komt kijken (en das niet mis denk ik) maar heb gelukkig mijn werk waar ik misschien afleiding in zal kunnen vinden. En daarnaast misschien even flink aan de hasj, al komt dat niet in de buurt van de bruinroes natuurlijk. Ben in iedergeval wel vastbesloten ermee te stoppen, dus misschien scheelt dat wel een hele hoop. Ik denk dat als ik het maar half niet zou willen, het misschien veel en veel moeilijk zou zijn. Maar ik ben er nog niet, daar ben ik me wel bewust van. We zullen het zien!

Sarori

Bewuste gebruiker
Zo te lezen heb je de juiste spirit te pakken.
Just do it!
Ik zal voor je duimen :)

groet,
Sarori

loulou81

Newbie
Still alive..Vanmiddag rond 5en begon de eerste fase, kouddd,gapen,traanogen en een emo humeur om op te schieten. Nu lekker in bed met anderhalve lorazepam en een klein hash jointje en het gaat weer aardig. Morgen wordt wel wat vervelender vermoed ik maar probeer er voor nu maar niet teveel aan te denken.

loulou81

Newbie
Nou, het was me een redelijk pittig weekend maar ik kan jullie vreugdevol mededelen dat het me wel mooi gelukt is!!! :grin: :grin: :grin: Nu nog heeel lichtjes 'last' maar het ergste zit erop. En nu met mn pootjes er vanaf blijven, so far moet ik er nog niet eens aan denken (maar weet dat die momenten nog wel zullen komen hoor). Allemaal bedankt voor het meedenken en de aanmoediging! Groetjes Loulou

loulou81

Newbie
Ja..Nou..Het is me al met al toch een week gelukt helemaal zonder! Na die week weer een paar dagen gedaan, resultaat een heftigere afkick dan de eerste keer.Maar het was me wél weer gelukt!Daarna iets doms gedaan, achteraf gezien echt zo ontzettend dom..Was wederom een anderhalve week overal vanaf en toen wat wit gerookt en dat viel me zo slecht dat ik dacht dat ik het met een ietsiepietsie bruin wel zou kunnen dempen, en dat dat bruin dan net te weinig was om daar hinder van te hebben. Maar dat was natuurlijk een flinke inschattingsfout :( Dus nu al weer een paar weken bezig, en eigenlijk echt alleen maar om te voorkomen dat ik die KUTafkick weer door moet maken. Want dat zie ik niet zitten, de laatste keer was het zo'n enorme hel das niet te beschrijven, dus ik hou mn hart vast voor wat er dan nu komen gaat. Maar ik wil het niet meer, ik wil het gewoon echt niet meer!!! Dus besloten dat ik morgen een aanmelding ga doen voor methadonafbouw. Iets waar ik me altijd tegen heb verzet omdat ik van mening ben dat methadon nog erger is dan heroine, qua verslavingsgebeuren maar zeker ook qua afbouw. Maar als het voor mij betekend dat ik veel minder last heb van de afkick dan is het denk ik mijn enigste goede optie. Ik vervloek de dag dat ik er ooit aan begonnen ben, niet te geloven gewoon... :angry: :angry: :angry:

Sarori

Bewuste gebruiker
Nou Loulou, dat is even schrikken.

Met een flinke dosis spirit alleen kom je er duidelijk niet meer van af, dat is helder.
ArieKanarie zei het al:
ArieKanariE zei:
...geloof me dat dat ziek zijn bij niet gebruik, vanaf nu alleen nog maar erger gaat worden...
en je hebt dit nu helaas zelf ondervonden.

Verstandig dat je nu hulp gaat zoeken, want de hero heeft je gewoon iets te stevig bij de kladden gepakt. Haast niemand kan dit zonder hulp doorbreken, daar hebben anderen je hier al op gewezen. Die verdomde cravings gooien iedere keer weer roet in het eten :angry:

Maar niet getreurd, er zijn denk ik nog genoeg opties open om de hero (en de coke natuurlijk) definitief vaarwel te zeggen. Vandaag nog even een dagje vloeken, morgen nieuwe kansen.

Ik ga mijn duimen alvast warmdraaien.

Heel veel succes en sterkte!

speeseend

Wijs gebruiker
Wanneer je keer op keer jezelf teleur stelt, zal ook niet bepaald motiverend zijn. Dan krijg ik inderdaad datg effect wat kanarie aangeeft; je zal je steeds sneller, heftiger ziek voelen bij ''geen'' gebruik.

Geef jezelf een échte reden om niet meer te gebruiken, zodat jij jezelf bij de kladden kan grijpen wanneer je weer iets verslapt.

Nou, good luck,

Eend

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
toen wat wit gerookt en dat viel me zo slecht dat ik dacht dat ik het met een ietsiepietsie bruin wel zou kunnen dempen, en dat dat bruin dan net te weinig was om daar hinder van te hebben. Maar dat was natuurlijk een flinke inschattingsfout

je bent zeker niet de enige die zo'n fout maakt hoor ... helaas zijn ikzelf en velen met mij ook op die manier weer voor gaas gegaan ooit.
mijn mazzeltje is altijd geweest dat ik gewoon niet goed tegen basen kan, en dat ik dus altijd al heb geweten dat ik direct na wit bruin of een enorme sterke downer moet hebben. anders werd ik gek van dat onrustige en para gevoel.
en zelfs die wetenschap weerhield me niet om het toch te proberen en daardoor voor gaas te gaan soms ...

en weet je wat het rare is ...

Elke keer dat ik terugviel ( of het nu coke of bruin gebruik was, gooi het even op 1 hoop, het ene leid vaak tot de ander tenslotte ) elke keer was ik in feite clean en afgekicked .. elke keer dat ik weer voor gaas ging had ik het ergste al gehad of ik zat zelfs al redelijk in de safe zone ... en toch nam ik weer .....

van de drugs afkomen, welke drugs dan ook, bestaat nu eenmaal uit meerdere delen imho. Elk voorgaand deel goed afleggen is nodig om het volgende deel überhaupt goed af te kunnen leggen. verkloot je een deel, zul je soms zelfs weer van voor af aan moeten beginnen, zoals je nu ziet.
Ergens achteraan staat dan, nadat je eerst bent afgekicked, ontwent en niet ziek meer bent een enorm belangrijk deel dat mensen wel eens vergeten ... imho is dat ook het moeilijkste deel.
Clean Blijven ..... Zoals je ziet is dat nu eenmaal onze vloek loulou ... al wordt het na een tijdje wel makkelijker .. veel makkelijker zelfs, mits je echt niets gebruikt ( al rook ik heel soms in het weekend nog wel eens een jointje of eet ik een spacecakeje ben altijd al een bakezel geweest :)

Je moet je hele leven sterk zijn om van de dope af te kunnen blijven, want zoals je ziet heb je maar 1 zwak momentje van trek nodig ... zelfs trek in iets anders, kan je dus ertoe aanzetten om toch weer de dope te nemen waaraan je het meeste verslaafd was ...

oprekken van grenzen noem ik dat wel eens, ik zie het vaak bij mensen die drugs gebruiken of gebruikten. ergens is dat een uiting van toch nog op zoek zijn naar 'er even niet zijn'

het enige dat ik ervan kan zeggen is dat ik het echt rot voor je vind loulou, maar breek jezelf er niet over af. Tuurlijk zal je zelfvertrouwen een flinke knauw hebben gehad en zul je waarschijnlijk nou flink de pest aan jezelf hebben. But hey thats life :) And your not alone in it

gewoon niet vergeten dat je iemands kracht niet ziet aan hoe snel iemand iets kan, maar aan hoe vaak diegene weer opnieuw opstaat om verder te komen, nadat ze even zijn gevallen. Dat tekent pas echt iemands kracht in mijn ogen. en het enige wat je daarvoor hoeft te doen is wilskracht vinden in jezelf :)

en mocht je aan de meet gaan .... ik ben ermee afgekicked, dus het kan wel ... gewoon niet vergeten dat bij gebruik daarbij echt not done is, meet nemen zonder bijgebruik kan jezelf enorm verbazen omdat je heeel erg snel van de meet en van de bruin af KAN zijn .. verstandig afbouwen met meet hoef je niet ziek te zijn, maar die trek he .. die trek kan wat gedempt worden, maar die blijft vaak wel ...

En wat dat betreft heb je nu een wijze les geleerd toch? Neem die wijze les mee naar de volgende keer dat je afkicked ..

en tot die tijd, ik zou het niet mogen zeggen,. maar als je dan toch gebruikt, geniet er tenminste nog een beetje van, vreet jezelf er niet over op, vergeet niet dat je je kick nu zal moeten halen met dat gebruiken, over een tijdje zit je aan de meet en dan zou het domste wat je kunt doen bijgebruiken zijn. Nu is het natuurlijk ook slecht om te gebruiken, maar dan zou het catastrofaal zijn, beter nu dan dan :) Zo lang je dan wel ooit laat komen natuurlijk, je zal de eerste niet zijn die 20 jaar lang zegt ik ga afkicken en het alleen niet doet. En dan zou je pas echt de pest aan jezelf hebben.

ik wens je heel veel sterkte met hulp zoeken en nog meer met afkicken en clean worden, maar het meeste geluk wens ik je toch met clean blijven :) want je ziet nu zelf dat je het wel kan..

sterkte

loulou81

Newbie
Tjonge wat ben ik blij dat er zoiets als dit bestaat...Mensen die je niet gelijk helemaal afbranden, dat heb ik echt even nodig op het moment denk ik. Bahbah het is wat allemaal he! Maar goed, ja ik heb zeker hele goede redenen om het te gaan laten, namelijk de wens van m'n vriend en mijzelf om eens aan kinderen te gaan denken. Dat maakt dat ik echt voor 1000% alles aan de kant wil gooien en er volledig voor wil gaan. Een kind is niet zaligmakend, in die zin dat de aard van het beestje misschien niet zal veranderen, oftewel de zucht naar het ''even mezelf niet zijn''. Maar ik ben 26 en als ik mn leven om wil gooien dan zal ik daar echt niet meer te lang mee moeten wachten. En Arie, je hebt wel gelijk, misschien nu maar even niet te hard voor mezelf zijn, het is immers al gebeurd en ik zit eraan vast voor nu, of ik nou enorm kwaad ben op mezelf of niet, dat veranderd de situatie zoals ie op het moment is ook niet natuurlijk. Bijgebruiken daar zal ik echt voor waken, op het moment is gewoon écht zo (zo voelt het althans, weet soms niet wat nou echt is en wat niet) dat ik helemaal klaar ben met de dope. Puur om niet ziek te worden doe ik het op het moment, maar ik wordt er gewoon doodmoe van. Geld bij elkaar schrapen want als ik niets heb wordt ik ziek, dealer gekbellen, want als ik niets heb wordt ik ziek, 's nachts een keer wakker worden en roken, want anders wordt ik ziek...noem maar op, dus nee de lol ervan is voor mij echt al een hele tijd weg hoor. Ik ga morgen gewoon bellen, zie nu geen andere optie dus dan maar op deze manier. Ben wel benieuwd hoe hoog ik dan ingesteld ga worden, hoe bepalen ze dat eigenlijk? Ik heb geen idee hoeveel ik rook namelijk, alleen dat het tussen de 15 en 20 euro per dag is ongeveer. Nou ja, ik hoor het allemaal wel. Heel erg bedankt voor de reacties, ik had het echt ff nodig.

speeseend

Wijs gebruiker
loulou81 zei:
..'s nachts een keer wakker worden en roken, want anders wordt ik ziek...

Dat is een goed teken, wanneer jouw nacht tussen de zes tot acht uur duurt. Echt ziek word je pas na vijftien - twintig uur, naar mijn ervaring.

Jezelf verwijten heeft inderdaad totaal geen zin. Het is iets wat achter je ligt en geen herinnering waard is. Wel een verandering, maar dat is voor later, wanneer je daar aan toe bent.

Je bent er mee bezig en dat is al de helft van het probleem, zo niet meer!

Zet 'm op,

Eend

loulou81

Newbie
Dat snachts is meer psychisch ook denk ik hoor, paar keer gehad dat ik heel vroeg in de ochtend wakker werd en gelijk moest overgeven, wakker worden dus ook van de misselijkheid. Terwijl ik dan vlak voor het slapen gaan nog wel had gerookt, dus er zat geen 16uur tussen ofzo.Misschien had dat niets met het spul te maken maar vanaf die tijd rook ik als ik in de nacht wakker wordt een beetje. En ik wordt altijd wel 1 of 2 x ff kort wakker dus vandaar. Vanaf die tijd overigens niet meer ''spugend'' wakker geworden. Maar kan sowieso al slecht tegen overgeven, dus ik waak er als een gek voor dat dat me niet meer gebeurd. De eerste afkick moest ik totaal niet overgeven, de laatste keer echter wel flink..Beetje jammer.. :(

neboe

Experimenterende gebruiker
hey hoelange tijd gebruik je dope ik zie iets van drie maanden staan klopt dat zoja dan weet je ook hoe het is om zonder dope de dag door te komen. ik had er baat bij om een paar weken weg te gaan uit de omgeving waar ik scoorde . Dan kon ik ieder geval niet gelijk op-me-bek als ik trek had. ik vond het dan ook makkelijker om te stoppen ik kon toch nergens wat halen dat gaf ook weer iets meer rust
jaap

Yoro

Bewuste gebruiker
loulou81 zei:
's nachts een keer wakker worden en roken, want anders wordt ik ziek....

Dit is voor mij erg herkenbaar, ik gebruik zo´n 5 jaar bruin en meet. (zie topic "van het begin tot het stoppen")
In al die 5 jaren is het iedere ochtend, zonder ook maar een enkele uitzondering hetzelfde.
Al heb ik net voor het slapen gaan een halve gram gerookt of een pot meet ingenomen, dan nog!
Zodra ik wakker wordt begint het gevoel al in bed.
Zeiknat van het zweet, koud, je draai niet meer kunnen vinden, en er als een berg tegenop zien om je bed uit te komen omdat je weet wat er komen gaat.

Als ik dan nog bruin over had rookte ik eerst in bed nog een puntje voor het opstaan.
Maar dat is natuurlijk niet vaak :wink:

Zodra ik mijn bed uit kom begint het, schokkend en bevend begeef ik me vlug naar het koffiezetapparaat, gauw dat ding aan voor een bak koffie.
Die paar minuten die ik daarop moet wachten zit ik met rillingen en kippenvil op de stoel.
gapend en geeuwend, ongecontroleerde spastische bewegingen, stikmisselijk... godver wat duurt dat lang voor die koffie klaar is.
Dan snel die pot meet innemen met een wankelend kopje koffie (Die ik trouwens vaak genoeg door zo''n spastische beweging over mezelf en de vloer heen mors, wat weer leid tot een enorme woedeaanval) :angry:
En dan met een sigaretje voor de kachel en tv, wachten tot het beter gaat. De scherpe kantjes zijn er dan met een kwartier half uur wel af.
Pas na een uur of anderhalf voel ik me weer mens.

Jarenlang was ik er van overtuigd dat dit kwam door mijn snel metabolisme ofzo.
Dit omdat ik van medegebruikers hoor dat dit heel erg verschilt per persoon.
Sommigen heb hier veel minder of zelfs geen last van.
Bij toeval kwam ik erachter dat dit dan ook 1 grote mindf*ck blijkt te zijn!

De test:
Als ik nu mijn ochtendritueel volg, maar alleen maar bevend een bak koffie drink, dus zónder methadon in te nemen, dan voel ik me na een kwartier, half uur precies hetzelfde als wanneer ik wèl mijn meet inneem... gewoon beter, met alleen koffie!!
Natuurlijk begin ik dan na een paar uur uiteindelijk wèl echt ziek te worden, en neem ik dan wel mijn meet in :wink:
Ik houd dus eigenlijk mijn lichaam voor de gek, (net goed...meestal is het andersom) :)

Wat ik wil zeggen is :
Zelfs wanneer je voor jezelf echt de overtuiging hebt om te willen stoppen, en wanneer je dus denkt dat je op dat moment alleen lichamelijk verslaafd bent, denken je hersenen er heel anders over. En daar is weinig controle over!
Dus ook al is het lichamelijk niet uitgewerkt wanneer je wakker wordt, sturen je hersens toch aan dat je jezelf ziek gaat voelen. Oftewel, you've just been mindf*cked.

hopelijk heb je er iets aan Loulou, al is het alleen maar herkenning of een mogelijke verklaring.
iig, ik wens je heel veel sterkte en het allerbeste Loulou! :wave:

insaniac

Newbie
Hey lou lou, ik gebruik nu 5 maanden, waarvan ik 3 maanden verslaafd ben.
Ik zou als ik jou was snel naar het cad gaan en daar met de meet beginnen, anders is t te laat voor je! onthou: hoe korter je bezig bent hoe makkelijker(meestal is dit zo, want het ligt ook aan het doorzettingsvermogen van de persoon in kwestie) je ervan af komt.

Ik ben ook begonnen met een stabilisering van 50/60 mg en toen ben ik met 2 mg begonnen af te bouwen.

Het is niet alleen maar de meet halen helaas, er hoort ook nog een heel ander verhaal bij nl.
jezelf versterken dmv sport en andere levens-invullingen, anders haal je t niet.
Je moet nl; een gezonde vervanging creeren voor de je verslaving.
Anders als je met de meet kort bij de 0 komt, en je krijgt zucht dat je dan terug kan vallen op die gezonde intussen opgebouwde levensinvulling.

Anders val je dan in een gat, ik heb het zelf allemaal precies zo meegemaakt.
Ik ben nu 5 maanden methadon aan t gebruiken(iedere week -2) en zit nu zonder pijntjes op 15(afkloppen) Maar ik moet nog 15 mg.
Ik ben nog niet teruggevallen.

Het is zaak om hierbij een nieuw leven te beginnen en die fake vrienden opzij te zetten, en jezelf op de eerste plaats te zetten. Werk aan je zelf en verrijk jezelf zo, om een sterke basis te verkrijgen.

Als je een begel;eider toegewezen krijgt waar je niks mee hebt, dan vraag je een andere, het is essentieel om je problemen kwijt te kunnen, vraag als het nodig is psychische hulp, en dan kom je er wel. Vooral omdat je nog maar kort gebruikt! Het is voor jou Now or Never!

loulou81

Newbie
Hey guys,

Nou, vorige week eerste gesprek gehad en plasje ingeleverd, aanstaande maandag gesprek met arts en begeleider, en dan kan ik dinsdag gaan starten. Hoor maandag dus hoe hoog ik ingesteld wordt en dergelijke, merk wel dat het gebruik snel oploopt dus ben blij als het dinsdag is hoor. Voor mezelf vooral, maar ook financieel en lichamelijk want het gaat best hard achteruit op alle gebieden. Dus dinsdag it is! En ik ga er echt absoluut geen bruin meer bij nemen, daar ben ik echt zeker van. Dus ook geen wit want die valkuil hebben we al eerder ontmoet, no fucking way.
Ja dat ziek zijn in de ochtend, ik had het vanmorgen weer hoor. Een vriend belde me met zn zatte kop om 6u wakker, en 10 min later voel ik gewoon weer die misselijkheid opborrelen...Het kan echt best zo zijn dat het puur een mindf*ck is, dat is het tenslotte allemaal grotendeels, maar de misselijkheid voelt zo echt dat ik me geen raad weet dat op te lossen zeg maar. En aansteker was zowat leeg dus heb er echt lang over gedaan ook. Ik begin iedere dag nog in bed met roken, eindig ook iedere dag in bed met roken, en ik realiseer me dat dat van die kleine dingetjes zijn die je wel gaat ''missen'' dan straks. De handeling op zich bedoel ik dan. Dus die ga ik opvullen met het roken van een sigaretje heb ik al besloten. Dus ja, ik weet dat ik zeker nog tegen veel dingen aan ga lopen, het roken in bed is er 1tje van, maar ik probeer me nu zo goed als mogelijk voor te bereiden op die dingen.Heb vanmiddag iig het laatste gehaad, genoeg om het tot dinsdag te redden, en ik hoop echt dat ik dan kan starten. Liefst zo snel mogelijk allemaal, maar goed hardlopers zijn doodlopers dus ik laat het maar ff over aan de begeleiders aldaar. Ik ben benieuwd, zenuwachtig, maar vooral heel erg opgelucht dat het er aan zit te komen, misschien kom ik er nog wel op terug op sommige momenten, maar ben het nu zo spuugzat eigenlijk dat het van mij mag beginnen hoor. Fijn weekend allemaal!

Sarori

Bewuste gebruiker
Hoi Loulou,

Spannend allemaal!
De kogel is door de kerk. Mooi dat het allemaal nog zo snel is gegaan.

Dat je verbruik is opgelopen de laatste tijd is logisch en niets om je zorgen over te maken. Je kunt het met maar beter in stijl afsluiten, toch?
Je hebt alvast een goede vervanging geregeld voor het folietje in bed...gewoon een lekker pafke. Heb je gewoon een nieuw en minder schadelijk ritueel :)
Heb je verder ook al gedacht aan een invulling van de lege momenten, de momenten waarop je anders hero zou roken?

Geniet van het mooie weekend nog, laat het allemaal nog even lekker roken en dan volgende week maar serieus aan de slag!

Veel succes!
Sarori :wave:

Yoro

Bewuste gebruiker
Hi Loulou,

Blij te horen dat je toch die moeilijke eerste stap gemaakt hebt om je aan te melden.
Kan erg vernederend aanvoelen, je plasje inleveren en aan iemand toegeven dat je verslaafd bent en hulp daarbij nodig hebt. Ik weet nog goed dat ik daar zelf heel veel moeite mee gehad heb. Goed gedaan meid :wink:
Succes morgen bij je arts en begeleider, en ik weet zeker dat je jezelf dinsdag beter zult voelen.
Dan is er eindelijk een concreet strijdplan met het doel recht voor ogen!

loulou81

Newbie
Vandaag begonnen..40 mg een maand lang, en daarna iedere week 4 eraf is het idee. Voel er nu nog niets van, heb een klein uurtje geleden de eerste dosis naar binnen gewerkt. Spannend dus, en vanaf nu de bruin de deur uit ook!!

loulou81

Newbie
Ja voelde me op die post zojuist wel even heel erg klein hoor eerlijk gezegd..sta je dan als broekie van 26 tussen toch wel wat heftig overkomende mannen (voornamelijk mannen) Wist ook niet hoe snel ik er weer weg moest komen hahaha, toch allemaal wat vreemd en eng en spannend. Maar goed. ik moet straks even mn contract laten zien en dan krijg ik het voor volgende week mee, heb nu al voor 1 week gekregen. Dus dan hoef ik er ook niet zo vaak binnen te wandelen. Ik weet we zijn daar allemaal voor hetzelfde probleem hoor maar ik voel me toch (nog) niet echt op mn gemak daar. Bedankt jullie allemaal voor de steun en aanmoediging, ik zal zeker blijven posten hoe het gaat enzo!

Sarori

Bewuste gebruiker
Hoi Loulou,

Kan me wel voorstellen dat het een beetje eng en spannend is tussen al die kerels daar. Misschien maar goed ook dat je je daar niet helemaal op je gemak voelde, want dat zegt ook wat over jou. Het is al confronterend genoeg allemaal lijkt me zo. Je bent er gelukkig geen kind aan huis, dus geen diehard die daar al jaren de deur plat loopt. Aan jou de taak om dat ook een beetje zo te houden... :)

Mooi dat je je methadon meteen voor een hele week meekrijgt. Als je weet hoeveel moeite sommigen daarvoor moeten doen om dat voor elkaar te krijgen....dat heb je alvast gewonnen. Dat scheelt veel stress en georganiseer, vooral als je tussen de bedrijven door gewoon moet werken.

Ik wens je heel veel succes bij je vandaag begonnen proces, dat als het allemaal goed gaat toch zal eindigen in een clean leven.
:wave: Sarori :wave:

loulou81

Newbie
Misschien moet ik ff een nieuw topic openen maar dat hoor ik dan wel..Het gaat niet echt lekker so far als ik eerlijk ben! En ik weet niet zo goed waar t em nou in zit. Als ik de 40 neem wordt ik 2 uurtjes daarna ongeveer zo enorm gigantisch suf, misselijk, bleek en rillerig. Het enige wat dan echt helpt is om te gaan liggen, vanmorgen heb ik rond 9u mn methadon genomen en rond 11u begon het. Ik was op mn werk dus heb het kunnen uitzingen tot half 1 maar toen ben ik gewoon in mn auto gaan liggen, kon het niet meer volhouden. Tot half 3 gelegen/geslapen en daarna ging het wel aardig. Maar tis nog niet helemaal over hoor. Sta ik te hoog met die 40? Of is dit normaal en moet ik gewoon ff wennen? Het lijkt wat op ontwenning behalve dan die enorme sufheid, das gewoon echt niet fijn en het belemmerde me vandaag dus om te gaan werken. Het is pas de 2de dag dus kan me goed voorstellen dat het misschien een kwestie van wennen is hoor, maar voor mij is het allemaal nieuw en onbekend dus ik weet niet wat normaal is en wat niet. Dus sorry voor de vele vragen alvast. Is het misschien beter als ik het in 2x inneem? Dus in de ochtend een slokje en in de middag? Want ik zie nu alweer een beetje op tegen morgen eerlijk gezegd, voelt echt niet lekker zo. Heb er niets bijgebruikt in iedergeval (was ik nog suffer geworden denk ik). Merk wel dat mn smaak zo goed als weg is op het moment, maar dat is denk ik normaal of niet? Heeel graag wat advies want ik twijfel of het allemaal wel normaal is op deze manier.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
in principe is het beter om je dagelijkse dosis in 1 keer te nemen.

Maar als het voor jou beter werkt om twee keer de helft te doen, why not :)

ik nam altijd als ik begon met methadon, express veels teveel, omdat anders die eerste dagen zo rot waren, dus het kan best zijn dat je nog moet wennen aan het overstappen op meet hoor.

als ik teveel nam had ik niet zulke dingen als die jij beschrijft, amar als ik te weinig nam wel, dus ik denk niet dat het een kwestie van teveel is, eerder even wennen :)

sterkte

loulou81

Newbie
Hoi Arie bedankt voor je reactie, zit hier steeds te kijken want ja ik voel me inderdaad erg rot ja eerlijk gezegd :( kan wel janken gewoon..maar goed ik snap dat het allemaal nog moet wennen en dat het logisch is. Hoop dus alleen dat er met die dosis niet de plank misgeslagen is, dacht door die sufheid dat het miss teveel was, maar alle andere verschijnselen die ik heb duiden juist meer op gewoon afkick maar dan minder extreem. Dus miss is het dan eerder te weinig inderdaad. Nou ja, ik blijf het gewoon maar in 1x nemen - dat is inderdaad gewoon beter - en ik hoop écht dat het snel went allemaal en dat het morgen dan weer wat beter gaat. Thnx, fijne avond!

neboe

Experimenterende gebruiker
Dat suffe gevoel gaat wel weg, zeker op het moment als je ergens naar toe moet en je er niet ff aan denkt. Wat meta wel doet is dat je gewicht toe zal nemen. De een heeft er baat bij om alles in ene te nemen (ik bv), bij de ander die een snellere stofwisseling heeft (volgens cad niet mogelijk)vind het beter om s'avonds de rest te nemen zodat sóchtens er geen afkick gevoelens zijn (mijn vrouw) Ieder geval zal je er een verslaving bij krijgen en er mee leren om gaan.
sterkte ermee grtjs jaap

Yoro

Bewuste gebruiker
Loulou,

Ikzelf neem al een paar jaar mijn dosis in 2x.
´s ochtends zodra ik wakker word, en ´s avonds na het werk.
Juist omdat ik ook door de hele dosis ´s ochtends in te nemen ook zo suf kan worden.
Als ik niet hoef te werken vind ik dat altijd wel lekker :wink: , maar tijdens het werk is dat niet echt praktisch!
Naar mijn inziens is zo suf zijn toch een teken van te veel meet tegelijk.
Mijn advies zou zijn probeer het, en kijk hoe het gaat.
alles in 1x heb je geprobeerd, dus zou ik morgenochtend proberen maar de helft in te nemen.

Natuurlijk wel de andere helft meenemen zodat je die alsnog op je werk kunt innemen mocht dit voor jou niet werken!! Kijk het tot de middagpauze aan, en als je denkt dat je meer nodig hebt, dan kun je dan alsnog de 2e helft innemen.

Als ik 1 ding weet is dat dit ontzettend veel kan verschillen van mens tot mens.
Dus kan het ook een kwestie zijn van wennen, en dit duurt bij de 1 wat langer dan bij de ander.

Enigste manier om erachter te komen wat voor jou het beste werkt, is door de verschillende manieren uit te proberen, net zo lang tot je de beste manier gevonden hebt die voor jou werkt.

Mocht het nou blijken dat je met 40 gewoon echt niet toekomt kun je je dosis altijd laten verhogen.

Succes, en laat morgen weten hoe het gegaan is!

loulou81

Newbie
Nou ik snap er werkelijk helemaal niets meer van hoor jongens..maandag dus begonnen, 1 flesje van 40 in 1x genomen, wat duf maar verder wel te doen. Dinsdag, flesje in 1 genomen, heeel erg duf en wat misselijk en bleek. Woensdag besloten het anders te doen, de ochtend af en toe wat slokjes genomen, minder duf maar wel wat misselijk. Donderdag, hetzelfde besloten te doen, want ik was immers een heel stuk minder duf, dus af en toe wat slokjes. Gelijk erna overgeven, shit methadon kwijt dus nieuw flesje gepakt en in 1 ingenomen. Was niet alle vorige methadon kwijt, want werd érg duf..Vandaag maar weer besloten het in 1x te nemen, resultaat was weinig duf maar heb de hele dag overgegeven en in de middag gewoon afkickverschijnselen, koud zweet en misselijk blijven. Waarom voel ik me nou de hele week al gigantisch verrot op het wondermiddel dat methadon heet? Ik dacht steeds dat het een kwestie van wennen is, maar er is tot nu toe nog geen dag geweest dat ik me er goed op voelde! Ik heb besloten om het dit weekend nog zo te doen, gewoon een heel flesje per dag, en als het niet veranderd dan vraag ik óf pillen (want ik vind het ook erg goor, miss speelt dat mee) of anders ga ik coldturkey. Al met al had ik deze week net zo goed - gevoelsmatig- coldturkey kunnen gaan, dan was ik er nu al een heel end vanaf geweest. Sorry maar ik baal gewoon enorm, waar gaat het mis bij mij dan? Methadonpost kan ik woensdag pas weer bellen ivm pasen, dus dat schiet ook nie op. Vandaag ben k misschien ziek geworden omdat ik gisteren teveel methadon heb genomen uiteindelijk denk ik nu ik dit typ, dus theoretisch gezien zou het dan morgen wel goed moeten gaan..pfff..Ik doe het zelf ook niet goed door steeds te googelen ermee, vanaf nu gewoon 1 flesje in 1x op een vaste tijd. We zullen het wel weer zien.

Bovenaan