Fnea stopt weer met heroïne-cocaïne

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Biter zei:
Desnoods zoek je hulp.. ga naar van die praatgroepen die schijnen te helpen. (Samen met anderen stoppen helpt, en erover praten als je een slippertje hebt gemaakt.)
Hulp zoeken? Dat doe ik al drie jaar. Verslavingsartsen, psychiaters (meervoud), psycholoog, maatschappelijk werkster, psychomotore therapeut, buprenorfine, naltrexon, acht opnames!!!, afbouwschema's diazepam. Ik ga nu naar de N.A. (Anonieme Verslaafden), de A.A. voor junkies zeg maar. Is vergelijkbaar met een praatgroep.

Heb je al gedacht aan een zinvol leven?
Pardon? Wat doet jou denken dat ik géén zinvol leven heb? Alleen het feit dat ik aan heroïne verslaafd ben? Ik werk, ik ga een studie volgen, ik heb vrienden, ik ga een paar keer per week bij m'n moeder langs, ik lees boeken, ik lach...

Ik weet niet hoe lang je die rotzooi al gebruikt en hoe oud je bent enzo. Maar zie jij jezelf dood gaan aan die shit? Gebruik je het trouwens samen met vrienden? Wat moet ik me er eigenlijk bij voorstellen? Heb je gewoon een baan terwijl je gebruikt enzo?
Hoe lang, ruim drie jaar. Ik ben 20 jaar oud. Ik gebruik bijna altijd alleen, maar soms samen met iemand. En ja, ik heb een baan, en zoals ik al zei ga ik dus studeren.

pepito

Bewuste gebruiker
Brrr Fnea, je bent 20, nu is t de tijd om te stoppen, er is een heel leven voor je. En IV gebruik, begin van nog veel meer ellende en risico's. Niets romantisch aan het gebruik van bruin....en die rush, tsja, ten koste van wat zoek je dat? what's your aim??
verandering is doen, doe het! NU heb je nog een baan, NU lees je nog boeken, NU heb je nog de kans/interesse van studeren, NU heb je nog (echte) vrienden....
Succes!

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Wilde je even laten weten dat ik aan je denk en dat ik hoop dat het je nu echt gaat lukken..

needlefreak

Bewuste gebruiker
fneawognfkgln zei:
En de enorm intense rush als je een shot neemt is zo lekker. Ik ben pas begonnen met intraveneus gebruik.

Maar ik blijf proberen te stoppen. Het maakt zo veel kapot. Maar ik vind het moelijk om te willen stoppen. Ik weet wel dat het móét. En het liefst zou ik gewoon een clean leven hebben. Maar voor die strijd die nodig is om dat te bereiken moet je zo enorm veel motivatie opbrengen, en daar heb ik moeite mee.

Dat komt, denk ik, omdat ik nooit geleerd heb door te zetten in mijn leven. Alles ging altijd vanzelf.
Was ik er maar nooit mee begonnen...

Heel herkenbaar, net hetzelfde bij mij. 'k Heb nu een nieuwe vriendin die ook een clean leven wilt (heeft ook een drugverleden) en ik ga het nog eens proberen. Meer voor haar dan voor mezelf, is niet goed, ik weet het wel. Maar zo lukt het me mss wel, met een goeie cleane relatie. Zij geeft me weer moed. Ze is een positieve invloed op me. Nu is het aan mij om me te bewijzen. Elke week ga ik weer 5mg methadon afbouwen. Geen harddrugs meer. Niet meer dagelijks zuipen, blowen en benzo's slikken. Gewoon clean zijn en samen met haar zijn. 'k Hoop dat de liefde overwint. Lukt het nu niet dan...'k Weet het niet maar 'k heb er erg veel moeite mee. Ben aan m'n 2de dag nu. 't is nu of nooit meer!

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Tyfus man je bent 20 jaar ....

Ik lees veel van je berichten ik weet niet waarom, je komt slim over en typt netjes. Dan krijg ik altijd en beeldvormig.
Je bent geen straatjunkie, je hebt wel een moeder waar je diep omgeeft.

Bij jou zag ik iets anders dan een jongeman van 20.

Luister pik, vanwege mijn 2 broerts kan ik geen medelijden meer hebben met verslaafden, waar ze verslaafd aan zijn interessert me echt niet.

Dus geen gepreek:

Je lachtte meer toen je nog nooit heroine had gezien noch geproeft.
Je kwam clean uit je moeders baarmoeder, alle stoffen waaraan jij jezelf verslaafd hebt gemaakt zijn onnatuurlijk en topegedient door jezelf.
Je werkte veel harder je toen je nog nooit heroine had gezien noch geproeft.
Je had veel meer zelfvertrouwen voordat heroine had gezien noch geproeft.
Je hebt nu nog vrienden maar laat je niet verkankeren door de heroine want je hebt straks NIETS MEER !!!
Met de Heroine bestrijdt je niets .... alleen je zucht naar meer.
Depressies worden nooit behandelt door heroine te gebruiken.
Je hebt echt alle kutsmoesjes naar voren gehaalt om door te blijven kutten.

Is er dan niets op deze planeet waar jij voor zou willen stoppen?
Wil jij dat jou moeder verandert zoals mijn moeder in geestelijk wrak ?

Iedere dag verwacht zij een telefoontje van het politie bureau met de mededeling dat het deze keer echt fout is gegaan.

Broer 1 Hepatitus C opgelopen na 15 jaar gebruik een spuitje geleent.
Zit nu even een jaartje vast voor het neersteken van een dealer, en gaat daarna gewoon dood.

Broer 2 Schizofreen gemaakt door de verslavingszorg, neemt onbekende tabletten waar ie van kwijlt en mij niet meer herkent. Kan niet naar de Detox want hij is psychisch niet goed, kan niet naar een psychiatrische instelling want hij is verslaafd.

KAP ERMEE MAN ....

Denk aan je gezondheid en als niet meer de moeite is en je wilt alsnog zelfmoord plegen denk ook is aan je moeder !!

Besef je wel, en realiseer jij je wel dat een moeder sterft van binnen als haar kind aan de heroine hangt.

Sterkte

Stonie

pepito

Bewuste gebruiker
Fnea het zit in t laatste: "willen". Wil je stoppen, of moet je stoppen omdat je weet dat t zo niet gaat?
Geloof in je kracht, stellen dat je nooit hebt leren doorzetten zet geen zoden aan de dijk.....

pepito

Bewuste gebruiker
Proef ik weerstand? waarom? was goed bedoelde reactie. iets te belerend? of confronterend?
Zonder valse bescheidenheid: ik weet zelf ook waar ik het over heb. :wave:

DreamWeaver

Badass junkie
Amen Stonie, ik hoop dat jou post helpt.
Sterkte Fnea met het afkicken, geef niet toe aan die drang. De lichamelijke klachten zijn kut nu, maar je gaat hier later blij om zijn. Hang in there!

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Maandag had mijn depressie een dieptepunt. Ik had zó weinig energie en levenslust, dat ik de hele dag in bed ben blijven liggen en er alleen uit kwam als ik echt moest plassen of water drinken. Het boeiede me niet eeens om de tv bij m'n bed aan te zetten. Ik voelde me zo intens kut dat ik dood wou om de pijn te beëindigen.

De verleiding naar heroïne is dan natuurlijk op een flink hoogtepunt! Dat duiveltje dat op je schouder zit fluistert je in dat je het verdient omdat je het zo moeilijk hebt, dat je het ndig hebt, etc. Hij blijft maar doorgaan met je te verleiden om dope te gaan halen.

Maar ik heb het Niet gedaan maandag!!!! :wink: :)

Ja, het was een doodsstrijd, maar het is me gelukt.

Nou, gisteren (dinsdag de 19e) bijna hetzelfde, met als enige verschil dat ik gister wék heroïne heb gemaakt. Op een bepaald moment voelde ik me al een paar uur zó depressief, dat ik besloten had om er echt een eind aan te maken. Kappen met dit kutleven in deze kankerwereld! Verlost worden door de dood!

In plaats daarvan heb ik wat heroïne gehaald. Om de pijn te killen.

Jaja, ik snap wel dat het niet goed is enzo, en misschien zit ik inderdaad wle smoesjes voor mezelf te verzinnen. Maar het valt godverdomme niet mee als je je zo naar voelt dat het leven niet meer hoeft - sterke nog, dat je het leven vervloekt.

De oorzaak van m'n depressie zal wel (voor een (groot) deel?) liggen in m'n heroïnegebruik, wat toch sinds september een paar keer per week was. In die izn is het ook een vicieuze cirkel van gebruiken, me kut voelen en daarom weer gebruiken.

DAAR WIL IK UIT uit die cirkel! IK WIL UIT DE SCHULDEN! IK WIL NIET MEER TEGEN MIJN MOEDER LIEGEN! IK WIL WEER MEZELF ZIJN!

:wave: fnea -xxx-

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Ow, en needlefreak - goed om te lezen dat je weer gaat stoppen met gebruiken.

Ik gun het je dat je er vanaf komt. Ik loop nu bij de N.A.-Anonieme Verslaafden, het equivalent van de A.A.-Anonieme Alcoholisten maar dan voor junkies zoals wij.

Ik doe dat nu anderhalve maand ruim. En ik heb er zeer zeker wat aan. Het is een hecte groep mensen en we parten drie keer per week over het leven en drugs en vooral clean zijn welke problemen je tegenaan loopt,, zodat we er niet meer alleen voor staan! Je krijgt bij je eerste meeting óók nog een gratis boekje waar in je kan lezen over de N.a. een soort introductie,,
en daar achterin staan telefoonnummers van onze leden die je mag bellen als je je kut voelt (en daardoor bv. wilt gaan gebruiken), als de craving heel sterk is,,,

Ik merk gewoon dat na iedere meeting m'n motivatie en kracht ietsje groter is.

In België hebebn ze vast ook wel een N.A.-Anonieme Verslaafden
Aanrader! Waarom zou je het niet proberen? Je hebt toch niks te verliezen door het één keer te proberen, naar ene meeting te gaan
?

:wave: fnea -xxx-

Solidius

Badass junkie
fneawognfkgln zei:
Ik ga écht proberen geen nieuwe meer te halen!
*Slapstick drumroll & cymbal*

fneawognfkgln zei:
In plaats daarvan heb ik wat heroïne gehaald.
*Slapstick drumroll & cymbal*

Je zou echt eens moeten kijken of stand-up comedy niet iets voor je is.
Ik voorspel uitverkochte zalen.

jasper

Wijs gebruiker
nogmaals fnea succes en je kunt het wel. je hebt deze keer 1.5 dag met het hoogtepunt van je depressie rondgelopen probeer het de volgende keer 2.5 dag

succes nogmaals

Doodkapje

Wijs gebruiker
barry zei:
nogmaals fnea succes en je kunt het wel. je hebt deze keer 1.5 dag met het hoogtepunt van je depressie rondgelopen probeer het de volgende keer 2.5 dag

succes nogmaals

ja van mij ook!!!

we horen niks meer van je... hoe gaat het met je? :)

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
niet zo goed eigenlijk jongnes.

ondanks dat ik al ruim een week Prozac slik is er nog geen enkele verbetering in m'n depressie opgetreden. ik lig de hele dag in bed en doe - letterlijk! - NIKS... :( heb nergens energie / motivatie voor. alleen naar de wc gaan en af en toe wat eten of drinken als de behoefte te groot wordt. ik probeer zo veel mogelijk te slapen omdat ik dan niks voel.

een bekend fenomeen bij depresseie is de zgn. 'dagschommeling'; dit houdt in dat de stemming 's avonds een beetje opfleurt. 's avonds ga ik vaak bij m'n moeder koffie drinken, maar ben ik nog steeds vrij melancholisch.

ik hoop echt dat de Prozac snel gaat werken. tot die tijd is het enige wat mijn klachten verlicht, heroïne. als ik wat bruin rook dan voel ik me weer energiek en vitaal en heb ik m''n levenslust terug! bij een lage dosis al. helaas is dit na een paar uurtjes weer over en kan ik het me eigenlijk niet veroorloven, heb erg weinig geldt omdta ik in de ziektewet zit...

het us dys errrrrryg moeilijk om als ik me zo vel van de bruin af te komen. het helpt zo goed, verlicht mijn depressiviteit zo goed, dat ik het soms gewoon echt WIL GEBRUIKEN ongeacht de gevolgen. dan denk ik van, fuck it. en haal ik wat, 0,5-2 gram, waarmee ik dan 1-4 dagen doe, dan voel ik me weer gewoon normaal.je moet weten dat opiaten werkelijk krachtigte antidepressiva zijn. voordat Imipramine, het eerste antidepressivum, werd uitgevonden, gebruikte men ook Opium om depressiviteit te bestrijden. oraal dan.

ik ben ook suïcidaal. ik kan het leven gewoon niet verdragen en zie geen andere uitweg dan mijzelf van het leven te beroven. ik las vandaag de krant.... wat gebeurt er in de wereld?
* een soldaat van slechts 20 jaar is dood door een aanslag in Uruzgan.
* majoor Bosshart is overleden.
* man schiet z'n vrouw dood op treinstation Arnhem.
* gekidnapte bbc journalist heeft een bom-vest om gekregen.
* er treden steeds maar prostaat klachten op, inclisuef prostaat kanker, ook bij jonge mannen.

dat er zo veel te lijden is in de wereld , daar kan ik niet tegen. ik moest huilen toen ik al die berichten las. ik kan het leven gewoon niet verdragen.

hoe lief en zorgzaam mensen ook tegenm e doen, ze kunnen niet veranderen dat er zoveeel onrecht, onheil, oneerlijkheid, verdriet, rouw, erge dingen, oorlog, ziekte en dood in de wereld is.

over een paar dagen wordt m'bn Prozac verhoogd, naar 20 mg. ik hoop echt dat het werkt. als dit nog veel langer duurt, neem ik een overdosis heroïne.

naast slaap (niks voelen voor een paar uur) is heroïne is het enige wat mijn leven nog dragelijk maakt.

Doodkapje

Wijs gebruiker
ik weet van heroineverslaving (wel van wietverslaving (ja verslaving!)) niks af, maar van depressief zijn des te meer. dus ik ga jou een paar dingtjes vertellen, met alle vriendelijkheid bedoelt!

fneawognfkgln zei:
niet zo goed eigenlijk jongnes.

ondanks dat ik al ruim een week Prozac slik is er nog geen enkele verbetering in m'n depressie opgetreden. ik lig de hele dag in bed en doe - letterlijk! - NIKS... :( heb nergens energie / motivatie voor. alleen naar de wc gaan en af en toe wat eten of drinken als de behoefte te groot wordt. ik probeer zo veel mogelijk te slapen omdat ik dan niks voel.

*heel herkenbaar! dat is wat depressieve mensen doen. dat is de enige manier waarop je het nog redt omdat je die gevoelens niet meer aankan. natuurlijke reactie van het lichaam. Prozac heeft een tijd nodig om te beginnen werken. de chemische stoffen in je hoofd moeten terug in balans gebracht worden maar dat gaat niet zo 1 2 3. dus je kan maar beter slapen zolang je daar behoefte voor voelt. dat gaat voorbij.

een bekend fenomeen bij depresseie is de zgn. 'dagschommeling'; dit houdt in dat de stemming 's avonds een beetje opfleurt. 's avonds ga ik vaak bij m'n moeder koffie drinken, maar ben ik nog steeds vrij melancholisch.

*geniet van dat tijdje dat je een beetje opfleurt. en zeker blijven doen bij je moeder op bezoek ook al ben je dan melancholisch. die tijden van even opfleuren gaan uiteindelijk langer worden, zelfs zo lang tot je weer helemaal gelukkig bent. wat je moeilijk kan geloven omdat je nu geen uitweg ziet en alles zwart en negatief is maar het leven wordt beter.

ik hoop echt dat de Prozac snel gaat werken. (...)

*de rest van de tekst heb ik daar weggehaald want dat was DE VERSLAVING die sprak met een hele hoop smoesjes bij zich.
HEROINE DOET NIKS VOOR JE... (zoals wiet ook niks voor mij deed, buiten me de hele dag verdoven zodat ik niks moest voelen of denken, en dan denk je niet te vergelijken en dat is je goed recht en waarschijnlijk wel waar. ik raak nooit of te nooit heroine aan)

ik ben ook suïcidaal. ik kan het leven gewoon niet verdragen en zie geen andere uitweg dan mijzelf van het leven te beroven. ik las vandaag de krant (...) dat er zo veel te lijden is in de wereld , daar kan ik niet tegen. ik moest huilen toen ik al die berichten las. ik kan het leven gewoon niet verdragen.

*ik begrijp precies hoe je je voelt, ik was ook suicidaal. weet je wat mijn remedie voor de miserie in de wereld was? ik lees geen kranten, ik kijk geen nieuwsberichten, en kijk nog zelden tv. ik ging ook kapot van alle miserie die er op de wereld is, maar je kan er echt niks aan veranderen, dus sluit je er voor af. lees liever een tijdschrift daar staat een pak minder miserie in. als je depressief bent kan je maar beter zoveel mogelijk negatieve dingen vermijden en je zoveel mogelijk op positieve dingen richten.

hoe lief en zorgzaam mensen ook tegen me doen, ze kunnen niet veranderen dat er zoveeel onrecht, onheil, oneerlijkheid, verdriet, rouw, erge dingen, oorlog, ziekte en dood in de wereld is.

*bovenstaande is spijtig genoeg absoluut waar, daarom dat jij het in je eigen leefomgeving zo aangenaam mogelijk moet maken. ga om met leuke mensen, staar je niet blind op het nieuws dat alleen maar hartepijn veroorzaakt. VERMIJD DINGEN DIE JE PIJN DOEN WAAR JE ZELF NIKS AAN KAN VERANDEREN.

over een paar dagen wordt m'bn Prozac verhoogd, naar 20 mg. ik hoop echt dat het werkt. als dit nog veel langer duurt, neem ik een overdosis heroïne.

*IK HOOP TEN ZEERSTE DAT JE DAT NIET DOET. geef die Prozac nu maar even de tijd. slaap als je wil slapen, probeer je een beetje op positieve dingen te richten, blijf op bezoek gaan bij je moeder...

DE VERSLAVING AAN HET WOORD
(...).

ik hoop dat je hier wat aan hebt. ik heb ook nog een oor en een scherm als je eens eentje nodig hebt...je kan altijd pb sturen :wink:
VEEL STERKTE

Solidius

Badass junkie
@ fneawognfkgln, probeer je niet zoveel aan te trekken van nieuwsberichten en alle ellende in de wereld, accepteer het feit dat alles is zoals het is en zo heeft moeten zijn. De onvoorspelbaarheid des levens heeft ook zo z'n charme. Waarom laat je jou geluk afhangen van wat er in de media wordt gepubliceerd? Geluk moet je zelf kweken, onderneem dingen waarvan JIJ gelukkig wordt.

Voor de dood kiezen is zwak en easy. LEEF MENSCH!

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Hee Fnea, ik zag daarnet in Hart van Nederland dat er een of andere nieuwe afkickmethode zou zijn waarin mensen in 3 dagen afkickten van alcohol tot crack. Nu weet ik niet of dit ook voor heroïne werkt, maar ik dacht gelijk aan jou.

Het is vandaag Wereld-Anti-Drugsdag. Op deze dag wordt een nieuwe afkickmethode gepresenteerd die in Amerika erg succesvol zou zijn. Inmiddels zijn er ook een aantal Nederlanders behandeld en die zouden binnen drie dagen genezen zouden zijn van hun drugs- of alcoholverslaving. De behandeling moet binnenkort ook in een Nederlands privekliniek worden toegepast.

Alleen hoe het precies heet weet ik niet zeker, maar als ik jou was zou ik even zoeken. Niet geschoten is altijd mis :wink:

Imke

Badass junkie
Solidius zei:
@ fneawognfkgln, probeer je niet zoveel aan te trekken van nieuwsberichten en alle ellende in de wereld, accepteer het feit dat alles is zoals het is en zo heeft moeten zijn. De onvoorspelbaarheid des levens heeft ook zo z'n charme. Waarom laat je jou geluk afhangen van wat er in de media wordt gepubliceerd? Geluk moet je zelf kweken, onderneem dingen waarvan JIJ gelukkig wordt.

Dat is ook wel wat egoïstisch niet?

matthijs

Badass junkie
Radeon915 zei:
Hee Fnea, ik zag daarnet in Hart van Nederland dat er een of andere nieuwe afkickmethode zou zijn waarin mensen in 3 dagen afkickten van alcohol tot crack. Nu weet ik niet of dit ook voor heroïne werkt, maar ik dacht gelijk aan jou.

Het is vandaag Wereld-Anti-Drugsdag. Op deze dag wordt een nieuwe afkickmethode gepresenteerd die in Amerika erg succesvol zou zijn. Inmiddels zijn er ook een aantal Nederlanders behandeld en die zouden binnen drie dagen genezen zouden zijn van hun drugs- of alcoholverslaving. De behandeling moet binnenkort ook in een Nederlands privekliniek worden toegepast.

Alleen hoe het precies heet weet ik niet zeker, maar als ik jou was zou ik even zoeken. Niet geschoten is altijd mis :wink:

Ik denk dat, dat de lichamelijke afkick is. Lijkt me niet dat je de craving naar drugs met één druk op de knop kan laten weggaan.

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Die nieuwe afkickmethode, ik heb inmiddels in de krant aardig wat kritiek erover gelezen. Het zou niet echt iets nieuws zijn, vooral veer verkooppraat.

Solidius

Badass junkie
Saivy zei:
Solidius zei:

Hoezo egoïstisch? Het nieuws is slechts een bron van objectieve informatie. Wat een mens daar vervolgens mee doet kan onmogelijk als egoïstisch worden bestempeld. De een lacht om een artikel, de ander huilt erom, en een derde interesseert het werkelijk geen <censuur>. Het is gewoon een kwestie van hoe je zelf emotioneel inelkaar zit wat uiteindelijk bepaald hoe je reageert op het nieuws. Voor Fnea zijn welzijn kan hij er beter niet teveel waarde aan hechten, want zelfmoord is het toppunt van egoïsme, niet?

MetaalKonijn

Badass junkie
Solidius zei:
Saivy zei:
Solidius zei:

Hoezo egoïstisch? Het nieuws is slechts een bron van objectieve informatie. Wat een mens daar vervolgens mee doet kan onmogelijk als egoïstisch worden bestempeld. De een lacht om een artikel, de ander huilt erom, en een derde interesseert het werkelijk geen <censuur>. Het is gewoon een kwestie van hoe je zelf emotioneel inelkaar zit wat uiteindelijk bepaald hoe je reageert op het nieuws. Voor Fnea zijn welzijn kan hij er beter niet teveel waarde aan hechten, want zelfmoord is het toppunt van egoïsme, niet?

De één huilt d'r om, en dat is blijkbaar hoe Fnea dan emotioneel in elkaar zit volgens jou. Maar toch kan hij er maar beter niet teveel waarde aan hechten, voor z'n welzijn.

Is toch 'n ietwat scheve redenering naar mijn mening.

Imke

Badass junkie
Solidius zei:
probeer je niet zoveel aan te trekken van nieuwsberichten en alle ellende in de wereld,
accepteer het feit dat alles is zoals het is en zo heeft moeten zijn.

Dus jij vind het normaal dat wij hier in ons luxeleventje gaan toekijken hoe vele mensen de dag van vandaag nog steeds gediscrimineerd worden, doodgaan van de honger, verkracht en misbruikt worden,vermoord worden zonder enige reden, dat kinderen opeens zonder moeder of vader zitten door een nutteloze bomaanslag,
dat kleine jongetjes opgeleid worden tot zelfmoordterroristen en het enige wat men er aan doet, is nog meer bommen gooien en mensen afslachten,
dat een moeder haar vijf kinderen gaat doden, dat jonge meisjes en jongens zichzelf moeten prostitueren om aan geld voor lijm te komen, enz..

Fnea wordt daar emotioneel en depressief van en dan zeg jij dat hij dat gewoon moet accepteren en niet veel waarde moet aan hechten.
Dat zou ik wel wat egoïstisch vinden ja.

Solidius zei:
Voor Fnea zijn welzijn kan hij er beter niet teveel waarde aan hechten, want zelfmoord is het toppunt van egoïsme, niet?

Wat kan hij eraan doen dat ie emotioneel wordt van al die berichten te lezen, je kan er gewoon niet meer naast kijken, de wereld is totaal naar de kl*ten.
Ik zeg niet dat hij daarom een reden heeft om zelfmoord te plegen, maar kan je hem het kwalijk nemen dat ie toch wat enige interesse en emotie toont voor wat er zich afspeelt in de wereld? Men kiest toch zelf niet waar men ongelukkig van wordt?

DreamWeaver

Badass junkie
Ignorance is bliss.. Doe wat er nodig is om er bovenop te komen Fnea, of dat geen nieuws meer bekijken inhoud of een huisdier nemen is. Go easy on the Prozac, het duurt eventjes voordat het echt inkickt. Wees sterker dan je verslaving en grijp niet alles aan om weer te mogen shotten.

Bovenaan