Alcohol voortaan pas vanaf 18 jaar

Oke, dan nog, wat is het ratio alcoholdoden in het verkeer en wietdoden in het verkeer? Ik heb het niet opgezocht, maar ik verwed er een jointje om dat het aantal wietdoden te verwaarlozen is :wink:

edit: Om er even bij aan te sluiten, ik denk dat er net zo veel doden in het verkeer zullen vallen door wiet als door bijv medicijnen. Geen reden om medicijnen illegaal te maken toch? Als er iets anders moet, dan is het vervoer. Computergestuurd personenvervoer aub :P

deadlock zei:
Iedere dode is er een te veel en daarom is het onverwaarloosbaar wat mij betreft.

niet iedere dode is terecht imo...sommige eigen schuld en sommige gaan dood door iemands andere stomme fout...

Angramar Temenos zei:
Heb hetzelfde met drugs, als iemand zich lam snuift is het ook zijn hart en zijn hoofd, en niet het probleem van de overheid, maar drugs zijn verboden, boe hoe. Je schept zo zwakkelingen, die bemoederd worden door de overheid. Bah. Ik ben wat milieu en economie betreft zo links als de pest, maar als het om (straf)recht gaat moeten we de liberale kant op, sorry.

Ja natuurlijk en de 'normale' burger maar betalen voor deze mensen als ze weer hulp nodig hebben...
en dat geldt zo'n beetje bij al jou voorbeelden...

Angramar Temenos zei:
Ja, ik ben tegen de verplichting om gordels om te doen in de auto. Ik ben tegen ELKE wet die een slachtofferloos misdrijf wil voorkomen. Als het slachtoffer de dader zelf is, mag die dat zelf doen. Als ik nu een kogel door m'n kop wil jagen (wapenvergunningswetten buiten beschouwing gelaten) dan kan ik dat fijn doen, waarom dan niet een glas bier (niet dat ik me er veel van aantrek; ik drink zo goed als nooit en plaatsen waar ik drink houden zich toch niet aan zulke regels)?

Dat vind ik net zoiets als een rookverbod, of de fat-tax die ze in wilden voeren. Waar de tyfus is onze overheid mee bezig? Als mensen longkanker willen hebben, dan gaan ze toch naar rookvrije cafes? Als daar zoveel behoefte aan is zouden ze wel opgericht zijn. Als je als medewerker niet in de rook wil zitten dan zoek je maar een andere baan, je hoort toch ook niet dat automonteur klaagt omdat die misschien een auto op z'n hoofd terecht krijgt als die wat verkeerds doet? En dit terwijl ik niet eens rook trouwens. En als mensen zich diabetes aan willen vreten doen ze dat toch fijn?

Heb hetzelfde met drugs, als iemand zich lam snuift is het ook zijn hart en zijn hoofd, en niet het probleem van de overheid, maar drugs zijn verboden, boe hoe. Je schept zo zwakkelingen, die bemoederd worden door de overheid. Bah. Ik ben wat milieu en economie betreft zo links als de pest, maar als het om (straf)recht gaat moeten we de liberale kant op, sorry.

Nu ik toch bezig ben, moeten wetten als een verbod op godslastering, hakenkruizen en laster ook optiefen. Als er iemand is die tegen de neonazi's is ben ik het wel, maar ik gun ze hun stem.. Om die vervolgens met intelligente argumenten met de grond gelijk te maken. Pas als er geweld aan te pas komt moet er snoeihard ingegrepen worden.

In deze maatschappij is dit onuitvoerbaar en tegenstrijdig met de doelen die deze samenleving koestert. Dat de overheid op deze manier een zorgfunctie moet vervullen vind ik overigens wel belachelijk, daarmee stellen ze eigenlijk dat de doorsnee mens te naïef is om de beslissing zelf te maken. Al kan ik me daar ook in vinden.

Angramar Temenos zei:
Ja, ik ben tegen de verplichting om gordels om te doen in de auto. Ik ben tegen ELKE wet die een slachtofferloos misdrijf wil voorkomen. Als het slachtoffer de dader zelf is, mag die dat zelf doen. Als ik nu een kogel door m'n kop wil jagen (wapenvergunningswetten buiten beschouwing gelaten) dan kan ik dat fijn doen, waarom dan niet een glas bier (niet dat ik me er veel van aantrek; ik drink zo goed als nooit en plaatsen waar ik drink houden zich toch niet aan zulke regels)?

Dat vind ik net zoiets als een rookverbod, of de fat-tax die ze in wilden voeren. Waar de tyfus is onze overheid mee bezig? Als mensen longkanker willen hebben, dan gaan ze toch naar rookvrije cafes? Als daar zoveel behoefte aan is zouden ze wel opgericht zijn. Als je als medewerker niet in de rook wil zitten dan zoek je maar een andere baan, je hoort toch ook niet dat automonteur klaagt omdat die misschien een auto op z'n hoofd terecht krijgt als die wat verkeerds doet? En dit terwijl ik niet eens rook trouwens. En als mensen zich diabetes aan willen vreten doen ze dat toch fijn?

Nu ik toch bezig ben, moeten wetten als een verbod op godslastering, hakenkruizen en laster ook optiefen. Als er iemand is die tegen de neonazi's is ben ik het wel, maar ik gun ze hun stem.. Om die vervolgens met intelligente argumenten met de grond gelijk te maken. Pas als er geweld aan te pas komt moet er snoeihard ingegrepen worden.

Ik volg je wel, zeker het eerste deel van je post. Iedereen moet de kans krijgen om te doen wat hij of zij wil, wil de cafébaas een rookvrij café dan moet hij het maar rookvrij maken op zijn eigen initiatief en niet verplicht door de overheid. Als je jezelf kapot wil drinken en daarbij niemand anders op een rustige vrijdagavond lastigvalt met je zattemanspraat, geen probleem. Ook over die gordels volg ik deels je redenering. Wil jij zelf geen rekening houden met het feit dat er op elk moment één of andere zot tegen 200km/u over de baan scheurt, geen probleem hoor, enkel het feit dat de kosten van je ziekenhuisbehandeling op andere mensen verhaald worden vind ik niet kunnen.

Zelfde voor andere drugs: Ok, als je je dan toch lam wil snuiven en/of spuiten, voor mij ook geen probleem. Maar dan moet je niet gaan afkomen dat je je behandeling voor een of andere hartziekte of je afkickproces terugbetaald wilt zien. En ok, heel misschien wil je het niet terugbetaald zien, maar wie gaat er in deze tijden waarin alles om geld draait zeggen: "laat maar, ik heb het zelf veroorzaakt, ik betaal het zelf wel" ?

Ook over het neonazi-gedoe volg ik iets minder, die mensen wekken gewoon haat op en dan kom ik bij je punt over geweld. Ok, ik ga akkoord dat je zegt dat we symbolen als hakenkruisen ed niet mogen verbieden, wil er iemand geloven dat Hitler een zegen was voor Duitsland, voor mij geen probleem, er lopen ook zotten rond die denken dat God alles kan verklaren. Maar ik heb er wel een probleem mee dat ze haat opwekken door hun "acties" die vaak al met geweld gepaard gaan, die dan (soms) leiden tot tegengeweld van bv. joodse extremisten, en zo komen we terecht in een negatieve spiraal.

Denk wat je wil, doe wat je wil, zolang je anderen maar niet rechtstreeks of onrechtstreeks betrekt bij je knotsgekke gedenk en gedoe. Spijtig genoeg is dit niet mogelijk met de maatschappijvorm waar we de dag van vandaag mee opgescheept zitten.

Conclusie: willen we allemaal vrij gaan leven, schaf de solidariteit af en laat iedereen zijn eigen shit opruimen. De solidariteit is er deels om bepaalde mensen voor zichzelf te beschermen, omdat zij misschien niet de inzichten of mogelijheden hebben die anderen wel hebben. En die kosten van hun gek doen worden dan verhaald op anderen, daarom stelt de overheid regels ivm drugsgebruik, autogordels, diabetes, nazi-symbolen, ...

mja, mijn betoog zal wel geinspireerd zijn door mijn fascinatie voor economie, maar je moet consequent zijn AT: liberaal op (straf)recht kan niet als de rest ook niet liberaal geïnspireerd is

Voor een verbod op alcohol? Wat is dat nou voor nonsens. Het is leuk om een pilsje te drinken met je vrienden en je hoeft je niet gelijk compleet van de kaart te werken. Dat soort dingen zeggen is net zo kortzichtig als die debielen die van ons liberale drugsbeleid afwillen.

deadlock zei:
Voor een verbod op alcohol? Wat is dat nou voor nonsens. Het is leuk om een pilsje te drinken met je vrienden en je hoeft je niet gelijk compleet van de kaart te werken. Dat soort dingen zeggen is net zo kortzichtig als die debielen die van ons liberale drugsbeleid afwillen.

Ieder een eigen mening tog? Ik heb vanwege bepaalde gebeurtenissen gewoon een enorme hekel aan alcohol dus is het logish dat ik voor een verbod ben .

hislordship zei:
Ieder een eigen mening tog? Ik heb vanwege bepaalde gebeurtenissen gewoon een enorme hekel aan alcohol dus is het logish dat ik voor een verbod ben .
Logisch mn reet. Het feit dat jij er niet mee om kunt gaan betekent niet dat het dan maar voor iedereen verboden moet zijn.

ExceptionalInsight zei:
hislordship zei:
Logisch mn reet. Het feit dat jij er niet mee om kunt gaan betekent niet dat het dan maar voor iedereen verboden moet zijn.

Ja daar heb je gelijk in, ik zeg tog ook niet dat het verboden MOET zijn? ik zeg alleen dat ik voor een verbod zou zijn mocht er 1 komen.
Maar we weten allemaal wel dat dat nooit gaat gebeuren.

Godzijdank niet. Ik zie al hele drooglegginstaferelen voor me.

Ik vind ook niet dat de consumptie onder 18/16/whatever verboden zou moeten zijn, maar alleen dat de verkoop verboden moet zijn.

Ach mensen ik denk dat zo'n verbod helemaal niet werkt.
Een kind van 14 wat wilt drinken stuurt broer lief van 18 wel naar de winkel en zuipt zich daarna in coma

ExceptionalInsight zei:
hislordship zei:

Eens

Flameon zei:
Een kind van 14 wat wilt drinken stuurt broer lief van 18 wel naar de winkel en zuipt zich daarna in coma
En de ouders van die kinderen moeten dus een jaartje op kamp want daar is dan duidelijk iets mis gegaan.

deadlock zei:
Flameon zei:
En de ouders van die kinderen moeten dus een jaartje op kamp want daar is dan duidelijk iets mis gegaan.
Ik vind zeker niet dat je het gedrag van een kind 100% op de ouders kan afrekenen.
Sommige kinderen worden gewoon zwaar fucked up geboren.
Natuurlijk valt dit niet voor alle gevallen...

Err ja, die kinderen die fucked up geboren worden heb je weer andere methoden voor om in het gareel te krijgen. Bedenk echter goed dat er slechts enkele kinderen zo geboren worden en dat de overgrote meerderheid gewoon fucked wordt door de ouders.

ik vind het goed, had nog liever gehad dat het gwn illegaal werd .

Btw, hoe meer ik " alcohol en drugs " lees, hoe kwader ik ervan word.

Alcohol vanaf 18 jaar.
Weed vanaf 18 jaar.
Tabak kan niet verboden worden. Dus het moet gewoon niet meer geproduceerd worden :wink: (ik rook) Spijtig genoeg zal dit er niet van komen, omdat er zo veel geld naar de schatkist gaat dat één dag zonder sigaretten voor een overheid een ramp is!

Chemical zei:
ik vind het goed, had nog liever gehad dat het gwn illegaal werd .

Btw, hoe meer ik " alcohol en drugs " lees, hoe kwader ik ervan word.

zeker als je je ouders ervan probeert te overtuigen dat alcohol een harddrug is en weed (met mate) helemaal niet zo erg. Haha, hoe onwetend zijn ze niet

deadlock zei:
Haha, hoe weinig weet je zelf als je dat zegt :D Twee standaardglazen op een dag is absoluut geen harddrug.

Daar is hij weer :D

2 glazen wijn per dag zijn gezond, dat weet ik. Maar als ik de meeste mensen zie drinken (ikzelf ook voor lange tijd) tot ze omvallen, kotsen of onherstelbare ruzie stoken omdat ze emotioneel labiel of whatever zijn zie ik dit wél als een harddrug.

De grens tussen tipsy en stomdronken is zeer vaag in mijn ogen. Dit is vanuit mijn standpunt bekeken dan...

en IK persoonlijk heb (nog) geen problemen met weed

Ikzelf ben 100% tege Alcohol omdat ik bijna dagelijks meemaak wat alcohol met een emotioneel instabiel persoon doet. Vandaar ook dat ik eerder heb gezegt dat het van mij verboden mag worden.

hislordship zei:
Ikzelf ben 100% tege Alcohol omdat ik bijna dagelijks meemaak wat alcohol met een emotioneel instabiel persoon doet. Vandaar ook dat ik eerder heb gezegt dat het van mij verboden mag worden.
Idd, die kunnen gewoon beter "echte" drugs gebruiken...

plantenbak zei:
hislordship zei:
Idd, die kunnen gewoon beter "echte" drugs gebruiken...

Hier hebje een punt.
Er word gezegt dat als je emotioneel niet in orde bent dat je geen drugs moet doen[is idd waar]
Maargoed als de persoon waar ik het over heb gedronken heeft word ze een emotioneel wrak met zelfmoord neigingen...
Maar als ze geblowed heeft voelt ze zich helemaal happy en is ze dat ook.
Ook als ze nuchter is heeft ze nergens last van behalve dat ze dan wel vaak Saggo is dit komt denk ik meer doordat ze verslaafd is aan alcohol.

Voor mij is dat al bewijs genoeg dat Alcohol niks anders als troep is.

Ik was sarcastisch.
Dat 1 persoon niet tegen alcohol kan is vervelend maar dat bewijst nog niet dat alcohol troep is.
Ik heb de grootste lol op alcohol en wordt helemaal niet agressief oid.
Dat zou dus betekenen dat alcohol een wondermiddel is... :rolleyes:

plantenbak zei:
Ik was sarcastisch.
Dat 1 persoon niet tegen alcohol kan is vervelend maar dat bewijst nog niet dat alcohol troep is.
Ik heb de grootste lol op alcohol en wordt helemaal niet agressief oid.
Dat zou dus betekenen dat alcohol een wondermiddel is... :rolleyes:

Ik wil eigelijk alleen zeggen dat wanneer je dagelijks de negatieve kant van alcohol meemaakt dat je standpunt dan zeer makkelijk kan veranderen.

Dat alcolhol vanaf 18 word vind ik persoonlijk een goed plan want ik ben van mening dat de meeste jongeren er niet mee om kunnen gaan.
Ze zuipen alles door elkaar drinken Belachelijk veel en worden meestal agressief. en ze combineren het vaak met andere zooi zonder hier over na te denken wat de gevolgen kunnen zijn.

Er word niet voor niets gezegt ''Alcohol maakt meer kapot dan je lief is'' en ''Geniet maar drink met mate'' Helaas dat dit nooit serieus genomen word.

Ja ok, maar tussen 18 jaar of een totaal verbod zit nogal wat verschil.
Ik vind 18 jaar ook beter, maar een totaal verbod onzin.
Ik zie namelijk ook regelmatig de positieve kanten van alcohol.

Een totaal verbod is overdreven ja.
Alleen mocht deze er komen dan zal ik het niet erg vinden, [Ik geef toe als ik zelf nog zou drinken dat ik het dan wel erg had gevonden :D ]

HetEindeVanAlles zei:
deadlock zei:
Wat een nonsens. Wat voor idioten heb jij dan in je omgeving?

Idioten van het type dat outgaan als een geslaagde avond bezien.
Dus generaliseren we alles maar aan elkaar.

En dat roept dan dat er zoveel soorten HD zijn die wel gelegaliseerd moeten worden :rolleyes: Inderdaad speedgebruikers doen dit per definitie compleet verantwoord.

Mensen wat is dit toch met jullie hier. Omdat er een paar mensen zijn die het verkloten moet het maar voor iedereen in de ban? Snappen jullie wel wat je zegt? Als je er een labiel wrak van wordt, dan blijf je er toch simpelweg met je takken van af? En als je daar niet sterk voor genoeg bent, sorry hoor, maar dan ben jij degene die uit de maatschappij verwijderd moet worden. Niet het biertje van de bouwvakker die lekker wil ontspannen als hij na een dag hard werken thuis komt en gewoon simpelweg geen zin heeft in de 'veel minder gevaarlijke' (uhuh, dat valt nog te bezien want er is bizar weinig bekend over de lange termijn effecten) marihuana.

deadlock zei:

En dat roept dan dat er zoveel soorten HD zijn die wel gelegaliseerd moeten worden :rolleyes: Inderdaad speedgebruikers doen dit per definitie compleet verantwoord.

Mensen wat is dit toch met jullie hier. Omdat er een paar mensen zijn die het verkloten moet het maar voor iedereen in de ban? Snappen jullie wel wat je zegt? Als je er een labiel wrak van wordt, dan blijf je er toch simpelweg met je takken van af? En als je daar niet sterk voor genoeg bent, sorry hoor, maar dan ben jij degene die uit de maatschappij verwijderd moet worden. Niet het biertje van de bouwvakker die lekker wil ontspannen als hij na een dag hard werken thuis komt.
he-le-maal mee eens...

deadlock zei:
HetEindeVanAlles zei:
deadlock zei:
Wat een nonsens. Wat voor idioten heb jij dan in je omgeving?

Idioten van het type dat outgaan als een geslaagde avond bezien.

Mensen wat is dit toch met jullie hier. Omdat er een paar mensen zijn die het verkloten moet het maar voor iedereen in de ban? Snappen jullie wel wat je zegt? Als je er een labiel wrak van wordt, dan blijf je er toch simpelweg met je takken van af? En als je daar niet sterk voor genoeg bent, sorry hoor, maar dan ben jij degene die uit de maatschappij verwijderd moet worden. Niet het biertje van de bouwvakker die lekker wil ontspannen als hij na een dag hard werken thuis komt en gewoon simpelweg geen zin heeft in de 'veel minder gevaarlijke' (uhuh, dat valt nog te bezien want er is bizar weinig bekend over de lange termijn effecten) marihuana.

Wauw jij typt graag 'wijze dingen' op hé? Fantastisch voor je!

Ik zei: probeer je ouders maar eens wijs te maken dat alcohol een harddrug is en weed niet zo slecht is, ongeveer. En dan ga jij er zo'n reacties op zetten? Ik zeg toch niet dat alcohol weg moet, zeker niet! Een biertje op z'n tijd is lekker en tipsy zijn is ook niet zo erg. Alcohol kan een onschuldig genotsmiddel zijn maar ook een harddrug, snap je?
Ik vind het gewoon een schandaal dat mensen alcohol prezen en weed als een duivelsdrug bekijken! THC blijft een drug, maar het is helemaal niet zo slecht als de meeste mensen vinden, vind ik.

KIJK, wat heeft DIT er nu weer mee te maken? 'En dat roept dan dat er zoveel sooren HD zijn die wel gelegaliseerd moeten worden'? Man, het interesseert mij niets hoeveel ouder jij bent en hoeveel diploma's je hebt maar probeer aub niet zo intelligent te doen. Ga nog wat drinken :)

HetEindeVanAlles zei:
Wauw jij typt graag 'wijze dingen' op hé? Fantastisch voor je!
Eerder voor de rest van de wereld. Misschien steken ze er nog eens wat van op.

Ik zei: probeer je ouders maar eens wijs te maken dat alcohol een harddrug is en weed niet zo slecht is, ongeveer. En dan ga jij er zo'n reacties op zetten? Ik zeg toch niet dat alcohol weg moet, zeker niet! Een biertje op z'n tijd is lekker en tipsy zijn is ook niet zo erg. Alcohol kan een onschuldig genotsmiddel zijn maar ook een harddrug, snap je?
Exact hetzelfde gaat op voor marihuana. Trouwens, die reactie was niet alleen voor jou bedoeld, maar ook voor de rest van de verbied-het-maar-zeggers.

Ik vind het gewoon een schandaal dat mensen alcohol prezen en weed als een duivelsdrug bekijken! THC blijft een drug, maar het is helemaal niet zo slecht als de meeste mensen vinden, vind ik.
Jij bent vast een Belg. Zowel mijn collega's (werk op een school) als vrienden, als familie, als buren, kijken helemaal niet raar op als er bij ons in de tuin of in huis een joint gerookt wordt. Als ik bij mijn moeder op bezoek ga vraagt ze of ik eerst even voor d'r langs de shop wil rijden.

KIJK, wat heeft DIT er nu weer mee te maken? 'En dat roept dan dat er zoveel sooren HD zijn die wel gelegaliseerd moeten worden'? Man, het interesseert mij niets hoeveel ouder jij bent en hoeveel diploma's je hebt maar probeer aub niet zo intelligent te doen. Ga nog wat drinken :)
Hoezo "probeer" niet zo intelligent te doen. Als je niet snapt wat ik hierboven schreef, moet je terug naar school jochie. Het is geen intelligentie maar common fucking sense. Nogmaals; de reactie was niet alleen op jou bedoeld maar op iedereen die hier zomaar dingen roept zonder dat er bij nagedacht wordt.

Ga maar eens op zoek naar de topics over legalisatie hier.

Terug
Bovenaan