Fnea stopt weer met heroïne-cocaïne

Solidius

Badass junkie
@ DreamWeaver, jij snapt het. Chapeau.

MetaalKonijn zei:
De één huilt d'r om, en dat is blijkbaar hoe Fnea dan emotioneel in elkaar zit volgens jou. Maar toch kan hij er maar beter niet teveel waarde aan hechten, voor z'n welzijn.

Is toch 'n ietwat scheve redenering naar mijn mening.
Waar staat dat Fnea erom huilt? Zo direct als jij nu impliceert met 'blijkbaar' heb ik de link niet gelegd. En voor zijn welzijn kan hij voorlopig beter de krant helemaal niet lezen. Noem het egoïstisch als je wilt, maar het moge duidelijk zijn dat die knul er mentaal nog niet aan toe is om er op een 'normale' manier mee om te gaan c.q. te verwerken.

Saivy zei:
Men kiest toch zelf niet waar men ongelukkig van wordt?
Nee, maar wel waar men gelukkig van wordt :wink:

pepito

Bewuste gebruiker
fneawognfkgln zei:
Die nieuwe afkickmethode, ik heb inmiddels in de krant aardig wat kritiek erover gelezen. Het zou niet echt iets nieuws zijn, vooral veer verkooppraat.

Nee is niks. Het is allemaal niks. en zolang je dat blijft zeggen komt er geen verandering....succes

Doodkapje

Wijs gebruiker
DreamWeaver zei:
Ignorance is bliss.. Doe wat er nodig is om er bovenop te komen Fnea, of dat geen nieuws meer bekijken inhoud of een huisdier nemen is. Go easy on the Prozac, het duurt eventjes voordat het echt inkickt. Wees sterker dan je verslaving en grijp niet alles aan om weer te mogen shotten.

net wat ik allemaal bedoelde... :wink:
@DreamWeaver : quote je ook The Limp??? :hearteyes:

DreamWeaver

Badass junkie
Doodkapje zei:
DreamWeaver zei:
Ignorance is bliss.. Doe wat er nodig is om er bovenop te komen Fnea, of dat geen nieuws meer bekijken inhoud of een huisdier nemen is. Go easy on the Prozac, het duurt eventjes voordat het echt inkickt. Wees sterker dan je verslaving en grijp niet alles aan om weer te mogen shotten.

Ik quote alleen mezelf :wink:

Doodkapje

Wijs gebruiker
DreamWeaver zei:
Doodkapje zei:
DreamWeaver zei:

Ik quote alleen mezelf :wink:

wijze kerel :hearteyes: :wink:

Psychoticoverdose

Belezen gebruiker
Fnea, succes met alles. Ik ken de depressie, ook ik heb het gevoel gehad alsof de last van de wereld op mijn schouders lag. Ik ben er aan onderdoor gegaan, school heeft er zwaar onder geleden, thuissituatie ook. Maar ik heb er aan gewerkt, met behulp van medicatie, hoe tegen ik hier ook was. Probeer een uitlaatklep te vinden, een manier om het leed te relativeren, kleine stapjes zullen steeds groter worden. Zet je in voor wat je wilt bereiken.

De anti-depressiva zullen eerste paar dagen je depressie versterken, het zwarte gat zal groter worden, maar dit ebt weg. Hopelijk zul je daarna langzaamaan (het gaat stapsgewijs) er bovenop komen. De drugs zullen je niet helpen, ook al heb ik geen ervaring met opiaten, maar drugs zullen blijven roepen, zonder dat er vooruitgang wordt geboekt.

Probeer je leven terug te nemen en op te bouwen, in te richten zoals jij dat wilt: laat het onrecht achter je, en probeer iets op te bouwen waar jij voor wilt staan.
Succes!

Doodkapje

Wijs gebruiker
Tellius zei:
Hoi,

Sorry hoor, maar hier moet ik godver**#me toch even mijn ei over kwijt.

*ik begrijp precies hoe je je voelt, ik was ook suicidaal. weet je wat mijn remedie voor de miserie in de wereld was? ik lees geen kranten, ik kijk geen nieuwsberichten, en kijk nog zelden tv. ik ging ook kapot van alle miserie die er op de wereld is, maar je kan er echt niks aan veranderen, dus sluit je er voor af. lees liever een tijdschrift daar staat een pak minder miserie in. als je depressief bent kan je maar beter zoveel mogelijk negatieve dingen vermijden en je zoveel mogelijk op positieve dingen richten.

Daar is het probleem mee uit de huiskamer om het zo maar te zeggen, maar niet uit de wereld.

Zoals je al kan vermoeden, heb ik het ook bijzonder moeilijk met de situatie in de wereld. En daar hoef ik niet eens voor af te kicken. Vooral 's morgens - als mijn methadonspiegel op zijn laagst is en ik aardig wat 'voel' - kan ik met zó slecht voelen, én verantwoordelijk. Om maar één voorbeeldje te noemen, de EU koopt rechten om te vissen voor de westkust van Afrika (van één van de totaal corrupte regeringsleiders daar), vervolgens zien de vissers aldaar hun inkomsten verloren gaan en - wat zou jij doen als je jezelf en je gezin niet meer zou kunnen onderhouden - vluchten naar de dichtstbijzijnde gebieden van de EU. Vervolgens roept iedereen hier moord en brand, de profiteurs moeten maar teruggeschopt worden naar waar ze vandaan komen etc etc.

We NAAIEN de wereld, de zwakkeren, we zijn hier echter in de meeste gevallen onwetend over, en hebben ons oordeel al klaar. De hele 'war on terror' gaat in wezen niet over religie, maar over arm vs. rijk. Religie wordt enkel gebruikt als katalysator om een zo groot mogelijk draagvlak te creëren en zo veel mogelijk mensen achter één gezamelijk doel te krijgen, maar nogmaals, het is óns uitbuitingssysteem dat alle ellende veroorzaakt.

En dat wil ik weten, ik wil niet in mijn luxekooi 'genieten' van de vruchten van dit onrecht zonder me schuldig te volen, ik wil het ook van de daken schreeuwen.

maar natuurlijk: uiteindelijk is er niet veel wat je kan dóen. En dat verhoogt het gevoel van zich kut voelen.

Fnea, je bent wie je bent, ik vind dat je blij moet zijn dat je het onrecht aanvoelt, dat je er iets om geeft. Het is wie je bent, en er is geen knop om de boel mee uit te zetten. Ik weet dat het alles nóg moeilijker voor je maakt, ik wens je dan ook alle succes van de wereld.

T.

jij mag er van vinden wat je wil, maar dat is de enige manier voor mij om een draaglijk leven te leiden. WANT JE KAN ER NIETs AAN DOEN DUS WAAROM PIJN LIJDEN? uit masochisme misschien??? :confused:

pepito

Bewuste gebruiker
Waarom voelen mensen zich soms zo superieur in hun misere? Alsof niemand anders het zo voelt of ervaart. Voor iedereen is het t zelfde: de wereld is onrechtvaardig, accept. Doe je ding; verplichte zaken en zaken om van te genieten. doordraaien zonder door te draaien.....Het leven is voor een belangrijk deel keuzes maken. maak je keuze; wat WIL je?

silverfish

Bewuste gebruiker
pepito zei:
Waarom voelen mensen zich soms zo superieur in hun misere? Alsof niemand anders het zo voelt of ervaart. Voor iedereen is het t zelfde: de wereld is onrechtvaardig, accept. Doe je ding; verplichte zaken en zaken om van te genieten. doordraaien zonder door te draaien.....Het leven is voor een belangrijk deel keuzes maken. maak je keuze; wat WIL je?

Een van de symptomen van een depressie is nu juist dat je vaak niet meer weet wat je wilt en dus helemaal geen keuzes meer kan maken. Daar zit dan ook het probleem. Als ik destijds goed had geweten wat ik wilde was ik waarschijnlijk ook niet aan de dope geraakt.

Ik denk overigens niet dat iemand op dit forum zich 'superieur voelt in zijn misere'. Niet iedereen is nu eenmaal even goed bestand tegen de hardheid in de wereld.. dat alles heeft met karakter, opvoeding etc. etc. te maken. Om nog maar te zwijgen van alle emoties die op je af denderen zodra je gaat afkicken/afbouwen.
Met andere woorden: het is dus NIET voor iedereen hetzelfde: de een gaat er fluitend aan voorbij, de ander ligt er nachten van wakker en gaat er soms zelfs aan onderdoor. Ik vind het verhaal van Fnea en Tellius dan ook herkenbaar en weet uit ervaring hoe vreselijk moeilijk het is om er bovenop te komen.
Onder heroine-gebruikers zitten erg veel mensen met een overgevoelige persoonlijkheid (daar helpt heroine dan ook uitstekend tegen... )
Zolang je niet kan voelen wat een ander voelt kan en mag je er ook niet over oordelen denk ik. Depressie kan namelijk echt een hel zijn. Dat gun je zelfs je ergste vijand nog niet.

pepito

Bewuste gebruiker
Ja, deuh........................

Beetje kip-ei kwestie, opvallend dat veel dope gebruikers komen met depressie verhaal. Doordraaien zonder door te draaien dus. Ik geloof persoonlijk niet meer in die verhalen, hoor t al 30 jaar, zowel beroepsmatig als prive. Past in straatje ik-heb-een-goed-excuus-snap dan-dat-ik-MOET-gebruiken. En ik weiger dat te accepteren. Maar dat zullen weinig mensen hier met me eens zijn. En dat is ook prima. Ieder zijn eigen mening. De mijne rigide,kortzichtig, bevooroordeeld? Prima.

En dat onder heroine gebruikers veel gevoelige mensen zitten en dat het een prima medicijn is: gooi maar in mijn pet.....logisch, heroine dempt ALLES. Kip en het ei.......

speeseend

Wijs gebruiker
pepito zei:

Beetje kip-ei kwestie, opvallend dat veel dope gebruikers komen met depressie verhaal. Doordraaien zonder door te draaien dus. Ik geloof persoonlijk niet meer in die verhalen, hoor t al 30 jaar, zowel beroepsmatig als prive. Past in straatje ik-heb-een-goed-excuus-snap dan-dat-ik-MOET-gebruiken. En ik weiger dat te accepteren. Maar dat zullen weinig mensen hier met me eens zijn. En dat is ook prima. Ieder zijn eigen mening. De mijne rigide,kortzichtig, bevooroordeeld? Prima.

En dat onder heroine gebruikers veel gevoelige mensen zitten en dat het een prima medicijn is: gooi maar in mijn pet.....logisch, heroine dempt ALLES. Kip en het ei.......

Mee eens!

Het is en blijft mogelijk om het anders te doen. Genoeg voorbeelden van mensen die met dezelfde of nog ergere klachten liepen die toch een normaal leven hebben gekozen.

Maar het is moeilijk zolang je omgeving niet zal veranderen. Je moet het totaal over een andere boeg gooien, denk ik. Anders zijn er teveel punten om weer ''even een reden'' te hebben voor drugs. Verder hoop ik natuurlijk dat Fnea een waar geluk zal vinden in het leven. Uiteindelijk zal dat het langste stand houden.

Doodkapje

Wijs gebruiker
pepito zei:

uch uch. dus depressie is volgens jou gefaked als je dope doet?
als je dan toch zoveel jaar ervaring hebt met mensen en depressie dan zou je moeten weten dat depressieve mensen juist een hang naar drugs hebben...anyway ik vind jou uitleg niks bijdragen aan dit topic sorry hoor

Ellesdee

Badass junkie
Saivy zei:
Solidius zei:
@ fneawognfkgln, probeer je niet zoveel aan te trekken van nieuwsberichten en alle ellende in de wereld, accepteer het feit dat alles is zoals het is en zo heeft moeten zijn. De onvoorspelbaarheid des levens heeft ook zo z'n charme. Waarom laat je jou geluk afhangen van wat er in de media wordt gepubliceerd? Geluk moet je zelf kweken, onderneem dingen waarvan JIJ gelukkig wordt.

Dat is ook wel wat egoïstisch niet?

tuurlijk is dat egoistisch, maar laat jij je geluk van anderen afhangen?

tis jouw leven :wink:

Doodkapje

Wijs gebruiker
@tellius : jij besluit dan toch in de methadon hell te blijven aan je post te lezen. ik vind je post ver van bevorderend, het klinkt zelfs alsof je methadon aanprijst. je geeft geen excuus voor je methadon gebruik maar je wil jezelf wel rechtvaardigen door te zeggen dat jij je steentje bijdraagt aan de maatschappij. ik vind het een pak flauwe kul want ik vind 13 jaar methadon gebruiken eigenlijk even erg als heroinegebruik.
de verslaving is alleen legaal geworden en daarbij dus makkelijker en beter in stand te houden.

silverfish

Bewuste gebruiker
pepito zei:

Mmm.. wat ik bedoelde is dat sommige mensen makkelijker dan anderen aan opiaten zullen blijven hangen omdat ze (over)gevoelig zijn. En dan bedoel ik ook echt OVER-gevoelig. Het schijnt zelfs dat een aantal mensen een aangeboren endorfinetekort heeft (EDS oftewel Endorphine Deficiency Syndrome - meer hierover is te vinden op andere drugsfora). Jij zal hier ongetwijfeld niet in geloven en dat is natuurlijk je goed recht maar afgezien daarvan vind ik je reaktie wel een beetje denigrerend overkomen. Alsof elke heroinegebruiker een evt. depressie per definitie als excuus gebruikt. Opiaatverslaving is een ernstige ziekte, het is echt niet voor niets dat vrijwel niemand er van af komt.

Iemand die langdurig aan opiaten verslaafd is geweest en na jaren opeens gaat afkicken maakt niet of nauwlijks meer endorfinen aan. Daarnaast ligt ook de rest van de chemische huishouding overhoop. En dat is op zijn zachtst gezegd geen pretje.
Dit gegeven veroorzaakt dan ook die zg 'fake'depressie (die gebruikers volgens jou enkel als excuus gebruiken).

Zo'n depressie heeft dus gewoon een duidelijke oorzaak. Elke goede verslavingsarts weet dit!
En hoezo: ''ik hoor die verhalen al 30 jaar, zowel beroepsmatig als prive''? Ben jezelf verslaafd geweest? Of werk je al sinds je 13de in de verslavingszorg? Zoja, dan lijkt me dat je clienten weinig baat zullen hebben bij een dergelijke cynische toon. Je hebt duidelijk geen enkel vertrouwen in welke gebruiker dan ook en scheert alle verslaafden over een en dezelfde kam.

Overigens denk ik dat je ieder mens met een depressie serieus moet nemen, of ze nou verslaafd zijn (geweest) of niet!
Toegegeven: ik ben het met je eens dat er altijd gebruikers zullen zijn die 'net dat ene kutsmoesje zoeken om nog een aller-aller-aller-laatste keer te gebruiken'. Die zijn er ook, natuurlijk. Maar de meeste verslaafden willen er wel degelijk echt eindelijk 's een keertje van af.
Uit ervaring weet ik dat je je zowel mentaal als fysiek echt verschrikkelijk klote voelt zodra je stopt. Dit gevoel is voor iemand die nooit verslaafd is geweest niet te bevatten denk ik (en gelukkig maar!). Dus oordeel niet te snel over andermans 'zwakheden'. Zelf ben ik inmiddels - ondanks ziekte en depressies - al weer 7 jaar heroine-vrij. Maar dat is beslist niet over een nacht ijs gegaan.. Doorzettingsvermogen, niet-gebruikende vrienden en motivatie zijn het allerbelangrijkst, hoe cliche dat ook klinkt.
Ik wens Fnea dan ook heel veel stekte. Rome is tenslotte ook niet in 1 dag gebouwd.

jasper

Wijs gebruiker
veel succes fnea
ik ben al blij dat je depressie wat begint te minderen en je niet meer heel de dag in bed ligt

]-[IG]-[

Experimenterende gebruiker
En spuit je het nu nog steeds? Denk je dat dat het probleem erger heeft gemaakt? Wat bracht je er eigelijk toe om daarmee in deze situatie te beginnen? :confused:

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Solidius zei:
@ fneawognfkgln, probeer je niet zoveel aan te trekken van nieuwsberichten en alle ellende in de wereld, accepteer het feit dat alles is zoals het is en zo heeft moeten zijn. De onvoorspelbaarheid des levens heeft ook zo z'n charme. Waarom laat je jou geluk afhangen van wat er in de media wordt gepubliceerd? Geluk moet je zelf kweken, onderneem dingen waarvan JIJ gelukkig wordt.

Hmm, heb het vermoeden dat jij nooit zwaar depressief bent geweest. In zo'n periode kun je zelfs janken als de hond van de buurman van de neef van je tante overlijdt.. En dingen ondernemen waar je gelukkig van wordt.. Depressieve mensen zouden dat maar al te graag willen doen, maar ze kunnen het simpelweg niet. De meest eenvoudige dingen als opstaan, plassen en drinken pakken kosten al ontzettend veel energie en wilskracht..

pepito zei:

Ik weet hoe het voor mij werkt en ik weet vrij zeker dat dat voor meer mensen hier geldt.. Soms is de geestelijke pijn zo immens groot, dat je manieren gaat zoeken om even niet aan die pijn te hoeven denken. De meest voor de hand liggende optie als drugs gebruiker is dan méér gebruiken. De drugs zorgt er voor dat je heel eventjes alles positief in kunt zien en energie hebt om de dingen te ondernemen die je nuchter simpelweg niet kúnt. Fout? Uiteraard is wegvluchten voor je problemen door middel van drugs gebruik heel erg fout. Maar als je zo ontzettend depressief bent kan dat je niks meer schelen. Van binnen ben je al dood, dus wat maakt het dan uit als je lichamelijk ook kapot gaat.. Erger dan geestelijke pijn wordt het niet..

@Fnea: fijn om te horen dat het iets beter gaat. Ik kan me vrij goed indenken hoe je je nu voelt als manisch depressief persoon met een speed verslaving zijnde.. Als je de behoefte hebt om een keer te praten met iemand die je niet alles hoeft uit te leggen mag je me altijd noten voor mn email adres.. Keep ya head up.. Je zit nu in het allerdiepste dal wat er is, dus het kan alleen maar beter worden.. Knuffel.

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
]-[IG]-[ zei:
En spuit je het nu nog steeds? Denk je dat dat het probleem erger heeft gemaakt? Wat bracht je er eigelijk toe om daarmee in deze situatie te beginnen? :confused:

Ik ben gestopt met spuiten. Ik ben ook gestopt met cocaïne. Ik chinees nu dagelijks heroïne, een gram per dag ongeveer :(

Dan af en toe (3x per week ofzo) een benzo en ook ongeveer even regelmatig een paar capsules tramadol.

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Safire zei:
Solidius zei:

Hmm, heb het vermoeden dat jij nooit zwaar depressief bent geweest. In zo'n periode kun je zelfs janken als de hond van de buurman van de neef van je tante overlijdt.. En dingen ondernemen waar je gelukkig van wordt.. Depressieve mensen zouden dat maar al te graag willen doen, maar ze kunnen het simpelweg niet. De meest eenvoudige dingen als opstaan, plassen en drinken pakken kosten al ontzettend veel energie en wilskracht..
Goede omschrijving! Duidelijk!
pepito zei:

Ik weet hoe het voor mij werkt en ik weet vrij zeker dat dat voor meer mensen hier geldt.. Soms is de geestelijke pijn zo immens groot, dat je manieren gaat zoeken om even niet aan die pijn te hoeven denken. De meest voor de hand liggende optie als drugs gebruiker is dan méér gebruiken. De drugs zorgt er voor dat je heel eventjes alles positief in kunt zien en energie hebt om de dingen te ondernemen die je nuchter simpelweg niet kúnt. Fout? Uiteraard is wegvluchten voor je problemen door middel van drugs gebruik heel erg fout. Maar als je zo ontzettend depressief bent kan dat je niks meer schelen. Van binnen ben je al dood, dus wat maakt het dan uit als je lichamelijk ook kapot gaat.. Erger dan geestelijke pijn wordt het niet..

Ook mooi omschreven. Slaat op de waarheid.

-xxx-
fnea

The Used

Bewuste gebruiker
fnea nog veel sterkte trouwens, blijf volhouden en hoe dan ook val niet weer terug, het is fucking moeilijk maar volhouden... En je komt uit de shit

No trouble

No comment

Maar used bedoelt niet slecht volgens mij...

We moeten ook niet te soft worden e ..
maar je hebt idd wel groot deel gelijk .

zarah

Newbie
volgens mij heeft het niets te maken met al dan niet soft willen zijn.
als je iemand een schop onder zn kont wil geven, kom dan met goeie argumenten zou ik zeggen. nu lijkt het iig alsof dude alleen maar zijn eigen frustraties op iemand anders projecteert...

zommes

Badass junkie
Zelfmoord-gedeelte afgesplitst.

Nu gaan we hier dus weer verder over de huidige situatie van Fnea's lief en leed.

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Nou, het is nu 99,9% zeker dat ik binnen twee weken naar Castle Craig - www.castlecraig.nl - een zeer professioneel verslavingsbehandeling in een fucking kasteel - ga. Voor een opname van 7½ maand.

Ik ben doodsbang. Ik moet daar zonder heroïne leven. Ik voel me alsof k het levne niet aankan zonder bruin. M'n moeder heeft me toegezegd iedere maand op bezoek te komen, maar ik hou zo veel van haar, dat ik dat nog veel te weinig vind (maar ik begrijp wel dat het niet iedere week kán). Ik zie m'n vrienden bijna een jaar niet en ben heel bang dat veel vrienschappen zullen gaan verwateren en dat ik in een sociaal isolement zit als ik terug in NL kom. Het contact met de buitenwereld is heel beperkt, je mag heel beperkt mailen en heel beperkt bellen. Er is geen Internet, dus ik kan jullie niet op de hoogte houden. Misschien via iemand, dat ik kan mailen naar die persoon en dat die dat dan post in een soort 'Fnea in rehab in Schotland' topic... Maarja. Ik ben zo bang. Een nieuw leven.

Het is ook wel goed, dat begrijp ik ook wel. En dat het noodzakelijk is begrijp ik ook wel - [B}heb € 1500 schulden[/b], ik jat me eten en andere koopwaar zodat ik meer geld voor bruin heb ( ik kan het echt niet betalen), ik deal ketamine en dexamfetamine en soms ook heroïne om aan geld te komen af en toe........ Bovendien ben ik gewoon zo'n typische junk geworden. Ik eet geen maaltijden, ik eet alleen maar de hele dag door koekjes, Ik zorg niet meer voor mezelf. Douche bv. maar één keer per maand. De heroïne is mij kapot aan het maken en het is nu écht duidelijk merkbaar aan het worden... Dus detox&rehab in één van de beste klinieken (zo niet, de beste) is een geschenk uit de hemel. Maar toch ben ik doodsbang voor die nieuwe periode in m'n leven. Het lichamelijke afkicken boiet me niet eens zo veel. Het gaat erom dat ik het gevoel heb dat ik het leven niet aan kan zonder heroïne, dat voel ik echt heel sterk, HEEL sterk , en ik kan wel rationeel redeneren dat dat niet zo is enzo, maar het gevoel is sterker.

Voorts gebruik ik dagelijks heroïne - lage doseringen omdat ik niet meer geld heb, bijna dagelijks benzo's - als ik gebruik hoge doseringen, en af en toe zoiets als ritalin of tramadol.

-xxx-
fnea

Jan janssen

Bewuste gebruiker
veel succes daar... ik denk dat dat het enige is wat je kan redden :( :openmouth: tot over 7 maanden.. k denk dat je er als compleet ander mesn uit komt :)

MvG Tim

jael_XX

SuXes schatje... alles komt goed...

Ik had het met alleen coke... nu een keine terugval... maar nooit meer dagelijks...

Bovenaan