Sorry hoor, maar het onderwijs is misschien goed in Nederland, maar niet voor iedereen.
Ik zit op een stedelijk gymnasium, 6e klas, en nog steeds heb ik last van dat typische beginnend vwo'er trekje -> ik let de meeste lessen niet op (als in: ik ga tekeningetjes maken, dagdromen oid) maak geen huiswerk, en leer mn proefwerken de avond/nacht er voor. Toch heb ik geen onvoldoenden op mn rapport.
Ik heb gewoon geen reet aan aanwezig zijn op school ook, de manier van uitleggen van vrijwel alle leraren past niet echt bij mij, en bovendien gaat de uitleg zo traag dat ik paradoxaal genoeg de uitleg niet bij kan houden, omdat ik elke keer afdwaal als ik een concept begrepen heb. 10 minuten later ben ik dan weer bij de les, en heb ik een stukje gemist dus dan weet ik niet meer waar het over gaat.
Bovendien kan ik mezelf dingen net zo makkelijk aan leren door het boek 1 keer door te lezen.
Het maakt voor mij dus geen hol uit of ik knetter, strak, dronken, trippend of whatever in de les zit ik haal dat diploma toch wel. Ik doe het alleen nauwlijks omdat ik ziekelijk para ben voor die dingen (continu naar de wc lopen pupillen checken etc.). Heel toevallig vanochtend miss 30mg pep gehad omdat ik zwaar moe ben van het slechte slapen en ik een mondeling engels had (ik heb heel snel last van spraakgebreken bij moeheid).
Ik heb ook wel eens coke gebruikt om een wiskunde proefwerk te maken, en pep om wakker te blijven tijdens de dag voor het inleveren van mn profielwerkstuk (veel last minute werk nog).