Effecten&gevolgen van Ephedra (speed?!) en varianten

Mac...

Badass junkie
Helemaal mee eens, ik heb mezelf ook echt leren kennen door de drugs en wat blijkt:
Eigenlijk ben ik best een leuke jongen :tongueout:

BacingsPen

Badass junkie
spacekonijn zei:
de situatie die je schets is gevaarlijk

recreatief drugsgebruiken brengt imo minder risico's met zich mee dan drugs gebruiken omdat je dan wel instaat bent / durft , te doen wat je nuchter niet durft.
zo raak je afhankelijk :)

tuurlijk is ketamine slecht als je eraan verslaafd bent , maar zo af en toe ketamine gebruiken is zo goed als gezond :wink:

Dat klopt, ben ik mij ook zeker bewust van... Maar dat zorgt er nog niet voor dat ik het er niet voor over heb. Bovendien moet ik nog maar eens zien dat ik aan ephedra verslaafd kan raken...(gebruik het nog niet elke dag, wil dit mss wel gaan doen, als ik mail terug heb van drugsinfo.)

En volgens uit je bol leer je van ketamine helemaal NIETS, je denkt alleen dat je wat leert. Weet er zelf het fijne niet van, en wil je ook best geloven, maar heb je het dan gelezen?

En zoals je zelf inderdaad al zegt... eenmaal mijn zelfvertrouwen terug. (en ik dus behoorlijk wat mensen heb afgeschrikt.) heb ik die ephedra niet meer nodig. Dat is nu ook niet zo, maar vind het wel erg prettig! En tsja, ik heb zo ontzettend veel nuttige dingen gedaan vandaag (wat, ik geef het toe, door overmatig blowen normaal zou blijven liggen.) Dat het me momenteel niet uit maakt wat de gevolgen zullen zijn.

Trouwens, ik ervaar van Ephedra ongeveer dezelfde effecten als van Cannabis, Alleen dan op een energieke manier. (bij Cannabis op een relaxte manier...) Hebben jullie dit ook? Door Cannabis ben ik mij meer bewust van mijn positieve en negatieve eigenschappen, en van ephedra ben ik beter instaat wat met mijn positieve, (en tja, geef het toe.) ook negatieve eigenschappen te doen. Ben dus tegen vrienden extra lief/en of aardig, en tegen vijhanden/onaardige/onredelijke mensen extra gemeen...

Anyway, tis dat ik even niet meer blow, maar volgens mij is spacecake en ephedra DE perfecte combinatie bij matig gebruik :grin:

Mac...

Badass junkie
Van K leer je weldegelijk wat, net zoals alle drugs eigk.
En uit je bol is beslist geen bijbel, alhoewel het al bijna net zo oud is.
Nja goed, kun je het lang over hebben, maar K vind ik echt wel 1 van de meest inspirerende ervaringen. Maar uiteindelijk gebruik ik het ook het liefst om gewoon lekker wazig te zijn.

spacekonijn

Badass junkie
dude van ketamine kun je dingen leren die niet eens uit te leggen zijn , maar je beseft ineens dat de wereld ook heeeeel anders had kunnen zijn :P

spacekonijn

Badass junkie
is er een nieuw verhaal over keta ofzo in uitjebol???
in de oude uitjebol beschreven ze een k-hole als een mystieke geweldige ervaring. wat het natuurlijk ook is

Mac...

Badass junkie
Nja wat leer je ervan, het zijn vooral dingen die leert over jezelf, op de K stap je ook geheel een andere wereld binnen en das wel erg vet. Net als met paddo's en blowen en ephedera in principe. Alleen is K veel intenser en beleef je veel heftiger.

Ben let echt op jezelf, want heb echt het idee dat je het ook voor de verkeerde doeleinden gaat gebruiken. Je zegt je zelfvertrouwen terug te hebben, maar dat heb je echt niet als je dat alleen hebt op de eph. Je moet denken wat je op eph kan kun je ook als je geen eph op hebt. Je moet leren dat je ook zonder dat spul ook zo kan zijn, anders is het echt geen hol waard. Mensen die zich alleen maar lekker kunnen voelen door het gebruiken van iets gaat toch al behoorlijk richting verslaving aan!!

BacingsPen

Badass junkie
spacekonijn zei:
is er een nieuw verhaal over keta ofzo in uitjebol???
in de oude uitjebol beschreven ze een k-hole als een mystieke geweldige ervaring. wat het natuurlijk ook is

Ja, daar wilden ze op terug komen. Ze vertelde dat ze eerst van mening waren dat je een snuifje niet voor je neus voorbij kan laten gaan. Maar later dat je slechts een illusie hebt dat je er veel van leert, maar wel dat je hierdoor bijv. zou kunnen begrijpen hoe een bijna dood ervaring is. Verder heb je er in het dagelijks leven HELEMAAL niets aan...

Dat is toch echt wat ik er van begreep, het was niets voor een echte psychonaut... Leen het boek maar eens en lees het!

@ mac, klopt... Zou die zelfvertrouwen ook zonder moeten hebben. Maar dat komt NU NOG zelden voor. Denk dat ik na een tijdje ook zonder wel zelfvertrouwen heb hoor :)

Mac...

Badass junkie
Ik hoop het voor je, niet dat je dalijk niet meer normaal kan functioneren zonder en je zou de eerste niet zijn.

BacingsPen

Badass junkie
Mac... zei:
Ik hoop het voor je, niet dat je dalijk niet meer normaal kan functioneren zonder en je zou de eerste niet zijn.

dat gaat om speed neem ik aan? Zou graag eens willen dat iemand met een onderzoek over ephedra kwam. Of iemand met ervaringen van een ephedra verslaving!

Toch raar dat ik die nog niet gevonden heb?! :confused:

Mac...

Badass junkie
Nee ik heb er ook geen onderzoeken over gelezen en ik heb trouwens ook niet over pep.
Maar ken wel mensen die dagelijks aan één of ander voedingssuplement zaten omdat ze voor hun gevoel niet meer normaal konder functioneren zonder.

BacingsPen

Badass junkie
Mac... zei:
Nee ik heb er ook geen onderzoeken over gelezen en ik heb trouwens ook niet over pep.
Maar ken wel mensen die dagelijks aan één of ander voedingssuplement zaten omdat ze voor hun gevoel niet meer normaal konder functioneren zonder.

ja, dat had ik idd met wiet...

Maar wiet is voor mij sowieso een stuk verslavender... Dat geeft namelijk ook nog eens een SUPER lekker gevoel. Verder leer ik ook ontzettend veel meer van wiet. En m'n gedachten gaan echt ontzettend snel...

Het is alleen zo jammer dat ik niet alles kan ondernemen wat ik bedenk als ik onder invloed van wiet ben!

En tsja, met alles wat ik door wiet. (en gewoon door mezelf ook uiteraard.) geleerd heb in de tijd dat ik veel blowde, kan ik nu uitstekend uitvoeren onder invloed van ephedra. Verder is het niet zo heel erg als ik nu eens slecht slaap. (waar ik eerder altijd mijn jointje voor had.) omdat ik smorgens gewoon om half 8 op blijf staan met een ephedra. (zou anders onmogelijk zijn, of je hebt dan helemaal niks aan me...)

En dat praat ik niet goed, maar vind het wel prettig dat ik dan zo'n 10 uur lang genoeg energie heb, en nog prettiger dat ik daarna tenminste gewoon moe wordt rond een uur of 12 snachts, zodat ik gewoon kan slapen!

Tsja, dat ik moet oppassen is daardoor echt ff niet iets wat mijn prioriteit is snap je?

J0rrit

Badass junkie
SpacingBen zei:
Mac... zei:

ja, dat had ik idd met wiet...

Maar wiet is voor mij sowieso een stuk verslavender... Dat geeft namelijk ook nog eens een SUPER lekker gevoel. Verder leer ik ook ontzettend veel meer van wiet. En m'n gedachten gaan echt ontzettend snel...

Het is alleen zo jammer dat ik niet alles kan ondernemen wat ik bedenk als ik onder invloed van wiet ben!

En tsja, met alles wat ik door wiet. (en gewoon door mezelf ook uiteraard.) geleerd heb in de tijd dat ik veel blowde, kan ik nu uitstekend uitvoeren onder invloed van ephedra. Verder is het niet zo heel erg als ik nu eens slecht slaap. (waar ik eerder altijd mijn jointje voor had.) omdat ik smorgens gewoon om half 8 op blijf staan met een ephedra. (zou anders onmogelijk zijn, of je hebt dan helemaal niks aan me...)

En dat praat ik niet goed, maar vind het wel prettig dat ik dan zo'n 10 uur lang genoeg energie heb, en nog prettiger dat ik daarna tenminste gewoon moe wordt rond een uur of 12 snachts, zodat ik gewoon kan slapen!

Tsja, dat ik moet oppassen is daardoor echt ff niet iets wat mijn prioriteit is snap je?

moet je zelf weten ik ben het gelukkig niet die elke dag een ephedra nodig heeft

BacingsPen

Badass junkie
spacekonijn zei:
moet je zelf weten ik ben het gelukkig niet die elke dag een ephedra nodig heeft
dat is idd de conclusie

haha, tsja... Dat is inderdaad ook mijn probleem :wink:

Maar net als met Cannabis, zal ik op een gegeven moment ook van deze drug genoeg krijgen. Dat zal zijn op het moment dat het niet leerzaam genoeg meer is. Want dat is en blijft het belangrijkste voor mij.

Iets dat ik gebruik/wil gebruiken daar moet ik zeker wat van kunnen leren...

Jeller

Badass junkie
Uitjebol vind ik eigenlijk niet zo'n goede referentie hoor jongens..

het is ten eerste zeer subjectief, de drugs die ze leuk vinden worden als veiliger omschreven dan de anderen.. (xtc en weed bv)

plus er staan nog redelijk wat fouten in ook hoor

BacingsPen

Badass junkie
mmm, wat die fouten betreft wel ja...

En XTC vind ik ook te positief beschreven aangezien deze drugs je sloopt bij overmatig gebruikt...

Maar over het algemeen gooien ze gewoon vooral de drugs op de voorgrond die leerzaam voor hun zijn geweest!

En het is opzich wel opmerkelijk dat ze keta eerst zowat heilig verklaren en vervolgens de grond instampen!

Ooit zal ik m'n eigen boek uitbrengen :)

BacingsPen

Badass junkie
Jeller zei:
dan ga je wel al die chemische drugs eens moeten proberen hé ben

Dat laat ik wel iemand doen die wel ongeveer hetzelfde reageert op drugs haha :P

Of ik maak gewoon een puur natuur boek en keur alle chemische drugs bij de inleiding al af...

Miss-Behaviour

Belezen gebruiker
Ik gebruik af en toe wel eens ephedra, maar ik daar ben IK nu echt klaar mee.

Heb zelf nog wat pillen liggen met ephedra erin van de kruidvat, van voor het verboden was. Er zit nauwelijks wat in, maar toch.. ik kan er te hevig op reageren.

Al vanaf het begin raakte ik er soms zwaar opgefokt van, niet altijd da's het rare. Druk, trillerig, veel en snel praten en echt een beetje zenuwachtig gedoe. Maar soms heb ik er ook nauwelijks wat van.

Heb nu ook een paar keer meegemaakt dat ik er gewoon serieus aggro van werd. Laatst nog, gecombineerd met wat (vodka)redbull en iets teveel alcohol, geen strak plan :angry: ... Schreeuwen, vloeken, ruziemaken met mijn vriend. Voor de lol een fles kapotgooien op straat. Ik was mezelf gewoon niet.

Ik had om een uurtje of 9 zo'n kruidvat pil ingenomen, met 335mg ephedra en wat guarana en ginseng. Toen we om half2 's nachts thuiskwamen was mijn opgefoktheid op z'n top... uiteindelijk om half 3 een joint gerookt en gaan slapen, maar 2 uurtjes later was ik dus weer klaar wakker. Jointje uitgewerkt, ephedra blijkbaar niet.
Uiteindelijk heb ik zo'n 4 uurtjes geslapen :cry:

Weet dat XTC pas echt slecht voor je is, maar ik houd het liever bij af en toe een pilletje dan die rotzooi die ik notabene nog legaal bij de drogist heb gekocht!

spacekonijn

Badass junkie
af en toe een pilletje is ook helemaal zo slecht niet... maargoed dat ligt er natuurlijk ook aan wat je onder af en toe verstaat.

BacingsPen

Badass junkie
Miss-Behaviour zei:
Ik gebruik af en toe wel eens ephedra, maar ik daar ben IK nu echt klaar mee.

Heb zelf nog wat pillen liggen met ephedra erin van de kruidvat, van voor het verboden was. Er zit nauwelijks wat in, maar toch.. ik kan er te hevig op reageren.

Al vanaf het begin raakte ik er soms zwaar opgefokt van, niet altijd da's het rare. Druk, trillerig, veel en snel praten en echt een beetje zenuwachtig gedoe. Maar soms heb ik er ook nauwelijks wat van.

Heb nu ook een paar keer meegemaakt dat ik er gewoon serieus aggro van werd. Laatst nog, gecombineerd met wat (vodka)redbull en iets teveel alcohol, geen strak plan :angry: ... Schreeuwen, vloeken, ruziemaken met mijn vriend. Voor de lol een fles kapotgooien op straat. Ik was mezelf gewoon niet.

Ik had om een uurtje of 9 zo'n kruidvat pil ingenomen, met 335mg ephedra en wat guarana en ginseng. Toen we om half2 's nachts thuiskwamen was mijn opgefoktheid op z'n top... uiteindelijk om half 3 een joint gerookt en gaan slapen, maar 2 uurtjes later was ik dus weer klaar wakker. Jointje uitgewerkt, ephedra blijkbaar niet.
Uiteindelijk heb ik zo'n 4 uurtjes geslapen :cry:

Weet dat XTC pas echt slecht voor je is, maar ik houd het liever bij af en toe een pilletje dan die rotzooi die ik notabene nog legaal bij de drogist heb gekocht!

Opzich niet zo wonderbaarlijk dat jij zo reageert op ephedra...
Het is opzich niet zo heel sterk, maar je kan het zo sterk laten reageren als je zelf wil! Opgefokt kun je er zeker van worden, zeker als je combineert met alcohol! (Vraag me werkelijk af waarom mensen dat in godsnaam doen, dat is echt niet de bedoeling met dit natuurproductje!)

Waar je mee moet leren kunnen omgaan als je Ephedra wil gebruiken is zelfbeheersing... Je zult sneller agressief (bij meer assertief.) willen reageren dan normaal... En tsja, als je op dat moment niet tot 10 kunt tellen krijg je idd wat jij nu hebt gehad... Wat je zou kunnen is regelmatig je spieren ontspannen... (relaxtherapie)

Wat je ook zou kunnen doen. (maar dan moet je ook meteen een goed mens willen worden.) Is de volgende site lezen en je bewust worden van het feit: Waar komt deze agressie/opgefokt vandaan en hoe ga ik hier mee om? Het is niet zomaar dat deze er is...

http://www.fonteine.com/nieuwe_bewustzi ... ijn14.html

En tsja verder... Je blowt dus kan ik het je best aanraden... Probeer de volgende keer ephedra eens te mengen met een grote plak spacecake? (dat werkt zo'n 6 uur, bijna net zolang als ephedra dus!)

En je eigen oplossing: Nooit meer ephedra nemen is natuurlijk altijd de beste oplossing :) Maarja, je gebruikt ook pillen dus tja...

Wat wil ik nu eigenlijk zeggen?

Het klinkt misschien lullig of hard, maar die opgefoktheid ligt in eerste instantie niet de ephedra... Het ligt aan je omgeving, waar jij nu gewoon anders(opgefokter bij jou dus.) op reageert...

Daarom zou ook niet zomaar iedereen ephedra moeten gebruiken

Miss-Behaviour

Belezen gebruiker
Ik zie niet in waarom ik nog Ephedra zou gebruiken. Het is niet mijn ding, is nu wel weer gebleken. Ik gebruikte het toch al heel af en toe, en ik kan makkelijk zonder.

De reden dat ik het de laatste keer gebruikte was dat ik enorm moe was, en ik een verjaardagsfeestje had waar ik graag heen wilde. En ja, mixen met alcohol was niet echt handig, maar ze hadden best wel op het potje kunnen zetten dat dit niet mag ook...

Ik zal in ieder geval die site even bekijken, misschien dat het helpt :wink: Sta altijd open voor dat soort dingen.

Pillen reageer ik wel goed op, gelukkig, maar ja.. wie niet?

BacingsPen

Badass junkie
haha, als het niets is, dan moet je het zeker niet gebruiken haha :)

Tsja, omdat XTC uitgevonden is door de mens :P En tsja, dan krijg je meestal wel iets dat een belonend en gewaardeerd effect zal geven :)

denk aan speed, LSD etc... :)

Ik vraag me alleen af of het daardoor nog wel goed voor je is? Drugs als speed en XTC zie ik als een gevolg van de hebzucht van de mens :rolleyes:

Meer meer meer... Sneller sneller sneller... gelukkiger gelukkiger gelukkiger...

spacekonijn

Badass junkie
SpacingBen zei:
Het enige dat ik je kan vertellen is dat ephedra vaak niet meer werkt als je eenmaal met speed begint :rolleyes:

dat is dus weer een opmerking om je eigen gebruik goed te praten ,
en het is ook nog eens een doelloze opmerking totaal nergens op gebaseerd ( behalve op 1 voorbeeld : mac ).
ken genoeg speedgebruikers die flink hard gaan van ephedra...

BacingsPen

Badass junkie
spacekonijn zei:
SpacingBen zei:
Het enige dat ik je kan vertellen is dat ephedra vaak niet meer werkt als je eenmaal met speed begint :rolleyes:

dat is dus weer een opmerking om je eigen gebruik goed te praten ,
en het is ook nog eens een doelloze opmerking totaal nergens op gebaseerd ( behalve op 1 voorbeeld : mac ).
ken genoeg speedgebruikers die flink hard gaan van ephedra...

uitzonderingen daargelaten :grin:

BacingsPen

Badass junkie
Ik ga voorlopig gewoon aan de ephedra wanneer ik maar wil, in de zomervakantie doen we pas weer ff zonder :grin: Het is gewoon te handig om te fucntioneren in de maatschappij zoals anderen dat willen hebben :grin:

BacingsPen

Badass junkie
mmm, tsja, toch heb ik het in de zomer vakantie niet meer nodig...

En een junk mag je me best wel noemen ja vind ik :)

Mac...

Badass junkie
ja bedoel dat ook neit zo verkeerd als mensen vaak denken, maar dat weet je ondertussen wel van me.
Maar zie jou nog niet stoppen in de vakantie

spacekonijn

Badass junkie
idd , ik ga dan en dan stoppen en dan en dan heb ik het niet meer nodig....

dat zijn natuurlijk opmerkingen waar je iemand op drugsforum niet mee voor de gek kan houden haha

BacingsPen

Badass junkie
spacekonijn zei:
idd , ik ga dan en dan stoppen en dan en dan heb ik het niet meer nodig....

dat zijn natuurlijk opmerkingen waar je iemand op drugsforum niet mee voor de gek kan houden haha

mmm, nee okj, daar heb gelijk in :grin:

We zullen wel zien :)

Dags

Bewuste gebruiker
Hmmm, stond wel ff te kijken dat er zoveel over ephedra te vertellen is!! Ik heb het vaak genoeg gedaan, en alleen een paar keer mee gestopt omdat het zo onwijs snel gewend!!Dat is echt extreem, de eerste keer was echt chill, ik was helemaal bezopen en had ech veel geblowed, en na 4 van die dingetjes was ik dat nog steeds!!!hehe alleen veel wakkerder en met tintelingen op m'n hoofd (zooooeeem zoooeeeem zoeeeem, voelt ech net als dat je millimeter haar heb en iemand er dan doorheen gaat met ze hand)
Maar iig nemen wij het echt juist om pillen te vermijden :P , ik had geen idee dat het zo slecht was. (Ojah dope ervaring : 2 ephedra's, 2 E's(xtc vervanger van de smartshop en 2 ritalin.......whoooooeeesjjjjj)

BacingsPen

Badass junkie
Dags zei:
Hmmm, stond wel ff te kijken dat er zoveel over ephedra te vertellen is!! Ik heb het vaak genoeg gedaan, en alleen een paar keer mee gestopt omdat het zo onwijs snel gewend!!Dat is echt extreem, de eerste keer was echt chill, ik was helemaal bezopen en had ech veel geblowed, en na 4 van die dingetjes was ik dat nog steeds!!!hehe alleen veel wakkerder en met tintelingen op m'n hoofd (zooooeeem zoooeeeem zoeeeem, voelt ech net als dat je millimeter haar heb en iemand er dan doorheen gaat met ze hand)
Maar iig nemen wij het echt juist om pillen te vermijden :P , ik had geen idee dat het zo slecht was. (Ojah dope ervaring : 2 ephedra's, 2 E's(xtc vervanger van de smartshop en 2 ritalin.......whoooooeeesjjjjj)

Waaruit maak je op dat het zo slecht is? Weet wel zeker dat je het beter kunt gebruiken dan pilletjes :)

En gewenning is idd kut, of naja, mss juist niet! Daardoor had ik na een paar weken al zoiets van, schiet ook niet op, kan er net zo goed ff mee stoppen... Dus puur omdat het geen effect meer heeft er mee stoppen...

Dat lijkt me toch wel ook weer een positief puntje (ten opzichte van je gezondheid dan, niet je portemonnee of de behoefte iets sterkers te proberen :P)

Bovenaan