Mensen die "hero" zeggen

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
"Hero" zeggen is niet acceptabel.

OF je noemt het gewoon heroïne, OF de officiële stofnaam diamorfine, OF gewoon 'bruin', maar "hero" is ÉCHT NOT DONE!!!!!!!

Get a grip.

El Retro

Wijs gebruiker
Hetzelfde heb je bij coke. Ze noemen het "sos". Noem het gewoon coke. Door dat het sos noemt lijkt het volgens mij allemaal veel minder "erg."

Mr.jiho

Wijs gebruiker
ik vind het maar een dwaas topic, dat hero onschuldiger klinkt dan heroïne of dat sos onschuldiger klinkt dan coke of dat pep onschuldiger klinkt dan speed of,.......

het zit allemaal in jullie hoofd!

Lana

Wijs gebruiker
Ja ik vind hero ook een stomme benaming. Ik moet dan altijd aan dat merk cassis denken.

Ik vind ´bruin´ een junkiebenaming. Maar ik noem het zelf ook vaak zo. Gewoonte van toen ik het nog vaak moest halen.

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
lekker boeie dat coke sos word genoemd en heroine/hero....

speed word toch ook snelle genoemd gwoon straattaal/ afkortingen....

BillyBilo

Badass junkie
Lana zei:
Ja ik vind hero ook een stomme benaming. Ik moet dan altijd aan dat merk cassis denken.

Ik vind ´bruin´ een junkiebenaming. Maar ik noem het zelf ook vaak zo. Gewoonte van toen ik het nog vaak moest halen.

junkie benaming? :P iedereen zegt hier bruin of smack

Lana

Wijs gebruiker
BillyBilo zei:
Lana zei:

Dan zijn jullie allemaal junkies :P :mrgreen: :smoke:

Hier wordt door de niet-bruingebruikers gewoon heroine gezegd. En degenen die ´bruin´ zeggen, zitten er middenin. Echt een verschil hierzo.
Net als bij coke, de jongelui die van dancefeesten houden enzo, zeggen sos. De oudere/langdurige gebruikers zeggen ´wit´.

silverfish

Bewuste gebruiker
De gangbare naam in Amsterdam was Bruin of simpelweg H.
Dit mede in het kader van voorzichtigheid/paranoia bij telefonische bestellingen:
''Kan je een halfje bruin volkoren voor me meenemen'' en meer van dat soort grappen en grollen.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan 'smack' maar op een gegeven moment werd dat niet eens meer begrepen. Moest ik gaan uitleggen wat ik bedoelde.. Ik ben dan ook al een ouwe muts dus voorbijgestreefd door de nieuwe generatie jonge dealers :) .

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
ik snap de irritatie niet zo als iemand het anders noemt dan dat jij wil. Call it what you will het blijft hetzelfde goedje met dezelfde werking :)

Kim

Wijs gebruiker
Lana zei:
BillyBilo zei:
Lana zei:

Dan zijn jullie allemaal junkies :P :mrgreen: :smoke:

Hier wordt door de niet-bruingebruikers gewoon heroine gezegd. En degenen die ´bruin´ zeggen, zitten er middenin. Echt een verschil hierzo.
Net als bij coke, de jongelui die van dancefeesten houden enzo, zeggen sos. De oudere/langdurige gebruikers zeggen ´wit´.

Ja 2 bolletje bruin & wit is makkeklijker dan 2 bolletjes heroine en cocaine

BillyBilo

Badass junkie
haha ja het gaat heel goed!

ontopic!

een halfje bruin en een halfje wit

voor de gemakzucht, net alsof je langs de bakker gaat toch!

Giow

Experimenterende gebruiker
Ik vind deze benamingen juist beter. Gemakkelijker voor te praten.
Coke Sos, wiet noem ik gewoon groen, of ''smoren''.
Maar sos klinkt beter dan Cocaine, of aan de telefoon zeg je gewoon, kan ik langs komen :grin:. Je gaat niet zeggen : ''Kan ik langskomen voor 1 gr. Cocaïne.

berbe

Bewuste gebruiker
Dzy zei:
Omdat hero held in het engels is, en je heroïne nou niet echt een heldenmiddel kunt noemen.

de uitspraak van hero is wel anders als het woord held in de engelse taal eh
:d

zommes

Badass junkie
Mr.jiho zei:
ik vind het maar een dwaas topic, dat hero onschuldiger klinkt dan heroïne of dat sos onschuldiger klinkt dan coke of dat pep onschuldiger klinkt dan speed of,.......

Fishhead07

Wijs gebruiker
zommes zei:
Mr.jiho zei:

totaal mee eens. Iedereen heeft voor iedere drugs wel weer een eigen naam. Is ook weer per streek / provincie / land verschillend.

Tja..... :rolleyes:

Calmzalm

Experimenterende gebruiker
chillario

hey manne aub, laat iedereen gwn is zen drugs noeme hoe die da wilt op school hebbe we zelfs een code speed, daar noeme we het eddy :confused: ik heb wiet al rudy genoemt zien worden, die andre woorden ervoor make inix uit, het is ofwel code ofwel bekt het gwn lekkerder

Doodkapje

Wijs gebruiker
fneawognfkgln zei:
"Hero" zeggen is niet acceptabel.

OF je noemt het gewoon heroïne, OF de officiële stofnaam diamorfine, OF gewoon 'bruin', maar "hero" is ÉCHT NOT DONE!!!!!!!

Get a grip.

jezus seg een topic over HERO zeggen tegen HEROINE...

@fneawognfkgln : dat je hier een topic aan wijd... :cry:
hoe gaat het met je stoppoging van de HERO?
nog veel succes :wink:

Bovenaan