Drugs nemen op school ?

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Er zijn een aantal jonge forumgebruikers die nog braaf naar school gaan maar daar eigenlijk het stomste doen wat je kan doen:
DRUGS NEMEN TIJDENS DE LES !
Ik wil daar even op ingaan, ik vind het respectloos omgaan met drugs, het is respectloos richting je leraren. Het kan nooit leiden naar een goede ontwikkeling voor je eindcijfers.

Een opsomming van enkele drugssoorten :

LSD
Speed
Wiet

Er is dus iemand gepakt op school met LSD en ik wil daar maar 1 ding over zeggen.
STOP ER MEE DE LSD EEN SLECHTE NAAM TE GEVEN!!!!!!
LSD is voor je vrije tijd, logisch dat een school en de politie gaan jagen op die leverancier. Alhoewel hij/zij helemaal niet schuldig is aan het wangedrag van die stommerikken moet hij/zij wel de rekening gaan betalen.
DRUGS NEMEN TIJDENS DE LES IS ACHTERLIJK!!
NEEM OOK GEEN SPEED EN ROOK OOK GEEN WIET !!

TOON RESRECT VOOR JE SCHOOL, JE LERAREN EN JEZELF, GA NIET ALS EEN MONGOOL LOPEN TRIPPEN OP SCHOOL !!!

Spreek je leraar aan met u, dat is pas een teken van stoerheid en wijsheid, zonder onze leraren zou dit een groot kamper en tokkiestaatje worden. Geef de drugs geen slechte naam door in openbare plaatsen te freaken, en al helemaal niet onder schooltijd GVD !!

Met alle respect voor de jeugd, de toekomst van dit land ligt in jullie handen. Zonder uitmuntnede chemicussen hebben jullie straks gewoon geen drugs meer. Dus kies Scheikune Natuurkunde en duik het lab in serve the commnunity.
Drop je pretpakketje en ga serieus een vak leren.

Anders eindig je zo als ik, werkeloos kansloos ... nee hoor ik heb op mijn 30ste mijn HAVO gescoord een beetje laat maar wel in de pocket.

Kom op jongens en meiden, laat zien dat je meer waard bent dan een loser, een prutser een amateur.

Kennis is macht school uis ecvht leuk, werken is zwaar klote, helemaal als je een vak moet uitoefenen wat je niet trekt. Dan wordt je je hele leven voor nagetrapt iedere dag weer.

Denk hier over na, school is echt leuk.

De groetjes

Stonie

Vanadesse

Wijs gebruiker
Drugs op school is kut. Als je zo nodig drugs wil gebruiken dan ga je maar niet naar school.

Bij mij zat er ook één in de klas die stoned, dronken of aan de snuif was. Ik kan me daar zo mateloos aan ergeren! Blijf dan lekker thuis ofzo.

Play_bunny

Wijs gebruiker
Ik kan me hier helemaal bij aansluiten. Het is iets wat ik ook niet snap.
Je betaalt al zoveel schoolgeld/collegegeld, en dan ook nog drugs gebruiken. Neem je opleiding inderdaad serieus. Dat is iets waar je altijd wat aan hebt, drugs eerlijk gezegd niet. Uiteindelijk ga je daar de nadelen van ervaren.

Northawke

Wijs gebruiker
Het hoort misschien wel bij jong zijn dat je school niet serieus neemt, maar ik sluit me hier vol bij aan (niet dat er ook maar iemand gaat luisteren). Ik heb zelf maar een zootje van m'n opleiding gemaakt (dan wel niet onder invloed van drugs, maar toch) en ik heb nu op m'n 27ste er ongelovelijke spijt van. Maak wat van jezelf, man! Opleidingen zijn zo waardevol geworden in de huidige maatschappij dat je je kansen gewoon niet weg moet gooien.

vdk

Bewuste gebruiker
Oke speed en LSD ben ik het zeker mee eens. Maar als jij een tussenuur hebt en gaat even naar de shop, rookt ff een jointje en gaat naar school,, vind ik dat geen probleem.
Maar irriteer met wel aan de mensen die teveel blowen op school en dan een lachkick krijgen :openmouth:

Maargoed,

gr.

inferno33

Bewuste gebruiker
Joitnje voor de laatste twee lesuren moet kunnen vind ik(hangt ervan af welke les)... Maar zwaar trippend naar school gaan,, nee...

Ik woon zelf altijd een les in de week stoned bij: filosofie op vrijdagmiddag :mrgreen:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
vdk zei:
Oke speed en LSD ben ik het zeker mee eens. Maar als jij een tussenuur hebt en gaat even naar de shop, rookt ff een jointje en gaat naar school,, vind ik dat geen probleem.
:openmouth:

Maargoed,

gr.

Ik zal het eerlijk toegen, ik blowde ook op school maar dat was het enige.
Daardoor ben ik op HAVO 4 vlak vor de tentamens afgehaakt.

Blowen maakt je lust om je te leren en iets doen gewoon af, het killed de motivatie. Dus blowen tijdens je gehele opleiding zou ik niet doen als ik jullie mag meegeven waarom het bij mij toendertijd fout is gegaan.
In deze veeleisende maatschappij is een HAVO diploma strontwaard.
HBO of universitair is bijna de standaard, dus hou er rekening mee dat als je ervoor kiest om niet door te studeren( als je de HAVO al af maakt succesvol) je je hele leven bij de Burger King of Praxis moet werken.
En daar is op zich niets mis mee iemand moet toch die vajkken vullen en mijn TenderCrispy bakken. Zolang je gelukkig bent met dat baantje is het ook ok ....
Het doet me pijn dat sommige tieners trots op msn lopen te raaskallen dat ze hard trippen of knetter high zijn.
Ik hoop dat deze topic een aantal jonge tieners kan alert maken op hun fout. Geen disrespect hoor, ik heb zelf ook zwaar gefaald toen ik 16 was.
Nooit blijven zitten een voorbeeldige cijferslijst maar de pubertijd en de hasj hebben me toen genekt. Tot op de dag vandaag spijt van heel erg veel zelfs. Met mijn hersencapiciteit had ik LSD kunnen maken.
Nu moet ik hamburgers bakken ....

:hearteyes: peace and unity ...

El Mahonie

vdk

Bewuste gebruiker
Ja idd,, ik wil het ook ontwijken om op school te blowen.. want ik weet gewoon als ik dat doe,, doe ik de hele dag niets meer dan op internet zitten en op forum's hangen (zoals nu :rolleyes: ) terwijl er genoeg te doen is.

Met LSD of wat dan ook zou ik zowiezo nooit naar school gaan.. Laat staan dat je uitvalt tegen een docent.. :flushed:

groett

Flugeltje

Wijs gebruiker
Tussen 17-19 jaar was mijn zwaarste blowtijd, en ik zat wel dikwijls stoned op school. Nooit heb ik daar andere drugs gedaan !!! En idd, wie neemt er nu lsd op school .... triest

Addick

Bewuste gebruiker
Lsd op school is vragen om aandacht,stoerheid willen tonen etc.
En je gaat me toch niet vertellen dat ie een heel zegeltje had,waar haal je de info btw vandaan ?

Ik zelf heb vroeger veel gebruikt op school voornamelijk xtc,maargoed dat heeft ook voor alle ellende gezorgd.Niet zomaar ellende,ellende dat me nog steeds bij blijft.

Drugs oke,zolang school er niet onder lijd.
Dus als weekendgebruik al slecht voor je school is wacht je gewoon tot je 21 bent je huisje hebt en een baan en je kan doen wat je wil.

Die 2 tot 5 jaar investering(opleiding) na de middelbare school,heb je je hele leven profijt van.Dus verpest die jaren niet door een beetje drugs,je hebt genoeg jaren om te gebruiken en ervaring op te doen..

Good luck young people :)

Delirium

Badass junkie
lysergine25 zei:
Spreek je leraar aan met u, dat is pas een teken van stoerheid en wijsheid

Times change, Stonie. Er zijn zat leraren die met 'je' aangesproken willen worden. Ik heb zelfs een lerares die ik alleen maar ken als 'Monique' :wink:

Ik heb nog nooit gehoord van iemand die LSD gebruikt tijdens de les, en het is volgens mij toch echt hoog uitzonderlijk als dit gebeurt.

Laatst was er een reportage over cocaïne-gebruik op middelbare scholen, dit schijnt namelijk best veel voor te komen.
Naar mijn mening is het drugsgebruik tijdens lestijd is een product van ongemotiveerdheid, niet andersom. Ook zonder drugs zullen ongemotiveerde leerlingen niets uitvoeren.

Ik heb zeven jaar lang gymnasium verkloot. Nu doe ik havo. Ik heb wel een paar keer speed gebruikt onder de les. Ik denk omdat de school waar ik op zit (het is volwassenenonderwijs) zo ongelovelijk saai is :openmouth:
Gelukkig gaat alles goed en ga ik wel slagen dit jaar :)

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik ben het met jullie eens, maar toch komt dit wel erg paternalistisch over. Ik heb zelf nooit iets gebruikt op school, behalve dan dit laatste jaar met speed tentamens geleerd en gemaakt... nooit enig nadeel van ondervonden trouwens, maar ik geloof ook zeker geen voordeel.

Ik zou ook het liefst zien dat niemand drugs gebruikte op school/studie, maar toch zal iedereen zijn eigen fouten moeten maken. Als je echt het gevoel hebt dat je een zwaar kloteleven hebt, wat veel mensen hebben als ze op de middelbare school zitten... tja dan kan ik me goed voorstellen dat je naar de drugs grijpt. (Ik had het zelf ook gedaan, maar ik ben er toen (gelukkig) nooit mee in aanraking gekomen. )

Iedereen moet daar voor zichzelf uitkomen, lijkt me.

vdk

Bewuste gebruiker
t enigste wat ik op school doe met speed en andere drugs is (ver)kopen gebruiken zou ik niet doen,, tis geen saaie school, geen vermoeiende school..

EDIT: sCHool :grin:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Delirium zei:
lysergine25 zei:

Times change, Stonie. Er zijn zat leraren die met 'je' aangesproken willen worden. Ik heb zelfs een lerares die ik alleen maar ken als 'Monique' :wink:

Ik heb zeven jaar lang gymnasium verkloot. Nu doe ik havo. Ik heb wel een paar keer speed gebruikt onder de les. Ik denk omdat de school waar ik op zit (het is volwassenenonderwijs) zo ongelovelijk saai is :openmouth:
Gelukkig gaat alles goed en ga ik wel slagen dit jaar :)

Als een leraar het zelf wenst is dat ok ...
Ik heb ook het ROC gedaan met volwassen onderwijs maar 3/4 waren losers die het dagonderwijs hebben verbruid verbannen van hun eigen school en dan mijn kostbare tijd en lesuur proberen te vergallen, nou dan heb je een slechte aan me want ik wil onderwezen worden in die kostbare tijd. In mijn klas maakte ik die losers ook gewoon in de klas verbaal af.

Afspreken op het schoolplein om het hand to hand face to face te settlen durfde ze niet want ik was vroeger een crimineel.

:wink:

Vanadesse

Wijs gebruiker
Delirium zei:
lysergine25 zei:

Ik spreek al m'n docenten aan met 'je' en de voornaam. Dat ligt er maar net aan wat voor opleiding je doet. In de zorg is het heel normaal dat je mensen met je' aan spreekt en met de voornaam. Wanneer je economie doet, kan je toch wel verwachten dat je de docent met 'u' aan moet spreken.

[edit]Al hangt dat natuurlijk ook af van de leeftijd van de student. :tongueout:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
ik sprak ze aan met 'u' toen was ik dertig en omringt door kutkoters.
De leraar glimlacht dan, ik toon respect, de meeste leraren allemaal volgens mij zeiden dan ook : Je mag me Bram of 'je' noemen.

Prima ... maar door dat eerste contact breek je ijzer en geeft de leraar jou echt een extra puntje als jij dat tekort schiet.
respect geven is ook respect krijgen ....
Anus likken is iets anders .... respect tonen wordt altijd beloont.

Groetjes

Van de rebel ... Mahonie

azgaza

Badass junkie
Ik ben het wel met stonie eens, opleiding is belangrijk en drugs op school bevorderd het verloop gewoon echt niet, in mijn geval verslechterde het ook niet, maar ik ben níet representief denk ik op dat punt.
Ik had mijn school het ergst verneukt in de jaren vóórdat ik ging gebruiken; toen had ik het toch al verpest dus begon ik maar met gebruiken, maar dat jaar haalde ik ineens wel, en nu gaat het zelfs erg goed op school met het gemiddelde van al mijn vakken op ongeveer een 7-8, en eindexamens in al die vakken dit jaar.
Ik blow trouwens bijna nooit voor lessen, altijd erna, en áls ik al voor lessen blow zit ik niet zoals sommige andere leerlingen met een les-lange lachkick, maar gewoon wel bij de les etc.

Ik ken ook zat mensen die er helemáál niet mee wegkomen om het te combineren, maar als iemand weet hoe druk ik ben zonder wiet, en ook met wiet, dan is het misschien te begrijpen dat mijnw erk er nauwelijks onder leidt.

-spaceman-

Badass junkie
op de middelbare school kan ik me weinig nuchtere momenten herinneren... ik was ALTIJD stoned... wel de havo gehaald though... op mn eigen manier..

ik heb er wel vreselijke spijt van gehad, maar het kwam deels door de school zelf... De school was helemaal op de hoogte van ons blowgedrag maar attendeerde onze ouders daar niet over. We hebben zelfs een plek aangewezen gekregen door de conciërge waar we mochten blowen... en dat gebeurde dan ook van 's ochtends vroeg tot 's avonds...

Moon

Bewuste gebruiker
Drugs gebruiken op school vind ik absoluut not done! Doe dat lekker in je vrije tijd!

Solidius

Badass junkie
50mg speed op school moet kunnen ter verbetering van de concentratie.
Ik heb ook weleens dronken en stoned in de klas gezeten, maar dat heeft mijn motivatie geen goed gedaan. Een beetje Amfetamine daarintegen wél.

LSD op school is volgens mij het domste wat je kunt doen, tenzij je er heel graag af wilt.

baarsjesbewoner

Bewuste gebruiker
heb wel is stoned in de les gezeten en een enkel tentamen gemaakt, maar dat is te verwaarlozen. Ik moet je gelijk geven dat je het beter niet moet doen!

ZI09

Bewuste gebruiker
BlackRobBlunt zei:
Onzin :grin:

You sit in class high
You study high
You make your tests high
You get high grades!
Dat lukt voornamelijk brainoverpowerde VWO-ers en luitjes die dik onde rhun niveau gaan werken.

Kortom.
doeiman

Ik rook zo goed als elke dag een joint tijdens de middag .
Ik doe kunst & heb van de 36 uur per week 24uur kunstvakken
& ja dit klinkt misschien belachelijk maar ik heb wel meer inspiratie na een joint , maar ik loop natuurlijk ook niet zo stoned als iets rond.
speed & lsd zijn enorm belachelijk om te nemen tijdens school , je hebt er niets aan vindt ik .

Hans

Wijs gebruiker
Deed ik een paar maanden geleden wel (vaak). Wiet dan.. ik moet er niet aan denken om LSD op school te gebruiken. Om dan stil in de klas te zitten.. lijkt me vreselijk.. denk dat ik dan behoorlijk fout ga.

Ik was eerst een jongetje dat gymnasium deed tot ik lui begon te worden. Dit had niks met drugsgebruik te maken. Ik besloot dat ik toch maar een HBO opleiding wilde gaan doen dus ik ging HAVO doen.

Dat doe ik nu en nu ik geminderd ben met blowen gaan mijn cijfers ook omhoog.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Op me werk gebuik ik geen drugs, in me auto niet. en bij familie bezoek niet. verder. op school heb ik een jaar verknald, door wiet. Moest ik nog een jaar met een paar irri leraren in de klas zitten.

raizeredge

Wijs gebruiker
heb eerste jaar stonend door gebracht en toen ben ik terug geplaats vanwegen gedrachts problemen en sins toen rookte ik heel af en toe
een jointje onder schooltijd

acidboy

Badass junkie
Nooit op school drugs gebruikt, vrienden van me gingen vaak wel blowen in tussenuren enzo, maar ik vond het zo nutteloos. Blowen doe ik in mn vrije tijd, dus de ene keer dat ik dan wel blowde in een tussenuur... tsjah, dan ging ik gewoon naar huis.

Maar het vele vrije tijdsblowen heeft me wel lichtelijk in de problemen gebracht op mn VWO, desondanks gewoon in 6 jaar gehaald dus mij hoor je niet klagen.

dfssdfde

Badass junkie
Af en toe es wiet moet wel kunnen, maar ook niet elke (mid)dag...
Andere drugs vind ik helemaal niet kunnen.

Purple haze

Bewuste gebruiker
Ik vind drugs gebruiken op school gewoon dom. Je gaat er zo slechter van leren. Of het nou weed is of iets anders. Maakt niet uit!

Holymoly

Experimenterende gebruiker
Ik doe 4vwo en ik rook bijna elke dag wel in de grote pauze van 40 minuten een joint, waarom, omdat ik 40 min. pauze heb, ik rook niet en ik heb dan maar 1 of 2 uur.
Daarbij vind ik het ook niet kunnen dat je trippend de les ingaat of dat je helemaal waus bent, en iedereen weet het incl. je leraar/lerares.

Maar gewoon, beetje rustig stoned in de les zitten, niemand heeft't door en ik haal wel gewoon goeie cijfers want me motivatie is beresterk als ik hét MOET doen, anders is het 0,0 maar dat was al in groep 8 zo..

Ellesdee

Badass junkie
Play_bunny zei:
Ik kan me hier helemaal bij aansluiten. Het is iets wat ik ook niet snap.
Je betaalt al zoveel schoolgeld/collegegeld, en dan ook nog drugs gebruiken. Neem je opleiding inderdaad serieus. Dat is iets waar je altijd wat aan hebt, drugs eerlijk gezegd niet. Uiteindelijk ga je daar de nadelen van ervaren.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
In het verleden toen ik nog blowde en nog op de middelbare school zat, heb ik ook behoorlijk veel geblowd tijdens de pauzes..... Om diezelfde reden ook twee keer blijven zitten in 3 havo, dus blowen op school is echt NIET verstandig inderdaad!

Echter, toen ik HBO deed ook wel eens een toppresentatie gegeven onder invloed van wat pep..... Misschien ook niet echt verstandig, maar de hele groep hing wel aan mijn lippen..... :rolleyes:

Bovenaan