Bad trip door slokje wietthee?

pinda92

Experimenterende gebruiker
Hi!

Zoals wel vaker zette mijn vriend gisteren wietthee. Ik heb dit vaker zelf gedronken of wel eens een slokje gedronken. Ik heb nooit merkbare effecten van wietthee. Heel soms heb ik gehad dat als ik in bed ging liggen, rare gedachten had.

Anyway, gister had dus mijn vriend wietthee gezet (0,3 gram Mexican Haze). Ik heb hier 1 a 2 slokjes van genomen. Laten we zeggen dat dat ongeveer 10% van het glas was. Ik heb verder ook geen alcohol of iets anders op. Een paar uur later waren we een bordspelletje aan het doen. Ineens werd het hele spelletje me te veel. Mijn vriend vroeg iets aan me, en ik was helemaal de weg kwijt. Ik kon even niet meer nadenken en ook niet meer praten. Ook had ik een raar gevoel aan de achterkant van mijn hoofd, alsof iemand er aan trok. Ook triggerde de muziek mij, ik kreeg er allemaal rare gedachten van. Het werd van kwaad tot erger: Ik had de hele tijd het gevoel alsof ik out zou gaan. Ik dacht dat ik dood zou gaan. Ik kon me letterlijk geen houding geven: Ik kon totaal niet lekker zitten/staan. Niks was goed. Ik werd vrij paranoïde: ik kreeg gedachten dat er een complot was tegen mij of dat ik ergens was ingeluisd en dat ik vergiftigd was en vermoord zou worden. Ik had mijn ouders gebeld en ik durfde niet op te hangen omdat ik bang was in een wereld te komen waar ik niet meer uit zou kunnen. Ik had sowieso het idee dat ik deze vervelende gevoelens nooit meer kwijt zou raken. En ik had veel last depersonlisatie/derealisatie.

Heel weinig hielp om me rustiger te maken. Tv kijken vond ik te heftig omdat het veel impulsen gaf. Wandelen vond ik te heftig door alles wat er te zien was. De was opruimen vond ik te heftig omdat mijn hoofd allemaal categorieën maakte van de soorten was die er hingen en het me stress gaf. Uiteindelijk hielp het een beetje om het bordspel op te ruimen en daarna ging het steeds beter.

Ik vond het superheftig. Ik heb ooit eerder een bad trip gehad (van truffels). Maar dat kwam omdat ik de controle kwijt raakte van alle visuals. Gister merkte ik helemaal niks van de wiet dus het kwam nogal uit het niets. We waren gewoon een bordspelletje aan het spelen! Ook gaat het psychisch verder gewoon helemaal goed met met mij, en zijn er ook helemaal geen problemen in mijn dagelijkse leven.

Ik vraag me af of ik van deze superkleine dosis (10% van 0,3 gram Mexican Haze) überhaupt een bad trip heb kunnen krijgen of dat er iets anders is gebeurd?

Manu76

Badass junkie
Ik vraag me af of ik van deze superkleine dosis (10% van 0,3 gram Mexican Haze) überhaupt een bad trip heb kunnen krijgen of dat er iets anders is gebeurd?
Als je bijna nooit wiet gebruikt kun je van 1 trekje van een sterke joint al goed stoned worden. Hetzelfde met een slokje thee waarschijnlijk.
Bad gaan is volgens mij dan het niet accepteren van je gevoelens of iets dergelijks. En als je stoned bent moet je over het algemeen een tijdje (rond de 2 uur) uit kunnen zingen. Vreemd dat je geen leuke muziek kon vinden.. Maar stoned worden kan zeker met weinig en als je dan bad gaat, lijkt me dat niet erg vreemd.

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Oei. Wat heftig. Klinkt niet fijn. Als je zo slecht gaat op cannabis, is dat wel een teken aan de wand om goed uit te kijken met het gebruik van psychedelische middelen. Ook al ben je verder gelukkig psychisch gezond (houden zo), kan dat betekenen dat je van nature een psychose-gevoeligheid hebt. Net zoals dat sommige andere mensen gevoeliger zijn voor angst, of somberheid, of dwangmatigheid, om maar iets te noemen. Is niet gezegd dat je dat ook echt hebt, maar als iemand zulke symptomen ervaart - bij een relatief kleine dosering als ik het zo lees, ook al kun je daar inderdaad zonder tolerantie goed stoned van worden, zou mijn advies zijn om op te passen.

Kordie

DF-koning
Zou kunnen dat het een bad trip is. Zou ook kunnen dat het moment niet goed was en niet goed viel.
Maar ik zou er voorzichtig mee zijn. Sommige mensen kunnen er niet goed tegen. Ik zelf bv ook niet.

pinda92

Experimenterende gebruiker
Zou kunnen dat het een bad trip is. Zou ook kunnen dat het moment niet goed was en niet goed viel.
Maar ik zou er voorzichtig mee zijn. Sommige mensen kunnen er niet goed tegen. Ik zelf bv ook niet.
De set en setting waren verder gewoon hartstikke goed. Ik kan echt niks bedenken wat niet goed kon zijn aan de set en setting. Dus ben er inderdaad nogal van geschrokken.

Manu76

Badass junkie
Dan zou het daar idd niet aan kunnen liggen.
Dat weet ik niet hoor 😅. Als je stoned bent/ wordt, kan je van het ene op andere moment geheel van mood veranderen.

Mijn eerste joint (één trekje volgens mij) was niet zo'n succes. 3 minuten na het trekje kon ik geen woord meer uitspreken gedurende een aantal uur. Was niet optimaal, maar ik bleef vriendelijk glimlachen en dacht eigenlijk alleen: "dit is niet echt leuk zo, ik doe het nooit meer!". 😆
Maar ik ben in de jaren die volgden wel wiet en hasj fan geworden.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat weet ik niet hoor 😅. Als je stoned bent/ wordt, kan je van het ene op andere moment geheel van mood veranderen.

Mijn eerste joint (één trekje volgens mij) was niet zo'n succes. 3 minuten na het trekje kon ik geen woord meer uitspreken gedurende een aantal uur. Was niet optimaal, maar ik bleef vriendelijk glimlachen en dacht eigenlijk alleen: "dit is niet echt leuk zo, ik doe het nooit meer!". 😆
Maar ik ben in de jaren die volgden wel wiet en hasj fan geworden.
Herkenbaar.

Helemaal in het begin werd ik ook weleens helemaal in mezelf gekeerd van wiet. Vreselijk, alsof je compleet sociaal gehandicapt wordt. Moet wel zeggen dat dat voor-gedraaide joints met tabak erbij in waren.

Later met pure wiet begon ik pas echt te genieten van wiet, maar ook daarbij kwam dat te zelfbewuste gevoel weleens omhoog, maar nooit zoals met die voor-gedraaide joints met tabak.

Bovenaan