Ontiegelijke trek in pep

Dat vond ik ook een beetje hypocriet overkomen. :P Ze zal wel clean bedoelen in de zin van verantwoord gebruik en misbruik. Geen verslaving meer. Blijft wel apart overkomen, het contrast oogt wat groot.

Ik zie zo'n pilletje van de dokter nou niet echt als de speed in poedervorm, die ik jarenlang chronisch door mijn neus geboord heb. Het effect van mijn medicatie is ook nauwelijks voelbaar, ik ben nu alleen beter geconcentreerd bij taken waar dat nodig is, maar strak staan doe ik er niet van hoor. Ondanks dat ik destijds tijdens mijn speedgebruik ook maar steeds kleine beetjes nam, merkte ik qua gevoel toch wel een zeer groot verschil!

Die verslaving is nu wel echt passe gelukkig. Vandaag bij de psychiater is het ook uit mijn diagnose verwijderd. Staat een jaar voor namelijk.

Sorry hoor, maar ritalin in de juiste dosering is totaal niet merkbaar. Je kunt alleen beter functioneren omdat de concentratie beter is. Maar dat is écht niet te vergelijken met een paar lijnen speed.

Speed bij ADHDers maakt inderdaad rustig in je hoofd en helpt concentreren, maar reken maar dat je ook als ADHDer echt wel merkt dat je strak staat.

Dione zei:
Sorry hoor, maar ritalin in de juiste dosering is totaal niet merkbaar.
Misschien niet als in energie, maar merkbaar is het wel degelijk; anders zou je het ook niet gebruiken he.

Dione zei:
maar reken maar dat je ook als ADHDer echt wel merkt dat je strak staat.

Ja, maar ik merk wel diezelfde focus als dat ik 'medicatie-hoeveelheden' ( wat een vies woord ook :kots: ) gebruik.

Chris Pontius zei:
Ja, maar ik merk wel diezelfde focus als dat ik 'medicatie-hoeveelheden' ( wat een vies woord ook :kots: ) gebruik.

Dat is wat jij ervaart, dat hoeft dus niet per definitie ook voor mij en/of Dione te betekenen... :wink:

Chris Pontius zei:
tr00 dat...

Maar het blijft natuurlijk merkbaar, anders zou het een beetje doelloos zijn om te nemen ("medicatie-hoeveelheden").

Ik merk dat de chaos in mijn hoofd minder wordt, dat ik beter kan luisteren naar wat er tegen me gezegd wordt en dat ik gestructureerder en meer geconcentreerd kan werken. Dingen die ik bij de normale pep ook ervoer, maar het blijft natuurlijk wel vele male sterker spul, dus ik stond ook continue een beetje strak. Dat opgejaagde, strakke gevoel heb ik bij mijn medicatie dus totaal niet. Ik voel me eigenlijk niet veel anders dan normaal en daar zit voor mij het grote verschil.

Marla Singer zei:
Ik merk dat de chaos in mijn hoofd minder wordt, dat ik beter kan luisteren naar wat er tegen me gezegd wordt en dat gestructureerder en meer geconcentreerd kan werken. Dingen die ik bij de normale pep ook ervoer

Dat bedoelde ik ook met merkbaar :).

Marla Singer zei:
maar het blijft natuurlijk wel vele male sterker spul, dus ik stond ook continue een beetje strak. Dat opgejaagde, strakke gevoel heb ik bij mijn medicatie niet
Wat neem je nu dan eigenlijk, Ritalin?
Dat strak staan valt vooral te wijten aan de hoeveelheden die je toen nam tov nu. Natuurlijk is de ene stof sterker dan de ander, maar als je genoeg Ritalin zou nemen zou je weer evengoed strak staan lijkt me.

Ik kan bij wijze van spreken een strip ritalin wegwerken en dan nog word ik alleen maar vaag en slaperig. Ik reageer er gewoon niet zo lekker op en daarom heb ik sinds gisteren van mijn psychiater dex voorgeschreven gekregen. Tot nu toe bevalt het goed, alleen ik kan me voorstellen dat als ik me daarbij niet aan de afgesproken hoeveelheid zou houden, ik dan wel degelijk pep flash-backs zou kunnen krijgen. :wink: Maar goed, mijn tijden van drugsmisbruik zijn voorbij en zoals ik het nu netjes doe, voelt het goed.

Dex van de dokter.

Lucky girl :D

Maar dat vind ik dan weer gewoon speed hoor (niet dat ik twijfel aan jouw om jezelf in de hand te houden)

ik wil snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven

Marla Singer zei:
Die verslaving is nu wel echt passe gelukkig. Vandaag bij de psychiater is het ook uit mijn diagnose verwijderd. Staat een jaar voor namelijk.

Even offtopic :wink:

Marla, weet jij toevallig of er een wet is die instanties verplicht bepaalde zaken (en zo ja: welke wel en welke niet?) na een bepaalde periode te verwijderen?

Groetjes,
R@ :wave:

Laatste 2/3 dagen heb ik soms ineens behoefte aan speed. Geen ondragelijke behoefte, ook niet heel lang. Maargoed, ik merkte het op. Over een tijdje doe ik t vast wel weer :P

Nu niet echt behoefte er aan btw.

Yes, snuiven please.

Gelukkig heb ik veel te veel verantwoordelijkheid maar vanmorgen merkte ik toch de gedachte in mijn hoofd om een klein lijntje te snuiven voor ik naar het werk ging.

Raar want dat is echt iets wat ik niet zomaar weer zou doen.

Geen trek, ben er wel mee bezig. Ik heb het in een mooi glazen potje gedaan. Staat wat netter dan zo'n rommelig plastic sealtje.

Volgende week denk ik dat ik na mijn shift een klein puntje pak.

Marla Singer zei:
Ik zie zo'n pilletje van de dokter nou niet echt als de speed in poedervorm, die ik jarenlang chronisch door mijn neus geboord heb. Het effect van mijn medicatie is ook nauwelijks voelbaar, ik ben nu alleen beter geconcentreerd bij taken waar dat nodig is, maar strak staan doe ik er niet van hoor. Ondanks dat ik destijds tijdens mijn speedgebruik ook maar steeds kleine beetjes nam, merkte ik qua gevoel toch wel een zeer groot verschil!

Heb je Ritalin voorgeschreven gekregen vanwege je speedverslaving, of heb je daadwerkelijk altijd al ADHD gehad en ben je in de problemen geraakt met speed als een vorm van zelf-medicatie?

Alweer zin derin..... :( Maar ja, is nu weekend van 9 juli voor het laatst geweest en wil nu toch echt de 3 maanden aanhouden! Dus nog ff te vroeg om weer zin te krijgen......
Gewoon weer aan iets anders denken..... :lol:

Oh ja......WIJN, stappen...... Paar red bull doet ook al wonderen :lol:
Al meerdere keren met speed op bij bekenden geweest, niemand die echt wat merkt of zo. Heb je paar blikjes red bull op: "enne heb je wat gehad?" :lol: Wordt nog drukker van red bull dan van pep :wink:

het word tijd voor solar,

alleen heb pep op een heel andere manier ontdekt nu die voor mij veel beter werkt.

vóór het feest een klein lijntje of een paar puntjes en de rest van de dag geen pep meer maar alleen maar zuipen. dan word ik bezopen maar door de pep toch helder en enigzinds vaag. en ik kan heerlijk slapen

Had eerder een briefje van twintig in mijn handen, die rook echt heeeeeel erg naar pep! :eek: Krijg spontaan trek! Wou dat ik zelf ook een lijntje kon trekken =) Briefje maar aan de kapper gegeven, geruild tegen een nieuwe coupe.

Terug
Bovenaan