Speed om sociale remmingen tegen te gaan?

Je kunt aan dat soort op zichzelf staande gebeurtenissen geen conclusies ontlenen. Je hebt mensen die vaak en veel gebruiken, ook als ze alleen zijn, en zo kunnen stoppen en absoluut geen afhankelijkheid vertonen. Je hebt ook mensen die veel minder frequent gebruiken maar daar zó naar uitleven en daar zoveel in gedachten mee bezig zijn dat ze eigenlijk meer afhankelijk zijn dan diegene die meer gebruikt.

Dat het onmogelijk wordt dat denk ik ook niet. Maar je zegt het zelf het kan moeilijker worden, wat volgens mij al rap gebeurt. Dus heb je twee mogelijkheden het kan je enigszins helpen of je nog meer in de put duwen...

Dan is het inderdaad aan de persoon zelf om uit te vogelen of dat het risico waard is.

Ik zeg ook niet dat het iets met die sociale situatie(s) te maken heeft.
En die dingen die ik heb gezegd gingen te ver dat weet ik zelf goed genoeg. Maar behoorlijk dronken zijn en zo een klootzak die je de hele tijd loopt te jennen is niet zo'n goede combinatie.

Daarbij komt nog eens dat ik me behoorlijk rap loop te ergeren aan mensen, waar meneertje in kwestie gretig gebruik van heeft gemaakt natuurlijk...

Dus mijn welgemeende excuses tov jou en EI zijn hier wel op zijn plaats. Bij deze.

Rabbithole zei:
Je kunt aan dat soort op zichzelf staande gebeurtenissen geen conclusies ontlenen. Je hebt mensen die vaak en veel gebruiken, ook als ze alleen zijn, en zo kunnen stoppen en absoluut geen afhankelijkheid vertonen.
Die bestaan dat heb ik zelf ook ondervonden met wiet, ik rookte elke dag een paar grammen maar ben gewoon van de ene dag op de andere volledig gestopt.
Maar toch blijf ik erbij dat ik vind(!) dat het een gevaarlijke reden is om (verslavende)drugs te gaan gebruiken.

Rabbithole zei:
Je hebt ook mensen die veel minder frequent gebruiken maar daar zó naar uitleven en daar zoveel in gedachten mee bezig zijn dat ze eigenlijk meer afhankelijk zijn dan diegene die meer gebruikt.

Daar heb je zeker gelijk in.

KoxBox zei:
Dat het onmogelijk wordt dat denk ik ook niet. Maar je zegt het zelf het kan moeilijker worden, wat volgens mij al rap gebeurt. Dus heb je twee mogelijkheden het kan je enigszins helpen of je nog meer in de put duwen...
Enigszins is bij mij een understatement, maar goed misschien ben ik weer een 'apart' geval :P
Maar dat het zowel positief als negatief kan aflopen was ik al met je eens :)

KoxBox zei:
Dus mijn welgemeende excuses tov jou en EI zijn hier wel op zijn plaats. Bij deze.

Dat kan ik zeker waarderen, excuses aanvaard :)

Bij die laatste post van je had ik al door dat we het wel ongeveer eens zijn met elkaar.

Het is natuurlijk normaal dat jij het hem eerder zal aanraden omdat het jou blijkbaar behoorlijk goed geholpen heeft. Net als het even normaal is dat ik het hem eerder zou afraden omdat ik daar geen ervaring mee heb.

Maar het zou jammer zijn moest hij daardoor verslaafd raken aan drugs. Het blijft een beetje een loterij vind ik.

Ik begrijp ook wel dat je dat vindt, en bij veel mensen levert het ook wel extra risico's op. Maar zelfs de meest 'pure'/veilige reden om speed te gaan gebruiken, om het langer vol te kunnen houden, kan verslaving betekenen. Ik ken ook mensen die eerst wel eens nuchter naar feesten gingen en het dan ook wel de hele nacht volhielden, op een gegeven moment zijn ze toch speed gaan gebruiken, en als ze nu eens nuchter gaan houden ze het niet meer goed vol. Ook dat zou dus risico's met zich mee kunnen brengen, dat je speed nodig hebt voor je uithoudingsvermogen.. ;)

Tjah, het blijft een verslavend middel dat is duidelijk. En nu is het welletjes geweest! :o
Iedereen heeft verkondigd wat zijn/haar bevindingen zijn en nu moet de TS zelf maar uitmaken wat hij ermee doet.

Anders zitten we hier volgend jaar nog. En dan zal ikzelf deeps nodig hebben om deze discussie vol te houden. :D

Je zou je oude patroon ermee kunnen doorbreken maar er hangen genoeg verslavingsgevaren om de hoek, je neemt dan wel een groot risico.

(excusé als ik in herhaling van, ben wat te lui om alles door de lezen)

Petrovic zei:
Je zou je oude patroon ermee kunnen doorbreken maar er hangen genoeg verslavingsgevaren om de hoek, je neemt dan wel een groot risico.

(excusé als ik in herhaling van, ben wat te lui om alles door de lezen)
Daar gaat zowat heel dit topic over. :D

goed plan,ik ben ook om die reden met speed begonnen en sindsien drink ik bijna niet meer. Heel veel drinken maakt soms ook een slechte indruk,dan zijn een paar lijnen vooraf een sociale gelegenheid effectiever,goedkoper.

KoxBox zei:
Maar behoorlijk dronken zijn en zo een klootzak die je de hele tijd loopt te jennen is niet zo'n goede combinatie.

Daarbij komt nog eens dat ik me behoorlijk rap loop te ergeren aan mensen, waar meneertje in kwestie gretig gebruik van heeft gemaakt natuurlijk...
:stoned:

Ok, ik trek al m'n woorden terug. Ik heb nu pep op en ik kan me gewoon laten gaan. Ik zie m'n vader maar om de 14 dagen dan gaan we wat eten, lopen we wat in het stad en drinken we iets.

En voor het eerst durfde ik het (wel in sms... zielig misschien maar ja het is een begin) hem zeggen hoe graag ik hem zie en hoeveel hij voor me betekend..

Echt mijn oprechte excuses voor mijn reacties in dit topic...

KoxBox zei:
Ok, ik trek al m'n woorden terug. Ik heb nu pep op en ik kan me gewoon laten gaan. Ik zie m'n vader maar om de 14 dagen dan gaan we wat eten, lopen we wat in het stad en drinken we iets.

En voor het eerst durfde ik het (wel in sms... zielig misschien maar ja het is een begin) hem zeggen hoe graag ik hem zie en hoeveel hij voor me betekend..

Echt mijn oprechte excuses voor mijn reacties in dit topic...

Loserrr.

Het helpt wel enorm goed ik kom veel beter uit me woorden als ik normaal onder druk sta en ook mondeling examens gaan goed als ik onder invloed ben haha mja als ik voor elk gesprek een lijn moet snuiven zou er ook niet veel soeps van komen :P

Donaldduck88 zei:
Het helpt wel enorm goed ik kom veel beter uit me woorden als ik normaal onder druk sta en ook mondeling examens gaan goed als ik onder invloed ben haha mja als ik voor elk gesprek een lijn moet snuiven zou er ook niet veel soeps van komen :P

Kijk je ook ff verder :P

zolang iemand het droogt en precies afweegt en niet meer dan 10 mg neemt per keer is dat mss wel beter, zeker als je erg stottert bv.

maar een bommetje droppen van 300 mg en al zwetend rete strak de blinddate induiken ?

:s

misschien maar niet doen ?

Inderdaad, amfetamine word zo rond de 10-20mg voorgeschreven als je je daar dagelijks aan kan houden & tolerantiepauzes houdt dan gaat het allemaal.

Als je meer doet ben je fout bezig, dan is het leuk :wink:

Elke drug is fout als je het om 'n reden anders dan ''ontspanning'' (of ff uitlaten in dit geval) gebruikt yo! en snuif 's een paar dagen na elkaar door, voor een keertje. Kijk dan 's hoe het met je sociale remmingen gaat ;)

Voor sociale remmingen heb je Xanax (Alprazolam) volgens mij? :mrgreen:

Alprazolam (trade name Xanax, among others) is a potent short-acting drug of the benzodiazepine class. It is primarily used to treat moderate to severe anxiety disorders (e.g., social anxiety disorder) and panic attacks.

Maar goed, dat is wel een benzo en dus nog grotere troep dan speed natuurlijk. :P Dat zou ik zowiezo nooit aanraden.

Ik geloof trouwens niet in het fabeltje dat mensen drugs gaan gebruiken puur uit ontspanning. Zijn een hoop achterliggende redenen en ontspanning is daar maar één van. Sociale remmingen zijn voor heel veel mensen een reden om uppers en downers te gebruiken. De recreatieve waarde van bepaalde drugs ligt er volgens mij juist in dat het sociale remmingen weg neemt, zoals bij alcohol het geval is. Heus niet iedereen die het ontspannend vindt om wat te drinken is een alcoholist. Zulke dingen worden pas link als je je nuchter echt beperkt voelt en als je de beslissing neemt om dat op te lossen met drugs denk ik dan, zelf nooit last van gehad iig :P

Beanhead zei:
Inderdaad, amfetamine word zo rond de 10-20mg voorgeschreven als je je daar dagelijks aan kan houden & tolerantiepauzes houdt dan gaat het allemaal.

Ja voor concentratiestoornissen.. Niet voor sociale remmingen. Maar goed, wil niet zeggen dat het niet tegen sociale remmingen werkt natuurlijk :D

Topicstarter heeft na lang wikken en wegen dan eindelijk wat genomen. Ik was idd iets socialer, makkelijker aan het praten. Ik zat bij een maat in de auto en we waren lekker aan het rondtoeren. Ik voelde me heel erg tevreden over alles en was ook heel zelfverzekerd. Ik moest er wel elk half uur uit om te pissen als een nijlpaard :P

Toch weet ik niet of ik het zo snel weer zal nemen. Die hartkloppingen daarna vond ik erg irritant, heeft nog zeker 2 dagen geduurd :(

Bananenbennie zei:
Topicstarter heeft na lang wikken en wegen dan eindelijk wat genomen. Ik was idd iets socialer, makkelijker aan het praten. Ik zat bij een maat in de auto en we waren lekker aan het rondtoeren. Ik voelde me heel erg tevreden over alles en was ook heel zelfverzekerd. Ik moest er wel elk half uur uit om te pissen als een nijlpaard :P

Toch weet ik niet of ik het zo snel weer zal nemen. Die hartkloppingen daarna vond ik erg irritant, heeft nog zeker 2 dagen geduurd :(

Dat is wel naar, hoeveel heb je genomen?

Chris Pontius zei:
Dat is wel naar, hoeveel heb je genomen?

Nou niet heel veel.. ik had 3 gram dex gekocht.. daar een derde van versneden.. daar kon ik 20 dunne lijntjes van maken, en 1 zo´n lijntje door me drinken gedaan. Dus das dan iets van 0,05 gram geweest neem ik aan.

Ik kreeg wel als tip erg weinig te gebruiken omdat het zeer zuiver spul is, 70% ofzo :) Maar ik had het idee als ik minder had gebruikt dat het effect nauwelijks meer merkbaar was geweest, want zo heftig was het nou ook weer niet, ik voelde me vooral erg op mn gemak, stond niet strak ofzo

De wonderen zijn de wereld nog niet uit, en dan nog gaan snuiven ook. :) Waarom heb je versneden als ik vragen mag?

Doet me denken aan die keer dat ik 61% zuivere speed aan een kennis van me gegeven had. Later zat hij het te versnijden met koffie creamer want het was te sterk, dat was hij niet gewend....

Drientje zei:
Dus je hebt zelf je dex versneden?
Kom op, niet te snel die belachelijke conclusies trekken:
Bananenbennie zei:
Nou niet heel veel.. ik had 3 gram dex gekocht.. daar een derde van versneden.. daar kon ik 20 dunne lijntjes van maken, en 1 zo´n lijntje door me drinken gedaan. Dus das dan iets van 0,05 gram geweest neem ik aan.
Hij heeft het gewoon gekapt en in twintig lijntjes verdeeld.

zo is het, versneden was niet het goeie woord :)

het was 3 gram pasta, daar heb ik een derde van gedroogd en gekapt, daar weer een heel dun lijntje van door me drinken heen geflikkerd

morgen op stap en weer ff wat proberen :P

Ik heb gelukkig geen drugs nodig om contact te leggen met anderen.

Maar drugs neemt zeker een stukje angst/verlegenheid weg als je dat zou hebben.

Dat zal niemand ontkennen. Maar het mooie vind ik, als je jezelf openstelt en mensen zoekt die op de zelfde lijn/frequentie zitten als jou. De klik of het contact er veel sneller en makkelijker komt.

Om in cliché te vallen: Wat je geeft krijg je terug. Wat je uitstraalt, straalt terug. Wat je geeft, ontvang je.

Ik begrijp ook wel dat dit niet altijd het geval is, maar ik weet dat het vaak genoeg wel gebeurd. Het is net hoe je de wereld ziet, hoe je instelling is.

Dit is natuurlijk een mooie opening voor alle "Sceptische" mensen om op te reageren en over te vallen. Ach ja 1 woord daarvoor: "Voorspelbaar" :wink:

Fishhead0707 zei:
en mensen zoekt die op de zelfde lijn/frequentie zitten als jou

Carlitos FM - met het FNP-nieuws (flunitrazepam :D ) van 1:00
Headlines
Winehouse wakker met een zere reet.

Nee,niemand draait op me lijn zowat ze kunnen met niet ontvangen en negeren op de bekende groep na.
Ik breid niet uit kort alleen maar in,en drugs verrijken de contacten ziek hard altijd als in onder invloed spreek.Waarna ik er toch geen zin meer in heb als ik nuchter ben. :lol:
Werkt dus prima,alleen daarna zul je het toch nuchter met elkaar moeten vinden en dat zet niet zo vaak door.

Bananenbennie zei:
Ik kan me sociaal heel geremd voelen en begin me daar steeds meer aan te irriteren. In sociale situaties ga ik dan meestal maar aan de alcohol, al mijn remmingen zijn dan wel weg, maar dan kan ik weer geen maat houden.. oftwel ontzettend leuke avond gehad en de volgende dag weet je er niets meer van, best jammer :D Heb daarnaast niet zo'n zin om altijd maar stomdronken op feestjes enzo te zijn, wil me ook gewoon kunnen vermaken en tegelijkertijd nog een fatsoenlijk gesprek kunnen voeren :lol:

ik dacht ipv alcohol misschien eens wat speed proberen voor dit "probleem"?

Dit is misschien een beetje tussendoor, maar doe het niet. Ik ben ook best socially awkward, terwijl ik na pep ineens mezelf een heel stuk leuker vond(qua persoon en minder socially awkward). Op dat moment zat ik te denken van: oh, volgende week weer tijdens feestje x, oh de week daarna ook, oh, misschien even op school doen om toch dat leuke meisje te versieren. Had het zo uitgepland dat ik de hele week door zou snuiven. En dat pas na mijn eerste keer.

Ik voel een liedje opkomen.

Speed kàn als sociaal glijmiddel gebruikt worden. Dit kun je ook alleen maar doen op het moment dat jij stevig genoeg in je schoenen staat om ervan af te blijven.

Anders ga je het inderdaad net als de post hierboven doen. De hele week door want dan is er altijd wel en reden om te snuiven.

Zorg dat je de wortel van het probleem beet pakt, niet de uitwas.

wees blij met die sociale rem :P Ben altijd veeeeeeeeeeel te praterig en sociaal... Niet erg bij speedgebruikers die snappen het wel 8) maar meer de niet gebruikende mensjes onder ons die me welles raar aankijken haha

Voor mij werkt het iig niet. Welke drug dan ook om sociale remmingen tegen te gaan. Als je er een klein beetje last van hebt en het kan houden bij af en toe een drankje als je gaat stappen in het weekend, is er niets verkeerds aan. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die regelmatig speed/alcohol/whatever gebruiken om de ontremmende werking. Niets mis mee. Het zou hypocriet zijn om te beweren dat niemand dat hier doet. Mezelf incluis. Maar het risico is er wel dat als je veel last hebt van sociale angst, je op een gegeven moment een lijntje wil nemen als er een maat langskomt, als je gaat werken, als je even iets aan de buren gaat vragen. Gewoon omdat het dan beter gaat en het verschil groot wordt met situaties waarin je niet gebruikt. Je loopt wel het risico dat situaties waarin je nuchter bent een erg groot contrast gaan geven en je nog angstiger maken. Sociale situaties zijn er namelijk overal en ik denk dat het eerder gebeurt dat je het zonder je helpende middel lastiger gaat vinden om er op dezelfde manier op los te kletsen, dan dat je er iets uit meeneemt wat je sociaal sterker maakt. Dat is mijn ervaring tenminste.

Maar als je het af en toe wil doen in sociale situaties en erop let dat je ook zonder blijft genieten van afspraken met vrienden kan het geen kwaad denk ik.

Terug
Bovenaan